Постанова
від 29.07.2015 по справі 816/2577/15
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2015 року м. ПолтаваСправа № 816/2577/15

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Соколенка Ф.Ф., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Громадської організації "Полтавське громадське телебачення" до Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

06 липня 2015 року Громадська організація "Полтавське громадське телебачення" (надалі - позивач, ГО "Полтавське громадське телебачення") звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм" (надалі - відповідач, ПОКП "Полтавафарм") про

- визнати протиправними дії у відмові надати Громадській організації "Полтавське громадське телебачення" публічну інформацію на підставі Закону України "Про доступ до публічної інформації", Закону України "Про інформацію", а саме: дані про розмір заробітної плати директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомога тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про розмір заробітної плати заступника директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомоги тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у м. Полтава; інформацію про кількість аптек та апетчних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім"я по батькові та номери засобів зв"язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про фінансові результати діяльності ПОКП "Полтавафарм" (загальні дані фінансового звіту за 2013-2014 роки;

- зобов'язати надати Громадській організації "Полтавське громадське телебачення" протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності рішення суду відкриту публічну інформацію, а саме: дані про розмір заробітної плати директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомога тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про розмір заробітної плати заступника директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомоги тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у м. Полтава; інформацію про кількість аптек та апетчних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім"я по батькові та номери засобів зв"язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про фінансові результати діяльності ПОКП "Полтавафарм" (загальні дані фінансового звіту за 2013-2014 роки.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 20.04.2015 року Громадською організацією "Полтавське громадське телебачення" направлено запит розпоряднику інформації - ПОКП "Полтавафарм" з проханням надати публічну інформацію, яка становить суспільний інтерес на підставі та у порядку, встановленому Законом України "Про доступ до публічної інформації". Однак, на запит отримано лист-відповідь від 07.05.2015 №407, яким відмовлено у наданні запитуваної інформації, з посиланням на те, що останній не є розпорядником інформації, а також не може надати конфіденційної інформації. Зазначає, що відповідач своєю відмовою у наданні запитуваної інформації, порушив права позивача, реалізація якого визначається ст. ст. 1-7, 19, 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", а також ст. 34 Конституції України.

24 липня 2015 року до суду надійшли письмові заперечення на позов, в яких відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, посилаючись на те, що ПОКП "Полтавафарм" не є розпорядником запитуваної інформації та не має правових підстав для надання інформації, що вимагається позивачем. Вказує на те, що інформація, що вимагається запитувачем не є публічною в розумінні Закону України "Про захист персональних даних", а характеризує господарську діяльність підприємства по певним показникам, тому є конфіденційною інформацією з обмеженим доступом. Вважає, що прізвища ім"я по батькові та номери засобів зв"язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм", розмір заробітної плати, місце знаходження зазначених осіб відносяться до конфіденційної інформації та захищаються Конституцією України, Законом України "Про захист персональних даних".

Вивчивши матеріали справи, ознайомившись з запереченнями відповідача, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Судом встановлено, що ГО "Полтавське громадське телебачення" на адресу ПОКП "Полтавафарм" 20.04.2015 направлено запит на інформацію щодо надання публічної інформації, а саме: 1) дані про розмір заробітної плати директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомога тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); 2) інформацію про розмір заробітної плати заступника директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомоги тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); 3) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2012 року; 4) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2015 року; 5) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2012 року; 6) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2015 року; 7) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у м. Полтава; 8) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у Полтавській області;9) інформацію про місцезнаходження, прізвища ім"я по батькові та номери засобів зв"язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; 10) інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; 11) інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; 12) інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; 13) інформацію про фінансові результати діяльності ПОКП "Полтавафарм" (загальні дані фінансового звіту за 2013-2014 роки.

На запит позивача, 07.05.2015 року за №407 директором ПОКП "Полтавафарм" надано відповідь, у якій позивачу було відмовлено у наданні зазначеної у запиті інформації, з посиланням на те, що на ПОКП "Полтавафарм" не є розпорядником запитуваної інформації. Крім того, звернув увагу на те, що запит на інформацію у пп. 1, 2, 9, 10 запиту, щодо прізвища ім"я по батькові завідуючих аптек, розміру заробітної плати, місезнаходження та номери засобів зв"язку зазначених осіб відноситься до конфіденційної інформації та захищаються Конституцією України, Законом України "Про захист персональних даних".

Вважаючи дії відповідача такими, що порушують положення Закону України "Про доступ до публічної інформації", позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

Надаючи оцінку позовним вимогам позивача, суд виходить з наступного.

У відповідності до ст. 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір. Здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.

Згідно приписів статі 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, визначено, що кожен має право на свободу вираження поглядiв. Це право включає свободу дотримуватися своїх поглядiв, одержувати i передавати iнформацiю та ідеї без втручання органів державної влади i незалежно вiд кордонiв. Здiйснення цих свобод, оскiльки воно пов'язане з обов'язками і відповідальністю, може підлягати таким формальностям, умовам, обмеженням або санкціям, що встановленi законом в iнтересах національної безпеки, територiальної цiлiсностi або громадської безпеки, для охорони порядку або запобiгання злочинам, для охорони здоров'я або моралi, для захисту репутацiї або прав iнших осіб, для запобiгання розголошенню конфіденційної інформації або для пiдтримання авторитету i безсторонності суду i є необхiдними в демократичному суспiльствi.

Згідно ст. 5 Закону України "Про інформацію" кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Частиною 2 ст. 6 Закону України "Про інформацію" передбачено, що право на інформацію може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку, з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.

У відповідності до ч. 2 ст. 7 Закону України "Про інформацію" ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Законом України "Про доступ до публічної інформації".

Метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості розпорядників публічної інформації і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.

Статтею 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.

Відповідно до положень ст. 12 Закону України "Про доступ до публічної інформації" суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у ст. 13 цього Закону; структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.

Згідно статті 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання; юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків; суб'єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.

До розпорядників інформації, зобов'язаних оприлюднювати та надавати за запитами інформацію, визначену в цій статті, у порядку, передбаченому цим Законом, прирівнюються суб'єкти господарювання, які володіють: інформацією про стан довкілля; інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту; інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров'ю та безпеці громадян; іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією). На розпорядників інформації, визначених у пунктах 2, 3, 4 частини першої та в частині другій цієї статті, вимоги цього Закону поширюються лише в частині оприлюднення та надання відповідної інформації за запитами.

Частина 3 статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначає, що оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Як вже було зазначено вище, ГО "Полтавське громадське телебачення" на адресу ПОКП "Полтавафарм" 20.04.2015 направлено запит на інформацію щодо надання публічної інформації.

Згідно положень Статуту ПОКП "Полтавафарм", підприємство є закладом охорони здоров'я, за організаційно-правовою формою - комунальним підприємством, заснованим на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ і міст області.

Відповідач є закладом охорони здоров'я, що функціонує з дозволу і під контролем органу державної влади, утворене з метою ефективного використання спільного майна територіальних громад сіл, селищ і міст області, здійснення оперативного контролю за підвищенням якості забезпечення населення, закладів охорони здоров'я, підприємств, установ і організацій лікарськими засобами та виробами медичного призначення.

У відповідності до ст. 55 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Суб'єктами господарювання є: 1) господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленному законом порядку; 2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.

У відповідності до ст. 78 Господарського кодексу комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.

Відповідно до статуту підприємства, ПОКП "Полтавафарм" засноване на комунальній власності, є власністю територіальної громади сіл, селищ і міст Полтавської області, підзвітне Полтавській обласній раді та входить до сфери оперативного управління представника власника, що виконує його функції в межах визначених законодавством повноважень - Департаменту охорони здоров'я Полтавської обласної державної адміністрації.

Майно ПОКП "Полтавафарм" є спільною (комунальною) власністю і належить йому на праві господарського відання.

Відповідно до пп. 4.4 п. 4 Статуту ПОКП "Полтавафарм" джерелами формування майна відповідача, окрім іншого є майно, передане йому власником, тобто територіальною громадою сіл, селищ і міст Полтавської області.

Згідно ч. 2 ст. 29 Закону України "Про інформацію" предметом суспільного інтересу вважається інформація, яка свідчить про загрозу державному суверенітету, територіальній цілісності України; забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов'язків; свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману, шкідливі екологічні та інші негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб тощо.

Як вбачається з матеріалів справи, предметом суспільного інтересу у даній справі є можливе порушення прав населення м. Полтави та Полтавської області, яке користується послугами закладу охорони здоров'я.

Статтею 3 Конституції України встановлено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Частиною 1 статті 46 Конституції України визначено, що кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування.

Отже, з огляду на вищевикладене, відповідач є суб'єктом господарювання, який володіє інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією), у зв'язку з чим прирівнюється до розпорядників інформації в розумінні положень ст. 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

У відповідності до ч. 2 ст. 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Згідно ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.

Статтею 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачено, що інформацією з обмеженим доступом є: 1) конфіденційна інформація; 2) таємна інформація; 3) службова інформація.

Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог: 1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя; 2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам; 3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

В свою чергу, у відповідності до ч. 1 ст. 29 Закону України "Про інформацію" інформація з обмеженим доступом може бути поширена, якщо вона є суспільно необхідною, тобто є предметом суспільного інтересу, і право громадськості знати цю інформацію переважає потенційну шкоду від її поширення.

У розумінні частини другої статті 21 Закону України "Про інформацію" конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень.

Визначення, наведене у Законі України "Про інформацію", є ширшим. Цей Закон на відміну від Закону України "Про доступ до публічної інформації" до конфіденційної інформації відносить відомості про фізичну особу, якими є відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону України "Про захист персональних даних" поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб'єкта персональних даних.

Однак у зв'язку з ухваленням законів України "Про доступ до публічної інформації", "Про захист персональних даних", закон України "Про інформацію" втратив значення базового закону в галузі інформаційного законодавства.

Аналіз положень Закону України "Про доступ до публічної інформації" про конфіденційну інформацію дає підстави виокремити такі її ознаки: встановлювати конфіденційність публічної інформації та визначати порядок її поширення можуть лише фізичні та юридичні особи; суб'єкти владних повноважень не наділені правом відносити інформацію до конфіденційної; публічна інформація не може бути віднесена до конфіденційної у випадках, визначених Законом (частини перша і друга статті 13 Закону); у випадках, встановлених законодавством, може не бути обмежено доступ до визначеної інформації, в тому числі й конфіденційної (частини п'ята і шоста статті 6 Закону).

Аналогічної позиція викладена в Постанові Вищого адміністративного суду України від 30.09.2013 року № 11 "Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 13.01.2011 року №2939-VІ "Про доступ до публічної інформації".

Згідно даної Постанови, Законом України "Про доступ до публічної інформації" дано визначення конфіденційної і таємної інформації та перелік службової інформації. Законом України "Про інформацію" дано визначення конфіденційної інформації, яке охоплює більше коло інформації порівняно з визначенням, даним у Законі України "Про доступ до публічної інформації".

Розпорядники публічної інформації під час віднесення публічної інформації до інформації з обмеженим доступом повинні застосовувати приписи Закону України "Про доступ до публічної інформації", оскільки публічна інформація є обмеженою лише у випадках, передбачених цим Законом, норми якого є спеціальними порівняно з нормами Закону України "Про інформацію".

У відносинах, пов'язаних із забезпеченням права на доступ до публічної інформації, конфіденційна інформація повинна визначатися відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Публічна інформація про осіб, котрі одержали державне та комунальне майно у власність чи користування, про розмір оплати праці та інших виплат з бюджетів усіх рівнів, не є інформацією з обмеженим доступом.

Спростовуються в даному випадку і твердження відповідача про те що запитувана позивачем інформація містить конфіденційну інформацію, з посиланням на Рішення Конституційного суду України від 20.01.2012 року 2-рп/2012 справа №1-9/2012 так як зазначені питання пов'язані з неузгодженістю законодавства, яке по-різному визначає поняття конфіденційної інформації. (Постанова пленуму Вищого Адміністративного суду України від 30.09.2013 року №11 "Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI "Про доступ до публічної інформації").

Посилання відповідача на принцип повного госпрозрахунку, самофінансування та самоокупності суд не приймає до уваги, оскільки неможливо визначити розмір доходів і витрат підприємства від здійснення ним господарської діяльності та щодо використання майна і коштів власника майна, тобто територіальних громад сіл, селищ і міст Полтавської області.

Таким чином, з огляду на положення діючого законодавства, інформація про кількість аптек та аптечних пунктів, їх місцезнаходження, інформація про фінансові результати діяльності підприємства, інформація про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм", розміри заробітних плат директора та заступника директора ПОКП "Полтавафарм" є відкритою публічною інформацією, яка повинна надаватися за запитами.

Статтею 16 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачено, що запит, який пройшов реєстрацію у встановленому розпорядником інформації порядку, обробляється відповідальними особами з питань запитів на інформацію.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Відповідно до ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.

До обов'язків розпорядників інформації, зокрема, віднесено обов'язок надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації (п.6 ч.1 ст. 14 Закону України "Про доступ до публічної інформації").

Згідно ст. 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.

Таким чином, виходячи з системного аналізу наведених норм права, суд дійшов висновку про порушення відповідачем права ГО "Полтавське громадське телебачення" на доступ до відкритої публічної інформації, з огляду на відсутність підстав для відмови в задоволенні запиту.

Враховуючи вищевикладене, адміністративний позов Громадської організації "Полтавське громадське телебачення" до Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм" щодо відмови надати Громадській організації "Полтавське громадське телебачення" публічну інформацію за запитом та зобов'язання Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм" надати Громадській організації "Полтавське громадське телебачення" протягом 5 (п'яти) робочих днів з дня набрання чинності рішення суду відкриту публічну інформацію, а саме: дані про розмір заробітної плати директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомога тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про розмір заробітної плати заступника директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомоги тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у м. Полтава; інформацію про кількість аптек та апетчних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім"я по батькові та номери засобів зв"язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про фінансові результати діяльності ПОКП "Полтавафарм" (загальні дані фінансового звіту за 2013-2014 роки, підлягає задоволенню.

Що стосується заперечення позивача проти розгляду справи в порядку скороченого провадження, суд зазначає наступне.

Адміністративне судочинство здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), який чітко визначає основні засади та порядок здійснення адміністративного судочинства.

З метою прискорення розгляду справ індивідуального характеру, оперативного та ефективного судового захисту порушених прав, що забезпечується негайним виконанням таких судових рішень запроваджено в адміністративному судочинстві процедуру "скороченого провадження".

Особливості розгляду справи в скороченому провадженні передбачено частиною 4 статті 183-2 КАС України, відповідно до якої суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи в скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Згідно ч. 11 ст. 183-2 КАС України не допускається розгляд у порядку скороченого провадження адміністративних справ, які належить розглядати колегією суддів, а також адміністративних справ щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо оскарження бездіяльності суб'єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію.

Таким чином, з метою прискорення судового розгляду та ефективного судового захисту порушених прав позивача щодо отримання інформації підвищеного суспільного інтересу, судом відкрито скорочене провадження у справі №816/2577/15 за позовом Громадської організації "Полтавське громадське телебачення" до Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.

Згідно з частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-162, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Громадської організації "Полтавське громадське телебачення" до Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправними дії Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм" у відмові надати Громадській організації "Полтавське громадське телебачення" публічну інформацію на підставі Закону України "Про доступ до публічної інформації", Закону України "Про інформацію", а саме: дані про розмір заробітної плати директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомога тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про розмір заробітної плати заступника директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомоги тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у м. Полтава; інформацію про кількість аптек та апетчних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім"я по батькові та номери засобів зв"язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про фінансові результати діяльності ПОКП "Полтавафарм" (загальні дані фінансового звіту за 2013-2014 роки.

Зобов'язати Полтавське обласне комунальне підприємство "Полтавафарм" надати Громадській організації "Полтавське громадське телебачення" протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності рішення суду відкриту публічну інформацію, а саме: дані про розмір заробітної плати директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомога тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про розмір заробітної плати заступника директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомоги тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у м. Полтава; інформацію про кількість аптек та апетчних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім"я по батькові та номери засобів зв"язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про фінансові результати діяльності ПОКП "Полтавафарм" (загальні дані фінансового звіту за 2013-2014 роки.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Громадської організації "Полтавське громадське телебачення" (ідентифікаційний код 39588118) витрати зі сплати судового збору в розмірі 73,08 грн. (сімдесят три гривні вісім копійок).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Ф.Ф. Соколенко

Дата ухвалення рішення29.07.2015
Оприлюднено03.08.2015
Номер документу47602983
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2577/15

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Постанова від 29.07.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні