ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" квітня 2010 р. Справа № 2a-112/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лучко О.О.,
при секретарі Круглій О.М.,
за участю сторін:
представника позивача: ОСОБА_1,
представника відповідача: не з"явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Калуської об'єднаної державної податкової інспекції, вул. В.Стуса, 2,м. Калуш,Івано-Франківська область,77300
до відповідача: Калуської районної організації партії регіонів, с. Довпотів,Калуський район, Івано-Франківська область,77315
про стягнення заборгованості за рахунок активів боржника в сумі 3060,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
11 січня 2010 року Калуська об'єднана державна податкова інспекція звернулася до суду з адміністративним позовом до Калуської районної організації партії регіонів про стягнення податкового боргу в сумі 3060 грн. (штрафних санкцій за неподання податкової звітності про використання коштів неприбутковими організаціями).
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, пояснив, що відповідач в порушення вимог п.16.4 ст.16 Закону України В«Про оподаткування прибутку підприємствВ» від 22.05.1997 року №283-97/ВР та п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України В«Про порядок погашення зобовВ»язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» не подавав податкову звітність за 18 податкових періодів, внаслідок чого податковим органом на підставі п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України В«Про порядок погашення зобовВ»язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» застосовано штрафні санкції на загальну суму 3060 гривень, які на даний час в дохід державного бюджету не сплачені.
Представник відповідача в судове засідання не з"явився з невідомих суду причин. Поштове повідомлення про вручення судової повістки двічі поверталось на адресу суду з відміткою про те, що за вказаною адресою відповідач не значиться, хоча виклик здійснювався за адресою, яка зазначена у свідоцтві про державну реєстрацію даної юридичної особи, що розцінюється судом як небажання відповідача отримати судову повістку. За таких обставин наступне повідомлення відповідача здійснювалося через друкований засіб масової інформації. У зв'язку з чим суд вважає, що відповідач належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.
Наданим правом на подання заперечення відповідач не скористався. Заяв про розгляд справи за його відсутності чи відкладення розгляду справи на адресу суду не подавав.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Судом встановлено , що відповідач - Калуська районна організація партії регіонів відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію від 14.05.2001 року набула статусу юридичної особи, 14.05.2001 року включена до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій, є платником податків і зборів, передбачених Законом України В«Про систему оподаткуванняВ» .
Відповідач не подавав до Калуської ОДПІ податкову звітність за 12 податкових періодів: 1 квартал 2005 року, 1 півріччя 2005 року, 3 квартали 2005 року, за 2005 рік, 1 квартал 2006 року, 1 півріччя 2006 року, 3 квартали 2006 року, за 2006 рік, 1квартал 2007 року, 1 півріччя 2007 року, 3 квартали 2007 року та за 2007 рік, що підтверджується актом перевірки №493/1501/25989868 від 11.04.2008р., та за 6 податкових періодів: 1 квартал 2008 року, 1 півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, за 2008 рік, 1 квартал 2009 року, 1 півріччя 2009 року, що підтверджується актом перевірки №3699/1501/25989868 від 11.11.2009року.
У зв»язку з чим Калуською ОДПІ винесено податкові повідомлення-рішення та визначено відповідачу податкові зобов'язання на 2040 грн. та 1020 грн., які на даний час не сплачені
Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Законом України В«Про систему оподаткуванняВ» визначені види податків і зборів (обов'язкових платежів), що справляються на території України.
Згідно із ст.1 Закону України "Про об'єднання громадян" N 2460-XII від 16.06.1992р. об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.
Відповідно до ст.2 Закону України В«Про політичні партії в Україні»№2365 від 05.04.2001р. політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Політичні партії є неприбутковими організаціями (ст.14 даного Закону).
Контроль за джерелами та розмірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції (ст.25 Закону України "Про об"єднання громадян"). Об'єднання громадян у встановленому порядку подають фінансовим органам декларації про свої доходи та витрати (ст.26 Закону).
Відповідно до ст.2 Закону України В«Про оподаткування прибутку підприємств» платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.
Оподаткування неприбуткових установ і організацій здійснюється за правилами п.7.11 ст.7 даного Закону.
В п.п.7.11.1 п.7.1 ст.7 вказаного Закону зазначено, що дана стаття застосовується до неприбуткових установ і організацій, які, зокрема, є: б) благодійними фондами і благодійними організаціями, створеними у порядку, визначеному законом для проведення благодійної діяльності, в тому числі громадськими організаціями, створеними з метою провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності, а також творчими спілками та політичними партіями, громадськими організаціями інвалідів та їх місцевими осередками, створеними згідно з Законом України "Про об'єднання громадян", науково-дослідними установами та вищими навчальними закладами III-IV рівнів акредитації, внесеними до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави, заповідниками, музеями-заповідниками.
Відповідно до п.7.11.2 ст.7 вказаного Закону окремі доходи неприбуткових організацій звільняються від оподаткування.
Відповідно до п.п.7.11.3 п.7.11 ст.7 вказаного Закону від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у абзаці "б" підпункту 7.11.1, отримані у вигляді: коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань; пасивних доходів; коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям, від проведення їх основної діяльності, з урахуванням положень підпункту 7.11.11 цієї статті; дотацій або субсидій, отриманих з державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або у межах благодійної, у тому числі гуманітарної допомоги чи технічної допомоги, що надаються таким неприбутковим організаціям відповідно до умов міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_1 України, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх отримувачам згідно із законодавством, з метою зниження рівня таких цін.
Згідно п.п.7.11.9 п.7.11 ст.7 даного Закону незалежно від положень абзацу першого цього підпункту, у разі коли неприбуткова організація отримує доход з джерел, інших ніж визначені відповідними підпунктами 7.11.2 - 7.11.7 цього пункту, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток, який визначається як сума доходів, отриманих з таких інших джерел, зменшена на суму витрат, пов'язаних із отриманням таких доходів, але не вище суми таких доходів. При підрахунку суми перевищення доходів над витратами згідно із абзацом першим цього підпункту, а також при визначенні сум оподатковуваного прибутку згідно із абзацом другим цього підпункту сума амортизаційних відрахувань не враховується.
Відповідно до п.п.7.11.10 п.7.11 ст.7 цього Закону з метою оподаткування центральний податковий орган веде реєстр всіх неприбуткових організацій, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цієї статті. Державна реєстрація неприбуткових організацій здійснюється у порядку, передбаченому відповідним законодавством.
Згідно із п.п.7.11.12 п.7.11 ст.3 Згаданого Закону центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
Наказом Державної податкової адміністрації N 233 від 11.07.1997р. затверджено Порядок складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими організаціями і установами, який застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості у встановленому порядку. Податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за визначеною формою і подається неприбутковою установою за кожний звітний період (п.1.3 Порядку).
Відповідно до п.1.5 Порядку у звіті зазначаються усі передбачені в ньому показники наростаючим підсумком з початку календарного року. Звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду. Сплата податку здійснюється у строки, визначені у п. 5.3 статті 5 Закону N 2181 (п.4 Порядку).
В п.16.4 ст.16 Закону України В«Про оподаткування прибутку підприємств» зазначено, що платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітній квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної ОСОБА_1 України, що відповідає за проведення податкової політики.
Згідно п.2 ч.1 ст.9 ЗУ В«Про систему оподаткуванняВ» платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов'язані з обчисленням і сплатою податків.
Згідно п.17.1.1 ст.17 ЗУ В«Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п.17.3 ст.17 даного Закону).
Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі, а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем у 18 податкових періодах (1 квартал 2005 року, 1 півріччя 2005 року, 3 квартали 2005 року, за 2005 рік, 1 квартал 2006 року, 1 півріччя 2006 року, 3 квартали 2006 року, за 2006 рік, 1квартал 2007 року, 1 півріччя 2007 року, 3 квартали 2007 року та за 2007 рік, 1 квартал 2008 року, 1 півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, за 2008 рік, 1 квартал 2009 року, 1 півріччя 2009 року) не було подано звіти про використання коштів неприбутковими організаціями. Дане підтверджується актами перевірки №493/1501/25989868 від 11.04.2008р. та №3699/1501/25989868 від 11.11.2009року. На підставі актів перевірки, керуючись п.17.1.7 п.17.1 ст. 17 зазначеного вище Закону податковим органом було винесено два податкові повідомлення-рішення №0003421501/0 від 16.04.2008 року та №0009121501/0 від 11.11.2009 року, якими визначено податкові зобов'язання у розмірі 2040 грн. та 1020 грн. відповідно. Оскільки поштові повідомлення про вручення податкових повідомлень-рішень в обох випадках поверталися на адресу суд з відміткою, що за вказаною адресою відповідач не значиться, то такі рішення були розміщені на дошці податкових оголошень. Дані податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржувалися.
Відповідно до п.4.9 наказу Державна податкова адміністрація України «Про затвердження Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій»N 253 від 21.06.2001р., якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, то працівник структурного підрозділу, у якому складено таке податкове повідомлення, на підставі інформації від структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, у день надходження до податкового органу такої інформації оформляє відповідний акт, у якому вказує причину, яка призвела до неможливості вручення податкового повідомлення. Зазначений акт долучається до справи платника податків. У той самий день структурний підрозділ, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, розміщує податкове повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), установленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такого податкового повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), зафіксований в акті про неможливість його вручення платнику податків, вважається днем його вручення.
Перша та друга податкові вимоги направлені відповідачу відповідно 08.05.2008 року та 09.06.2008 року, які ним залишені без виконання.
Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» дані зобовВ»язання вважаються узгодженими.
Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказаного Закону, активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Податковий борг відповідача підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями, податковими вимогами та іншими матеріалами справи.
Доказів сплати податкового боргу відповідач суду не надав.
Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повнстю.
Стягнути за рахунок активів Калуської районної організації партії регіонів (код ЄДРПОУ 25989868, с. Довпотів, Калуський район, Івано-Франківська область, 77315) в дохід бюджету податковий борг в сумі 3060 грн. (три тисячі шістдесят гривень).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 26.04.10 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2015 |
Номер документу | 47800817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні