Герб України

Рішення від 24.09.2009 по справі 38/47-09

Господарський суд дніпропетровської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

38/47-09

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

25.09.09р.

Справа № 38/47-09

За позовом  товариства з обмеженою відповідальністю "Регіонінвестгрупп", м. Кривий Ріг 

до  товарної біржі "Регіональна універсальна біржа", м. Дніпропетровськ 

про визнання результатів торгів недійсними

Суддя  Бондарєв Е.М.

Представники:

  Від позивача: Камінський А.В., довідка з ЄДРПРОУ №2059 від 01.10.07р., керівник

  Від відповідача: Лисаченко А.А., довідка з ЄДРПОУ АА№244493 від 24.06.09р., керівник   

СУТЬ СПОРУ:

Позивач товариство з обмеженою відповідальністю "Регіонінвестгрупп" звернувся до суду з позовом до товарної біржі "Регіональна універсальна біржа" про визнання недійсними результатів відкритих біржових торгів з купівлі продажу майна, що знаходиться у власності Державного підприємства "Дирекція Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд", на якому було продано нерухоме майно, а саме корпус середнього дроблення двохпролітна будівля розміром 108х46,5 м і висотою від 23,2 до 48,0 м разом з обладнанням та корпус дрібного дроблення трьохпролітна будівля розмірами 114х51 м і висотою від 25,6 до 44,2 м разом з обладнанням, розташовані за адресою: 28500, Кіровоградська область, Долинський район, місто Долинська, проммайданчик.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що позивач мав намір придбати вказане нерухоме майно з торгів, звертався із відповідним листом до відповідача, однак відповідач свідомо чинив перешкоди позивачу в прийнятті участі в торгах, не надавав інформацію про призначення торгів, час та місце їх проведення.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, пояснив, що вважає, що торги відбулися з явними порушеннями норм матеріального права, без отримання згоди профільного міністерства на продаж нерухомого майна, без погодження продажу Фондом державного майна України, без дотримання рівності прав потенційних покупців на участь в торгах.

Відповідач ТБ "Регіональна універсальна біржа" позов не визнав посилаючись на те, що торги відбулися у повній відповідності із приписами чинного законодавства, з отриманням всіх необхідних попередніх погоджень та підтверджень.

Згідно із статтею 77 Господарського процесуального кодексу України у судовому  засіданні від 24.09.09р. було оголошено перерву до 25.09.09р.  

За згодою представників сторін у судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.    

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

8 серпня 2009 року на зборах комітету кредиторів по справі №05-01/184/6-12а/10 про банкрутство ДП "Дирекція Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд" було ухвалене рішення про здійснення реалізації майна яке не може бути використано для вирішення виробничих та інших завдань підприємства, та яке доцільно реалізувати для поповнення обігових коштів підприємства, а також погашення поточної кредиторської заборгованості, шляхом продажу на відкритих торгах.

10 серпня 2009 року в газеті "Вісник Дніпропетровського регіону" (№ 8) ТБ "Регіональна універсальна біржа" було опубліковане оголошення про проведення 11.09.2009р. відкритих біржових торгів з продажу нерухомого майна розташованого за адресою: 28500, Кіровоградська область, Долинський район, місто Долинська, проммайданчик, що обліковується на балансі Державного підприємства "Дирекція Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд".

11 вересня 2009 рогу на Товарній біржі "Регіональна універсальна біржа" відбулися відкриті біржові торги з продажу нерухомого майна Державного підприємства "Дирекція Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд".

На цих торгах було реалізовано корпус середнього дроблення двохпролітна будівля розміром 108х46,5 м і висотою від 23,2 до 48,0 м разом з обладнанням та корпус дрібного дроблення трьохпролітна будівля розмірами 114х51 м і висотою від 25,6 до 44,2 м разом з обладнанням, розташовані за адресою: 28500, Кіровоградська область, Долинський район, місто Долинська, проммайданчик, що обліковується на балансі Державного підприємства "Дирекція Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд".

Переможцем торгів визначене Товариство з обмеженою відповідальністю "АФК-КР", що підтверджується протоколом ТБ "Регіональна універсальна біржа" № 104 від 11.09.2009р. проведення відкритих біржових торгів з купівлі-продажу майна, що знаходиться у власності Державного підприємства "Дирекція Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд".

За підсумками торгів був укладений договір купівлі-продажу №103 від 11.09.2009р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "АФК-КР" та Державним підприємством "Дирекція Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд" з відповідною реєстрацією на ТБ "Регіональна універсальна біржа".

Суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не встановлено окремої процедури проведення продажу майна-боржника - державного підприємства в процедурі санації (як і взагалі не встановлено детального регулювання проведення відкритих торгів з продажу майна в процедурі санації). Продаж майна державного підприємства в процедурі санації не є приватизацією. Процес приватизації державного майна здійснюється виключно державним органом приватизації, має інших суб'єктів цих правовідносин, об'єкти та цілі продажу державного майна. Тому, ототожнювати процес санації та процес приватизації державного майна є невірним.

Згідно з ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" санація - система заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнання боржника банкрутом та його ліквідації, спрямована на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом кредитування, реструктуризації підприємства, боргів і капіталу та (або) зміну організаційно-правової та виробничої структури боржника.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про приватизацію державного майна" приватизація державного майна - це відчуження майна, що перебуває у державній власності на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до цього Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів на структурну перебудову економіки України.

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" керуючий санацією має право розпоряджатися майном боржника з урахуванням обмежень, передбачених цим Законом.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 20 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з метою відновлення платоспроможності боржника та задоволення вимог кредиторів план санації може передбачати продаж частини майна боржника на відкритих торгах. Керуючий санацією після проведення інвентаризації та оцінки майна боржника має право почати продаж частини майна боржника на відкритих торгах. Продаж частини майна боржника - державного підприємства в процедурі санації проводиться відповідно до законодавчих актів з питань приватизації з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

З вказаних правових норм вбачається, що санація та приватизація державного майна є зовсім різними процедурами, спрямованими на різні цілі. Процедура санації передбачена з метою запобігання визнання підприємства боржником та погашення його заборгованості перед кредиторами, в той час, як приватизація державного майна спрямована на підвищення ефективності виробництва та залучення коштів на структурну перебудову економіки України. Продаж частини майна державного підприємства в процедурі санації проводиться відповідно до законодавчих актів з питань приватизації з урахуванням особливостей, передбачених Законом "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Такими особливостями являються розпорядження майном боржника у процедурі санації керуючим санацією, продаж майна боржника, спрямування отриманих від продажу майна коштів на погашення заборгованості перед кредиторами тощо.

Вказаними нормами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також іншими правовими актами, які регулюють відносини приватизації державного майна Фонду державного майна не надані повноваження здійснювати продаж майна державних підприємств в процесі санації таких державних підприємств.

У жодному законі України з питань приватизації не передбачено повноважень Фонду державного майна України визначати особу, відповідальну за організацію та проведення конкурсу з продажу в процедурі санації частини майна державного підприємства, при цьому ч. 1 ст. 20 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначає, що не Фонд державного майна України, а керуючий санацією має право здійснити продаж частини майна боржника.

Відповідно до ч. 9 ст. 17 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" власник майна боржника (орган управління майном боржника) не може обмежувати повноваження керуючого санацією щодо розпорядження майном боржника. Значні угоди та угоди, щодо яких є заінтересованість, укладаються керуючим санацією тільки за згодою комітету кредиторів, якщо інше не передбачено цим Законом або планом санації.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" керуючий санацією після проведення інвентаризації та оцінки майна боржника має право почати продаж частини майна боржника на відкритих торгах.

Частина 5 ст. 18 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначає обов'язок керуючого санацією попередньо погоджувати лише план санації боржника з органом, уповноваженим управляти державним майном, стосовно підприємства-боржника, у майні якого частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків але ніяк ні укладання угод щодо розпорядження майном боржника до затвердження господарським судом плану санації.

На підставі вищевикладеного, судом відхиляються доводи позивача про недотримання відповідачем при проведенні торгів встановленого порядку відчуження майна стосовно отримання згоди профільного міністерства на продаж нерухомого майна, а також погодження такого продажу з боку Фонду державного майна України.

Матеріали справи містять копію протоколу ТБ "Регіональна універсальна біржа" №104 від 11.09.2009р. проведення відкритих біржових торгів з купівлі-продажу майна, що знаходиться у власності Державного підприємства "Дирекція Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд" відповідно до якого для участі у відкритих торгах було зареєстровано чотири учасника ТОВ "Екс Енергія", ТОВ "Фактор Д", ТОВ "ГРІНВОЛТРЕЙД" та ТОВ "АФК-КР".

Враховуючи викладене, судом не приймаються до уваги доводи позивача про недодержання при проведенні аукціону конкурентних засад.

Стосовно оприлюднення інформації про проведення відкритих торгів судом було встановлено наступне. Про проведення 11.09.2009р. відкритих торгів з продажу корпусу середнього дроблення двохпролітної будівлі розміром 108х46,5 м і висотою від 23,2 до 48,0 м разом з обладнанням та корпусу дрібного дроблення трьохпролітної будівлі розмірами 114х51 м і висотою від 25,6 до 44,2 м разом з обладнанням, розташованих за адресою: 28500, Кіровоградська область, Долинський район, місто Долинська, проммайданчик, що обліковується на балансі Державного підприємства "Дирекція Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд", було опубліковане оголошення в газеті "Вісник Дніпропетровського регіону" (№ 8 від 10.08.2009р.). Відповідно до ст.1 закону України "Про друковані засоби масової інформації" під друкованими засобами масової інформації (пресою) в Україні розуміються періодичні і такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію. Друкований засіб масової інформації вважається виданим, якщо він підписаний до виходу в світ і видрукований будь-яким тиражем. Сфера розповсюдження друкованого засобу масової інформації не обмежується. Газета "Вісник Дніпропетровського регіону" відповідає всім названим критеріям, є засобом масової інформації, а тому публікація в ній оголошення про проведення аукціону є абсолютно правомірною.

Враховуючи викладене, позовні вимоги ТОВ "Регіонінвестгрупп" до ТБ "Регіональна універсальна біржа" є необґрунтованими та задоволенню не підлягають, а відповідно відкрити торги від 11.09.2009р. були проведені з дотриманням вимог чинного законодавства.

Згідно із статтею 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі слід покласти на позивача.

Керуючись Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом",  Законом України "Про приватизацію державного майна", ст.ст. 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд –

ВИРІШИВ:

В позові відмовити.

Витрати у справі покласти на позивача.

Рішення господарського суду  набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя

 Е.М. Бондарєв

Дата підписання рішення,оформленого відповідно до статті 84 ГПК України 25 вересня 2009р.

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення24.09.2009
Оприлюднено28.09.2009
Номер документу4745609
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —38/47-09

Ухвала від 17.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Е.М.

Ухвала від 18.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Е.М.

Рішення від 16.04.2009

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Рішення від 24.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Е.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні