Ухвала
від 21.09.2010 по справі 2а-3383/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Смішлива Т.В.

Суддя-доповідач - ОСОБА_1

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 вересня 2010 року справа №2а-3383/10/1270 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого Сіваченка І.В.

суддів Дяченко С.П., Шишова О.О.

при секретарі Запорожцевій Г.В.

за участі

представників позивача ОСОБА_2, ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Марс Беверіджес» на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26 липня 2010 року у справі № 2а-3383/10/1270 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Марс Беверіджес» до Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області «про визнання протиправним і скасування рішення та припису», -

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) «Марс Беверіджес» звернулося до суду з позовом до Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області «про визнання протиправним і скасування рішення № 13 від 08.04.2010 року та припису № 128 від 08.04.2010 року».

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 26 липня 2010 року у справі № 2а-3383/10/1270 у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Суд першої інстанції встановив, що відповідач довів правомірність винесення рішення № 13 від 08.04.2010 про застосування до товариства фінансових санкцій у вигляді штрафу у сумі 24389,12 грн., а також припису № 128 від 08.04.2010, яким зобов'язано ТОВ «Марс Беверіджес» усунути виявлені під час перевірки порушення.

Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що підставою для застосування штрафних санкцій до суб'єктів підприємницької діяльності, які порушили законодавство про ціноутворення є одержання необґрунтованої виручки, чого у спірній ситуації не відбулось.

В судовому засіданні представники позивача підтримали доводи апеляційної скарги та просили її задовольнити. Представник відповідача до апеляційного суду не прибув, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином в установленому законом порядку.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає апеляційну скаргу не обґрунтованою, а судове рішення таким, що підлягає залишенню без змін з наступних підстав.

При розгляді справи в апеляційній інстанції встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Марс Беверіджес» є юридичною особою, зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 28.02.2001 за номером 13821050004005554, ідентифікаційний код 31375820 (а.с.10-27).

ТОВ «Марс Беверіджес» має право на здійснення оптової торгівлі алкогольними напоями на підставі ліцензії серії АГ № 152040 від 14.12.2009 року (а.с.28).

Як вбачається з матеріалів справи, посадовими особами Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області на підставі посвідчення №197 від 01.04.2010 проведено перевірку ТОВ «Марс Беверіджес» з питань дотримання мінімальних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» та Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (а.с.31).

Під час перевірки встановлено, що у період з 22.12.2009 по 24.02.2010 товариством здійснювалась реалізація алкогольних напоїв вітчизняного виробництва - горілки «Люботин» пшеничною за цінами, нижче встановлених мінімальних цін, відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва», а саме реалізовувалась горілка, придбана у Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельний дім «Марс» за накладною С/РН - 145170 від 22.12.2009 за ціною 11,86 грн./шт. Реалізація здійснювалась за ціною 11,87 грн./шт., яка є нижчою за мінімальну оптово-відпускну ціну 13,61 грн./шт. Кількість пляшок в партії - 1792. Відповідно до ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за здійснення оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої застосовується штраф у розмірі 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 1000 гривень.

Результати перевірки викладено в акті № 197 від 07.04.2010, який надавався для ознайомлення керівнику та головному бухгалтеру ТОВ «Марс Беверіджес», які від підписання акту відмовились без надання пояснень на письмових зауважень (а.с.32-33).

На підставі акту перевірки № 197 від 07.04.2010 Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганській області внесено позивачу припис № 128 від 08.04.2010, яким зобов'язано ТОВ «Марс Беверіджес» усунути встановлені перевіркою порушення чинного законодавства щодо реалізації алкогольних напоїв вітчизняного виробництва - горілки «Люботин» пшеничною за цінами, нижче встановлених мінімальних цін, відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» (а.с.34-35), а також прийнято рішення № 13 від 08.04.2010 на підставі ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» про застосування фінансових (штрафних) санкцій до ТОВ «Марс Беверіджес» на суму 24389,12 грн. за реалізацію горілки «Люботин» пшеничної вітчизняного виробника ємністю 0,5 л міцністю 40% за роздрібною ціною, сформованою на рівні 11,87 грн. за пляшку, що нижче за мінімальну законодавчо встановлену роздрібну ціну - 13,61 грн. (а.с.36).

Вирішуючи питання про правомірність прийнятих Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганській області припису та рішення від 08.04.2010, суд виходить з наступного.

Статтею 6 Закону України від 03.12.1990 № 507-ХІІ "Про ціни та ціноутворення" (далі - Закон № 507) встановлено, що в народному господарстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи.

Згідно ст. 4 Закону № 507 Кабінет Міністрів України визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затверджуються відповідними органами державного управління, крім сфери телекомунікацій; визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Згідно з ч.2 і ч.3 ст. 13 Закону № 507 контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України; державні органи, що здійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбачені Законом України "Про державну податкову службу в Україні", крім повноважень, передбачених пунктами 6 - 9 статті 11 вказаного Закону.

Статтею 14 Закону № 507 передбачена відповідальність за порушення державної дисципліни цін: вилучення в доход відповідного бюджету суми необґрунтовано одержаної виручки та стягнення штрафу.

Повноваження та компетенція відповідача визначена постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, якою затверджено Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами. Відповідно до цього Положення Державна інспекція з контролю за цінами (далі "Держцінінспекція") є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінекономіки і підпорядковується йому; Держцінінспекція має серед інших право: проводити в органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності перевірки бухгалтерських документів, книг, звітів, калькуляцій та інших документів, пов'язаних з формуванням, встановленням і застосуванням цін і тарифів; у межах своєї компетенції вимагати від керівників та інших посадових осіб органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які перевіряються, усунення виявлених порушень порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів; приймати рішення про вилучення до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано одержаної підприємством, установою, організацією виручки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі, а також звертатись з позовами до судів про стягнення з підприємств, установ та організацій зазначених сум у разі невиконання ними рішень державних інспекцій з контролю за цінами.

Держцінінспекціям, відповідно до Положення про Міністерство економіки України, затвердженого Указом Президента України від 23 жовтня 2000 року № 1159/2000, надано право застосовувати відповідно до законодавства України до суб'єктів підприємництва економічні (фінансові) санкції.

Таким чином, у даних правовідносинах Державна інспекція з контролю за цінами в Луганській області виступає у якості суб'єкта владних повноважень, а тому даний спір підсудний адміністративному суду. Крім того, відповідач мав право здійснювати перевірку позивача з питань дотримання мінімальних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 «Про встановлені розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» встановлено мінімальну оптово-відпускну ціну на горілку і лікеро-горілчані вироби вітчизняного виробництва на рівні 68,05 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту, що у перерахунку становить 13,61 грн. за пляшку ємністю 0,5 літра міцністю 40%.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Марс» отримало від ТОВ «Марс Беверіджес» алкогольні напої, у тому числі горілку «Люботин» 0,5 л пшеничну у кількості 1792 пляшок за ціною 11,86 грн. на підставі накладної № С/РН-145170 від 22.12.2009 (а.с.123).

Крім того, 05.01.2010 між ТОВ «Марс Беверіджес» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Марс» укладено договір поставки № 307111, за умовами якого ТОВ «Марс Беверіджес» зобов'язується систематично поставляти та передавати у власність Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Марс» товар згідно специфікації, а останнє зобов'язується прийняти вказаний товар та своєчасно оплатити (а.с.37-40). Згідно специфікації до договору поставки № 307111 від 05.01.2010 предметом поставки є також горілка пшенична «Люботин» 0,5 л. (а.с.41-46).

На підставі накладних № С/РН-000100 від 11.01.2010, № С/РН-000101 від 11.01.2010, № С/РН-000240 від 26.01.2010, № С/РН-000286 від 27.01.2010, № С/РН-000326 від 27.01.2010, № С/РН-000325 від 27.01.2010, № С/РН-000320 від 27.01.2010, № С/РН-000308 від 27.01.2010, № С/РН-000328 від 28.01.2010, № С/РН-000348 від 28.01.2010, № С/РН-000352 від 28.01.2010, № С/РН-000341 від 28.01.2010, № С/РН-000373 від 28.01.2010, № С/РН-000366 від 28.01.2010, № С/РН-000381 від 28.01.2010, № С/РН-000372 від 20.01.2010, № С/РН-000578 від 15.02.2010, № С/РН-000630 від 19.02.2010, № С/РН-0006 від 19.02.2010, № С/РН-000627 від 17.02.2010, № С/РН-000642 від 21.02.2010, № С/РН-000041 від 24.02.2010 (а.с.124-145) ТОВ «Марс Беверіджес» здійснило поставку алкогольних напоїв до мережі супермаркетів Товариства обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Марс», у тому числі горілки «Люботин» пшеничної ємністю 0,5 л., міцністю 40% за ціною 11,87 грн. (з урахуванням ПДВ).

Відповідно до ч.2 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 1000 гривень.

Отримана партія горілки «Люботин» пшенична 0,5 л. становить 1792 пляшки, мінімальна оптово-відпускна ціна на горілку відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» становить 13,61 грн. Таким чином, відповідачем правильно розраховано суму штрафних санкцій у розмірі 24389,12 грн. (1792 х 13,61 грн.).

Посилання представника позивача на те, що до початку перевірки позивачем самостійно проведено коригування цін до законодавчо встановленої мінімальної оптово-відпускної ціни у розмірі 13,61 грн. суд першої інстанції обґрунтовано оцінив критично з огляду на такі обставини.

На підтвердження своїх доводів про проведення коригування цін представником позивача надано коригуючи накладні від 01.03.2010, якими здійснено коригування вартості горілки «Люботин» пшенична до законодавчо встановленої мінімальної оптово-відпускної ціни у розмірі 13,61 грн. (а.с.86-117).

Однак, представник позивача не надав пояснень про причини ненадання вказаних коригуючи накладних під час перевірки, яка проводилась з 1 по 7 квітня 2010 року. Крім того, до матеріалів справи позивачем долучено акт звірення по рахунку 36112 станом на 30.03.2010 проведеного між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Марс» із зазначенням сум коригування (а.с.47-65), однак, з наданого позивачем листа ТОВ «Марс Беверіджес» № 357 від 08.04.2010 до ТОВ «Торговий Дім «Марс» вбачається, що лише після закінчення перевірки позивач звернувся з пропозицією провести коригування вартості горілки «Люботин» до законодавчо встановленої мінімальної оптово-відпускної ціни у розмірі 13,61 грн., у зв'язку з виявленими під час перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганській області порушень щодо формування цін, а також пропонував провести звірення розрахунків та надавав для підписання акти звірення (а.с.66-67).

З відповіді ТОВ «Торговий Дім «Марс» № 467 від 15.04.2010 вбачається, що станом до 15 квітня 2010 року горілка «Люботин» пшенична обліковувалась по ціні 11,87 грн. (а.с.68).

Вказані документи підтверджують, що на час перевірки ТОВ «Марс Беверіджес» здійснювало реалізацію горілки «Люботин» пшенична ємністю 0,5 л міцністю 40% за ціною 11,87 грн., що менше законодавчо встановленої мінімальної оптово-відпускної ціни у розмірі 13,61 грн., а коригування ціни реалізованої продукції проведено лише після закінчення перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганській області, що може бути розцінено судом як здійснення заходів, спрямованих на виконання припису.

Коригування позивачем документів податкової звітності також відбулось після виявлення порушень і застосування санкцій, про що свідчить надання відповідної декларації з додатками до податкового органу 16 квітня 2010 року (а.с.171).

Посилання позивача на порушення порядку повідомлення про проведення перевірки та оформлення її результатів місцевий суд правильно вважав необґрунтованими, так як позивач посилається на норми Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5 квітня 2007 року № 877-У, який у даному випадку не підлягає застосуванню, у зв'язку з тим, що відповідно до ст. 2 вказаного Закону його дія не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів валютного контролю, митного контролю, контролю за дотриманням бюджетного і податкового законодавства, контролю за дотриманням порядку проведення розрахунків, за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та інше.

Також необґрунтованими є посилання позивача на те, що відповідачем порушено положення постанови Кабінету Міністрів України № 502 від 29.05.2009 року в частині прийняття рішення про застосування штрафних санкцій до закінчення 30-денного строку після внесення припису про усунення порушень.

Так, вказана постанова КМУ містить обмеження щодо застосування до суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 483 від 21.05.2008 року «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності і визначається періодичність проведення планових заходів, пов'язаних з державним наглядом (контролем) за додержанням порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів)» до суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику можуть бути віднесені ті, що порушують державну дисципліну цін.

Таким чином, відповідач дійсно довів правомірність винесення рішення №13 від 08.04.2010 про застосування до товариства фінансових санкцій у вигляді штрафу у сумі 24389,12 грн., а також припису №128 від 08.04.2010, яким зобов'язано ТОВ «Марс Беверіджес» усунути виявлені під час перевірки порушення.

Доводи апеляційної скарги щодо неодержання виручки також не впливають на правильність висновків місцевого суду. Зазначена обставина не передбачена як обов'язкова вимога застосування штрафу відповідно до положень ч.2 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Тобто, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків місцевого суду. Таким чином, підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

В повному обсязі ухвала виготовлена 24.09.2010 року.

Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.ст. 167, 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Марс Беверіджес» - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26 липня 2010 року у справі № 2а-3383/10/1270 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Марс Беверіджес» до Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області «про визнання протиправним і скасування рішення та припису» - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі.

Головуючий: І.В.Сіваченко

Судді: С.П.Дяченко

ОСОБА_4

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2010
Оприлюднено06.08.2015
Номер документу47798561
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3383/10/1270

Ухвала від 30.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 30.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 21.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Постанова від 26.07.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Смішлива Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні