ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 липня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/1501/15-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хом'якової В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області до Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування Великоолександрівського, Високопільського, Новотроїцького районів, Управління Державтоінспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській про зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
ОСОБА_1 об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі, позивач ОСОБА_1 ОДПІ) звернулася до суду з позовом до Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування Великоолександрівського, Високопільського, Новотроїцького районів (далі, відповідач) про зобов'язання вчинити певні дії шляхом зняття з обліку за СТОВ"Осокори" вантажного автомобіля - самоскид ЗІЛ - ММ3 - 34502, 1990 року виробництва, серійний номер - 4 - 95810, номер шасі 3037288, номер двигуна НОМЕР_1, державний номер НОМЕР_2. Позовні вимоги обгрунтовані тим, що Нововоронцовським відділенням ОСОБА_1 ОДПІ виявлено вантажний автомобіль, який немає власника і якому притаманні ознаки безхазяйного майна. Вказаний автомобіль зареєстрований за сільськогосподарським товариством "Осокори", яке 12.05.2005 визнано банкрутом та ліквідовано, тому немає жодних майнових прав щодо зазначеного автомобіля. У зв'язку з тим, що автомобіль не знятий з реєстрації за СТОВ "Осокори", у ОСОБА_1 ОДПІ відсутні правові підстави для подальшої оцінки та передачі зазначеного майна до розпорядження та реалізації, в порядку передбаченому Порядком обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, що унеможливлює виконання функцій покладених на ОСОБА_1 ОДПІ законодавством України, тому позивач просить суду зобов'язати відповідача зняти з обліку з обліку за СТОВ"Осокори" вказаний автомобіль.
Ухвалою суду від 01.07.2015 до участі в адміністративній справі залучено Управління Державтоінспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області в якості другого відповідача.
У судове засідання належним чином повідомлені сторони не з'явились. Від позивача надійшло клопотання щодо розгляду справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи положення ст.ст. 122, 128 КАС України, суд розглядає дану справу у порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд встановив наступне.
Нововоронцовським відділенням ОСОБА_1 ОДПІ на підставі листа сільського голови Осокорівської сільської ради Нововоронцовського району Херсонської області було виявлено вантажний автомобіль - самоскид ЗІЛ, 1990 року виробництва, серійний номер - 4 - 95810, номер шасі 3037288, номер двигуна НОМЕР_1, державний номер НОМЕР_2.
14.10.2014р. Нововоронцовським відділенням ОСОБА_1 ОДПІ було направлено лист до Нововоронцовського РВ УМВС України в Херсонській області з метою виявлення власника зазначеного майна. 11.11.2014р. від Нововоронцовського РВ УМВС України в Херсонській області було отримано лист, відповідно до якого підтверджено інформацію про знаходження на території Осокорівської сільської ради Нововоронцовського району Херсонської області вантажного автомобіля - самоскиду ЗІЛ, державний номер НОМЕР_2, яке має ознаки безхазяйного. За результатами вжитих заходів Нововоронцовським РВ УМВС України в Херсонській області власника зазначеного транспортного засобу не встановлено.
Нововоронцовським відділенням ОСОБА_1 ОДПІ від Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування Великоолександрівського, Високопільського, Нововоронцовського районів було отримано інформацію, що відповідно до інформаційної бази даних "РИИС" автомобіль марки "ЗІЛ - ММ3 - 34502", державний номер НОМЕР_2, номер шасі 3037288, 1990 року виробництва, зареєстровано за Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Осокори".
20.12.2004 постановою Господарського суду Херсонської області по судовій справі № 5/32-б СТОВ "Осокори" було визнано банкрутом. 12.05.2005р. провадження по судовій справі № 5/32 - Б про банкрутство СТОВ "Осокори" було припинено, а боржника ліквідовано, в порядку передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
13.11.2014 Нововоронцовське відділення ОСОБА_1 ОДПІ звернулося з листом до Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування Великоолександрівського, Високопільського, Нововоронцовського районів щодо зняття вантажного автомобіля - самоскида ЗІЛ, 1990 року виробництва, серійний номер - 4 - 95810, номер шасі 3037288, номер двигуна НОМЕР_1, державний номер НОМЕР_2, з обліку за СТОВ "Осокори", проте вказаний автомобіль досі зареєстрований за СТОВ "Осокори".
Тому, ОСОБА_1 ОДПІ, на виконання покладених на нього законодавством обов'язків з виявлення, обліку, зберігання, оцінки та розпорядження безхазяйним майном, звернулось до суду з вимогою про зобов'язання відповідача зняти з обліку за СТОВ "Осокори" вантажного автомобіля - самоскид ЗІЛ - ММ3 - 34502, державний номер НОМЕР_2.
Правовими положеннями ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції станом на 03.03.2005р. - дату визнання СТОВ "Осокори" банкрутом) встановлено, що банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури. Ліквідація - припинення діяльності суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення визнаних судом вимог кредиторів шляхом продажу його майна. До єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців СТОВ "Осокори" внесено відомості щодо припинення юридичної особи на підставі судового рішення 12.05.2005р. Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості, які підлягають внесенню до ЄДР є достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Таким чином оскільки СТОВ "Осокори" було припинено у судовому порядку шляхом винесення судом ухвали про ліквідацію боржника - банкрута., СТОВ "Осокори" не може виникати жодних майнових прав щодо зазначеного автомобіля.
Ст. 317 Цивільного кодексу України передбачено, що власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Правовими положеннями ст. 319 Цивільного кодексу України визначено, що діяльність власника може бути обмежена чи припинена або власника може бути зобов'язано допустити до користування його майном інших осіб лише у випадках і в порядку, встановлених законом.
Правові підстави для припинення права власності на майно визначені ст. 346 Цивільного кодексу України. Серед підстав для припинення права власності на майно законодавством України визначено можливість припинення права власності на майно у разі припинення юридичної особи (п. 11 ч. 1 ст. 346 Цивільного кодексу України) чи інші встановлені законом випадки (ч. 2 ст. 346 Цивільного кодексу України).
Ст. 329 Цивільного кодексу України визначено, що юридична особа публічного права набуває право власності на майно, передане їй у власність, та на майно, набуте нею у власність на підставах, не заборонених законом.
Ст. 335 Цивільного кодексу України встановлено, що безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Безхазяйні рухомі речі можуть набуватися у власність за набувальною давністю, крім випадків, встановлених сг. 336,338,341 і 343 цього Кодексу.
З системного аналізу зазначених норм Цивільного кодексу України та з урахуванням інформації, наявної у ОСОБА_1 ОДП1 вбачається, що вантажний автомобіль - самоскид ЗІЛ, державний номер НОМЕР_2, є безхазяйним майном в розумінні ст. 335 Цивільного кодексу України.
Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.1998р. № 1340 "Про Порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним" затверджено Порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним (далі - Порядок). П. 19 даного Порядку визначено, що контроль за дотриманням вимог цього Порядку забезпечують органи ДПС (органи доходів і зборів), Держмитслужба та Мінфін.
Відповідно до п. 1 Порядку його дія поширюється на майно, визнане безхазяйним відповідно до законодавства. П. 2 Порядку встановлено, що облік, попередня оцінка, а також відповідальність за зберігання майна, зазначеного у п. 1 цього Порядку, до передачі його для подальшого розпорядження відповідно до п. 9 цього Порядку покладаються на органи (організації), що здійснили вилучення або зберігають його, з дотриманням вимог визначених цим пунктом. Майно, зазначене у п. 1 цього Порядку, зберігається органами (організаціями) у власних (орендованих) спеціально обладнаних приміщеннях (на майданчиках) або передається ними для зберігання іншим організаціям за договорами.
Наразі вантажний автомобіль - самоскид ЗІЛ, державний номер НОМЕР_2, перебуває на зберіганні в автопарку ДСП "Агро - Форум - 2" .
Згідно з правовими положеннями п. 7 Порядку оцінка майна, зазначеного в п. 1 цього Порядку, провадиться комісією, яка утворюється органом, що здійснив його вилучення, у складі представників державних місцевих податкових інспекцій, органів (організацій), що здійснили вилучення майна або зберігають його, фінансових органів та органів (організацій), які здійснюватимуть розпорядження цим майном. За результатами роботи комісії складається акт опису, оцінки та передачі майна. Усі примірники акта підписуються членами комісії та затверджуються у термін не пізніше трьох днів після його складення керівником чи заступником керівника органу (організації), що здійснив вилучення або забезпечував зберігання зазначеного в п. 1 цього Порядку майна. Місцеві податкові інспекції на основі актів опису, оцінки та передачі майна забезпечують здійснення загального контролю за повнотою та своєчасністю перерахування до відповідного бюджету виручки від реалізації майна чи продуктів його переробки, утилізації, а також відповідних податків. Акт опису, оцінки та передачі майна є підставою для реалізації майна, зазначеного в п. 1 цього Порядку, через підприємства роздрібної торгівлі, торгові біржі та аукціони, безоплатної передачі, знищення, утилізації, переробки.
Пп. "е" п. 8 Порядку визначено, що транспортні засоби оцінюються з дотриманням таких вимог - на підставі висновків експертів, суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання з урахуванням ринкових цін та фактичного їх стану на день оцінки, а автомобілі, крім того, з урахуванням податків та зборів, що справляються у разі імпортування автомобілів відповідно до законодавства, якщо такі податки і збори не були попередньо сплачені. У разі коли транспортні засоби заборонені для подальшої експлуатації за висновком технічної експертизи, вони розкомплектовуються для взяття на облік приладів, вузлів, агрегатів та інших комплектуючих виробів (деталей), про що складається акт опису і оцінки.
П 12 - 14 Порядку встановлено, що на початку кожного року місцеві податкові інспекції із залученням органів, що вилучають та обліковують майно, визначають на конкурсній основі торгівельні підприємства, яким доручатиметься реалізація майна, з обов'язковим занесенням їх до єдиного реєстру торгівельних підприємств, який ведеться цими інспекціями. Угоду з торгівельним підприємством, якому доручатиметься реалізація майна, укладає керівник або особа, що його заміщає, відповідного органу державної податкової служби, митного органу в межах повноважень, установлених законодавством. Кошти, одержані від реалізації майна, продуктів його переробки, утилізації перераховуються до відповідного бюджету або в установлених законом випадках на рахунки митних органів у строк, що становить не більш як сім банківських днів від дня продажу (передачі).
Реєстрація вантажного автомобіля - самоскида ЗІЛ, державний номер НОМЕР_2, за СТОВ "Осокори", позбавляє ОСОБА_1 ОДПІ розпоряджатись та реалізувати зазначений автомобіль.
Відповідно пп. 19.23 ст. 19 Податкового кодексу України встановлено, що однією з функцій органу доходів і зборів є організація роботи з виявлення, обліку, зберігання, оцінки та розпорядження безхазяйним майном та іншим майном, що переходить у власність держави, а також з обліку, попередньої оцінки, зберігання майна, вилученого та конфіскованого за порушення митного і податкового законодавства.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Позивач довів суду ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.
За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про зобов'язання Центр надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування Великоолександрівського, Високопільського, Новотроїцького районів зняти з обліку за СТОВ "Осокори" вантажний автомобіль- самоскид ЗІЛ - ММ3 - 34502, 1990 року виробництва, серійний номер - 4 - 95810, номер шасі 3037288, номер двигуна НОМЕР_1, державний номер НОМЕР_2, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного та керуючись ч.6 ст.128, ст.ст. 158-163, 167 КАС України, суд
постановив :
Задовольнити позов.
Зобов’язати Центр надання послуг, пов’язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування Великоолександрівського, Високопільського, Нововоронцовського районів зняти з обліку за Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Осокори» (Херсонська область, Нововоронцовський район, с. Осокорівка, вул. Леніна, буд. 2, код ЄДРПОУ 30385969) вантажний автомобіль -самоскид ЗІЛ - ММ3 - 34502, 1990 року виробництва, серійний номер - 4 -95810, номер шасі 3037288, номер двигуна НОМЕР_1, державний номер НОМЕР_2.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Хом'якова В.В.
кат. 8.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2015 |
Оприлюднено | 30.07.2015 |
Номер документу | 47345683 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні