Справа № 524/3079/15-ц
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.06.2015 року Автозаводський районний суд м. Кременчука Полтавської області в складі:
головуючого судді - Середа А.В.
з участю секретаря - Кот А.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Кременчуці цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до комунальної медичної установи В«Клінічна Руднічна лікарняВ» про виплату нарахованої, але не виплаченої заробітної плати та грошової компенсації за не використані дні щорічної відпустки, допомоги по тимчасовій непрацездатності, компенсації втрати частини грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх виплати, упущеної вигоди внаслідок порушення цивільного права, -
В С Т А Н О В И В:
В квітні 2015 року ОСОБА_2 звернулася в суд з вищевказаним позовом.
В своїй позовній заяві вказувала, що з 20.02.2012 року вона перебувала у трудових відносинах з Комунальною медичною установою «Клінічна Руднічна лікарня» (86108, Донецька область, м.Макіївка, вул. Больнична, 1, код ЄДРПОУ 01990996), працюючи на посаді головного бухгалтера.
Свідоцтво про загальнообов'язкове державне соціальне страхування №2542611221 від 24.09.2000, яке підтверджує її право на одержання послуг та матеріального забезпечення за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням додається.
З лютого 2015 року звільнена з роботи на підставі п. 1 ст. 36 КЗпП України, за угодою сторін, що підтверджується записом в її трудовій книжці.
04 лютого 2015 року, в робочий день, трудова книжка була їй видана, але всі суми, що належать їй від установи, не були виплачені.
На день її звільнення відповідачем нарахована, але не виплачена їй заробітна плата за період часу з 15 липня 2014 року по 04 лютого 2015 року з урахуванням компенсації за невикористану відпустку у загальній сумі 30743,49грн.; допомога по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період знаходження з 14.05.2014 по 06.06.2014 на лікарняному у сумі 3865,51грн.
Довідка про заборгованість із заробітної плати (допомоги), що підлягає виплаті та Довідка про нараховану заробітну плату (допомогу), утримання із заробітної плати (допомоги), заборгованість із заробітної плати (допомоги) в Додатках 3,4.
Згідно із вимогами ст. 34 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР, компенсація працівникам втрати частини заробітної плати у зв'язку з порушенням строків її виплати проводиться відповідно до індексу зростання цін на споживчі товари і тарифів на послуги у порядку, встановленому чинним законодавством.
Компенсація нараховується якщо в місяці виплати заборгованості індекс споживчих цін (далі - ІСЦ) наростаючим підсумком перевищив 100 %, якщо ІСЦ менше 100 %, компенсацію не нараховують, а виплачують лише заборгованість.
Обчислення суми компенсації при передбачуваній виплаті у лютому 2015 року грошового доходу, нарахованого за липень - листопад 2014 .
Сума грошового доходу, нарахованого до виплати: за липень 2014 року 2049,44грн., за серпень 2014 року - 3718,20 грн., за вересень 2014 року - 4499,26 грн., за жовтень 2014 року - 5293,15 грн., за листопад 2014 року - 4355,68 грн.
2.Індекс споживчих цін за серпень 2014 року - 100,8, за вересень 2014 року - 102,9, за жовтень 2014 року - 102,4, за листопад 2014 року - 101,9, за грудень 2014 року - 103, за січень 2015 року - 103,1.
Індекс споживчих цін за період невиплати грошового доходу: за липень 2014 року визначається шляхом множення місячних індексів за період з серпня 2014 року по січень 2015 р. включно (1,008 х 1,029 х 1,024 х 1,019x 1,030x 1,031 x 100= 114,93, за серпень 2014 року визначається шляхом множення місячних індексів за період з вересня 2014 року по січень 2015 р. включно (1,029 х 1,024 х 1,019 х1,031 х 100)= 114,02, за вересень 2014 року визначається шляхом множення місячних індексів за період з жовтня 2014 року по січень 2015 р. включно (1,024 х 1,019 х 1,030 х 100)= 110,81, за жовтень 2014 року визначається шляхом множення місячних індексів за період з листопада 2014 року по січень 2015 р. включно (1,019 х 1.030 х 1,03 1 х 100)= 108,21, за листопад 2014 року визначається шляхом множення місячних індексів за період з грудня 2014 року по січень 2015 р. включно (1,030 х 1,031 х 100) = 106,19
Величина приросту індексу споживчих цін: за серпень 2014- січень 2015 (114,93 -100) = 14,9 за вересень 2014 - січень 2015(114,02 - 100) = 14,0 за жовтень 2014-січень 2015(110,81 - 100)= 10,8 за листопад 2014 - січень 2015(108,21 - 100) = 8,2 за грудень 2014 - січень 2015(106,19 - 100) = 6,2 .
Сума компенсації визначається шляхом множення суми грошового доходу, нарахованого до виплати на величину приросту індексу споживчих цін за липень 2014 року 2049,44 грн. х 14,9 / 100 = 305,37 грн. % за серпень 2014 року-3718,20 грн. х 14,0 / 100 = 520,55 грн. за вересень 2014 року - 4499,26 грн., х 10,8 / 100 = 485,92 грн. за жовтень 2014 року - 5293,15 грн. х 8,2 / 100 = 434,04 грн. за листопад 2014 року - 4355,68 грн. х 6,2 / 100 = 270,05 грн.
Загальна сума компенсації втрати частини заробітної плати за липень - листопад 2014 року у зв'язку з порушенням строків її виплати, яку необхідно було нарахувати та сплатити у лютому 2015 року, складає 2015,93грн.
Розрахунок компенсації втрати частини заробітної плати у зв'язку з порушенням строків її виплати (яку необхідно було нарахувати у лютому 2015 року) здійснено нею у відповідності до «Порядку проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх виплати» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2001 р. N 159.
У зв'язку з порушенням строків виплати заробітної плати я, згідно із ст. 2 Закону України" Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати" від 19.10.2000 N 2050-ІІІ, вона має право на компенсацію втрати частини заробітної плати в сумі 2015,93 грн. Додаток 5.
Комунальна медична установа «Клінічна Руднічна лікарня», як розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня, була підпорядкована Управлінню охорони здоров'я Макіївської міської ради та фінансувалася за рахунок коштів міського бюджету м.Макіївки через Управління Державної казначейської служби у м.Макіївка.
Протягом липня 2014 року Управління Державної казначейської служби у м.Макіївка працювало у закритому режимі без обслуговування клієнті а з 15.07.2014 року повністю припинило свою роботу, та до теперішнього часу її не поновило.
З початку 2014 року до 15 липня 2014 року нарахована заробітна плата була виплачена у повному обсязі без затримки.
Починаючи з 15.07.2014 року фінансування видатків на утримання бюджетної установи, а також казначейське обслуговування було повністю припинено, у зв'язку з чим нарахована їй з 15.07.2014 року по 04.02.2015 року заробітна плата, а також компенсація за невикористану відпустку не виплачена по теперішній час. Сума заборгованості по заробітній платі з урахуванням компенсації за невикористану відпустку складає 30743,49 грн.
В період з 14.05.2014 по 06.06.2014 по стану здоров'я вона знаходилися на лікарняному (листи непрацездатності серія АГК № 843361 (з 14.05.2014 по 23.05.2014), серія АГК №843362 (з 24.05.2014 по 06.06.2014). (Додатки 6, 7)
12.06.2014 року на ім'я директора Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_3 установою подано заяву - розрахунок для здійснення фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на загальну суму 42889,95грн., у т.ч. сума допомоги по тимчасовій непрацездатності по моїх листах непрацездатності за рахунок коштів Фонду складає 3944,40 грн. (1314,80 грн. (серія АГК № 84336) та 2629,60 грн. (серія АГК №843362) .
Копія Заяви - розрахунку для здійснення фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Копія Додатку до Заяви - розрахунку для надання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на виплату матеріального забезпечення застрахованим особам в Додатках 8, 9.
В лютому 2015 року вона переїхала з тимчасово окупованої території (м.Ясинувата Донецької області) до м. Кременчук Полтавської області.
В Управлінні праці та соціального захисту населення виконкому Автозаводської районної ради м. Кременчука Полтавської області взята на облік як особа, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції.
У м. Кременчук вона звернулася до Кременчуцької міської виконавчої дирекції Полтавського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (вул. Генерала Жадова, 12) з питання отримання суми допомоги по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду по моїх листах непрацездатності відповідно до «Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції», затвердженого постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 37 від 26.12.2014.
Директор Кременчуцької міської виконавчої дирекції ОСОБА_4, перевірила надані нею документи (листки непрацездатності; копію паспорта; копію реєстраційного номера облікової картки платника податків; копію довідки про взяття на облік; копію трудової книжки; довідку про нараховану заробітну плату за відповідний розрахунковий період (помісячно) із зазначенням видів виплат та кількості відпрацьованих днів (годин)), що передбачені п.8 Порядку № 37 від та перевіривши базу даних, повідомила, що Макіївською міською виконавчої дирекцією Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності сума коштів, заявлена установою 12.06.2014 року у Заявці-розрахунку на загальну суму 42889,95грн. була перерахована 14.07.2014 року на рахунок Комунальної медичної установи «Клінічна Руднічна лікарня», відкритий в Управлінні Державної казначейської служби у м.Макіївка, заборгованості по виплатах сум допомоги по тимчасовій непрацездатності Фонд перед страхувальником (КМУ «Клінічна Руднічна лікарня») не має.
Сума заборгованості по виплаті допомоги по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності складає 3865,51грн. (сума за винятком утримань, передбачених законодавством).
У м. Кременчук вона також звернулася до Кременчуцького міськрайонного центру зайнятості щодо сприяння у працевлаштуванні. Через відсутність підходящої для неї роботи їй присвоєно статус безробітного.
По даних Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (персоніфікованого обліку у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування) існує остання інформація про її заробітну плату (дохід) та розмір сплачених страхових внесків за І половину липня 2014 року, а розрахунковим періодом, за який обчислюється середня заробітна плата (дохід) для страхування на випадок безробіття для застрахованих осіб, є останні шість календарних місяців (з першого до першого числа), що передують місяцю, в якому настав страховий випадок, тобто серпень 2014 року - січень 2015року. В цей період заробітна плата їй була нарахована за фактично відпрацьований час, утримання ЄСВ були здійснені, але через відсутність бюджетного фінансування видатків на утримання бюджетної установи та припинення роботи Державної казначейської служби, заробітна плата їй не була виплачена, та відповідно, утриманий з її заробітної плати ЄСВ, не був перерахований за призначенням. Довідка про середню заробітну плату (дохід) (для розрахунку виплат на випадок безробіття) в Додатку 12.
У зв'язку з цим, в Кременчуцькому міськрайонному центрі зайнятості їй повідомлено, що розмір допомоги по безробіттю буде складати 544 гривні, тобто як для незастрахованих осіб та застрахованих, які мають право на матеріальні виплати без урахування страхового стажу.
Якщо, законодавством передбачено звільнення платників єдиного внеску від сплати єдиного внеску та подачі звітності на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, та фактично бюджетні установи - платники єдиного внеску не мали можливості перераховувати ЄСВ через відсутність бюджетного фінансування та припинення роботи Державної казначейської служби на тимчасово окупованій території, то чому у даному випаду законодавством не передбачені ніякі гарантії для застрахованих осіб, працівників установ платників єдиного внеску.
Звернувшись до Управління Пенсійного фонду України Автозаводського району в м. Кременчуці з питання можливості здійснення нею, як застрахованою особою, оплати сум ЄСВ, утриманих з її нарахованої заробітної плати за період з 15.07.2014 року по 04.02.2015 року, отримала відмову з поясненням, що це не передбачено нормами діючого законодавства.
Не отримуючи з 15.07.2014 року по 04.02.2015 року заробітну плату за фактично відпрацьований час в бюджетній установі, залишив житло та все інше на окупованій території, та переїхав до іншої місцевості майже без засобів для існування, знімаючи житло, яке недешево коштує, та поки не маючи роботи, дуже важко адоптуватися.
Посилаючись на обставини і підстави в позовній заяві позивач просила суд стягнути із Комунальної медичної установи «Клінічна Руднічна лікарня» на її користь грошових коштів на загальну суму 58488,02 грн., у тому числі: нараховану, але не виплачену заробітну плату за період з 15 липня 2014 року по 04 лютого 2015 року з урахуванням компенсації за невикористану відпустку (за винятком утримань, передбачених законодавством) у сумі 30743,49 грн., нараховану за період її знаходження з 14.05.2014 року по 06.06.2014 року на лікарняному, але не виплачену допомогу по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (за, винятком утримань, передбачених законодавством) у сумі 3865, 51 грн.; компенсацію втрати частини заробітної плати у зв'язку з порушенням строків її виплати у сумі 2015,93 грн., упущену вигоду - дохід у вигляді допомоги по безробіттю, внаслідок порушення мого цивільного права, у сумі 21863,09 грн.
Позивач ОСОБА_2 в судове засідання не прибула, про день, час та місце слухання справи повідомлялася належним чином, надала суду заяву, в якій позов підтримала в повному обсязі, просила суд позов задовольнити посилаючись на обставини і підстави викладені в позовній заяві.
Представник відповідача КМУ «Клінічна Руднічна лікарня» в судове засідання не прибув, про день, час та місце слухання справи повідомлявся належним чином, про причини неявки суд не повідомляв.
Суд беручи до уваги відсутність з боку позивача заперечень щодо постановлення по справі заочного рішення та враховуючи факт повторної неявки відповідача в судове засідання та неповідомлення відповідачем про причини неявки до суду на підставі ч. 1 ст. 224 ЦПК України вважає за можливе розглянути справу по суті у відсутність неприбувшого відповідача на підставі наявних у справі доказів з ухваленням по справі заочного рішення.
Суд, давши аналіз і оцінку наданим доказам, знаходить, що позов підлягає задоволенню зі слідуючих підстав.
У відповідності з ч. 1 ст. 116 КЗпП України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належить працівнику від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення.
Нормою ч. 1 ст. 83 КЗпП України встановлено, що у разі звільнення працівника йому крім заробітної плати виплачується грошова компенсація за всі невикористані ним дні щорічної відпустки.
Згідно із вимогами ст. 34 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР, компенсація працівникам втрати частини заробітної плати у зв'язку з порушенням строків її виплати проводиться відповідно до індексу зростання цін на споживчі товари і тарифів на послуги у порядку, встановленому чинним законодавством.
Компенсація нараховується якщо в місяці виплати заборгованості індекс споживчих цін (далі - ІСЦ) наростаючим підсумком перевищив 100 %, якщо ІСЦ менше 100 %, компенсацію не нараховують, а виплачують лише заборгованість.
Згідно із ч. 1, п.2 ч.2 статті 22 Цивільного кодексу України вона, як особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на відшкодування упущеної вигоди - доходів у вигляді допомоги по безробіттю у сумі 21863,09 грн., які вона могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене.
Законом України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02.09.2014 № 1669-VII передбачено: «Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Пунктами 1, 2, 4 першої частини другої статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачено, що платник єдиного внеску зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем, календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Пунктом 3 Постанови КМУ Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей від 07.11.2014 № 595 постановлено: «Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, місцевим державним адміністраціям забезпечити до 1 грудня 2014 року переміщення бюджетних установ, підприємств та організацій, що належать до сфери їх управління, з населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження (далі - тимчасово неконтрольована територія), в населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі.
Стаття 56 Конституції України передбачає: «Кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень».
У відповідності до п.1 ч. 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-УІ позивачі за подання позовів про стягнення заробітної плати та за іншими вимогами, що випливають із трудових правовідносин, звільняються від сплати судового збору.
У відповідності до п.2 ч. 3 статті 81 ЦПК України не підлягають оплаті при зверненні до суду і покладаються на сторони після розгляду справи судом витрати на інформаційно-технічне забезпечення у справах про стягнення заробітної плати, компенсацій працівникам, вихідної допомоги, відшкодування за затримку їх виплати.
Судом встановлено, що з 20.02.2012 року вона перебувала у трудових відносинах з Комунальною медичною установою «Клінічна Руднічна лікарня» (86108, Донецька область, м.Макіївка, вул. Больнична, 1, код ЄДРПОУ 01990996), працюючи на посаді головного бухгалтера.
Свідоцтво про загальнообов'язкове державне соціальне страхування №2542611221 від 24.09.2000, яке підтверджує її право на одержання послуг та матеріального забезпечення за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням додається.
З лютого 2015 року звільнена з роботи на підставі п. 1 ст. 36 КЗпП України, за угодою сторін, що підтверджується записом в її трудовій книжці.
04 лютого 2015 року, в робочий день, трудова книжка була їй видана, але всі суми, що належать їй від установи, не були виплачені.
На день її звільнення відповідачем нарахована, але не виплачена їй заробітна плата за період часу з 15 липня 2014 року по 04 лютого 2015 року з урахуванням компенсації за невикористану відпустку у загальній сумі 30743,49грн.; допомога по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період знаходження з 14.05.2014 по 06.06.2014 на лікарняному у сумі 3865,51грн.
Довідка про заборгованість із заробітної плати (допомоги), що підлягає виплаті та Довідка про нараховану заробітну плату (допомогу), утримання із заробітної плати (допомоги), заборгованість із заробітної плати (допомоги) в Додатках 3,4.
Згідно із вимогами ст. 34 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР, компенсація працівникам втрати частини заробітної плати у зв'язку з порушенням строків її виплати проводиться відповідно до індексу зростання цін на споживчі товари і тарифів на послуги у порядку, встановленому чинним законодавством.
Компенсація нараховується якщо в місяці виплати заборгованості індекс споживчих цін (далі - ІСЦ) наростаючим підсумком перевищив 100 %, якщо ІСЦ менше 100 %, компенсацію не нараховують, а виплачують лише заборгованість.
Обчислення суми компенсації при передбачуваній виплаті у лютому 2015 року грошового доходу, нарахованого за липень - листопад 2014 .
Сума грошового доходу, нарахованого до виплати: за липень 2014 року 2049,44грн., за серпень 2014 року - 3718,20 грн., за вересень 2014 року - 4499,26 грн., за жовтень 2014 року - 5293,15 грн., за листопад 2014 року - 4355,68 грн.
2.Індекс споживчих цін за серпень 2014 року - 100,8, за вересень 2014 року - 102,9, за жовтень 2014 року - 102,4, за листопад 2014 року - 101,9, за грудень 2014 року - 103, за січень 2015 року - 103,1.
Індекс споживчих цін за період невиплати грошового доходу: за липень 2014 року визначається шляхом множення місячних індексів за період з серпня 2014 року по січень 2015 р. включно (1,008 х 1,029 х 1,024 х 1,019x 1,030x 1,031 x 100= 114,93, за серпень 2014 року визначається шляхом множення місячних індексів за період з вересня 2014 року по січень 2015 р. включно (1,029 х 1,024 х 1,019 х1,031 х 100)= 114,02, за вересень 2014 року визначається шляхом множення місячних індексів за період з жовтня 2014 року по січень 2015 р. включно (1,024 х 1,019 х 1,030 х 100)= 110,81, за жовтень 2014 року визначається шляхом множення місячних індексів за період з листопада 2014 року по січень 2015 р. включно (1,019 х 1.030 х 1,03 1 х 100)= 108,21, за листопад 2014 року визначається шляхом множення місячних індексів за період з грудня 2014 року по січень 2015 р. включно (1,030 х 1,031 х 100) = 106,19
Величина приросту індексу споживчих цін: за серпень 2014- січень 2015 (114,93 -100) = 14,9 за вересень 2014 - січень 2015(114,02 - 100) = 14,0 за жовтень 2014-січень 2015(110,81 - 100)= 10,8 за листопад 2014 - січень 2015(108,21 - 100) = 8,2 за грудень 2014 - січень 2015(106,19 - 100) = 6,2 .
Сума компенсації визначається шляхом множення суми грошового доходу, нарахованого до виплати на величину приросту індексу споживчих цін за липень 2014 року 2049,44 грн. х 14,9 / 100 = 305,37 грн. % за серпень 2014 року-3718,20 грн. х 14,0 / 100 = 520,55 грн. за вересень 2014 року - 4499,26 грн., х 10,8 / 100 = 485,92 грн. за жовтень 2014 року - 5293,15 грн. х 8,2 / 100 = 434,04 грн. за листопад 2014 року - 4355,68 грн. х 6,2 / 100 = 270,05 грн.
Загальна сума компенсації втрати частини заробітної плати за липень - листопад 2014 року у зв'язку з порушенням строків її виплати, яку необхідно було нарахувати та сплатити у лютому 2015 року, складає 2015,93грн.
Розрахунок компенсації втрати частини заробітної плати у зв'язку з порушенням строків її виплати (яку необхідно було нарахувати у лютому 2015 року) здійснено нею у відповідності до «Порядку проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх виплати» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2001 р. N 159.
У зв'язку з порушенням строків виплати заробітної плати я, згідно із ст. 2 Закону України" Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати" від 19.10.2000 N 2050-ІІІ, вона має право на компенсацію втрати частини заробітної плати в сумі 2015,93 грн. Додаток 5.
Комунальна медична установа «Клінічна Руднічна лікарня», як розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня, була підпорядкована Управлінню охорони здоров'я Макіївської міської ради та фінансувалася за рахунок коштів міського бюджету м.Макіївки через Управління Державної казначейської служби у м.Макіївка.
Протягом липня 2014 року Управління Державної казначейської служби у м.Макіївка працювало у закритому режимі без обслуговування клієнті а з 15.07.2014 року повністю припинило свою роботу, та до теперішнього часу її не поновило.
З початку 2014 року до 15 липня 2014 року нарахована заробітна плата була виплачена у повному обсязі без затримки.
Починаючи з 15.07.2014 року фінансування видатків на утримання бюджетної установи, а також казначейське обслуговування було повністю припинено, у зв'язку з чим нарахована їй з 15.07.2014 року по 04.02.2015 року заробітна плата, а також компенсація за невикористану відпустку не виплачена по теперішній час. Сума заборгованості по заробітній платі з урахуванням компенсації за невикористану відпустку складає 30743,49 грн.
В період з 14.05.2014 по 06.06.2014 по стану здоров'я вона знаходилися на лікарняному (листи непрацездатності серія АГК № 843361 (з 14.05.2014 по 23.05.2014), серія АГК №843362 (з 24.05.2014 по 06.06.2014). (Додатки 6, 7)
12.06.2014 року на ім'я директора Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_3 установою подано заяву - розрахунок для здійснення фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на загальну суму 42889,95грн., у т.ч. сума допомоги по тимчасовій непрацездатності по моїх листах непрацездатності за рахунок коштів Фонду складає 3944,40 грн. (1314,80 грн. (серія АГК № 84336) та 2629,60 грн. (серія АГК №843362) .
Копія Заяви - розрахунку для здійснення фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Копія Додатку до Заяви - розрахунку для надання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на виплату матеріального забезпечення застрахованим особам в Додатках 8, 9.
В лютому 2015 року вона переїхала з тимчасово окупованої території (м.Ясинувата Донецької області) до м. Кременчук Полтавської області.
В Управлінні праці та соціального захисту населення виконкому Автозаводської районної ради м. Кременчука Полтавської області взята на облік як особа, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції.
У м. Кременчук вона звернулася до Кременчуцької міської виконавчої дирекції Полтавського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (вул. Генерала Жадова, 12) з питання отримання суми допомоги по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду по моїх листах непрацездатності відповідно до «Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції», затвердженого постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 37 від 26.12.2014.
Директор Кременчуцької міської виконавчої дирекції ОСОБА_4, перевірила надані нею документи (листки непрацездатності; копію паспорта; копію реєстраційного номера облікової картки платника податків; копію довідки про взяття на облік; копію трудової книжки; довідку про нараховану заробітну плату за відповідний розрахунковий період (помісячно) із зазначенням видів виплат та кількості відпрацьованих днів (годин)), що передбачені п.8 Порядку № 37 від та перевіривши базу даних, повідомила, що Макіївською міською виконавчої дирекцією Д,онецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності сума коштів, заявлена установою 12.06.2014 року у Заявці-розрахунку на загальну суму 42889,95грн. була перерахована 14.07.2014 року на рахунок Комунальної медичної установи «Клінічна Руднічна лікарня», відкритий в Управлінні Державної казначейської служби у м.Макіївка, заборгованості по виплатах сум допомоги по тимчасовій непрацездатності Фонд перед страхувальником (КМУ «Клінічна Руднічна лікарня») не має.
Сума заборгованості по виплаті допомоги по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності складає 3865,51грн. (сума за винятком утримань, передбачених законодавством).
У м. Кременчук вона також звернулася до Кременчуцького міськрайонного центру зайнятості щодо сприяння у працевлаштуванні. Через відсутність підходящої для неї роботи їй присвоєно статус безробітного.
По даних Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (персоніфікованого обліку у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування) існує остання інформація про її заробітну плату (дохід) та розмір сплачених страхових внесків за І половину липня 2014 року, а розрахунковим періодом, за який обчислюється середня заробітна плата (дохід) для страхування на випадок безробіття для застрахованих осіб, є останні шість календарних місяців (з першого до першого числа), що передують місяцю, в якому настав страховий випадок, тобто серпень 2014 року - січень 2015року. В цей період заробітна плата їй була нарахована за фактично відпрацьований час, утримання ЄСВ були здійснені, але через відсутність бюджетного фінансування видатків на утримання бюджетної установи та припинення роботи Державної казначейської служби, заробітна плата їй не була виплачена, та відповідно, утриманий з її заробітної плати ЄСВ, не був перерахований за призначенням. Довідка про середню заробітну плату (дохід) (для розрахунку виплат на випадок безробіття) в Додатку 12.
У зв'язку з цим, в Кременчуцькому міськрайонному центрі зайнятості їй повідомлено, що розмір допомоги по безробіттю буде складати 544 гривні, тобто як для незастрахованих осіб та застрахованих, які мають право на матеріальні виплати без урахування страхового стажу.
Якщо, законодавством передбачено звільнення платників єдиного внеску від сплати єдиного внеску та подачі звітності на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, та фактично бюджетні установи - платники єдиного внеску не мали можливості перераховувати ЄСВ через відсутність бюджетного фінансування та припинення роботи Державної казначейської служби на тимчасово окупованій території, то чому у даному випаду законодавством не передбачені ніякі гарантії для застрахованих осіб, працівників установ платників єдиного внеску.
Звернувшись до Управління Пенсійного фонду України Автозаводського району в м. Кременчуці з питання можливості здійснення нею, як застрахованою особою, оплати сум ЄСВ, утриманих з її нарахованої заробітної плати за період з 15.07.2014 року по 04.02.2015 року, отримала відмову з поясненням, що це не передбачено нормами діючого законодавства.
Не отримуючи з 15.07.2014 року по 04.02.2015 року заробітну плату за фактично відпрацьований час в бюджетній установі, залишив житло та все інше на окупованій території, та переїхав до іншої місцевості майже без засобів для існування, знімаючи житло, яке недешево коштує, та поки не маючи роботи, дуже важко адоптуватися.
Позивачем надано достатньо доказів, тому суд приходить до висновку про можливість задоволення позову.
Керуючись ст.ст. 14, 57-59, 208, 209, 212-215, 218, 224-228 ЦПК України, ч. 1 ст. 47, ч. 1 ст. 83, ст.ст. 115- 117, ч. 1 ст. 232, ст.ст. 233, 253 - 256, 259, ч. 1 ст. 265 КЗпП України, ч.1, п.2 ч.2 ст. 22 Цивільного кодексу України, ст.ст. 8, 43, 46, 48, 55, 56, 64 Конституції України, ст. 34 Закону України «Про оплату праці», ч.1 ст.24 Закону України «Про відпустки», Ст. 4 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", ст. 2 Закону України" Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати", «Порядком надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності особам, які перемішуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції», п.1 ч.1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» , суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 до комунальної медичної установи В«Клінічна Руднічна лікарняВ» про виплату нарахованої, але не виплаченої заробітної плати та грошової компенсації за не використані дні щорічної відпустки, допомоги по тимчасовій непрацездатності, компенсації втрати частини грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх виплати, упущеної вигоди внаслідок порушення цивільного права - задовольнити.
Стягнути із Комунальної медичної установи «Клінічна Руднічна лікарня» на користь ОСОБА_2 грошових коштів на загальну суму 58488,02 грн., у тому числі: нараховану, але не виплачену заробітну плату за період з 15 липня 2014 року по 04 лютого 2015 року з урахуванням компенсації за невикористану відпустку (за винятком утримань, передбачених законодавством) у сумі 30743,49 грн., нараховану за період її знаходження з 14.05.2014 року по 06.06.2014 року на лікарняному, але не виплачену допомогу по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (за, винятком утримань, передбачених законодавством) у сумі 3865,51 грн.; компенсацію втрати частини заробітної плати у зв'язку з порушенням строків її виплати у сумі 2015,93 грн., упущену вигоду - дохід у вигляді допомоги по безробіттю, внаслідок порушення цивільного права ОСОБА_2, у сумі 21863,09 грн.
Заочне рішення суду може бути переглянуте судом після подання заяви про перегляд рішення протягом десяти днів з дня отримання його копії.
Рішення може бути оскаржено до Апеляційного Суду Полтавської області через Автозаводський районний суд м. Кременчука шляхом подання апеляційної скарги на рішення суду протягом десяти днів з дня його проголошення. У разі якщо рішення суду було постановлено без участі особи, яка його оскаржує апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії рішення.
Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 223 ЦПК України.
Суддя:
Суд | Автозаводський районний суд м.Кременчука |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2015 |
Оприлюднено | 03.08.2015 |
Номер документу | 47577704 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Автозаводський районний суд м.Кременчука
Середа А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні