Постанова
від 10.04.2013 по справі 343/683/13-п
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 343/683/13-п

Провадження № 33/779/87/13

Категорія ч.1 ст.172-2 КУпАП

Головуючий у 1 інстанції Лицур І.М.

Суддя-доповідач Томенчук Б.М.

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2013 року м. Івано-Франківськ

Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Апеляційного суду Івано-Франківської області Томенчук Б.М. з участю прокурора Романовського І.О., розглянувши справу про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Долинського районного суду від 19 березня 2013 року,-

в с т а н о в и в :

Вказаною постановою ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1,

жителя АДРЕСА_1 одруженого, непрацюючого, громадянина України, українця,-

притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-2 КУпАП, з накладенням на нього адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 850 грн.

Згідно постанови суду ОСОБА_2, перебуваючи з 23.03.2005 року по 15.01.2013 року на посаді заступника начальника з питань праці Управління праці та соціального захисту населення Долинської РДА Івано-Франківської області, будучи державним службовцем 6 категорії, порушив обмеження щодо використання службового становища, встановлені ч.1 ст. 6 Закону України від " Про засади запобігання і протидії корупції ", а саме: використовуючи свої службові повноваження та пов'язані з цим можливості, діючи умисно, з метою незаконного збагачення та зменшення особистих затрат на житлові послуги, в особистих інтересах, подавши недостовірні відомості про свої прибутки, надав вказівку підлеглим працівникам щодо оформлення йому документів на пільгу - житлову субсидію, що стало підставою для незаконного нарахування та виплати йому житлової субсидії в сумі 250,05 грн., чим спричинив збитки державному бюджету на вказану суму.

Із матеріалів справи видно, що правопорушення вчинено за таких обставин.

У жовтні 2011 року ОСОБА_2 подав до Управління праці та соціального захисту населення Долинської РДА документи, необхідні для призначення йому житлових субсидій, не долучивши інформацію про одержання ним доходів в ТзОВ "Навчально-курсовий комбінат". На підставі вказаних документів, за його вказівкою, службовими особами управління праці та соціального захисту населення йому було незаконно призначено житлову субсидію на період з жовтня 2011 року по квітень 2012 року включно в розмірі 175, 70 грн. щомісячно, хоч її розмір повинен був становити 157,00 грн. Тобто, ОСОБА_2 у період з жовтня 2011 року по квітень 2012 року було зайво нараховано та виплачено 130,90 гри., з яких 37,40 грн. за період березень-квітень 2012 року. У подальшому ОСОБА_2, використовуючи свої службові повноваження і пов'язані з цим можливості, в жовтні 2012 року повторно подав до Управління праці та соціального захисту населення Долинської РДА документи, необхідні для призначення йому житлових субсидій, свідомо приховавши дані про одержання ним доходів в ТзОВ "Навчально-курсовий комбінат". Крім того, він дав вказівку працівнику Управління праці та соціального захисту населення Долинської РДА ОСОБА_3 передати йому акт обстеження його матеріально-побутових умов, в який власноручно вніс підписи за своїх сусідів ОСОБА_4 та ОСОБА_5 Документи, що містять неправдиві відомості про розмір його доходів та акт обстеження його матеріально-побутових умов були передані комісії для розгляду питань, пов'язаних з призначенням населенню житлових субсидій, державної соціальної допомоги та наданню пільг в Долинському районі, якою ОСОБА_2 було призначено житлову субсидію на період з жовтня 2012 року по квітень 2013 року включно в розмірі 568, 61 грн. щомісячно, однак він мав право одержувати субсидію тільки в розмірі 526, 08 грн. Тобто, в період з жовтня 2012 по лютий 2013 року ОСОБА_2 зайво нараховано 212,65 грн. Зазначені суми субсидій щомісячно нараховувалися ОСОБА_2 на його особові рахунки в житлово-комунальні організації.

В результаті вказаних дій ОСОБА_2 одержав неправомірну вигоду у вигляді пільги - житлової субсидії в сумі 250, грн., в тому числі 212,65 грн. за період жовтень 2012 року - лютий 2012 року та 37,40 грн. за період березень - квітень 2012 року, чим спричинив збитки державному бюджету на вказану суму.

У своїй апеляційній скарзі ОСОБА_2 просить постанову суду скасувати, а провадження у справі закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, покликаючись на те, що судом не враховано таких обставин: свідки ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 підтвердили, що жодних вказівок щодо незаконного оформлення ОСОБА_2 житлової субсидії він не давав і подавав необхідні документи як звичайний громадянин, а також відповідно до посадової інструкції працівники відділу соціальних допомог йому не підпорядковувались, а тому в його діях немає складу корупційного діяння.

ОСОБА_2 як апелянт в судове засідання не з,явився, хоч про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Заслухавши пояснення прокурора, який заперечив вимоги апелянта, перевіривши матеріали справи, мотиви і доводи апеляційної скарги, вважаю, що провадження у справі слід закрити у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_2 складу корупційного діяння, передбаченого ст. 172-2 ч.1 КУпАП.

Згідно вимог ст. 245 КУпАП суд зобов'язаний своєчасно, всебічно, повно і об'єктивно з'ясувати обставини справи, вирішити її у точній відповідності із законом.

Як вбачається із постанови, висновок судді про наявність у діях ОСОБА_2 складу адмінправопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-2 КУпАП, ґрунтується на доказах, яким дано неправильну юридичну оцінку.

Відповідно до ст.1 Закону України " Про засади запобігання і протидії корупції " корупційне правопорушення - умисне діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 4 цього Закону, за яке законом установлено кримінальну, адміністративну, цивільно-правову та дисциплінарну відповідальність.

Відповідно до ч.1 ст.6 " Про засади запобігання і протидії корупції " особам, зазначеним у пунктах 1-3 частини першої статті 4 цього Закону, забороняється використовувати свої службові повноваження та пов'язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди або у зв'язку з прийняттям обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі неправомірно сприяти фізичним або юридичним особам у здійсненні ними господарської діяльності, одержанні субсидій, субвенцій, дотацій, кредитів, пільг, укладанні контрактів (у тому числі на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти).

Як вбачається із акту обстеження матеріально-побутових умов ОСОБА_2 (а.с.38), він дійсно підписував акт, але як фізична особа, а не як службова особа, тобто не будучи суб,єктом корупційного правопорушення.

Пільги у виді субсидії йому було надано відповідно до розпорядження Долинської РДА (а.с.122), яким було затверджено склад комісії для розгляду питань, пов,язаних з призначенням населенню житлових субсидій, державної соціальної допомоги та наданню пільг (а.с.124) та Положення про вище вказану комісію (а.с.125).

Хоча ОСОБА_2 являється посадовою особою і підпадає під перелік осіб, яких визначено у пунктах 1-3 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», однак він не є суб'єктом відповідальності за дане корупційне правопорушення оскільки, як видно із матеріалів справи, в даному конкретному випадку, він не використовував своє службове повноваження та пов'язані з цим можливості з метою одержання вигоди, а діяв як фізична особа. При цьому ним не було порушено встановлених законом обмежень передбачених ч. 1 ст.172-2 КУпАП, а тому, виходячи із вищенаведеного, провадження у справі слід закрити за відсутністю в його діях зазначеного складу адміністративного правопорушення. Посилання суду у постанові про те, що вина ОСОБА_2 підтверджується показами свідків ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 не можуть бути взяті до уваги, оскільки зазначені покази суд дослідив поверхово і дав їм неправильну правову оцінку. Разом з тим, із матеріалів справи вбачається, що під час оформлення субсидії для відшкодування витрат на сплату житлово-комунальних послуг, ОСОБА_2 були допущені певні правопорушення, які не являються порушеннями передбаченими ч. 1 ст.172-2 КУпАП. За відсутності суб,єкта корупційного правопорушення відсутній склад адміністративного правопорушення, а тому постанова суду підлягає скасуванню.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст.247, 294 КУпАП,-

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 задовольнити, постанову Долинського районного суду від 19 березня 2013 року скасувати, а провадження у справі закрити за відсутністю в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.172-2 КУпАП.

Постанова остаточна і оскарженню не підлягає.

Суддя Апеляційного суду

Івано-Франківської області Б.М. Томенчук

СудАпеляційний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення10.04.2013
Оприлюднено29.07.2015
Номер документу47397309
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —343/683/13-п

Постанова від 10.04.2013

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Івано-Франківської області

Томенчук Б.М. Б. М.

Постанова від 19.03.2013

Адмінправопорушення

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Лицур І. М.

Постанова від 10.04.2013

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Івано-Франківської області

Томенчук Б.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні