Постанова
від 23.07.2015 по справі 826/9942/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 липня 2015 року 12:28 № 826/9942/15

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Добрянської Я.І. при секретарі судового засідання Корніюк А.В., вирішив адміністративну справу

за позовом Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ЗНЗ "Гуманітарна гімназія "Гармонія" про стягнення адміністративно-господарської санкції в розмірі 22 044,44 грн. та пені в розмірі 815, 48 грн. за участі представників сторін:

від позивача: Малієнко Т.О., довіреність від 01.04.2015 № 1/6-391/04

від відповідача: Корнєєва Л.Л., довіреність від 21.07.2015 № б/н.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до ЗНЗ «Гуманітарна гімназія «Гармонія» про стягнення адміністративно-господарської санкції в розмірі 22 044,44 грн. та пені в розмірі 815, 48 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.05.2015 відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, суддею Добрянською Я.І. відкрито скорочене провадження в адміністративній справі та запропоновано відповідачу у строк до 10.06.2015, або у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження, надати суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження, які наявні у відповідача.

11.06.2015 через канцелярію суду відповідач надав заперечення проти адміністративного позову в якому просить в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.06.2015 призначено судове засідання.

В судовому засіданні 23.07.2015 представник позивача надав додаткові пояснення по суті позовних вимог та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача надав пояснення щодо заперечень на адміністративний позов та просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно із Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік (форма 10-ПІ) поданого відповідачем до Київського міського відділення Фонду соціального захисту, середньооблікова кількість штатних працівників становила 45 осіб. Норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів повинен складати 2 особи, середньооблікова кількість штатних працівників на підприємстві за 2014 рік, яким відповідно до законодавства встановлена інвалідність складала 1 особу.

У зв'язку із чим позивач і звернувся до суду для стягнення адміністративно-господарської санкції у розмірі 22 044,44 грн. та пені в розмірі 815, 48 грн. у зв'язку з несплатою відповідачем адміністративно-господарських санкцій.

Дослідивши наявні у справі докази, проаналізувавши матеріали справи та заслухавши пояснення представника сторін, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог позивача, зважаючи зокрема на наступне.

Відповідно до статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Згідно зі статтею 20 Закону Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до ст. 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Не вважаються такими обставинами, зокрема, порушення зобов'язань контрагентами правопорушника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов'язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів.

Відповідно до абз. 3 ст. 20 Закону сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Згідно із фінансовим звітом відповідача за 2014 рік чистий прибуток склав 663,1 грн.

Також відповідач надав копії листків непрацездатності ОСОБА_4, яка з 2014 року сьогодні перебуває на лікарняному та даний час проходить медичну комісію на присвоєння їй інвалідності.

Відповідач зазначив, що активно бере участь у всіх соціальних програмах, а серед учнів є діти - інваліди, для яких створені всі умови повноцінного навчання.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог та керуючись ст.ст. 2, 71, 86, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити повністю.

Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Я.І.Добрянська

Дата складання та підписання постанови в повному обсязі - 29.07.2015

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.07.2015
Оприлюднено04.08.2015
Номер документу47709311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9942/15

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кобилянський М.Г.

Постанова від 22.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 02.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 02.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Постанова від 23.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Постанова від 23.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 25.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 28.05.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні