Постанова
від 21.07.2015 по справі 822/2752/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/2752/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 липня 2015 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представника позивача: ОСОБА_3, представника відповідача: ОСОБА_4, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕРНОТРАНСГРУП" до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання дій протиправними, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправними дій Славутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області щодо направлення ТОВ "ЗЕРНОТРАНСГРУП" запитів від 21.05.2015 року №1491/10/22-14-15-00-13, від 02.06.2015 року №1693/10/22-14-15-00-13, від 02.07.2015 року №2293/22-14-15-01-13, від 03.07.2015 року №2340/22-14-15-01-13.

Позовні вимоги обгрунтовує тим, що в направлених Славутською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Хмельницькій області запитах від 21.05.2015 року №1491/10/22-14-15-00-13, від 02.06.2015 року №1693/10/22-14-15-00-13, від 02.07.2015 року №2293/22-14-15-01-13, від 03.07.2015 року №2340/22-14-15-00-13 про надання пояснень та їх документального підтвердження, не зазначено жодної законодавчої підстави для їх направлення. Зазначає, що вказані запити не відповідають нормам Податкового кодексу України, тому вважає дії відповідача щодо направлення ТОВ "ЗЕРНОТРАНСГРУП" вказаних запитів протиправними.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив. Надав суду письмове заперечення, в якому зазначив, що запити надіслані відповідачем в межах повноважень закріплених Податковим кодексом України, із чітким зазначенням сум, номеру та дати Податкових декларацій, контрагентів та надано перелік документів фінансово-господарської звітності, копії яких необхідно надати. Вказує, що оскаржувані запити містять перелік законних підстав для їх надіслання платнику, зокрема зроблено посилання на пункт 73.3 статті 73 Податкового кодексу України, яким передбачено право контролюючих органів звернутись до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Оскільки виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, то дана норма пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України кореспондує із нормою підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України (виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальне підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту), тому в даному випадку податковим органом правомірно застосовано термін для отримання відповіді на запит - 10 робочих днів. Просить суд у задоволенні позову відмовити.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши представників сторін суд прийшов до висновку, що позов не підлягає до задоволення, з підстав наведених нижче.

Судом встановлено, що згідно копії відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗЕРНОТРАНСГРУП" зареєстроване як юридична особа 12.09.2014 року, код ЄДРПОУ - 39391551.

Славутською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Хмельницькій області на адресу позивача направлено запити Про надання пояснень та їх документального підтвердження:

№1491/10/22-14-15-00-13 від 21.05.2015 року, у якому запропоновано надати протягом 10 робочих днів пояснення (інформацію) та їх документальне підтвердження (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) копії первинних, бухгалтерських та інших документів, що засвідчують фактичне здійснення фінансово - господарських операцій із ТОВ "Голден Хот" код ЄДРПОУ 38315914, ТОВ "Профілайт Груп" код ЄДРПОУ 38765444 за лютий 2015 року та відповідно достовірність задекларованих показників у податковій звітності;

№1693/10/22-14-15-00-13 від 02.06.2015 року, у якому запропоновано надати протягом 10 робочих днів пояснення (інформацію) та їх документальне підтвердження (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) копії первинних, бухгалтерських та інших документів, що засвідчують фактичне здійснення фінансово - господарських операцій із ТОВ "Вейсес" код ЄДРПОУ 39419613 за березень 2015 року та відповідно достовірність задекларованих показників у податковій звітності;

№2293/22-14-15-01-13 від 02.07.2015 року, у якому запропоновано надати протягом 10 робочих днів пояснення (інформацію) та їх документальне підтвердження (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) копії первинних, бухгалтерських та інших документів, що засвідчують фактичне здійснення фінансово - господарських операцій із ТОВ "БК Будтрансмаш" код ЄДРПОУ 39569912 на суму ПДВ 75166,67 грн. та ТОВ "ОСОБА_5 Груп" код ЄДРПОУ 39489429 на суму ПДВ 124833,33 грн. відповідно достовірність задекларованих показників у податковій звітності;

№2340/22-14-15-01-13 від 03.07.2015 року, у якому запропоновано надати протягом 10 робочих днів пояснення (інформацію) та їх документальне підтвердження (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) копії первинних, бухгалтерських та інших документів, що засвідчують фактичне здійснення фінансово - господарських операцій із ПП "Савант А" код ЄДРПОУ 36390838 на суму ПДВ 50333,33 грн. відповідно достовірність задекларованих показників у податковій звітності.

Відповідачем у вказаних запитах вказано, що підставами для їх направлення є пп. 20.1.2 п.20.1 ст.20, пп.1 абз. 3 п.73.3 ст.73, пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, у зв'язку з надходженням податкової інформації, яка може свідчити про недостовірність даних, що містяться в податкових деклараціях з ПДВ, поданих ТОВ "ЗЕРНОТРАНСГРУП" за лютий, березень, квітень, травень 2015 року.

Позивач листом від 02.06.2015 року №34 відмовив у наданні інформації та її документального підтвердження на запит відповідача №1491/10/22-14-15-00-13 від 21.05.2015 року, з підстав невідповідності вказаного запиту нормам чинного законодавства.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Відповідно до пп. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи, зокрема, мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Приписами п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити підстави для надіслання запиту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Порядок отримання інформації контролюючими органами за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України.

Так, у відповідності до п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1245 затверджено Порядок періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом (надалі - Порядок №1245), який визначає процедуру періодичного подання органам державної податкової служби суб'єктами інформаційних відносин або подання за письмовим запитом таких органів податкової інформації.

Органи державної податкової служби мають право звернутися до суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації. В окремих випадках зазначений запит може надсилатися з використанням засобів телекомунікаційного зв'язку з накладенням електронного цифрового підпису органу державної податкової служби (п. 9 Порядку №1245).

Згідно п. 10 Порядку №1245, запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу.

У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

Приписами п. 14 Порядку №1245 передбачено, що суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено Податковим кодексом України.

У разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.

Відповіді на запити щодо надання податкової інформації від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування надаються протягом одного місяця, якщо інше не передбачено законом.

Провівши системний аналіз зазначених норм права, суд приходить до висновку, що оскільки у податкового органу виникли сумніви про достовірність даних, що міститься в податкових деклараціях з ПДВ, поданих ТОВ "ЗЕРНОТРАНСГРУП" за лютий, березень, квітень, травень 2015 року, тому вказані обставини стали підставою для направлення Славутською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Хмельницькій області позивачу запитів від 21.05.2015 року №1491/10/22-14-15-00-13, від 02.06.2015 року №1693/10/22-14-15-00-13, від 02.07.2015 року №2293/22-14-15-01-13, від 03.07.2015 року №2340/22-14-15-01-13 Про надання пояснень та їх документального підтвердження.

Окрім того, згідно п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Згідно з пунктом 16 зазначеного Порядку у разі коли запит складено з порушенням вимог, визначених у пунктах 9 і 10 цього Порядку, суб'єкт інформаційних відносин звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Таким чином, єдиним правовим наслідком складання та направлення податковим органом на адресу позивача письмового запиту про подання інформації є виникнення обов'язку в останнього подати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження, при цьому у випадку, якщо запит складено з порушенням вимог чинного законодавства відповідний обов'язок у платника податків не виникає.

З огляду на зазначене, діяльність податкового органу та його посадових осіб, зокрема, заступника керівника податкового органу, щодо складання та направлення запиту на адресу платника податків є лише службовою діяльністю таких осіб спрямованою на отримання інформації необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації, з огляду на що, не створює жодних правових наслідків для суб'єкта господарювання та не змінює стану його суб'єктивних прав, оскільки сама по собі не породжує настання будь-яких юридичних наслідків та не впливає на права та обов'язки суб'єкта господарювання.

В той же час, право податкового органу направляти платникам податків письмові запити з метою отримання податкової інформації прямо передбачено чинним законодавством України.

З огляду на викладене, враховуючи, що оскаржувані дії самі по собі не породжують для позивача настання будь-яких юридичних наслідків та не впливають на права та обов'язки позивача, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не спрямовані на захист та відновлення порушених прав та інтересів позивача, а отже задоволенню не підлягають.

Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В даному випадку відповідачем доведено правомірність своїх дій.

У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, про необґрунтованість позовних вимог і відсутність підстав для їх задоволення.

Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України суд,-

ПОСТАНОВИВ:

В позові Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕРНОТРАНСГРУП" код.ЄДРПОУ 39391551 до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправними дій відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 22 липня 2015 року о 12 год. 00 хв.

Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.07.2015
Оприлюднено28.07.2015
Номер документу47288140
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/2752/15

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Постанова від 21.07.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні