Постанова
від 17.07.2015 по справі 812/585/15
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.4

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 липня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/585/15

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Ковальової Т.І.,

при секретарі судового засідання - Дюкаревій М.І.,

без участі сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області до комунального підприємства «Кремінський райсількомунгосп» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 01.08.2008 по 31.05.2011 у сумі 6332,22 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

26 червня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява управління Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області до комунального підприємства «Кремінський райсількомунгосп» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 01.08.2008 по 31.05.2011 у сумі 6332,22 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що комунальне підприємство «Кремінський райсількомунгосп» зареєстровано в управлінні Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області, як платника страхових внесків.

За відповідачем утворилась заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 01.08.2008 по 31.05.2011 у сумі 6332,22 грн., у тому числі: недоїмка (33,2%) - 3347,34 грн., фінансова санкція - 905,44 грн., пеня - 1930,28 грн., недоїмка (1% - 5%) - 67,68 грн., фінансова санкція - 47,76 грн., пеня - 33,72 грн.

До цього часу в добровільному порядку сума боргу відповідачем є несплаченою.

Позивач просить суд стягнути з комунального підприємства «Кремінський райсількомунгосп» на користь управління Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області заборгованість зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 01.08.2008 по 31.05.2011 у сумі 6332,22 грн., у тому числі: недоїмка (33,2%) - 3347,34 грн., фінансова санкція - 905,44 грн., пеня - 1930,28 грн., недоїмка (1% - 5%) - 67,68 грн., фінансова санкція - 47,76 грн., пеня - 33,72 грн.

Представник позивача, належним чином повідомлений про дату, час та місце слухання справи, не прибув до суду, надав через канцелярію суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.

Відповідач у судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином, причини неявки суду невідомі.

Відповідачу направлено копію ухвали про відкриття провадження та призначення справи до судового розгляду разом з повісткою про виклик до суду, однак 06.07.2015 на адресу суду повернувся конверт з відміткою «за зазначеною адресою не проживає».

Відповідно до ч.11 ст.35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно з ч. 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин, відповідно до приписів статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд здійснює розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що в управлінні Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області 12.03.2004 було зареєстровано Комунальне підприємство «Кремінський райсількомунгосп», яке зареєстроване в якості юридичної особи Кремінською районною державною адміністрацією Луганської області 05.03.2004 та внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.5-7).

Станом на 24.06.2015 підприємство відповідача має заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 01.08.2008 по 31.05.2011 в сумі 6332,22грн., у тому числі: недоїмка (33,2%) - 3347,34грн., фінансова санкція - 905,44грн., пеня - 1930,28грн., недоїмка (1%-5%) 67,68грн., фінансова санкція - 47,76грн., пеня - 33,72грн. (а.с.48-53).

Відповідно до ч.3 статті 106 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» управлінням було направлено до боржника вимоги про сплату боргу № Ю 79 У від 11.08.2008 на суму 1087,44грн., № Ю 79/1У від 05.03.2009 на суму 3625,40 грн., № Ю 79/3 У від 05.05.2009 на суму 3423,98 грн., № Ю 79/6 від 05.09.2014 на суму 6332,22грн. У 10-тиденний термін суми боргу підприємством не були оскаржені та не погашені в повному обсязі (а.с.58-61).

25.03.2011 прийнято рішення п'ятої сесії шостого скликання Кремінської районної ради Луганської області, відповідно до якого розпочато процедуру ліквідації підприємства відповідача з 25.03.2011 (а.с.62).

Станом на 28.04.2011 заборгованість КП «Кремінський райсількомунгосп» зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування складала 3434,40грн.

28.04.2011 управління направило претензію голові ліквідаційної комісії КП «Кремінський райсількомунгосп». Письмову відповідь на претензію управління не отримало (а.с.63).

У зв'язку з набранням чинності рішенням управління ПФУ в Кремінському районі Луганської області про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за не сплату (ненарахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду, від 15.04.2011 № 67, згідно з яким до КП «Кремінський райсількомунгосп» були застосовані фінансові санкції в сумі 933,82 грн. та нарахована пеня в сумі 1964,00грн. (в наслідок чого, заборгованість КП «Кремінський райсількомунгосп» до Пенсійного фонду збільшилась на 2897,82 грн та склала 6332,22грн.), 13.05.2011 управління направило керівнику ліквідаційної комісії доповнення до претензії від 28.04.2011. Письмову відповідь на доповнення до претензії управління також не отримало (а.с.39,40,64).

З причини відсутності зв'язку з головою ліквідаційної комісії КП «Кремінський райсількомунгосп», 28.08.2013 управління направило запит Кремінській районній раді (засновнику боржника) щодо стану ліквідації підприємства та підтвердження включення до реєстру кредиторів вимог управління. Відповідь на запит управління була отримана від голови ліквідаційної комісії, згідно з якою сума боргу у розмірі 6332,22 грн. КП «Кремінський райсількомунгосп» була підтверджена (а.с.65,66,67).

Згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців КП «Кремінський райсількомунгосп» перебуває в стані припинення за рішенням засновників, ліквідаційна процедура не завершена (а.с.8-10).

Заборгованість підтверджується розрахунками сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування; рішеннями управління про застосування фінансових санкцій та нарахування пені № 359 від 11.08.2008, № 112 від 27.04.2009, № 114 від 05.05.2009, № 67 від 15.04.2011, актом позапланової перевірки №107 від 11.08.2008, розрахунком суми заборгованості та карткою особового рахунку (а.с.11-42, 48-57).

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Відповідно до пункту 7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року. Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

Згідно із пунктом 6 частини 2 статті 17 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (тут і надалі посилання на норми Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» наводяться в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) відповідач повинен нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Відповідно до частини 12 статті 20 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків. У разі наявності в платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати страхових внесків зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).

Частиною 6 статті 20 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для відповідача є календарний місяць.

Відповідно до статті 106 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»:

- суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій;

- територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату;

- протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій;

- страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку;

- у разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки;

- строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується;

- за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно; 50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів;

- одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу;

- за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами 9 і 10 статті 106 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Суми пені та штрафів, передбачених частинами 9 і 10 статті 106 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків.

Відповідно до ч.7 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» сума недоїмки не підлягає списанню, зокрема в разі укладення з платником єдиного внеску мирової угоди відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно до цього Закону несуть зобов'язання із сплати єдиного внеску.

Оскільки відповідач за час судового розгляду справи у добровільному порядку прострочену заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 6332,22 грн. не сплатив, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають повному задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 99, 105, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Кремінському районі Луганської області до комунального підприємства «Кремінський райсількомунгосп» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 01.08.2008 по 31.05.2011 у сумі 6332,22 грн.,- задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства «Кремінський райсількомунгосп» (ідентифікаційний код юридичної особи 32815405) заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 01.08.2008 по 31.05.2011 в сумі 6332,22 грн. (шість тисяч триста тридцять дві гривні 22 коп.), у тому числі: недоїмка (33,2%) - 3347,34 грн. (три тисячі триста сорок сім гривень 34 коп.), фінансова санкція - 905,44 грн.(дев'ятсот п'ять гривень 44 коп.), пеня - 1930,28 грн. (одна тисяча дев'ятсот тридцять гривень 28 коп.), недоїмка (1%-5%) - 67,68 грн. (шістдесят сім гривень 68 коп.), фінансова санкція - 47,76 грн. (сорок сім гривень 76 коп.), пеня - 33,72 грн. (тридцять три гривні 72 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2015
Оприлюднено24.07.2015
Номер документу47066960
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/585/15

Ухвала від 27.08.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Постанова від 17.07.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні