Ухвала
від 26.03.2013 по справі 2а/0470/8499/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

25 березня 2013 р. Справа №2а/0470/8499/12

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Верба І.О., розглянувши у місті Дніпропетровську матеріали адміністративної справи за адміністративним позовом Комунального підприємства із транспортування покупної теплової енергії «Теплотранс» Дніпропетровської міської ради до Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Дніпропетровська міська рада, Управління регуляторної політики та підприємництва департаменту промисловості, енергетики та підприємництва Дніпропетровської міської ради, про визнання недійсним рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 вересня 2012 року зупинено провадження в адміністративній справі №2а/0470/8499/12 до встановлення правонаступника Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 21928746) у зв'язку із ліквідацією останньої.

11 вересня 2012 року судом було направлено лист до Державної інспекції з контролю за цінами, яку утворено відповідно до пункту 1 Указу Президента України «Про Держану інспекцію України з контролю за цінами» від 19 січня 2012 року №19/2012, на яку покладено функції реалізації державної політики з контролю за цінами.

У відповідь на вказаний лист від 5 листопада 2012 року №100-40-23/2000 суд повідомлено, що здійснення планових і позапланових перевірок щодо дотримання суб'єктами господарювання державної дисципліни цін (тарифів) та прийняття рішень щодо застосування економічних (адміністративно-господарських) санкцій не належить до завдань і функцій Держінспекції, що в свою чергу унеможливлює у належному процесуальному статусі представляти та захищати інтереси держави.

З матеріалів справи вбачається, що позивач оскаржує рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області від 15 травня 2007 року №173, прийнятого за результатами проведення перевірки Комунального підприємства із транспортування покупної теплової енергії «Теплотранс» у сфері ціноутворення.

Відповідно до положень частини першої статті 16 Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 21 червня 2012 року №5007-VI, який набрав чинності 3 серпня 2012 року (далі - Закон №5007) органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами.

Згідно частини 2 статті 16 Закону №5007-VI повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов'язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та іншими законами.

Статтями 17, 18 Закону №5007-VI встановлено, що однією з основних функцій уповноважених органів є виконання контрольно-наглядових функцій за дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 18 Закону №5007-VI уповноважені органи мають право проводити у суб'єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки. Також, зокрема, вимагати від суб'єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 20 Закону №5007-VI до суб'єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки. Сума необґрунтованої виручки, одержаної суб'єктами господарювання, які на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача, повертається споживачам.

Згідно із «Положенням про Державну інспекцію України з контролю за цінами», затвердженим Указом Президента України від 30 березня 2012 року №236/2012 (далі - Положення №236/2012), Державна інспекція України з контролю за цінами (Держцінінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, входить до системи органів виконавчої влади та реалізує державну політику з контролю за цінами.

Держцінінспекція України у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та іншими нормативними актами.

Згідно підпункту 15 пункту 4 Положення №236/2012 Держцінінспекція України здійснює інші повноваження, визначені законами України та покладені на неї Президентом України.

Таким чином, згідно підпункту 15 пункту 4 Положення №236/2012 та розділу V Закону №5007-VI правонаступником відповідача в цій справі є Держана інспекція України з контролю за цінами.

Відповідно до частини 5 статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України, провадження у справі поновлюється за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або за ініціативою суду, якщо відпадуть обставини, які були підставою для зупинення провадження.

Суд доходить висновку про наявність у Держцінінспекції України контрольно-наглядових функцій у сфері ціноутворення відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення», у зв'язку із чим суд вбачає наявність підстав для поновлення провадження у справі для вирішення питання щодо заміни у справі відповідача та розгляду справи по суті.

Керуючись статтями 156, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

УХВАЛИВ:

Поновити провадження в адміністративній справі №2а/0470/8499/12 за адміністративним позовом Комунального підприємства із транспортування покупної теплової енергії «Теплотранс» Дніпропетровської міської ради до Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Дніпропетровська міська рада, Управління регуляторної політики та підприємництва департаменту промисловості, енергетики та підприємництва Дніпропетровської міської ради, про визнання недійсним рішення.

Судове засідання призначити на 18 квітня 2013 року о 13:00. Засідання відбудеться у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду за адресою: 49005, м. Дніпропетровськ, вул. Академіка Чекмарьова, 5, зал №3.

Копію ухвали та повістки про виклик до суду надіслати особам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили відповідно статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та не може бути оскаржена.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2013
Оприлюднено30.07.2015
Номер документу47374168
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/8499/12

Ухвала від 25.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 22.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні