Рішення
від 19.02.2009 по справі 1/70-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

 

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ

ОБЛАСТІ

 

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

 

19.02.09р.

 

Справа № 1/70-09

За позовом  Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 смт.

Веселе Весельківського району Запорізької області 

до  Державного підприємства "Придніпровська

залізниця", м. Дніпропетровськ

про стягнення 6 631 грн. 20 коп.

Суддя  Рудь І.А.

Представники:

від позивача: ОСОБА_2, довір. № 490

від 31.03.2006р.;

від

відповідача: Шляєв І.В., довір. № 397 від 01.01.2009р.

 

СУТЬ СПОРУ:

Фізична особа - підприємець ОСОБА_1звернувся

до господарського суду з позовом, в якому просить стягнути з ДП „Придніпровська

залізниця” суму збитків, заподіяних незбереженим перевезенням вантажу у розмірі

6 631 грн. 20 коп.

Відповідач відзив на позов не

надав. В судовому засіданні, що відбулося 19.02.2009р. надав усні пояснення, в

яких зазначив, що проти позову заперечує, в задоволенні позовних вимог просить

відмовити. 

За згодою представників сторін у

судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши матеріали справи та

заслухавши представників сторін, оцінивши докази в їх сукупності, господарський

суд,

 

ВСТАНОВИВ:

По залізничній накладній № 50545666

на адресу позивача вантажовідправником ТОВ „Гермес і К” в вагоні № 64807522

направлене та надійшло вугілля марки АМ у кількості 69 000 кг.

Вантаж станцією Должанська Дон

прийнятий до перевезення 03.07.08р., згідно календарного штемпеля в залізничній

накладній.

07.07.2008 р. на станції Нововесела

Придніпровської залізниці, під час видачі вантажу з вагону № 64807522, з

перевіркою згідно з Правилами перевезень вантажів та ст. ст. 52, 129 Статуту

залізниць України, були виявлені ознаки нестачі вантажу, про що складено

комерційний акт БИ № 392920/07 від 07.07.2008р., в якому зафіксовано ознаки

незбереженого перевезення: праворуч по ходу потягу над 1-й люком мається

поглиблення розміром 150х120х30 см., над 5-м та 6-м люками порушено маркування.

При проведенні переважування на

справних електричних вагонних вагах, була виявлена нестача вантажу у розмірі

9900 кг вугілля.

Відповідно до наявного у матеріалах

справи розрахунку, сума збитків за незбережене перевезення, заявлена позивачем

до стягнення з відповідача, складає 6 631 грн. 20 коп.

Частинами 1, 2 ст. 924 Цивільного

кодексу України встановлено, що перевізник відповідає за збереження вантажу,

багажу, пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачі,

якщо не доведе, що втрата, недостача, псування або пошкодження вантажу, багажу,

пошти сталося внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігати та усунення

яких від нього не залежало.

Перевізник відповідає за втрату,

недостачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажів у розмірі

фактичної шкоди, якщо не доведе, що втрата, недостача, псування або пошкодження

вантажу, багажу, пошти, сталося не з його вини.

Згідно зі статтею 2 Статуту

залізниць України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від

06.04.1998р. № 457 Статут залізниць України (далі Статут) визначає обов'язки,

права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і

громадян, яки користуються залізничним транспортом.

Статтею 6 Статуту встановлено, що

накладна -основний перевізний документ встановленої форми, оформлений

відповідно до цього статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з

вантажем.

Відповідно до частини 2 статті 34

Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно

до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не

можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

На підставі ст. 105 Статуту

вантажовідправники, вантажоодержувачі, пасажири, транспортні, експедиторські і

посередницькі організації та особи, які виступають від імені вантажовідправника

і вантажоодержувача, несуть матеріальну відповідальність за перевезення у межах

і розмірах, передбачених Статутом та окремими договорами.

Відповідно до ст. 111 Статуту

залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або

пошкодження вантажу, коли вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі,

завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрат, псування або

пошкодження вантажу під час перевезення.

Згідно зі ст. 129 Статуту

обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності

залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час

залізничного перевезення засвідчується комерційними актами або актами загальної

форми, які складаються станціями залізниць.

Комерційний акт складається для

засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними,

зазначеними у транспортних документах.

З комерційного акту вбачається, що

вантаж прибув на станцію призначення в справному вагоні, люка закрити щільно,

вагон бездверний, течі вантажу немає. Навантаження в вагонах нижче бортів на 40

см. Праворуч по ходу потягу над 1-й люком мається поглиблення розміром

150х120х30 см., над 5-м та 6-м люками порушено маркування.

Складання комерційного акту та

приймання продукції здійснено відповідно до складання актів, затверджених

наказом Мінтрансу України від 28.05.2002р. №334, зареєстрованих в Міністерстві

юстиції України 08.07.2002р. за № 567/6855.

Відповідно до п. 14 Інструкції П-6

перевірка ваги нетто здійснюється у порядку, встановленому стандартами,

технічними умовами та іншими обов'язковими для сторін правилами.

Згідно з п. А-1 Додатку 1

(обов'язковий) до ДТСУ 322-12-2-94 „Вугілля (антрацит)”, масу вугілля

(антрациту) визначають по різниці маси навантаженого складу (брутто),

визначеного зваженням у Споживача, і маси порожніх вагонів, вказаної на їх

трафаретах.

Пунктом 27 Правил видачі вантажів

встановлено: „При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей

зменшується при перевезені, норма недостачі (сума норми природної втрати та

граничного розходження визначення маси нетто) становить 1 % маси, зазначеної в перевізних

документах: мінеральне паливо, кокс....”.

З урахуванням викладеного, вимоги

позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно ст. 49 Господарського

процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача.

На підставі вищезазначеного,

керуючись ст.ст. 4, 32-34, 43, 44, 49, 82-86, 116, 117 Господарського

процесуального кодексу України, господарський суд,

 

В И Р І Ш И В

:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Державного підприємства

„Придніпровська залізниця” (49600, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 108,

код ЄДРПОУ 01073828, р/р 26036000002003 в Дніпропетровській філії АБ

«Експрес-Банк»м. Дніпропетровськ, МФО 306964) на користь Фізичної особи -

підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1  р/р 26008060317868 в КБ „ПриватБанк”, МФО

313399) 6 631 грн. 20 коп. (шість тисяч шістсот тридцять одну грн. 20

коп.) -збитків, 102 грн. 00 коп. (сто дві грн. 00 коп.) - витрат по

сплаті державного мита, 118 грн. 00 коп. (сто вісімнадцять грн. 00 коп.)

- витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ після набрання

рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після

закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Суддя

 

І.А. Рудь

 

Рішення підписано -

26.03.2009р.  

 

 

 

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення19.02.2009
Оприлюднено24.09.2009
Номер документу4712187
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1/70-09

Постанова від 25.09.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Найфлейш В.Д.

Ухвала від 09.09.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Найфлейш В.Д.

Ухвала від 21.08.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Найфлейш В.Д.

Рішення від 19.02.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь І.А.

Рішення від 28.05.2009

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Губіна І.В.

Ухвала від 19.01.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні