Категорія 6
Категорія
6.6.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 вересня
2009 року
Справа № 2а-25121/09/1270
Луганський окружний адміністративний суд у
складі:
головуючого
- судді Островської О.П.,
при
секретарі - Чукіній А.Ю.,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Товариства з обмеженою
відповідальністю «Інжбудпроект-Профіс» до Ленінської МДПІ в м. Луганську про
визнання дій неправомірними, -
ВСТАНОВИВ:
17.08.2009 року позивач ТОВ «Інжбудпроект-Профіс»
звернувся до суду з даним позовом, в якому посилається на наступне. 12.08.2009
року поштою позивачем був отриманий акт №251 від 04.08.2009 року про анулювання
свідоцтва платника податку на додану вартість. Підставою для анулювання є
«встановлений факт виписки податкових
накладних, по яким не задекларовано (не сплачено) податкові зобов'язання, обсяг
яких за оподатковуваними операціями перевищує суму, визначену пп.2.3.1 п.2.3
ст.3 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03 квітня 1997 року
№168/97-ВР (зі змінами та доповненнями)». В акті зроблено висновок, що у
відповідності до пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану
вартість» позивач не має підстав для перебування в якості платника ПДВ. Позивач
вважає, що анулювання свідоцтва платника ПДВ здійснено без законних підстав
всупереч вимогам законодавства України, та порушує інші права. У ст.9 Закону
України «Про податок на додану вартість» визначено порядок реєстрації осіб як
платників ПДВ. Будь-якій особі, яка реєструється як платник ПДВ, присвоюється
індивідуальний податковий номер, який використовується для справляння цього
податку. В акті зроблено посилання на пп. 2.3.1 п.2.3 ст.3 зазначеного Закону,
але стаття 3 цього Закону не містить пп.2.3.1. Відповідно до пп. «в» п.9.8 ст.9
Закону, реєстрація особи платником ПДВ діє до дати її анулювання, яке
відбувається у випадку, якщо «особа,
зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного
податку або стає суб'єктом інших спрощених систем оподаткування, які визначають
особливий порядок нарахування чи сплати ПДВ, відмінний від тих, що встановлені
цим Законом, чи звільняють таку особу від сплати цього податку за рішенням суду
або з будь-яких інших причин». ТОВ «Інжбудпроект-Профіс» не стало суб'єктом
спрощеної системи оподаткування, також не вибрано особливого порядку
нарахування чи сплати ПДВ, також немає жодного рішення суду, які звільняють
позивача від сплати ПДВ, та немає інших причин. Пп.9.8 ст.9 Закону встановлений
вичерпний перелік підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ, серед якого
немає підстави, яка зазначена в акті. Жодних фактів виписки не задекларованих
податкових накладних позивачем немає. Просить суд визнати дії Ленінської МДПІ в
м. Луганську щодо винесення акта про
анулювання реєстрації ТОВ «Інжбудпроект-Профіс» як платника податку на додану
вартість №251 від 04.08.2009 року неправомірними, визнати нечинним рішення
Ленінської МДПІ в м. Луганську щодо винесення акту про анулювання реєстрації
ТОВ «Інжбудпроект-Профіс» як платника податку на додану вартість №251 від
04.08.2009 року, зобов'язати Ленінську МДПІ в м. Луганську відновити свідоцтва
платника податку на додану вартість №1001114643, видане на бланку №2-ПДВ серія
НБ № 166648.
Представник позивача в ході судового розгляду справи
уточнив позовні вимоги, дав пояснення, аналогічні викладеному в позові, просив
визнати протиправними дії Ленінської МДПІ в м. Луганську, які полягають в
анулюванні реєстрації платника ПДВ - ТОВ «Інжбудпроект-Профіс» (код ЄДРПОУ
35773379), які оформлені актом №251 від 04.08.2009 року Ленінської МДПІ в м.
Луганську, скасувати акт Ленінської МДПІ в м. Луганську №251 від 04.08.2009
року про анулювання реєстрації ТОВ «Інжбудпроект-Профіс» як платника ПДВ, зобов'язати
Ленінську МДПІ в м. Луганську відновити свідоцтво платника ПДВ ТОВ
«Інжбудпроект-Профіс» з 04 серпня 2009 року, зобов'язати Ленінську МДПІ в м.
Луганську прийняти у ТОВ «Інжбудпроект-Профіс» до обліку податкові декларації з
ПДВ за звітні податкові періоди, за які звітність з цього податку мала бути
надана до податкового органу після 04 серпня 2009 року, тобто після ухвалення
відповідачем рішення щодо анулювання реєстрації ТОВ «Інжбудпроект-Профіс» як
платника ПДВ.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні
вимоги не визнав, в своїх запереченнях посилався на наступне. Пп. «в» п.9.8
ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість» передбачено, що реєстрація
дії до дати її анулювання, яка відбувається у випадку, якщо особа, зареєстрована
як платник податку, реєструється як платник єдиного податку або стає суб'єктом
інших спрощених систем оподаткування, які визначають особливий порядок
нарахування чи сплати ПДВ, відмінний від тих, що встановлені цим Законом, чи
звільняють таку особу від сплати цього податку за рішенням суду або з будь-яких
інших причин. Розпорядженням КМУ від 01.07.2009 року №757-р про деякі питання
адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) роз'яснено даний
підпункт у частині «з будь-яких причин», а саме: абзацом 3 п.2 розпорядження
757-р визначено, що у разі виявлення органами ДПС факту виписки податкових
накладних, згідно з якими не задекларовано (не сплачено) податкові
зобов'язання, обсяг яких за оподатковуваними операціями перевищує суму,
визначену п.п.2.3.1 п.2.3 ст.2 Закону (загальна сума 300 тис. грн.. ПДВ),
реєстрація платника ПДВ анулюється. Анулювання реєстрації платника ПДВ згідно з
цією нормою передбачається для особи, яка допустила виписування податкових
накладних та не включила такі податкові накладні до складу своїх податкових
зобов'язань, незалежно від визначеного в її податковій звітності результату
діяльності за звітний період (в податковій декларації заповнено рядок 25.1 чи
25.2 або рядок 26, або рядок 27), стану її розрахунків з бюджетом оподаткування,
який застосовується такою особою. Згідно роз'яснення ДПА України від 15.07.2009
року №14927/7/16-1517 податковий орган в даному випадку зобов'язаний прийняти
самостійне рішення про анулювання реєстрації на підставах, визначених у п.п. «в» вказаного вище пункту. Дане розпорядження
КМУ ніяким чином не суперечить Закону України «Про податок на додану вартість»,
а лише доповнює та роз'яснює, що саме
підпадає під категорію «інших причин». Таким чином, просить суд відмовити у
задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши
надані докази, суд приходить до наступного.
У відповідності з Конституцією України кожному гарантується право на оскарження в
суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого
самоврядування, посадових і службових осіб.
У відповідності зі ст. 2 Кодексу
адміністративного судочинства
України у справах про оскарження рішень, дій чи
бездіяльності суб'єктів владних
повноважень слід перевіряти, чи
прийняті (вчинені) вони на підставі, у
межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами
України, з виконанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано,
обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії),
безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи
несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного
балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів
особи і цілями, на досягнення яких
спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі
прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен
зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених
законом.
Судом встановлено, що ТОВ «Інжбудпроект-Профіс», код
35773379, зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Луганської
міської ради 22.02.2008 року за № 13821020000014608 (а.с.8), 22.02.2008 року
було внесено дані щодо суб'єкта до ЄДРПОУ (а.с.9).
04.08.2009 року
Ленінською МДПІ в м. Луганську було винесено акт №251 про анулювання реєстрації
платника податку на додану вартість ТОВ «Інжбудпроект-Профіс», код ЄДРПОУ
35773379, підставою для цього зазначено те, що встановлений факт виписки
податкових накладних, по яким не задекларовано (не сплачено) податкові
зобов'язання, обсяг яких за оподатковуваними операціями перевищує суму, визначену
пп.2.3.1 п.2.3 ст.3 Закону України «Про податок на додану вартість», тому
платник не має підстав для перебування в якості платника податку на додану
вартість на підставі пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану
вартість» (а.с.6).
Відповідно до п.9.3 ст.9 Закону України «Про податок на
додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97 особи, що підпадають під
визначення платників податку згідно із ст.2 цього Закону зобов'язані
зареєструватись як платники податку в органі державної податкової служби за
місцем їх знаходження. ТОВ «Інжбудпроект-Профіс» відповідно до ст.2 зазначеного
Закону, було зареєстровано як платник ПДВ в Ленінській МДПІ в м. Луганську.
Випадки та порядок анулювання реєстрації платника ПДВ
встановлені п.9.8 ст.9 зазначеного Закону та п.25 Положення про реєстрацію
платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від
01.03.2000 року №79, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.04.2000
року за №208/4429.
Відповідно до п.9.8 ст.9 Закону України
«Про податок на додану вартість» , реєстрація діє до дати її анулювання, яка
відбувається у випадках, якщо:
а)платник податку, який до місяця , в
якому подається заява про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з положеннями
підпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього Закону більше двадцяти чотирьох календарних
місяців, включаючи місяць реєстрації, та
має за останні дванадцять поточних
календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій, менші за визначені зазначеним підпунктом;
б) ліквідаційна комісія платника податку,
оголошеного банкрутом, закінчує роботу
або платник податку ліквідується за власним бажанням чи за рішенням суду
(фізична особа позбувається статусу
суб'єкта господарювання);
в) особа, зареєстрована як платник
податку, реєструється як платник єдиного податку або стає суб'єктом інших
спрощених систем оподаткування, які визначають
особливий порядок нарахування чи
сплати податку на
додану вартість, відмінний
від тих, що
встановлені
цим Законом, чи звільняють таку особу від сплати цього
податку
за рішенням суду або з будь-яких інших причин;
г) зареєстрована як платник податку особа
обирає відповідно до цього Закону
спеціальний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначені у
статті 6 та статті 8-1 цього Закону;
ґ) особа, зареєстрована як платник
податку, не надає податковому органу
декларації з цього податку протягом дванадцяти послідовних податкових
місяців або подає
таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про
відсутність
оподатковуваних
поставок протягом такого періоду, а також у випадках, визначених законодавством стосовно порядку реєстрації
суб'єктів господарювання.
Анулювання реєстрації на підставах,
визначених у підпункті "а" цього
пункту, здійснюється за заявою
платника податку.
Анулювання реєстрації на підставах,
визначених у підпунктах "б"-"ґ" цього пункту, здійснюється
за ініціативою відповідного податкового органу або такої особи.
Зазначені підстави анулювання
реєстрації платника ПДВ також зазначені в п.25 Положення про реєстрацію
платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від
01.03.2000 року №79, відповідно до п.25.2.1 Положення, органи державної
податкової служби здійснюють постійних моніторинг платників податку на додану
вартість, які включені до Реєстру, та приймають рішення про анулювання
реєстрації відповідних платників ПДВ у разі існування підстав, визначених у пп.
«б»-«ґ» п. 25 цього Положення. Такі
рішення можуть бути
прийняті за наявності відповідних підтвердних документів
(відомостей), зокрема:
- свідоцтва або корінця
Свідоцтва про право
сплати єдиного податку суб'єктом
малого підприємництва - юридичною особою
за ставкою єдиного податку 10
відсотків чи документа про застосування
інших спрощених систем
оподаткування, які визначають
особливий порядок нарахування
чи сплати податку
на додану вартість,
відмінний
від тих, що
встановлені Законом «Про податок на додану вартість»
(підстава
- підпункт "в" пункту 9.8 статті 9 Закону);
- судового рішення про
анулювання податкової реєстрації
чи свідоцтва, про звільнення
від сплати податку на додану вартість (підстава - підпункт "в"
пункту 9.8 статті 9 Закону);
- документа, який свідчить,
що згідно з
відповідним законодавчим актом
особа, яка зареєстрована як платник
податку на додану вартість,
звільняється від сплати
цього податку, не є платником податку або не має права на
збереження статусу платника податку (підстава -
підпункт "в" пункту
9.8 статті 9 Закону);
- інформації органів реєстрації
актів цивільного стану,
повідомлення державного реєстратора
або відомостей з
Єдиного державного реєстру
щодо смерті фізичної
особи - підприємця
(підстава - підпункт "в" пункту 9.8 статті 9 Закону);
- судового рішення про
оголошення фізичної особи - підприємця
померлою, про визнання
фізичної особи -
підприємця безвісно відсутньою,
про визнання фізичної особи - підприємця недієздатною або обмеження
її цивільної дієздатності,
або інформації щодо
такого рішення органів
реєстрації актів цивільного
стану,
повідомлення державного
реєстратора або відомостей
з Єдиного державного реєстру
(підстава - підпункт "в"
пункту 9.8 статті 9 Закону);
- свідоцтва або корінця
свідоцтва, яким підтверджується закінчення терміну дії
Свідоцтва (підстава -
підпункт "в" пункту 9.8 статті 9 Закону);
- документа, який підтверджує
закінчення строку, на який було
створено платника податку,
укладено договір про
спільну діяльність, угоду про розподіл продукції (підстава -
підпункт "в" пункту 9.8 статті 9 Закону).
Підпункт 25.2.2 Положення визначає,
що рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість
за ініціативою податкового органу оформляється
актом про
анулювання реєстрації платника
податку на додану вартість за
формою
N
6-ПДВ (додаток 5). Такий акт складається
у двох примірниках комісією, утвореною
відповідно до розпорядження керівника податкового
органу, та затверджується керівником (заступником керівника) податкового органу. В акті про
анулювання
реєстрації платника
податку на додану
вартість обов'язково
вказується підстава для
такого анулювання з
посиланням на відповідні норми
Закону
Як вбачається з оскаржуваного акту
№251 від 04.08.2009 року, підставою анулювання реєстрації платника ПДВ є
пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону України «Про
податок на додану вартість», але відповідачем не надано жодних доказів в
підтвердження того, що мали місце обставини, викладені в зазначеному пункті:
позивач не зареєструвався як платник єдиного податку та не став суб'єктом інших
спрощених систем оподаткування, які визначають
особливий порядок нарахування чи
сплати податку на
додану вартість, відмінний від тих, що встановлені цим
Законом, та не звільнений від сплати цього
податку
за рішенням суду або з будь-яких інших причин.
У своїх запереченнях відповідач посилається
на Розпорядження Кабінету Міністрів
України № 757-р від 01.07.2009 року про «Деякі питання адміністрування
податків, зборів (обов'язкових платежів)», яким визначено взяти до відома, що
для упорядкування податкового обліку: платники податку на
додану вартість декларують
суму податкового кредиту у період виникнення податкового зобов'язання; у
разі встановлення органами
державної податкової служби факту
виписки податкових накладних,
згідно з якими
не задекларовано (не сплачено) податкові зобов'язання, обсяг яких за
оподаткованими операціями перевищує
суму, визначену підпунктом 2.3.1
пункту 2.3 статті 2 Закону України "Про
податок на додану вартість", реєстрація платника
податку на додану вартість анулюється.
Пунктом 2.3.1 Закону України «Про податок
на додану вартість», на який посилається відповідач визначено, що особа підлягає
обов'язковій реєстрації як
платник податку у разі: коли загальна сума від здійснення операцій з
поставки товарів (послуг), у
тому числі з
використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, що
підлягають оподаткуванню згідно з
цим Законом, нарахована (сплачена, надана) такій особі або в рахунок зобов'язань третім особам, протягом
останніх дванадцяти календарних
місяців сукупно перевищує
300 000 гривень
(без урахування податку на додану вартість).
Однак суд вважає не доцільним
посилання відповідача у своїх запереченнях
на положення Розпорядження,
оскільки законами України «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами» та «Про систему оподаткування»
визначено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового
зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації та несе відповідно до
законів України відповідальність за правильність
обчислення, своєчасність
сплати податків і
зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про
оподаткування.
Крім того, Закон України «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами» дає визначення такого поняття
як «конфлікт інтересів», яке трактується наступним чином: у разі, коли норма закону чи іншого
нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або коли
норми різних законів
чи різних
нормативно-правових актів припускають
неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків
або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення
на користь як платника податків,
так і контролюючого
органу, рішення приймається на користь платника податків.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного
судочинства України, суд при вирішенні
справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної
влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи
зобов'язані діяти лише на підставі, в
межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України,
а відповідно до ст. 105 КАС України позивач має право вимагати скасування або
визнання нечинним рішення відповідача -
суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень.
Зважаючи на вищевикладене, суд вважає
позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, оскільки
відповідач неправомірно прийняв рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ
на підставі пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість».
Згідно ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення
ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд
присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України
(або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого
самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87,
94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України
«Податок на додану вартість», суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Уточнені позовні вимоги Товариства з обмеженою
відповідальністю «Інжбудпроект-Профіс» задовольнити повністю.
Визнати дії Ленінської МДПІ в м. Луганську, які
полягають в анулюванні реєстрації платника ПДВ - Товариства з обмеженою
відповідальністю «Інжбудпроект-Профіс» (код ЄДРПОУ 35773379), які оформлені
актом №251 від 04.08.2009 року Ленінської МДПІ в м. Луганську протиправними.
Скасувати акт Ленінської МДПІ в м. Луганську №251 від
04.08.2009 року про анулювання реєстрації Товариства з обмеженою
відповідальністю «Інжбудпроект-Профіс» як платника ПДВ.
Зобов'язати Ленінську МДПІ в м. Луганську відновити
свідоцтво платника ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю
«Інжбудпроект-Профіс» з 04 серпня 2009 року.
Зобов'язати Ленінську МДПІ в м. Луганську прийняти у
Товариства з обмеженою відповідальністю «Інжбудпроект-Профіс» до обліку
податкові декларації з ПДВ за звітні податкові періоди, за які звітність з
цього податку мала бути надана до податкового органу після 04 серпня 2009 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь
Товариства з обмеженою відповідальністю «Інжбудпроект-Профіс» судові витрати зі
сплати судового збору в розмірі 3,40 (три гривні 40 коп.) грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до
Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції
шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про
апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної
скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення
строку апеляційного оскарження.
Постанову викладено в повному обсязі та підписано 21
вересня 2009 року.
Суддя
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2009 |
Оприлюднено | 30.09.2009 |
Номер документу | 4759150 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Білак Світлана Вікторівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Гончарова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні