Постанова
від 21.07.2015 по справі 922/1246/15
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" липня 2015 р. Справа № 922/1246/15

Колегія суддів у складі:

головуючий суддя Пелипенко Н.М., суддя Івакіна В.О. , суддя Камишева Л.М.

при секретарі Пляс Л.Ф.

за участю прокурора:

Кравцова В.І., службове посвідчення № 026175 від 11 травня 2014 року;

представників:

позивача - Максимовського С.О., за довіреністю № 08-11/4660/2-14 від 24 грудня 2014 року;

відповідача - Бауліна А.О., за довіреністю № 1037 від 02 грудня 2014 року;

третьої особи - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу відповідача (вх. № 3210 Х/1-6) на рішення господарського суду Харківської області від 22 квітня 2015 р. у справі № 922/1246/15

за позовом Прокурора Дзержинського району м. Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради, м. Харків

третя особа на стороні позивача, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Департамент земельних відносин Харківської міської ради, м. Харків,

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговельний будинок "Олексіївський - 21", м. Харків

про внесення змін до договору оренди землі

ВСТАНОВИЛА:

Рішенням господарського суду Харківської області від 22 квітня 2015 року (суддя Ємельянова О.О.) позов задоволено частково. Внесено зміни до договору оренди землі від 07 серпня 2006 року, зареєстрованого за № 140667100201 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі у редакції, викладеній в резолютивній частині рішення. В решті позову відмовлено. Стягнуто з відповідача на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1218,00 грн.

Відповідач з зазначеним рішенням не погодився, звернувся до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати дане рішення та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення норм чинного законодавства.

Відповідач в апеляційній скарзі, посилається, зокрема, на те, що суд першої інстанції помилково ототожнив порядок внесення змін до договору зі способом вирішення спору в досудовому порядку (надіслання претензії), через що дійшов помилкового висновку про необов'язковість вчинення таких дій до внесення змін до договору оренди землі на підставі судового рішення. Крім того, на думку відповідача, чинним законодавством не передбачено такої підстави для внесення змін до договору оренди землі, як прийняття рішення орендодавцем земельної ділянки про затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

21 липня 2015 року на адресу Харківського апеляційного господарського суду від прокурора Дзержинського району м. Харкова надійшли письмові пояснення з правовим обґрунтуванням своєї позиції у справі, в яких зазначає, зокрема, що зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі, які оформлюються додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладення договорів оренди землі у м. Харкові (вх. 10880).

У зв'язку із зазначеним, вважає, що подана відповідачем апеляційна скарга не підлягає задоволенню, оскільки її доводи є безпідставними та необґрунтованими, а рішення суду першої інстанції ухвалене у відповідності до вимог чинного законодавства, враховуючи всі обставини справи, вірно застосовані, як норми матеріального, так і норми процесуального права, надано належну оцінку всім доказам, ґрунтуючись на повному та об'єктивному розгляду всіх обставин справи в їх сукупності.

Позивач - Харківська міська рада, відзив на апеляційну скаргу не надав, у судовому засідання його представник проти доводів апеляційної скарги заперечував, з огляду на їх необґрунтованість, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення Господарського суду Харківської області від 22 квітня 2015 року у справі № 922/1246/15 без змін.

У призначене судове засідання представник третьої особи - Департаменту земельних відносин Харківської міської ради не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить наявне в матеріалах справи зворотне повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 154). Відзив на апеляційну скаргу не надав.

Враховуючи належне повідомлення третьої особи про час та місце розгляду апеляційної скарги, судова колегія дійшла висновку про розгляд справи за відсутності її представника.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, розглянувши справу відповідно до вимог статті 101 Господарського процесуального кодексу України, вислухавши пояснення прокурора та представників сторін, перевіривши повноту встановлення місцевим господарським судом обставин, що мають значення для справи та правильність застосування норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга відповідача не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції зазначив, що нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у цих правовідносинах. Враховуючи те, що розмір нормативної грошової оцінки змінився, а відповідно до цього і орендна плата повинна змінитись, місцевий господарський суд визнав доводи прокурора підставними та такими, що підлягають задоволенню. Щодо зазначених в позові змін до пунктів 1, 2, абз. 2 п. 5, абз. 1 п. 9 та п. ІІ Додаткової угоди до договору оренди землі, місцевий господарський суд визнав їх необґрунтованими та такими, що виходять за межі підстав позову.

Колегія суддів погоджується з такими твердженнями місцевого господарського суду, з огляду на таке.

Згідно статті 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

За приписами статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

За приписами статей 126, 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним, оренда землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.

Як убачається з матеріалів справи, на підставі рішення Харківської міської ради 4 скликання від 06 березня 2006 року № 61/06 "Про припинення та надання у користування земельних ділянок юридичним та фізичним особам для експлуатації та обслуговування будівель і споруд" між Харківською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельний будинок ''Олексіївський-21" укладено договір оренди землі від 07 серпня 2006 року, згідно умов якого орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться в м. Харкові, пр. Перемоги, 62-З (а.с.9 -11).

Згідно розділу договору "Об'єкт оренди" в оренду передана земельна ділянка загальною площею 0,9018 га, під забудовою 0,2180 га, інших угідь 0,6838 га.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно п.5 Договору оренди становить 6845885 грн.

За актом приймання-передачі земельної ділянки від 07 серпня 2006 року, Орендарю передано в оренду зазначену вище земельну ділянку (а. с. 14).

У відповідності до п. 8 договору оренди землі його було укладено строком до 01 березня 2031 року. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Згідно з п.9 Договору орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок відділу Державного казначейства у м. Харків. Розмір орендної плати в місяць за земельну ділянку становить: у 2006 році - 14525,26 грн., з 2007 року - 21051,10 грн.

В п. 13 договору оренди землі сторони визначили, що розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції - щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках, передбачених законом.

Згідно з п. 1.1. рішення Харківської міської ради від 03 липня 2013 року № 1209/13 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року", рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року" та рішенням № 960/12 від 19 грудня 2012 року, яким затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у м. Харкові, змінювалася базова вартість 1 кв.м земель м. Харкова, запроваджувався порядок визначення розміру орендної плати за користування земельними ділянками, був передбачений порядок оформлення договорів оренди землі у м. Харкові.

Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Так, згідно з п. 2. 1 та п. 2. 2 Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01 січня 2013 р., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13, Департамент земельних відносин на підставі п. 4 статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 рік", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням ХХV сесії Харківської міської ради VІ скликання від 03 липня 2013 року № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації" з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 рік", здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.

Відповідно до п. 3.1, п. 3.2 Порядку зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою до внесення змін до договору оренди землі. Зміна до договору землі оформлюється додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладання договорів оренди землі у м. Харкові.

На підставі вищевказаних рішень Харківської міської ради Департаментом земельних відносин Харківської міської ради було одержано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 795, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки склала 12576322 грн. (а.с.23).

Департаментом земельних відносин було здійснено розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності, грошова оцінка яких проведена станом на 01.01.2013 року № 121/14. та встановлена ставка річної орендної плати (відсоток від нормативної грошової оцінки) у розмірі 5.6%.

Розмір орендної плати в рік становить 704274,03 грн., а розмір орендної плати в місяць - 58689,5 грн. (а.с. 22).

Пунктом 5 рішення Харківської міської ради від 25 вересня 2013 р. №1269/13 Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства (т. 1 а.с. 31).

Відповідно до п. 36 спірного Договору оренди землі, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

Департамент земельних відносин Харківської міської ради рекомендованим поштовим відправленням направив на адресу відповідача проект Додаткової угоди до Договору оренди разом із листом - пропозицією від 07 грудня 2013 р. № 4331/0/225-13 про зміну договору оренди землі та лист - пропозицію від 07 грудня 2013 р. № 4227/0/225-13 про державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки та додаткової угоди до договору оренди землі, яким було запропоновано відповідачеві сплатити кошти: в розмірі 51,00 грн. за внесення змін до записів державного реєстру речових прав на нерухоме майно, в розмірі 120,00 грн. за надання інформації з Реєстру у формі витягу та надати оригінали платіжних документів до міської ради (а.с. 24, 25).

Проте, вказані вимоги відповідачем були залишені без задоволення, у встановлений термін відповідачем відповіді на листи-пропозиції до Харківської міської ради не були надані.

Зазначені вище листи-пропозиції отримані відповідачем 20 грудня 2013 року, про що свідчить наявне в матеріалах справи зворотне повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 26).

Станом на момент звернення позивача до суду із зазначеним позовом, додаткову угоду до договору оренди землі між сторонами не було підписано.

Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно статті 15 Закону України "Про оренду землі" однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або оренду плату (стаття 96 Земельного кодексу України).

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

В статті 13 Закону України "Про оцінку земель" зазначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно зі статтею 15 цього Закону підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими для виконання на відповідній території (стаття 144 Конституції України).

За змістом статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Як вже було зазначено вище в цій постанові, згідно п. 2.1., п. 2.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 р., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 р. за №1269/13, Департамент земельних відносин на підставі п. 4 статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням Харківської міської ради від 03 липня 2013 р. за №1209/13, здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.

Протягом дії договору оренди, рішенням 25-ої сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 03 липня 2013 року за №1209/13, яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р., встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. застосовується з 01 січня 2014 року.

Відповідно до п. 3.1., п. 3.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова, зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою.

В пункті 36 Договору оренди та в статті 30 Закону України "Про оренду землі" зазначено, що зміна умов договору здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

З приписів частин 1, 2 статті 21 Закону України "Про оренду землі" вбачається, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до частини 1 статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Згідно з пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

За умовами Договору оренди землі, розмір орендної плати переглядається у разі, зокрема, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, в інших випадках, передбачених законом.

Статтею 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, та не може перевищувати: для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Отже, встановлення статтею 288 Податкового кодексу України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень спірного договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.

Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

До того ж, як зазначено в резолютивній частині рішення Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року у справі щодо офіційного тлумачення положення частини 2 статті 124 Конституції України (справа про досудове врегулювання спорів), положення частини 2 статті 124 Конституції України щодо поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають у державі, в аспекті конституційного звернення необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.

А тому посилання відповідача на те, що ним не було отримано пропозицію укласти Додаткову угоду до договору оренди землі є необґрунтованими з зазначених вище підстав.

Правова позиція про те, що недотримання позивачем вимог частини другої статті 188 Господарського кодексу України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозиції про зміну умов договору оренди землі, не позбавляє його звернутись до суду з позовом до відповідача та вирішити спір у судовому порядку, викладена у постанові Верховного Суду України від 20 листопада 2012 року у справі № 28/5005/640/2012, а також, зокрема, у постанові Вищого господарського суду України від 12 червня 2012 року у справі № 17/5005/8502/2011.

Статтею 651 Цивільного кодексу України встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Отже, нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у цих правовідносинах, що розглядаються.

Колегія суддів зазначає, що рішення Харківської міської ради на момент розгляду справи в судовому порядку не скасовані, є чинними; в матеріалах справи наявні: витяг з технічної документації №795 (а.с. 23), розрахунок розміру орендної плати №121/14 від 04 жовтня 2013 року (а.с. 24); пропозиція та проект додаткової угоди.

З огляду на наведене колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правомірно задовольнив вимоги позивача щодо внесення змін до абз. 1 п. 5 та абз. 2 п. 9 договору оренди земельної ділянки, кадастровий номер якої, згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № 6310136300:14:008:0503, які стосуються розміру нормативної грошової оцінки землі та розміру орендної плати.

Колегія суддів зазначає, що наведена у позові додаткова угода містить положення щодо зміни інших пунктів договору оренди землі, які не стосуються розміру орендної плати.

Такі інші вимоги, суд першої інстанції підставно залишив без задоволення, оскільки вони частково зводяться до покладення на відповідача додаткових обов'язків, не передбачених умовами спірного договору.

Крім того, позивач повинен був в межах підстав позову обґрунтувати необхідність внесення змін до пунктів договору, які не стосуються зміни нормативної грошової оцінки землі.

З огляду на зазначене вище, судова колегія вважає, що рішення суду першої інстанції ухвалене у відповідності до вимог чинного законодавства, враховуючи всі обставини справи.

З урахуванням вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для визнання доводів відповідача, викладених в апеляційній скарзі, обґрунтованими.

Слід зазначити, що застосування коефіцієнта цільового використання - 5,6 для земель комерційного використання визначено у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, який є офіційним документом, що виданий компетентним органом державної влади (Управлінням Держземагенства), на підставі якого Харківська міська рада в межах своїх повноважень розраховує розмір орендної плати. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки в судовому порядку не оскаржувався, докази спростування такого коефіцієнту в матеріалах справи відсутні, а отже вказана обставина є належним та допустимим доказом у справі.

Порядок оформлення договорів оренди землі у м. Харкові передбачає попереднє погодження проекту перед її підписанням міським головою. Тобто, належним чином оформлена додаткова угода до договору оренди землі є додаткова угода підписана міським головою та скріплена печаткою Харківської міської ради. А тому посилання представника відповідача у судовому засіданні апеляційної інстанції, що проект додаткової угоди не відповідає положенням Порядку оформлення договорів оренди землі у м. Харкові, не знайшли свого підтвердження.

Відповідно до частини 1 статті 33 Господарського процесуального кодексу України , кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Частинами 1-2 статті 43 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Інші доводи апеляційної скарги відповідача не спростовують висновків Господарського суду Харківської області, викладених в рішенні від 22 квітня 2015 року у цій справі.

Враховуючи вищезазначене, колегія суддів зазначає, що місцевий господарський суд, приймаючи оскаржуване рішення, повністю дослідив обставини, які мають значення для справи, правильно застосував норми матеріального та процесуального права, а тому підстави для скасування або зміни вказаного рішення відсутні.

Керуючись статтями 99, 101, пунктом 1 статті 103, статтею 105 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу відповідача залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Харківської області від 22 квітня 2015 року у справі № 922/1246/15 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня прийняття та може бути оскаржена до Вищого господарського суду України протягом двадцятиденного строку

Повна постанова складена 24.07.2015р.

Головуючий суддя Пелипенко Н.М.

Суддя Івакіна В.О.

Суддя Камишева Л.М.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення21.07.2015
Оприлюднено28.07.2015
Номер документу47301626
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1246/15

Ухвала від 03.08.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 30.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 27.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Постанова від 21.07.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Камишева Л.М.

Ухвала від 05.06.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Камишева Л.М.

Ухвала від 20.05.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Плужник О.В.

Рішення від 22.04.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ємельянова О.О.

Ухвала від 07.04.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ємельянова О.О.

Ухвала від 04.03.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ємельянова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні