ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 липня 2015 р. Справа № 821/1271/15-а
Категорія: 10.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Циганій С.І. року Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду
у складі:
головуючого - Лук'янчук О.В.
суддів - Градовського Ю.М.
- Турецької І.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Дитячо-юнацької спортивної школи м. Херсона Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 27 травня 2015 року по справі за адміністративним позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Дитячо-юнацької спортивної школи м. Херсона Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені,-
В С Т А Н О В И Л А :
Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до Дитячо-юнацької спортивної школи м. Херсона Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" про стягнення з Дитячо-юнацької спортивної школи м. Херсона Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" 35082,35 грн. адміністративно-господарських санкцій та 315,72 грн. пені.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 27 травня 2015 року адміністративний позов задоволено.
Стягнуто з Дитячо-юнацької спортивної школи м. Херсона Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" (код ЄДРПОУ 26285081) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції у розмірі 35082,35 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 315,72 грн. (банківські реквізити: одержувач - УК у м.Херсоні /м.Херсон/50070000, код 37959779, МФО 852010, р/р 31219230700002, банк: ГУДКСУ у Херсонській області).
В апеляційній скарзі Дитячо-юнацької спортивної школи м. Херсона Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права, оскільки судом першої інстанції не було досліджено обставини справи, що мають значення для справи, наслідком чого стало постановлення необґрунтованого та неправомірного рішення суду.
В судове засідання апеляційної інстанції сторони не прибули, були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Враховуючи неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів на підставі п.2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.
Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність і обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 27.01.2015 р. відповідачем був поданий звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014р.
Згідно даного звіту на підприємстві протягом 2014р. середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила - 17 осіб.
Відповідно до поданого відповідачем звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014р. середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб.
Таким чином, відповідач не виконав нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості 1 робоче місце.
Згідно розрахунку позивача сума адміністративно - господарських санкцій становить 35082,35 грн.
Оскільки відповідач добровільно не сплатив адміністративно-господарські санкції, позивачем нарахована пеня за порушення термінів сплати в сумі 315,72 грн.
Задовольняючи позовні вимоги в повному обсязі, суд першої інстанції виходив з того, що кількість працюючих у відповідача інвалідів не відповідала нормативу, встановленому статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції частково з наступних підстав.
Відповідно до ч.3 ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно ст. 20 вказаного Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Відповідно до Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Разом з тим, відповідно до частини першої статті 218 Господарського кодексу України, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Частиною другою наведеної статті передбачено, що учасник господарських відносин відповідає, зокрема, за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито всіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Колегія суддів звертає увагу, що згідно з ч. 3 ст. 50 Закону України «Про зайнятість населення» роботодавці зобов'язані: своєчасно та в повному обсязі подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).
Форма звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії.
Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником (пункт 2.1. Порядку подання форми звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України № 316 від 31.05.2013 року.
Отже, законодавством встановлено обов'язок роботодавця створити робочі місця для інвалідів відповідно до нормативу та подавати, інформацію про попит на робочу силу (вакансії) до територіального органу Державної служби зайнятості.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, норматив робочих місць щодо працевлаштування 1 інваліда у відповідності до вимог ст. 19 Закону відповідачем не виконаний.
Відтак, оскільки відповідачем не надано ані під час розгляду справи у суді першої інстанції, ані в суді апеляційної інстанції належних доказів щодо направлення до відповідного центру зайнятості щомісячної інформації (звітів № 3-ПН), суд першої інстанції дійшов цілком обґрунтованого висновку про те, що відповідачем порушено вимоги ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", з чим погоджується і колегія суддів.
Окрім того, належну юридичну оцінку з урахуванням норм діючого законодавства надав суд першої інстанції тій обставині, що ДЮСШ "Спартак" є неприбутковою організацією, зазначивши, що ДЮСШ не відноситься до неприбуткових організацій та установ, що утримуються за рахунок державного або місцевого бюджетів, оскільки відповідно до рішення ДПІ у м.Херсоні від 11.04.2013р. №144, відповідачу присвоєно код 0006.
Враховуючи те, що ДЮСШ м. Херсона Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" не забезпечила встановлення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, тому застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені є правомірним, й відповідно суд першої інстанції обґрунтовано та правильно задовольнив позовні вимоги.
Між тим, приймаються колегією суддів твердження апелянта щодо помилкового посилання судом першої інстанції на Інструкцію щодо заповнення форми звітності №3-ПН "Звіт про наявність вакансій", затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. №420, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005р. за №1534/11814, оскільки вказаний документ втратив чинність, вказане свідчить про те, що суд першої інстанції не перевірив та не звернув увагу на ці обставини, в зв'язку із чим допустився процесуальної помилки.
Інші доводи апеляційної скарги ґрунтуються на суб'єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів, а також на невірному тлумаченні норм матеріального права. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази на спростування висків суду першої інстанції про наявність правових підстав для задоволення позову.
З урахуванням викладеного, оскільки суд першої інстанції правильно по суті вирішивши питання про задоволення адміністративного позову, помилково застосував норми матеріального права, колегія суддів, відповідно до п.1 ч.1ст.201 КАС України, вважає необхідним змінити мотивувальну частину постанови суду першої інстанції виключивши з неї посилання на Інструкцію щодо заповнення форми звітності №3-ПН "Звіт про наявність вакансій", затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. №420, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005р. за №1534/11814, з підстав втрати чинності, в іншій частині постанову суду першої інстанції залишити без змін.
Керуючись ст.ст.195, 196, 197, п.2 ч.1 ст. 198, п.1 ч.1 ст.201, ст. 207, ст. 254 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Дитячо-юнацької спортивної школи м. Херсона Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" задовольнити частково.
Змінити постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 27 травня 2015 року.
Виключити з мотивувальної частини постанови Херсонського окружного адміністративного суду від 27 травня 2015 року посилання на положення Інструкції щодо заповнення форми звітності №3-ПН "Звіт про наявність вакансій", затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. №420, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005р. за №1534/11814, з підстав втрати чинності.
В іншій частині постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 27 травня 2015 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуюча суддя: О.В.Лук'янчук
Суддя: Ю.М. Градовський
Суддя: І.О. Турецька
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2015 |
Оприлюднено | 04.08.2015 |
Номер документу | 47711109 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Лук'янчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні