Постанова
від 28.10.2010 по справі 3813/09
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" жовтня 2010 р. справа № А36/224-07 (38/70)

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Юхименка О.В.

суддів: Руденко М.А. Семененка Я.В.

при секретарі судового засідання: Красоті А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні

апеляційну скаргу Комунального підприємства

«Криворізький міський театр драми та музичної комедії

ОСОБА_1 ОСОБА_2»,

апеляційну скаргу ОСОБА_3 міжрайонної

Державної податкової інспекції у м. Кривому Розі,

на постанову господарського суду Дніпропетровської області

від 03.07.2007р.

у справі № А36/224-07 (38/70)

за позовом Комунального п6ідприємства

«Криворізький міський театр драми та музичної комедії

ОСОБА_1 ОСОБА_2»,

пр. К. Маркса, 23, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області, 50000;

до відповідача ОСОБА_3 міжрайонної

Державної податкової інспекції у м. Кривому Розі,

пр. Металургів, 16, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області, 50006;

про скасування актів, -

встановив: Комунальним підприємством «Криворізький міський театр драми та музичної комедії ОСОБА_1 ОСОБА_2»подано позов до ОСОБА_3 міжрайонної Державної податкової інспекції у м. Кривому Розі про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень від 01.04.2004р. № 0000442600/0 (прибуток) та 0000412600/0 (ПДВ) в частині визначення суми податкового зобов'язання у розмірі 74.274,13 грн. основного платежу та 54.054,60 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Господарський суд Дніпропетровської області (суддя Кожан М.П.) своєю постановою від 03.07.2007р. позов задовольнив частково.

Визнав недійсним податкове повідомлення рішень від 01.04.2004р. № 0000442600/0 в частині визначення суми податкового зобов'язання у розмірі 70.802,70 грн. основного платежу та 31.691,04 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Постанова суду мотивована тим, що за встановленого факту знищення нереалізованих квитків збільшення валового доходу на їх номінальну вартість не відповідає приписам пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР, в редакції Закону N 283/97-ВР від 22.05.97р. (334/94-ВР).

В іншій частині позову відмовив.

В цій частині постанова суду мотивована тим, що Позивачем на вимогу суду не надано копій відповідних бухгалтерських документів на спростування висновків перевірки чи доказів їх вилучення слідчими органами.

Крім того, відсутність у податковій накладній обов'язкових реквізитів позбавляє покупця права на включення певних сум до складу податкового кредиту.

Не погоджуючись з прийнятим у справі судовим актом, у поданих апеляційних скаргах Комунальне підприємство «Криворізький міський театр драми та музичної комедії ОСОБА_1 ОСОБА_2», Позивач, та ОСОБА_3 міжрайонна державна податкова інспекція у м. Кривому Розі, Відповідач, вказують на невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Згідно до протоколу розподілу справу розглядає колегія у складі -головуючий суддя Юхименко О.В., суддя Руденко М.А., суддя Семененко Я.В.

Судовий розгляд адміністративної справи здійснювався з повним фіксуванням судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Сутність спору: Згідно до постанови старшого слідчого прокуратури Центрально-Міського району м. Кривого Рогу, в період з 02.12.2003р. по 07.03.2004р., уповноваженими фахівцями держподаткінспекції проведена позапланова документальна перевірка фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства «Криворізький міський театр драми і комедії імені ОСОБА_2», код за ЄДРПОУ 02224749, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2001р. по 01.10.2003р.

За результатами перевірки 30.03.2004р. складений Акт № 18/26/1/02224749.

В Акті перевірки вчинено записи про порушення -

пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР, в редакції Закону N 283/97-ВР від 22.05.97р. (334/94-ВР), що призвело до заниження валового доходу в сумі 303.490,00 грн.; підпунктів 5.3.1, 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР, в редакції Закону N 283/97-ВР від 22.05.97р. (334/94-ВР), що призвело до завищення валових витрат на загальну суму 97.670,00 грн.; та завищення амортизаційних відрахувань на загальну суму 260.530,00 грн.;

Закону України «Про податок на додану вартість»від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР (168/97-ВР), що призвело до заниження податкових зобов'язань у розмірі 67.123,95 грн., та завищення податкового кредиту на загальну суму 41.890,09 грн.

На підставі Акту перевірки, 01.04.2004р. керівником ОСОБА_3 МДПІ у м. Кривому Розі прийнято податкові повідомлення-рішення № 0000442600/0 та № 0000412600/0.

Згідно з підпунктом 4.2.2 б) пункту 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року N 2181-III, відповідно до підпункту 4.1.6 пункту 4.1 статті 4, підпункту 5.3.1, підпункту 5.3.9 пункту 5.3, підпункту 5.4.10 пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР, в редакції Закону N 283/97-ВР від 22.05.97р. (334/94-ВР), на підставі підпункту 17.1.3 пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року N 2181-III, Комунальному підприємству «Криворізький міський театр драми і комедії імені ОСОБА_2»визначено суму податкового зобов'язання за платежем -податок на прибуток, у розмірі 145.408,30 грн. В їх числі 100.450,00 грн. основного платежу та 44.958,30 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Згідно з підпунктом 4.2.2 б) пункту 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року N 2181-III, відповідно до підпунктів 7.2.1, 7.2.3 пункту 7.2, підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР (168/97-ВР), на підставі підпункту 17.1.3 пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року N 2181-III, Комунальному підприємству «Криворізький міський театр драми і комедії імені ОСОБА_2»визначено суму податкового зобов'язання за платежем -податок на додану вартість, у розмірі 153.958,97 грн. В їх числі 99.904,97 грн. основного платежу та 54.054,66 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Визнання недійсними податкових повідомлень-рішень стало предметом позову.

Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права при винесені оскарженої постанови, знаходить апеляційну скаргу Комунального підприємства «Криворізький міський театр драми та музичної комедії ОСОБА_1 ОСОБА_2»такою, що підлягає задоволенню.

Згідно з підпунктом 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року N 2181-III (2181-14) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо:

а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію;

б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях;

У відповідності з пунктом 1 частини 1 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 4 грудня 1990 року N 509-XII органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки

Водночас, виїзна позапланова документальна перевірка фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства «Криворізький міський театр драми і комедії імені ОСОБА_2»проведена на підставі постанови слідчого прокуратури.

При цьому, згідно до статті 114 Кримінально-процесуального кодексу України при провадженні досудового слідства всі рішення про спрямування слідства і про провадження слідчих дій слідчий приймає самостійно.

Постанови слідчого, винесені відповідно до закону в кримінальній справі, яка перебуває в його провадженні, є обов'язковими для виконання всіма підприємствами, установами і організаціями, посадовими особами і громадянами.

Отже, наведена вище норма Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 4 грудня 1990 року N 509-XII надає органам державної податкової служби право здійснювати документальні перевірки в принципі.

Застосовне до спірного випадку, перевірка є похідною від слідчих дій.

Тут державна податкова інспекція залучена у якості спеціаліста, який зобов'язаний брати участь у проведенні слідчої дії, використовуючи свої спеціальні знання і навики для сприяння слідчому у виявленні, закріпленні та вилученні доказів; звертати увагу слідчого на обставини, пов'язані з виявленням та закріпленням доказів; давати пояснення з приводу спеціальних питань, які виникають при проведенні слідчої дії.

Така перевірка проводиться у порядку, встановленому Кримінально-процесуальним кодексом України.

Результати перевірки оцінюються процесуальною особою, яка призначила перевірку.

Дії такої особи можуть бути оскаржені до суду в порядку, визначеному Кримінально-процесуальним кодексом України.

Отже, контролюючий орган, в такому випадку, не має повноважень на визначення суми податкового зобов'язання, в порядку, визначеному Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року N 2181-III (2181-14).

Більш того, Кримінальний кодекс України визначає суб'єктом відповідальності за вчинення злочину лише фізичну особу (у тому числі службову), а не юридичну особу.

Відповідно, визначення Комунальному підприємству «Криворізький міський театр драми і комедії імені ОСОБА_2»суми зобов'язання за результатами перевірки, призначеної слідчим прокуратури, є помилковим.

Недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, є підставою для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення.

Керуючись ст. 195, п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 міжрайонної Державної податкової інспекції у місті ОСОБА_4 залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу Комунального підприємства «Криворізький міський театр драми та музичної комедії імені ОСОБА_2»задовольнити.

Постанову господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2007р. у справі № А36/224-07 (38/70) скасувати та прийняти нову постанову суду.

Позов Комунального підприємства «Криворізький міський театр драми та музичної комедії імені ОСОБА_2»задовольнити.

Скасувати податкові повідомлення-рішення № 0000442600/0 та № 0000412600/0 від 01.04.2004р.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.

Касаційна скарга подається протягом одного місяця з дня складення судового рішення у повному обсязі.

Постанову складено у повному обсязі 18.02.2011р.

Головуючий: О.В. Юхименко

Суддя: М.А. Руденко

Суддя: Я.В. Семененко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2010
Оприлюднено28.07.2015
Номер документу47289822
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3813/09

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні