Ухвала
від 29.09.2015 по справі 816/2577/15
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2015 р.Справа № 816/2577/15 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Калитки О. М.

Суддів: Бондара В.О. , Кононенко З.О.

за участю секретаря судового засідання Вовченко І.В

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм" на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 29.07.2015р. по справі № 816/2577/15

за позовом Громадської організації " Полтавське громадське телебачення"

до Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм"

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Громадська організація "Полтавське громадське телебачення", звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм", в якому просив суд визнати протиправними дії у відмові надати Громадській організації "Полтавське громадське телебачення" публічну інформацію на підставі Закону України "Про доступ до публічної інформації", Закону України "Про інформацію", а саме: дані про розмір заробітної плати директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомога тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про розмір заробітної плати заступника директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомоги тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у м. Полтава; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про фінансові результати діяльності ПОКП "Полтавафарм" (загальні дані фінансового звіту за 2013-2014 роки; зобов'язати надати Громадській організації "Полтавське громадське телебачення" протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності рішення суду відкриту публічну інформацію, а саме: дані про розмір заробітної плати директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомога тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про розмір заробітної плати заступника директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомоги тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2012 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2015 року; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у м. Полтава; інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; інформацію про фінансові результати діяльності ПОКП "Полтавафарм" (загальні дані фінансового звіту за 2013-2014 роки.

В обґрунтування позовних вимог посилався на те, що 20.04.2015 року Громадською організацією "Полтавське громадське телебачення" направлено запит розпоряднику інформації - ПОКП "Полтавафарм" з проханням надати публічну інформацію, яка становить суспільний інтерес на підставі та у порядку, встановленому Законом України "Про доступ до публічної інформації". Однак, на запит отримано лист-відповідь від 07.05.2015 №407, яким відмовлено у наданні запитуваної інформації, з посиланням на те, що останній не є розпорядником інформації, а також не може надати конфіденційної інформації. Зазначає, що відповідач своєю відмовою у наданні запитуваної інформації, порушив права позивача, реалізація якого визначається ст.ст. 1-7, 19, 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", а також ст. 34 Конституції України.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 29.07.2015 року у справі № 816/2577/15 задоволено адміністративний позов Громадської організації "Полтавське громадське телебачення" до Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.

Відповідач не погодився із рішенням суду та подав апеляційну скаргу, в якій, зазначив, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, просив суд скасувати постанову суду та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, був повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, причини неявки не повідомив.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, був повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, причини неявки не повідомив.

Відповідно до ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та знайшло своє підтвердження під час апеляційного розгляду, ГО "Полтавське громадське телебачення" на адресу ПОКП "Полтавафарм" 20.04.2015 направлено запит на інформацію щодо надання публічної інформації, а саме: 1) дані про розмір заробітної плати директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомога тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); 2) інформацію про розмір заробітної плати заступника директора ПОКП "Полтавафарм" (з урахуванням окладу, доплат, надбавок, премій, матеріальної допомоги тощо) за 2013-2014 роки (помісячно); 3) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2012 року; 4) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у м. Полтава станом на 08.04.2015 року; 5) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2012 року; 6) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які функціонували у Полтавській області станом на 08.04.2015 року; 7) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у м. Полтава; 8) інформацію про кількість аптек та аптечних пунктів ПОКП "Полтавафарм", які припинили свою роботу за останні три роки у Полтавській області;9) інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; 10) інформацію про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; 11) інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у м. Полтава; 12) інформацію про місцезнаходження аптек (аптечних пунктів) ПОКП "Полтавафарм" у Полтавській області; 13) інформацію про фінансові результати діяльності ПОКП "Полтавафарм" (загальні дані фінансового звіту за 2013-2014 роки.

На запит позивача, 07.05.2015 року за №407 директором ПОКП "Полтавафарм" надано відповідь, у якій позивачу було відмовлено у наданні зазначеної у запиті інформації, з посиланням на те, що на ПОКП "Полтавафарм" не є розпорядником запитуваної інформації. Крім того, звернув увагу на те, що запит на інформацію у пп. 1, 2, 9, 10 запиту, щодо прізвища Ія по батькові завідуючих аптек, розміру заробітної плати, місезнаходження та номери засобів зв'язку зазначених осіб відноситься до конфіденційної інформації та захищаються Конституцією України, Законом України "Про захист персональних даних".

Вважаючи дії відповідача такими, що порушують положення Закону України "Про доступ до публічної інформації", позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що ПОКП "Полтавафарм" комунальним підприємством, заснованим на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ і міст області, який володіє інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією), у зв'язку з чим прирівнюється до розпорядників інформації в розумінні положень ст. 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Колегія суддів погоджується з таким висновком, виходячи з наступного.

У відповідності до ст. 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір. Здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.

Статтею 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Згідно статті 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання; юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків; суб'єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.

До розпорядників інформації, зобов'язаних оприлюднювати та надавати за запитами інформацію, визначену в цій статті, у порядку, передбаченому цим Законом, прирівнюються суб'єкти господарювання, які володіють: інформацією про стан довкілля; інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту; інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров'ю та безпеці громадян; іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією). На розпорядників інформації, визначених у пунктах 2, 3, 4 частини першої та в частині другій цієї статті, вимоги цього Закону поширюються лише в частині оприлюднення та надання відповідної інформації за запитами.

Згідно положень Статуту ПОКП "Полтавафарм", підприємство є закладом охорони здоров'я, за організаційно-правовою формою - комунальним підприємством, заснованим на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ і міст області.

У відповідності до ст. 55 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Суб'єктами господарювання є: 1) господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленному законом порядку; 2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.

У відповідності до ст. 78 Господарського кодексу комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.

Відповідно до статуту підприємства, ПОКП "Полтавафарм" засноване на комунальній власності, є власністю територіальної громади сіл, селищ і міст Полтавської області, підзвітне Полтавській обласній раді та входить до сфери оперативного управління представника власника, що виконує його функції в межах визначених законодавством повноважень - Департаменту охорони здоров'я Полтавської обласної державної адміністрації.

Майно ПОКП "Полтавафарм" є спільною (комунальною) власністю і належить йому на праві господарського відання.

Відповідно до пп. 4.4 п. 4 Статуту ПОКП "Полтавафарм" джерелами формування майна відповідача, окрім іншого є майно, передане йому власником, тобто територіальною громадою сіл, селищ і міст Полтавської області.

Згідно ч. 2 ст. 29 Закону України "Про інформацію" предметом суспільного інтересу вважається інформація, яка свідчить про загрозу державному суверенітету, територіальній цілісності України; забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов'язків; свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману, шкідливі екологічні та інші негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб тощо.

Як вбачається з матеріалів справи, предметом суспільного інтересу у даній справі є можливе порушення прав населення м. Полтави та Полтавської області, яке користується послугами закладу охорони здоров'я.

Статтею 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачено, що інформацією з обмеженим доступом є: 1) конфіденційна інформація; 2) таємна інформація; 3) службова інформація.

Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог: 1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя; 2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам; 3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

За змістом Закону України «Про доступ до публічної інформації» не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно за умови, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину (частина п'ята статті 6 Закону).

Відповідно до частини першої статті 7 Закону України «Про доступ до публічної інформації» конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Не може бути віднесена до конфіденційної інформація, зазначена в частині першій і другій статті 13 цього Закону.

Таким чином, публічна інформація про осіб, котрі одержали державне та комунальне майно у власність чи користування, про розмір оплати праці та інших виплат з бюджетів усіх рівнів, не є інформацією з обмеженим доступом.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що інформація про кількість аптек та аптечних пунктів, їх місцезнаходження, інформація про фінансові результати діяльності підприємства, інформація про місцезнаходження, прізвища ім'я по батькові та номери засобів зв'язку завідуючих аптеками ПОКП "Полтавафарм", розміри заробітних плат директора та заступника директора ПОКП "Полтавафарм" є відкритою публічною інформацією, яка повинна надаватися за запитами.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову чи ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Полтавського обласного комунального підприємства "Полтавафарм" залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 29.07.2015р. по справі № 816/2577/15 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Калитка О.М. Судді (підпис) (підпис) Бондар В.О. Кононенко З.О. Повний текст ухвали виготовлений 05.10.2015 р.

Дата ухвалення рішення29.09.2015
Оприлюднено13.10.2015
Номер документу52072298
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —816/2577/15

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Постанова від 29.07.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні