Ухвала
від 30.07.2015 по справі 906/149/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

Від "30" липня 2015 р. Справа № 906/149/15

За заявою: Фермерського господарства "Альянс-2007" (с.Лучин, Попільнянський район, Житомирська область)

про визнання банкрутом

Суддя Костриця О.О.

В засіданні суду прийняли участь:

від кредиторів: Захарко Н.В. - представник Андрушівської ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області, дов. №53 від 30.03.2015р.

від боржника: Тихончук Л.Х. - ліквідатор

присутній в засіданні суду: Морозюк В.А.

В провадженні господарського суду перебуває справа про банкрутство Фермерського господарства "Альянс-2007" (с.Лучин, Попільнянський район, Житомирська область).

Постановою господарського суду від 23.04.2015р. зокрема, визнано банкрутом Фермерське господарство "Альянс-2007", відкрито ліквідаційну процедуру Фермерського господарства "Альянс-2007" строком на 12 місяців, тобто до 23.04.2016р. включно, призначено ліквідатором Фермерського господарства "Альянс-2007" (с.Лучин, Попільнянський район, Житомирська область) Тихончук Лесю Хотіївну (свідоцтво Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №248 від 02.04.2013р., адреса: 33001, м. Рівне, вул. Бічна, 12, ідентифікаційний код 2598312769).

25.05.2015р. на адресу суду надійшла заява Андрушівської ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області від 15.05.2015р. №140 з вимогами до боржниками на суму 680, 00 грн. штрафних санкцій.

Ухвалою суду від 26.05.2015р. було прийнято вказану заяву Андрушівської ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області до розгляду розгляд в засіданні суду, зобов'язано Андрушівську ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області та ліквідатора боржника надати витребувані судом документи.

17.07.2015р. до суду від ліквідатора надійшло клопотання №01-20/719-2 від 02.07.2015р., в якому вона просить суд долучити до матеріалів справи свій звіт, станом на 02.07.2015р., з доданими до нього документами.

24.07.2015р. на адресу господарського суду від реєстраційної служби Попільнянського РУЮ Житомирської області надійшов витяг з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо ФГ "Альянс-2007".

28.07.2015р. до суду від ліквідатора надійшло клопотання №01-20/814 від 23.07.2015р., в якому ліквідатор просить суд долучити до матеріалів справи наказ №01-04/03 від 30.04.2015р., №01-05/30 від 30.05.2015р. про проведення інвентаризації активів боржника, інвентаризаційний опис основних засобів від 21.07.2015р. Крім того, ліквідатор повідомляє, що нею було надіслано запит до колишнього керівника боржника про розшифровку даних активів, відображених в спрощеному фінансовому звіті СПД ФГ "Альянс-2007" станом на 01.12.2014р., разом з тим, станом на 23.07.2015р. відповідь на даний запит не надана.

Відповідно до ст.12 Господарського процесуального кодексу України, ст.9 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарські суди розглядають справи про банкрутство за правилами, передбаченими Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, встановлених Законом.

Як встановлено статтею 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", сторонами у справі про банкрутство є конкурсні кредитори (представник комітету кредиторів) та боржник (банкрут).

Цією статтею також визначено, що кредитор - юридична або фізична особа, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника (майнового поручителя).

На підставі положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у справі про банкрутство спір не вирішується по суті, а лише встановлюються грошові вимоги кредиторів на підставі поданих документів.

Незважаючи на визнання боржником грошових вимог кредитора, суд самостійно розглядає кожну заявлену грошову вимогу, перевіряє її відповідність чинному законодавству та за результатами такого розгляду визнає або відхиляє частково чи повністю грошові вимоги кредитора.

Отже, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства, заявлені у справі про банкрутство грошові вимоги можуть підтверджуватися або первинними документами (угодами, накладними, рахунками, актами виконаних робіт, тощо), що свідчать про цивільно-правові відносини сторін та підтверджують заборгованість боржника перед кредитором, або рішенням юрисдикційного органу, до компетенції якого віднесено вирішення такого спору.

Відповідно до ст.43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

В судовому засіданні розглядалась заява Андрушівської ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області від 15.05.2015р. №140 з вимогами до боржниками на суму 680, 00 грн. штрафних санкцій.

Присутня в засіданні суду представник Андрушівської ОДПІ кредиторські вимоги до боржника викладені у вищезазначеній заяві підтримала в повному обсязі.

Ліквідатор боржника в засіданні суду вимоги кредитора визнала в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника кредитора та ліквідатора, суд вважає за необхідне задовольнити вказану заяву, з огляду на наступне.

Згідно ч.1 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Як вбачається з матеріалів справи, 23.04.2015р. господарським судом Житомирської області було здійснено публікацію на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення №17270 про визнання боржника Фермерського господарства "Альянс-2007" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури (а.с. 206 том 1).

Матеріалами справи підтверджено, що у встановлений двохмісячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення, Андрушівська ОДПІ заявила свої грошові вимоги до боржника.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Судом установлено, що боржник відповідно до статті 15 Податкового кодексу України є платником податків.

Заявник вказує, що в ході проведення камеральної перевірки встановлено, що ФГ "Альянс-2007" порушено граничні строки подання податкової звітності по єдиному податку з юридичних осіб, визначених п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України. Відповідно до п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України боржнику нараховано штрафні санкції в сумі 680,00грн.

Кредиторські вимоги Андрушівської ОДПІ обгрунтовуються посиланням на акт камеральної перевірки №000005/06-18-15/35449356 від 12.02.2015р., та податкове повідомлення-рішення №0000041500 від 12.02.2015р. (а.с. 12, 118 том 2)

У зв'язку з чим, кредитор просить суд визнати вимоги до боржника на суму 680,00грн. заборгованості по штрафним санкціям.

Згідно абзацу 4 ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до складу грошових зобов'язань боржника не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду.

Згідно ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у реєстрі вимог кредиторів повинні міститися відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов'язаннями, черговість задоволення кожної вимоги.

Неустойка (штраф, пеня) враховується в реєстрі вимог кредиторів окремо від основних зобов'язань у шосту чергу та може бути предметом мирової угоди.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає що вимоги Андрушівської ОДПІ підтверджені належними докази, а тому підлягають визнанню в повному обсязі та включенню до шостої черги реєстру вимог кредиторів.

Відповідно до п.4.11 Постанови Пленуму Вищого господарського суду "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" від 21.02.2013р. №7, розподіл сум судового збору (так само як й інших судових витрат) у непозовному провадженні, зокрема, як-от у справах про банкрутство, здійснюється оскільки інше не передбачено законом, за загальними правилами ст.49 ГПК України.

У зв'язку із звільненням кредитора - Андрушівської ОДПІ від сплати судового збору за подачу заяви до господарського суду, підлягає сплаті боржником 1218,00грн. в дохід Державного бюджету України, які включити до першої черги реєстру вимог кредиторів боржника.

Ліквідатором з врахуванням зазначеного вище було складено і подано до господарського суду реєстр вимог кредиторів Фермерського господарства "Альянс-2007".

Ліквідатор боржника в засіданні суду повідомила про вчинені нею дії в ході ліквідаційної процедури боржника, огляд майна боржника за місцем його знаходження та отримання від попереднього керівника печатки банкрута.

Розглянувши реєстр вимог кредиторів, звіт ліквідатора та матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) грошове зобов'язання - зобов'язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов'язань відносяться також зобов'язання щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов'язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов'язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях.

До складу грошових зобов'язань боржника, в тому числі зобов'язань щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов'язання, які виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров'ю громадян, зобов'язання з виплати авторської винагороди, зобов'язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі.

Неустойка (штраф, пеня) враховується в реєстрі вимог кредиторів окремо від основних зобов'язань у шосту чергу та може бути предметом мирової угоди.

Погашення неустойки (штрафу, пені) у справі про банкрутство можливе лише в ліквідаційній процедурі при спрощеному порядку розгляду справи про банкрутство.

У реєстрі вимог кредиторів повинні міститися відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов'язаннями, черговість задоволення кожної вимоги.

Ухвала є підставою для визначення кількості голосів, які належать кожному конкурсному кредитору під час прийняття рішення на зборах (комітеті) кредиторів. Для визначення кількості голосів для участі у представницьких органах кредиторів зі складу вимог конкурсних кредиторів виключається неустойка (штраф, пеня).

У ст. 26 Закону передбачається, що учасниками зборів кредиторів боржника з правом вирішального голосу є конкурсні кредитори, визнані господарським судом та внесені до реєстру вимог кредиторів

Збори кредиторів у провадженні у справі про банкрутство скликаються арбітражним керуючим за його ініціативою, за ініціативою комітету кредиторів чи інших кредиторів, сума вимог яких становить не менше ніж третину всіх вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, або за ініціативою однієї третини кількості голосів кредиторів.

Збори кредиторів на вимогу комітету кредиторів або окремих кредиторів скликаються арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) та проводяться протягом двох тижнів з дня надходження письмової вимоги про їх скликання.

Конкурсні кредитори мають на зборах кредиторів кількість голосів, пропорційну сумі вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів, та кратну одній тисячі гривень.

Під час визначення кількості голосів кредиторів з правом вирішального голосу не враховуються суми неустойки (штрафу, пені), інші фінансові санкції, моральна шкода, судовий збір у справі про банкрутство, заявлені або сплачені кредиторами в провадженні у справі про банкрутство.

Порядок та черговість задоволення вимог кредиторів визначений в ст.45 Закону застосовується також у разі здійснення провадження у справі про банкрутство за правилами статті 93 Закону.

Обґрунтованість включення до реєстру вимог кредиторів підтверджується доданими до заяви кредитора документами та іншими матеріалами справи. Враховуючи викладене, господарський суд вважає за можливе затвердити реєстр вимог кредиторів Фермерського господарства "Альянс-2007 та призначити наступне засідання суду.

Керуючись ст. ст 77, 86 ГПК України, ст. ст. 1, 25, 26, 45, 93 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -

УХВАЛИВ:

1. Визнати кредиторські вимоги Андрушівської ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області на суму 680,00грн. штрафної санкції, які віднести до шостої черги задоволення вимог кредиторів. Витрати по сплаті судового збору за подачу заяви до господарського суду в розмірі 1218,00 грн., підлягають сплаті боржником в дохід Державного бюджету України, які включити до першої черги реєстру вимог кредиторів боржника.

2. Затвердити реєстр вимог кредиторів, і зокрема:

Вимоги Андрушівської ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області на суму 680,00грн. штрафної санкції, які віднести до шостої черги задоволення вимог кредиторів.

3. Проміжний звіт ліквідатора взяти до відома та долучити до матеріалів справи.

4. Відкласти розгляд справи.

5. Призначити наступне засіданні суду на "27" жовтня 2015 р. о 10:30 в приміщенні господарського суду Житомирської області, каб. №407.

6. Ліквідатору Тихончук Л.Х.:

- у 10 - ти денний строк за місцезнаходженням боржника провести збори кредиторів боржника;

- надати проміжний звіт ліквідатора про хід ліквідаційної процедури, погоджений на засіданні комітету кредиторів боржника; відповідний протокол надати суду;

- забезпечити виконання повноважень ліквідатора банкрута в порядку, визначеному ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та належне виконання заходів, передбачених ст.ст. 42-45 Закону, спрямованих на задоволення вимог кредиторів;

- при виявлені додаткових активів боржника, провести їх інвентаризацію та включення до ліквідаційної маси;

- надати наказ про формування ліквідаційної маси;

- виявити документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;

- виявити додаткові докази про наявність/відсутність у банкрута майна на праві власності/користування, підтверджуючі документи подати суду;

- надати витяг з ЄДР юридичних та фізичних осіб - підприємців, з внесеними до нього відомостями щодо ліквідатора банкрута Тихончук Л.Х., як керівника юридичної особи; особу, уповноважену представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами та особу, яка має право вчиняти від імені юридичної особи дії без довіреності, у тому числі підписувати договори;

- надати письмову інформацію з документальним підтвердженням про дебіторську заборгованість боржника, а також докази стягнення такої заборгованості;

- надати відповіді на направлені запити до ВДВС Попільнянського РУЮ, КП "Житомирське МБТІ", Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті, ДП "Український інститут промислової власності";

7. Зобов'язати Відділ державної виконавчої служби Попільнянського районного управління юстиції надіслати на адресу суду не пізніше дати наступного судового засідання постанови про закінчення виконавчих проваджень відносно боржника.

В судове засідання викликати уповноваженого представника кредитора та ліквідатора боржника Тихончук Л.Х.

Ухвала господарського суду набирає законної сили у встановленому законом порядку.

У зв'язку із запровадженням автоматизованої системи документообігу у господарському суді будь-які заяви та клопотання у письмовому вигляді повинні бути зареєстровані в канцелярії суду до початку судового засідання.

Окрім того, учасникам судового процесу звернути увагу на необхідність належного оформлення документів (заяв, клопотань), що подаються до суду, з врахуванням того, що зміст об'єднуваних вимог у відповідній заяві чи клопотанні повинен мати однорідний характер, у випадку заявлення вимог, що мають різні підстави виникнення, то вказані вимоги слід розділяти та пред'являти до суду окремими оформленими документами.

Суддя Костриця О.О.

1- у справу.

2 - ВДВС Попільнянського РУЮ, рек. з повід.;

3- Андрушівській ОДПІ - рек.

4 ліквідатору Тихончук Лесі Хотіївні (33001, м. Рівне, вул. Бічна, 12(реком. з повід.)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення30.07.2015
Оприлюднено05.08.2015
Номер документу47794353
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/149/15

Ухвала від 27.10.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 09.10.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 28.09.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 30.07.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 10.07.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 26.05.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Постанова від 23.04.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 09.04.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 05.02.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні