Постанова
від 14.10.2008 по справі 2-а-789/08
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія                                                                                                                                           

Справа № 2-а-789/08

Категорія

статобліку - 61

 

 

 

КІРОВОГРАДСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ   УКРАЇНИ

 

14 жовтня 2008 р.                                     м.

Кіровоград

 

   

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:

        головуючого - судді Флоренка О.Ю.

        при секретарі - Яровій В.В.,

розглянувши у відкритому судовому

засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до

Управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області про

неправомірне рішення керівництва УМВС України в Кіровоградській області щодо не

зарахування до вислуги років  у

пільговому обчисленні строку служби, -

 

ВСТАНОВИВ:

 

15 серпня

2008 року до Кіровоградського окружного адміністративного суду надійшов

адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ

України в Кіровоградській області (далі - Управління МВС України в

Кіровоградській області), в якому просив визнати неправомірним рішення

керівництва УМВС України в Кіровоградській області щодо не зарахування до

вислуги років  у пільговому обчисленні

строку служби, протягом якого позивач займав посаду ІНФОРМАЦІЯ_1 при

Кіровоградському МВ УМВС України в Кіровоградській області, зобов'язати

відповідача зарахувати до вислуги років у пільговому обчисленні зазначений

строк служби та надати документи до Головного управління Пенсійного фонду України

в Кіровоградській області для перерахунку пенсії з 01.01.2008 року.

В

обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що наказом УМВС України в

Кіровоградській області №89 о/с від 27.03.2001 року позивача призначено на

посаду ІНФОРМАЦІЯ_1 при Кіровоградському МВ УМВС України в Кіровоградській

області, на якій він пропрацював до 09.11.2005 року. Наказом УМВС України в

Кіровоградській області №447 о/с від 11.12.2007 року його звільнено з органів

внутрішніх справ за віком. При звільненні до вислуги років не був врахований у

пільговому обчисленні строк служби на посаді міліціонера-конвоїра.

На звернення

ОСОБА_1, відповідачем відмовлено у зарахуванні зазначеного строку служби у

пільговому обчисленні через відсутність підстав для пільгового обчислення вислуги

років, оскільки такої посади як міліціонер - конвоїр в підрозділах конвойної

служби не існує, а є посада міліціонера взводу конвойної служби міліції.

Позивач із

відмовою не погоджується, посилаючись на постанову Кабінету Міністрів України

від 17.07.1992 року №393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та

виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам,

мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за

контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та

членам їхніх сімей» (далі - постанова КМУ №393) та „Інструкцію з організації

конвоювання затриманих і взятих під варту осіб в органах внутрішніх справ

України”, затверджену наказом МВС України від 20.01.2005 року №60 (далі -

інструкція), де визначено функціональні обов'язки конвоїра.

У судовому

засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримав із зазначених у своєму

адміністративному позові підстав.

Представник

відповідача Усатенко В. Ю. (довіреність від 27.03.2008 року №2/321) в судовому

засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечив та пояснив, що

постановою Кабінету Міністрів України від 20.11.2003 року №1803 внесено зміни

до п.3 постанови КМУ №393, згідно яких з 1 січня 2004 року час проходження

служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у

підрозділах конвойної служби міліції зараховується до вислуги років для

призначення пенсії на пільгових умовах із розрахунку один місяць за сорок днів.

Положеннями цього нормативно-правового акту Міністерству внутрішніх справ

України делеговано повноваження визначати перелік посад та умови для пільгового

обчислення вислуги років. 12.03.2004 року МВС України був виданий наказ за №265

«Про затвердження переліку посад начальницького складу, які несуть службу в

спеціальних установах» (далі - наказ МВСУ №265). В цьому переліку посада

„міліціонера-конвоїра” відсутня. Представник відповідача наголосив, що така

посада як міліціонер-конвоїр існувала до 2004 року, а у зв'язку з реорганізацією

у 2004 році у штатні розписи (розклади) органів внутрішніх справ була введена

посада „міліціонера конвойного підрозділу”, яка й закріплена у Переліку.

Також,

представник відповідача не погодився із доводами позивача щодо відповідності

посад міліціонера - конвоїра і міліціонера конвойного підрозділу з посиланням

на Інструкцію, оскільки вона визначає лише порядок конвоювання і не стосується

штатної організації органів внутрішніх справ. Крім того, дану Інструкцію під

час конвоювання використовують і інші працівники органів внутрішніх справ,

наприклад оперуповноважені, дільничні, але їм період конвоювання в пільговому

обчисленні у вислугу не обраховується.

Заслухавши

пояснення сторін, дослідивши у судовому засіданні подані суду докази, оцінивши

їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і

об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності,

суд  вважає, що у задоволенні

адміністративного позову слід відмовити з наступних підстав.

   

Судом встановлені такі факти і відповідні їм правовідносини.

   

Судом установлено, що позивач з 1984 року працював на різних посадах в

органах внутрішніх справ (а.с.5-6). Наказом від 27.03.2001 року №89 о/с ОСОБА_1

призначено на посаду ІНФОРМАЦІЯ_1 при Кіровоградському МВ УМВС України в

Кіровоградській області (а.с.26). У зв'язку з реорганізацією конвойної служби,

наказом від 01.12.2005 року №373 о/с позивача з 9 листопада 2005 року

призначено на посаду міліціонера взводу конвойної служби міліції при

Кіровоградському МВ УМВС України в області (а.с.27), на якій він пропрацював по

день звільнення з органів внутрішніх справ (звільнений за віком) - 11 грудня

2007 року (а.с.4). При звільненні з органів внутрішніх справ відповідачем

здійснено розрахунок ОСОБА_1 вислуги років для призначення пенсії по лінії МВС

України. На підставі розрахунку органами Пенсійного фонду України позивачу

призначена пенсія.

Однак,

позивач, не погоджуючись із здійсненим розрахунком вислуги років, направив до

Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області заяву

стосовно перерахунку вислуги років в пільговому обрахунку. Заява органом

Пенсійного фонду України була перенаправлена за належністю УМВС України в

Кіровоградській області, як до органу що здійснює розрахунок вислуги років працівникам

органів внутрішніх справ для призначенні їм пенсії.

Листом

від  28.07.2008 року за №з/б-178,

позивачу відмовлено у перерахунку вислуги років з посиланням на відсутність

підстав для перерахунку вислуги років згідно норм законодавства України (а.с.7).

Судом

встановлено, що предметом оскарження є відмова позивачу здійснити прерахунок

вислуги років в пільговому обчисленні за період проходження ним служби в

органах внутрішніх справ на посаді ІНФОРМАЦІЯ_1 при Кіровоградському МВ УМВС

України в Кіровоградській області, на якій він перебував з 27.03.2001 року по

09.11.2005 року.

Згідно

статті 17-1 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з

військової служби, та деяких інших осіб» (в редакції від 04.04.2006 року),

порядок обчислення вислуги років та визначення пільгових умов призначення

пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, встановлюється

Кабінетом Міністрів України.

Відповідно

до абз.1 пп. «г» п.3 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 року

№393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і

грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам,

військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом,

особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам

їхніх сімей» (в редакції від 20.11.2003 року), з 1 січня 2004 року

зараховується до вислуги років для призначення пенсії на пільгових умовах із

розрахунку один місяць служби за сорок днів особам рядового і начальницького

складу органів внутрішніх справ, які проходять службу у підрозділах конвойної

служби міліції, за переліками посад і на умовах, затверджуваних Міністерством

внутрішніх справ.

Наказом МВСУ

№265 затверджений вичерпний перелік посад підрозділів конвойної служби міліції,

до яких застосовується абз.1 пп. «г» п.3 постанови Кабінету Міністрів України

від 17.07.1992 року №393. В зазначеному переліку посада міліціонера - конвоїра

підрозділу конвойної служби міліції відсутня.

Суд не

погоджується з доводами позивача, в яких він посилається на Інструкцію, як

підставу для визнання аналогічними  посад

„ІНФОРМАЦІЯ_1” і „міліціонера взводу конвойної служби”.

Так, згідно

абз. 2 розділу «Загальні положення» зазначеної Інструкції, її положення

визначають завдання, принципи організації, порядок і особливості служби з

охорони затриманих і взятих під варту осіб в ізоляторах тимчасового тримання,

обов'язки і права працівників міліції, задіяних для охорони, основи керівництва

підрозділами і нарядами, які виконують зазначені функції, регулює порядок,

режим і умови перебування в ізоляторах тимчасового тримання. Таким чином,

зазначена Інструкція не регулює правовідносини, пов'язанні із закріпленням

штатних посад працівників органів внутрішніх справ в підрозділах конвойної

служби міліції і не може застосовуватися для встановлення ідентичності

виконання функціональних (службових) обов'язків за посадою.

На підставі

ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні грунтується на засадах,

відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено

законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх

посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у

спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.

3 ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності

суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті

(вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені

Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з

якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх

обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)

безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням

принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8)

пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими

несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на

досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на

участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного

строку. Отже, суд дійшов висновку, що відповідач у даному випадку діяв

правомірно, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені

Конституцією та законами України із дотриманням всіх зазначених принципів.

На підставі

зазначеного, суд дійшов висновку про законність і обґрунтованість  рішення Управління МВС України в

Кіровоградській області про відмову позивачу у зарахуванні до вислуги

років  у пільговому обчисленні строку

служби, протягом якого позивач займав посаду ІНФОРМАЦІЯ_1 при Кіровоградському

МВ УМВС України в Кіровоградській області, а тому адміністративний позов не

підлягає задоволенню повністю.

   

На

підставі викладеного та керуючись ст. 17-1 Закону України «Про пенсійне

забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», абз.1

пп. «г» п.3 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 року №393 «Про

порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової

допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям

надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і

рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей» (в редакції від

20.11.2003 року), наказом МВС України від 12.03.2004 року №265 «Про

затвердження переліку посад начальницького складу, які несуть службу в

спеціальних установах», ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства

України,  суд, -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

1. У

задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

2. Постанова

суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне

оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду

набирає законної сили після закінчення цього строку.

   

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного

адміністративного суду шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження через

Кіровоградській окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня

складання постанови у повному обсязі, а апеляційна скарга на постанову суду

подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

На

підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 14.10.2008 р.

проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у

повному обсязі відкладено на 20.10.2008 р., про що повідомлено сторін після

проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з

урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

 

 

 

Суддя                         (підпис)

 

 

 

Згідно з оригіналом:

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду                                    О.Ю. Флоренко

 

 

 

Дата

виготовлення постанови в повному обсязі - 20.10.2008 р.

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2008
Оприлюднено02.10.2009
Номер документу4779941
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-789/08

Постанова від 14.10.2008

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Флоренко О.Ю.

Постанова від 17.04.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Смілянець Е.С.

Постанова від 10.11.2008

Адміністративне

Голопристанський районний суд Херсонської області

Циганій С.І.

Постанова від 06.02.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук В.Д.

Постанова від 30.10.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Чеснокова А.О.

Постанова від 29.09.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні