ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 липня 2015 р. Справа № 876/809/15
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ільчишин Н.В.,
суддів Пліша М.А., Хобор Р.Б.,
за участю секретаря судового засідання Федак С.Р.,
представників позивача Комар М.В., Дейнега В.С.,
представника відповідача Водолазьський І.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 26.12.2014 року у справі за позовом Колективного підприємства «Спец Енерго Сервіс» до Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
КП «Спец Енерго Сервіс» 22.10.2014 року звернулося до суду з адміністративним позовом до Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області, в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0000152201 від 11.04.2014 року.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 26.12.2014 року позов задоволено.
Не погодившись із рішенням суду першої інстанції Стрийська ОДПІ подала апеляційну скаргу. В якій просить постанову скасувати, та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову, апеляційну скаргу мотивовано тим, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення допущено порушення норм процесуального та матеріального права.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, КП «Спец Енерго Сервіс» зареєстроване, як юридична особа, 19.12.1991 року Виконавчим комітетом Стрийської міської ради, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 21.10.2014 року. Згідно статуту є правонаступником Малого колективного підприємства «Стрийський міський центр науково-технічної творчості молоді (МКП «СМЦ НТТМ»).
КП «Спец Енерго Сервіс», здійснює господарську діяльність у сфері: надання допоміжних послуг у лісовому господарстві, виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій, виробництво будівельних виробів із пластмас, виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів, виробництво інших виробів з деревини, виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння, виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі відповідно до Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АБ №701777 від 20.06.2013 року.
З 27.03.2014 року по 28.03.2014 року Стрийською ОДПІ проведено позапланову виїзну документальну перевірку КП «Спец Енерго Сервіс» з питань достовірності декларування ПДВ по взаємовідносинах з ТОВ «Гетьман» за період з 01.11.2011 року по 30.11.2011 року та ПМП Фірма «Спецрембуд» за період з 01.12.2012 року по 31.12.2012 року, за результатами якої складено акт №449/22-01/05594524 від 28.03.2014 року (далі - акт перевірки від 28.03.2014 року).
Як вбачається зі змісту даного акта, під час перевірки КП «Спец Енерго Сервіс», відповідач використав акти: ДПІ у Франківському районі м. Львова Львівської області ДПС від 31.07.2012 року №938/22-10/30650329 «Про неможливість проведення виїзної позапланової перевірки ПП «Симетрія» (код ЄДРПОУ 30650329) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.11.2011 року по 30.11.2011 року», Стрийської ОДПІ від 11.10.2013 року №514/22-10/31475246 з питань достовірності декларування податку на додану вартість ТОВ «Гетьман» по розрахунках з ПП «Симетрія» (код ЄДРПОУ 30650329) за листопад 2013 року та ДПІ у м. Рівне від 02.07.2013 року №453/22-200/21097570 з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаєморозрахунках з ТОВ «Інфініті центр» (код ЄДРПОУ 36832466) за грудень 2012 року та з ТОВ «Автоєвро діагностика» (код ЄДРПОУ 36444593) за жовтень 2012 року. В даних актах щодо контрагентів КП «Спец Енерго Сервіс» серед іншого, зазначено про відсутність реальності вчинення господарських операцій контрагентів позивача.
На основі таких висновків відповідач у своєму акті перевірки від 28.03.2014 року зазначив, що КП «Спец Енерго Сервіс» занижено податок на додану вартість за період з 01.12.2012 року по 31.12.2012 року в сумі 4977,00 грн.
У висновках акта перевірки від 28.03.2014 року Стрийська ОДПІ, серед іншого, зазначила, що перевіркою встановлено порушення позивачем: п.44.1 ст.44, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п.198.1, п.198.3, п. 198.6 ст.198, п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого було занижено податок на додану вартість за період з 01.12.2012 року по 31.12.2012 року в сумі 4977,00 грн.
На підставі акта перевірки від 28.03.2014 року Стрийською ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення №0000152201 від 11.04.2014 року, яким КП «Спец Енерго Сервіс» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 6221,00 грн., в тому числі за основним платежем 4977,00 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями 1244,00 грн.
Відповідно до Договору на виконання роботи №б/н від 02.04.2012 року, укладеного між МКП «СМЦ НТТМ» (Замовник) та ПМП «Спецрембуд» (Виконавець), Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати у відповідності до умов даного Договору роботу: розчищення траси ПЛ від чагарників та підліску. Результатом виконаних робіт за даним договором є акт приймання виконаних робіт. Здача-приймання виконаних робіт здійснюється Сторонами за актом приймання виконаних робіт протягом 5 днів з моменту повідомлення Замовника про готовність роботи до приймання.
На підтвердження виконання договірних зобов'язань та оплати робіт, позивач долучив: - акти здачі-прийняття виконаних робіт (надання послуг) від 28.12.2012 року, від 29.12.2012 року, від 30.12.2012 року; - податкові накладні: №25 від 28.12.2012 року, №26 від 29.12.2012 року, №27 від 30.12.2012 року, які відображені у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за грудень 2012 року; - банківська виписка про рух коштів на рахунку від 16.01.2013 року.
Суми ПДВ по взаємовідносинах з ПМП «Спецрембуд» відображено у податковій звітності КП «Спец Енерго Сервіс», про що свідчить копія додатку № 5 до податкової декларацій з ПДВ за грудень 2012 року.
Відповідно до п. 44.1. ст. 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Згідно з п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; ввезення товарів на митну територію України; вивезення товарів за межі митної території України; постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом. З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Згідно п. 188.1 ст. 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості (у разі здійснення контрольованих операцій - не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів), а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку). До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 ст. 198 ПК України).
Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.
Податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути фактично здійснений і підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що господарська операція - це дія або подія, що викликає зміни у структурі активів і зобов'язань, власному капіталі підприємства. Із положень ч. 1, 2, 3 ст. 9 вказаного Закону вбачається, що бухгалтерський облік полягає, зокрема, у складанні та прийнятті до обліку первинних документів, які фіксують факти здійснення господарських операцій, складенні на їх підставі зведених облікових документів, систематизація інформації первинних документів на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку.
Відтак, господарські операції повинні підтверджуватися належними первинними документами і лише ті документи, які відповідають зазначеним вище вимогам, можуть бути визнані допустимими засобами доказування відповідної господарської операції.
Як встановлено судом, необхідною умовою для віднесення платником ПДВ до податкового кредиту звітного періоду сум ПДВ, включених в ціну придбаних товарів (послуг), є факт придбання таких товарів (послуг) з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такої особи - платника. Закон не ставить у залежність необхідність попередньої сплати ПДВ до бюджету кінцевим споживачем чи первісним постачальником як умову для формування податкового кредиту платника податку. Аналіз господарської діяльності платника податку повинен здійснюватися на підставі даних його податкового, бухгалтерського обліку та відповідності їх дійсному економічному змісту операцій.
На підтвердження використання та необхідності придбання таких робіт, позивачем також долучено: - договір №Р/Л-12-129 від 28.02.2012 року, укладений між ДП «НАК «Укренерго» (Замовник) та МКП «СМЦ НТТМ» (Підрядник), згідно умов якого Підрядник зобов'язується у 2012 році виконати зазначені в Договорі роботи, а Замовник - прийняти і оплатити такі роботи. Найменування роботи: розчищення просіки, з повною вирубкою від дерев, кущів в смузі відведення на ПЛ 220-750кВ Рівненських МЕМ в місцях визначених Замовником площею 42 га. Кількість і вартість за цим Договором виконуваних робіт визначені в Договірній ціні та локальних кошторисах. Підрядник проводить суцільну вирубку траси незалежно від висоти кущів, підліску, тощо в межах відведеної смуги з очищенням дерев від гілок і рівномірним настилом гілок всій ширині просік, стовбури зрубаних дерев повинні бути поскладані на краю просіки. Розрахунок за виконані роботи на протязі 20 банківських днів після підписання Актів виконаних робіт форми КБ-2в та довідки форми КБ-3; - довідки форми КБ-3 про вартість виконаних будівельних робіт за квітень 2012 року, за травень 2012 року, за червень 2012 року, за липень 2012 року, за серпень 2012 року, за вересень 2012 року, за жовтень 2012 року, за листопад 2012 року, за грудень 2012 року; - акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2 №1 за квітень 2012 року, №1 за травень 2012 року, №1 за червень 2012 року, №1 за липень 2012 року, №1 за серпень 2012 року, №1 за вересень 2012 року, №2 за вересень 2012 року, №1 за жовтень 2012 року, №1 за листопад 2012 року, №1 за грудень 2012 року; - податкові накладні: №2 від 18.04.2012 року, №3 від 17.05.2012 року, №12 від 19.06.2012 року, №1 від 11.07.2012 року, №7 від 25.09.2012 року, №6 від 24.10.2012 року, №18 від 27.11.2012 року, №2 від 19.12.2012 року, які відображені у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за квітень-грудень 2012 року.
Суми ПДВ по взаємовідносинах з ДП «НАК «Укренерго» відображено у податковій звітності КП «Спец Енерго Сервіс», про що свідчить копії додатків № 5 до податкових декларацій з ПДВ за січень, березень-грудень 2012 року.
Також, факт реального придбання робіт підтверджується первинними документами встановленої форми, про які зазначено вище. Долучені позивачем документи мають усі необхідні реквізити та відомості, у повній мірі відображають зміст господарських операцій, і в суду немає підстав ставити під сумнів їх достовірність. Отже, реальність господарських операцій КП «Спец Енерго Сервіс» по придбанню робіт у ПМП «Спецрембуд» підтверджується долученими до справи письмовими доказами та не викликає сумнівів.
Доводи відповідача щодо порушення податкового законодавства позивачем по суті ґрунтуються на лише акті перевірки ДПІ у м. Рівне від 02.07.2013 року №453/22-200/21097570 з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаєморозрахунках з ТОВ «Інфініті центр» (код ЄДРПОУ 36832466) за грудень 2012 року та з ТОВ «Автоєвро діагностика» (код ЄДРПОУ 36444593) за жовтень 2012 року, у якому зазначено про відсутність реальності вчинення господарських операцій контрагента позивача ПМП «Спецрембуд».
Відповідно до ст.ст.46-49 Податкового кодексу України ведення податкового обліку покладено на кожного окремого платника податку. При цьому такий платник несе самостійну відповідальність за порушення правил ведення податкового обліку. Зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може автоматично поширюватися на третіх осіб, у тому числі на його контрагентів.
Якщо контрагент позивача в подальшому не дотримувався у своїй діяльності законодавчих норм це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо нього. Зазначені обставини не є підставою для нарахування позивачу додаткових платежів у разі якщо останній виконав усі передбачені законом умови щодо віднесення сплачених сум до валових витрат, валових доходів та податкового кредиту і має всі необхідні для цього документальні підтвердження.
Податковим кодексом України визначено єдину підставу для формування податкового кредиту, а саме наявність у платника податку належно оформленої податкової накладної. Отже, єдиними факторами, які можуть впливати на формування податкового кредиту є наявність податкової накладної та наявність господарської операції.
Доказів на підтвердження того, що позивач був обізнаний щодо неправомірної, на думку податкового органу, діяльності його контрагентів, прямої чи опосередкованої причетності до такої діяльності з метою отримання податкової вигоди не надано відповідачем. Відносини між учасниками попередніх ланок постачання товарів не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності вчиненої між конкретними контрагентами. В разі наявності у органу державної податкової служби інформації щодо окремим платником податків податкового законодавства, негативні наслідки повинні застосовуватись саме до цієї особи.
Колегія суддів дійшла висновку, що податкове повідомлення-рішення №0000152201 від 11.04.2014 року слід скасувати як протиправне. Апелянтом не надано достатніх доказів в підтвердження доводів апеляційної скарги, у зв'язку з чим остання задоволенню не підлягає.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, що відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду - без змін.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області - залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 26.12.2014 року у справі №813/7369/14-а - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили, а в разі складення такої в порядку ч.3 ст. 160 КАС України, протягом того ж строку з часу складення в повному обсязі.
Головуючий Н.В. Ільчишин
Судді М.А. Пліш
Р.Б. Хобор
Повний текст ухвали виготовлено 16.07.2015 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2015 |
Оприлюднено | 24.07.2015 |
Номер документу | 47076114 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні