ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 грудня 2016 р.м.ОдесаСправа № 821/1501/15-а
Категорія: 8.4 Головуючий в 1 інстанції: Хом'якова В.В. Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Бойка А.В.,
суддів: Танасогло Т.М.,
ОСОБА_1,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті ОСОБА_1 апеляційну скаргу Управління Державтоінспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 17 липня 2016 року по справі за позовом Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області до Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування Великоолександрівського, Високопільського, Новотроїцького районів, Управління Державтоінспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
14.05.2015 року Новокаховська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області звернулась до суду першої інстанції з адміністративним позовом до Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування Великоолександрівського, Високопільського, Новотроїцького районів, Управління Державтоінспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській про зобов'язання вчинити певні дії шляхом зняття з обліку за СТОВ "Осокори" вантажного автомобіля - самоскид ЗІЛ - ММ3 - 34502, 1990 року виробництва, серійний номер - 4-95810, номер шасі 3037288, номер двигуна НОМЕР_1, державний номер НОМЕР_2.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 17.07.2015 року позов задоволено.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, Управління Державтоінспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області подало апеляційну скаргу на вказану постанову суду.
Апелянт зазначає, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
В апеляційній скарзі апелянт посилався на те, що судом першої інстанції не було досліджено в повному обсязі обставини, що мають значення для справи, що призвело до неправильного вирішення справи, у зв'язку з чим в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови Херсонського окружного адміністративного суду від 17.07.2015 року та прийняття нової, якою відмовити у задоволенні позовних вимог Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області.
Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть учать у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів суду апеляційної інстанції приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав:
Звертаючись з даним позовом до суду першої інстанції, Новокаховська ОДПІ посилалась на те, що Нововоронцовським відділенням Новокаховської ОДПІ, на підставі листа сільського голови Осокорівської сільської ради Нововоронцовського району Херсонської області, було виявлено вантажний автомобіль, який немає власника і якому притаманні ознаки безхазяйного майна, оскільки попередній власник цього майна - СТОВ "Осокори" припинений.
Однак, вказаний автомобіль не знятий з реєстрації за СТОВ "Осокори", що унеможливлює його подальшу оцінку та передачу у власність держави, а також подальшу реалізацію.
Судом першої інстанції встановлено, що листом сільського голови Осокорівської сільської ради Нововоронцовського району Херсонської області було повідомлено Нововоронцовське відділення Новокаховської ОДПІ про виявлення вантажного автомобіля - самоскиду ЗІЛ, 1990 року виробництва, серійний номер - 4-95810, номер шасі 3037288, номер двигуна НОМЕР_1, державний номер НОМЕР_2, який має ознаки безхазяйного, оскільки власника цього майна не встановлено.
14.10.2014р. Нововоронцовським відділенням Новокаховської ОДПІ було направлено лист до Нововоронцовського РВ УМВС України в Херсонській області з метою виявлення власника зазначеного майна.
На вказаний запит листом від 07.11.2014р. Нововоронцовський РВ УМВС України в Херсонській області повідомив про проведення перевірки інформації щодо виявлення на території Осокорівської сільської ради майна, яке має ознаки безхазяйного, за результатом якої власника вище зазначеного автомобіля-самоскиду - не встановлено.
В подальшому, на запит щодо надання інформації про реєстраційні дані та власника вказаного транспортного засобу, Нововоронцовським відділенням Новокаховської ОДПІ було отримано від Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування Великоолександрівського, Високопільського, Нововоронцовського районів інформацію, що відповідно до інформаційної бази даних "РИИС" автомобіль марки "ЗІЛ - ММ3 - 34502", державний номер НОМЕР_2, номер шасі 3037288, 1990 року виробництва, зареєстровано за Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Осокори".
В свою чергу, 20.12.2004 року постановою Господарського суду Херсонської області по судовій справі № 5/32-б СТОВ "Осокори" було визнано банкрутом. 12.05.2005р. провадження по судовій справі № 5/32-Б про банкрутство СТОВ "Осокори" було припинено, а боржника ліквідовано, в порядку передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
13.11.2014 року Нововоронцовське відділення Новокаховської ОДПІ звернулось до Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування Великоолександрівського, Високопільського, Нововоронцовського районів щодо зняття вантажного автомобіля - самоскида ЗІЛ, 1990 року виробництва, серійний номер - 4 - 95810, номер шасі 3037288, номер двигуна НОМЕР_1, державний номер НОМЕР_2, з обліку за СТОВ "Осокори", проте вказаний автомобіль знятий з реєстрації за СТОВ "Осокори" не був.
Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно наявності підстав для задоволення позовних вимог, зважаючи на наступне:
Відповідно до норм п.п. 19-1.1.23 ст. 19-1 Податкового кодексу України до функцій податкового органу віднесено організація роботи з виявлення, обліку, зберігання, оцінки та розпорядження безхазяйним майном та іншим майном, що переходить у власність держави, а також з обліку, попередньої оцінки, зберігання майна, вилученого та конфіскованого за порушення митного і податкового законодавства.
Позивач, звертаючись до відповідача з проханням про зняття з реєстрації транспортного засобу посилався на те, що вказане майно має ознаки безхазяйного через припинення юридичної особа, яка являлась власником цього майна.
Згідно ст. 335 Цивільного кодексу України безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Безхазяйні рухомі речі можуть набуватися у власність за набувальною давністю, крім випадків, встановлених ст. 336,338,341 і 343 цього Кодексу.
Як встановлено судом першої інстанції СТОВ "Осокори" було припинено у судовому порядку шляхом винесення судом ухвали про ліквідацію боржника - банкрута.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції станом на 2005 рік - на дату визнання СТОВ "Осокори" банкрутом) банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури. Ліквідація - припинення діяльності суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення визнаних судом вимог кредиторів шляхом продажу його майна.
В даному випадку до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено відомості щодо припинення юридичної особи - СТОВ "Осокори" на підставі судового рішення 12.05.2005р.
Слід зазначити, що відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості, які підлягають внесенню до ЄДР є достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
В свою чергу, згідно ст. 317 Цивільного кодексу України передбачено, що власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Правовими положеннями ст. 319 Цивільного кодексу України визначено, що діяльність власника може бути обмежена чи припинена або власника може бути зобов'язано допустити до користування його майном інших осіб лише у випадках і в порядку, встановлених законом.
Правові підстави для припинення права власності на майно визначені ст. 346 Цивільного кодексу України. Згідно цієї статті право власності на майно припиняється у разі, зокрема, припинення юридичної особи (п. 11 ч. 1 ст. 346 Цивільного кодексу України).
Таким чином, судом першої інстанції вірно встановлено, що у СТОВ "Осокори" не може виникати жодних майнових прав щодо зазначеного транспортного засобу, а з системного аналізу зазначених норм Цивільного кодексу України та з урахуванням інформації, наявної у Новокаховської ОДПІ вбачається, що вантажний автомобіль - самоскид ЗІЛ, державний номер НОМЕР_2, є безхазяйним майном в розумінні ст. 335 Цивільного кодексу України.
Порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним (далі - Порядок) затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.1998р. № 1340.
П. 19 даного Порядку визначено, що контроль за дотриманням вимог цього Порядку забезпечують органи ДПС (органи доходів і зборів), Держмитслужба та Мінфін.
Відповідно до п. 1 Порядку його дія поширюється на майно, визнане безхазяйним відповідно до законодавства. П. 2 Порядку встановлено, що облік, попередня оцінка, а також відповідальність за зберігання майна, зазначеного у п. 1 цього Порядку, до передачі його для подальшого розпорядження відповідно до п. 9 цього Порядку покладаються на органи (організації), що здійснили вилучення або зберігають його, з дотриманням вимог визначених цим пунктом. Майно, зазначене у п. 1 цього Порядку, зберігається органами (організаціями) у власних (орендованих) спеціально обладнаних приміщеннях (на майданчиках) або передається ними для зберігання іншим організаціям за договорами.
Наразі вантажний автомобіль - самоскид ЗІЛ, державний номер НОМЕР_2, перебуває на зберіганні в автопарку ДСП "Агро - Форум - 2".
Пп. "е" п. 8 Порядку визначено, що транспортні засоби оцінюються з дотриманням таких вимог - на підставі висновків експертів, суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання з урахуванням ринкових цін та фактичного їх стану на день оцінки, а автомобілі, крім того, з урахуванням податків та зборів, що справляються у разі імпортування автомобілів відповідно до законодавства, якщо такі податки і збори не були попередньо сплачені. У разі коли транспортні засоби заборонені для подальшої експлуатації за висновком технічної експертизи, вони розкомплектовуються для взяття на облік приладів, вузлів, агрегатів та інших комплектуючих виробів (деталей), про що складається акт опису і оцінки.
П 12 - 14 Порядку встановлено, що на початку кожного року місцеві податкові інспекції із залученням органів, що вилучають та обліковують майно, визначають на конкурсній основі торгівельні підприємства, яким доручатиметься реалізація майна, з обов'язковим занесенням їх до єдиного реєстру торгівельних підприємств, який ведеться цими інспекціями. Угоду з торгівельним підприємством, якому доручатиметься реалізація майна, укладає керівник або особа, що його заміщає, відповідного органу державної податкової служби, митного органу в межах повноважень, установлених законодавством. Кошти, одержані від реалізації майна, продуктів його переробки, утилізації перераховуються до відповідного бюджету або в установлених законом випадках на рахунки митних органів у строк, що становить не більш як сім банківських днів від дня продажу (передачі).
З огляду на зазначене, реєстрація вантажного автомобіля - самоскида ЗІЛ, державний номер НОМЕР_2 за СТОВ "Осокори" позбавляє Новокаховську ОДПІ можливості розпоряджатись та реалізувати зазначений автомобіль.
В свою чергу, єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків, встановлена Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 р. N 1388 (далі Порядок № 1388).
Згідно п. 2 Порядку № 1388 Державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.
Відповідно до п. 40 Порядку № 1388 зняття з обліку транспортних засобів проводиться після їх огляду в сервісному центрі МВС на підставі заяви власника, документа, що посвідчує особу, виконавчого напису нотаріуса, постанови державного або приватного виконавця або рішення суду.
П. 43 визначено, що зняття з обліку транспортних засобів, що належать юридичним особам недержавної форми власності, проводиться на підставі копій відповідних рішень власників, засвідчених у встановленому порядку.
У разі ліквідації юридичних осіб транспортні засоби знімаються з обліку на підставі документів, зазначених в абзаці другому пункту 34 цього Порядку.
Зняття з обліку транспортних засобів, що належать юридичним особам державної форми власності, проводиться суб'єктами господарювання, н балансі яких перебувають такі транспортні засоби, лише після надання на це згоди або дозволу відповідних суб'єктів управління майном, які є представниками власників і виконують їх функції у межах, визначених законодавством, або на підставі виконавчого напису нотаріуса чи рішення суду або ліквідаційної комісії.
Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що вимоги Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про зобов'язання Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування Великоолександрівського, Високопільського, Новотроїцького районів зняти з обліку за СТОВ "Осокори" вантажний автомобіль- самоскид ЗІЛ-ММ3 - 34502, 1990 року виробництва, серійний номер - 4-95810, номер шасі 3037288, номер двигуна НОМЕР_1, державний номер НОМЕР_2, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Оскільки судом першої інстанції вірно встановлено обставини справи, правильно по суті вирішено справу, та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, відповідно до ст. 200 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 184, 185, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Управління Державтоінспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 17 липня 2015 року - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий: А.В. Бойко
Судді: Т.М. Танасогло
ОСОБА_1
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2016 |
Оприлюднено | 27.09.2017 |
Номер документу | 69137320 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Бойко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні