Постанова
від 20.04.2010 по справі 2а-112/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" квітня 2010 р. Справа № 2a-11 2/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді Лучко О.О.,

при секретарі Кру глій О.М.,

за участю сторін:

представника позивача: М ельника Р.Я.,

представника відповідача: не з"явився,

розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу

за позовом: Калусь кої об'єднаної державної под аткової інспекції, вул. В.Сту са, 2,м. Калуш,Івано-Франківськ а область,77300

до відповідача: Калуської районної організ ації партії регіонів, с. Довп отів,Калуський район, Івано-Ф ранківська область,77315

про стягнення заборг ованості за рахунок активів боржника в сумі 3060,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

11 січня 2010 року Калуська об 'єднана державна податкова і нспекція звернулася до суду з адміністративним позовом до Калуської районної органі зації партії регіонів про ст ягнення податкового боргу в сумі 3060 грн. (штрафних санкцій з а неподання податкової звітн ості про використання коштів неприбутковими організація ми).

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав, пояснив, що відповідач в п орушення вимог п.16.4 ст.16 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” від 22.05 .1997 року №283-97/ВР та п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов”язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми” не подавав податкову зві тність за 18 податкових період ів, внаслідок чого податкови м органом на підставі п.п.17.1.1 п.17 .1 ст.17 Закону України “Про поря док погашення зобов”язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” застосовано штрафн і санкції на загальну суму 3060 г ривень, які на даний час в дохі д державного бюджету не спла чені.

Представник відповідача в судове засідання не з"явився з невідомих суду причин. Пошт ове повідомлення про врученн я судової повістки двічі пов ерталось на адресу суду з від міткою про те, що за вказаною а дресою відповідач не значить ся, хоча виклик здійснювався за адресою, яка зазначена у св ідоцтві про державну реєстра цію даної юридичної особи, що розцінюється судом як небаж ання відповідача отримати су дову повістку. За таких обста вин наступне повідомлення ві дповідача здійснювалося чер ез друкований засіб масової інформації. У зв' язку з чим с уд вважає, що відповідач нале жним чином був повідомлений про дату, час та місце судовог о розгляду.

Наданим правом на подання з аперечення відповідач не ско ристався. Заяв про розгляд сп рави за його відсутності чи в ідкладення розгляду справи н а адресу суду не подавав.

Розглянувши позовну заяву , заслухавши пояснення предс тавника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, су д прийшов до висновку про обґ рунтованість позовних вимог , а тому позов підлягає задово ленню з наступних мотивів.

Судом встановлено, що ві дповідач - Калуська районна о рганізація партії регіонів в ідповідно до свідоцтва про д ержавну реєстрацію від 14.05.2001 ро ку набула статусу юридичної особи, 14.05.2001 року включена до Єд иного державного реєстру під приємств та організацій, є пл атником податків і зборів, пе редбачених Законом України “ Про систему оподаткування”.

Відповідач не подавав до Ка луської ОДПІ податкову звітн ість за 12 податкових періодів : 1 квартал 2005 року, 1 півріччя 2005 р оку, 3 квартали 2005 року, за 2005 рік, 1 квартал 2006 року, 1 півріччя 2006 ро ку, 3 квартали 2006 року, за 2006 рік, 1к вартал 2007 року, 1 півріччя 2007 рок у, 3 квартали 2007 року та за 2007 рік, що підтверджується актом пер евірки №493/1501/25989868 від 11.04.2008р., та за 6 п одаткових періодів: 1 квартал 2008 року, 1 півріччя 2008 року, 9 міся ців 2008 року, за 2008 рік, 1 квартал 2009 року, 1 півріччя 2009 року, що підт верджується актом перевірки №3699/1501/25989868 від 11.11.2009року.

У зв»язку з чим Калусь кою ОДПІ винесено податкові повідомлення-рішення та визн ачено відповідачу податкові зобов' язання на 2040 грн. та 1020 г рн., які на даний час не сплаче ні

Згідно ч.1 ст.67 Конституції Ук раїни кожен зобов'язаний спл ачувати податки і збори в пор ядку і розмірах, встановлени х законом.

Законом України “Про систе му оподаткування” визначені види податків і зборів (обов' язкових платежів), що справля ються на території України.

Згідно із ст.1 Закону Україн и "Про об'єднання громадян" N 2460-XI I від 16.06.1992р. об'єднанням громадя н є добровільне громадське ф ормування, створене на основ і єдності інтересів для спіл ьної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднанн я громадян, незалежно від наз ви (рух, конгрес, асоціація, фо нд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається пол ітичною партією або громадсь кою організацією.

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни “Про політичні партії в Україні»№2365 від 05.04.2001р. політич на партія - це зареєстроване з гідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихиль ників певної загальнонаціон альної програми суспільного розвитку, що має своєю метою с прияння формуванню і виражен ню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інши х політичних заходах.

Політичні партії є неприбу тковими організаціями (ст.14 да ного Закону).

Контроль за джерелами та ро змірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громад ян здійснюють відповідно фін ансові органи та органи держ авної податкової інспекції ( ст.25 Закону України "Про об"єдн ання громадян"). Об'єднання гро мадян у встановленому порядк у подають фінансовим органам декларації про свої доходи т а витрати (ст.26 Закону).

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни “Про оподаткування при бутку підприємств» платника ми податку з числа резиденті в є суб'єкти господарської ді яльності, бюджетні, громадсь кі та інші підприємства, уста нови та організації, які здій снюють діяльність, спрямован у на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.

Оподаткування неприбутков их установ і організацій зді йснюється за правилами п.7.11 ст .7 даного Закону.

В п.п.7.11.1 п.7.1 ст.7 вказаного Зако ну зазначено, що дана стаття з астосовується до неприбутко вих установ і організацій, як і, зокрема, є: б) благодійними ф ондами і благодійними органі заціями, створеними у порядк у, визначеному законом для пр оведення благодійної діяльн ості, в тому числі громадськи ми організаціями, створеними з метою провадження екологі чної, оздоровчої, аматорсько ї спортивної, культурної, осв ітньої та наукової діяльност і, а також творчими спілками т а політичними партіями, гром адськими організаціями інва лідів та їх місцевими осеред ками, створеними згідно з Зак оном України "Про об'єднання г ромадян", науково-дослідними установами та вищими навчал ьними закладами III-IV рівнів акр едитації, внесеними до Держа вного реєстру наукових устан ов, яким надається підтримка держави, заповідниками, музе ями-заповідниками.

Відповідно до п.7.11.2 ст.7 вказан ого Закону окремі доходи неп рибуткових організацій звіл ьняються від оподаткування.

Відповідно до п.п.7.11.3 п.7.11 ст.7 вк азаного Закону від оподаткув ання звільняються доходи неп рибуткових організацій, визн ачених у абзаці "б" підпункту 7 .11.1, отримані у вигляді: коштів або майна, які надходять безо платно або у вигляді безпово ротної фінансової допомоги ч и добровільних пожертвувань ; пасивних доходів; коштів або майна, які надходять таким не прибутковим організаціям, ві д проведення їх основної дія льності, з урахуванням полож ень підпункту 7.11.11 цієї статті; дотацій або субсидій, отрима них з державного або місцево го бюджетів, державних цільо вих фондів або у межах благод ійної, у тому числі гуманітар ної допомоги чи технічної до помоги, що надаються таким не прибутковим організаціям ві дповідно до умов міжнародних договорів, згода на обов'язко вість яких надана Верховною Радою України, крім дотац ій на регулювання цін на плат ні послуги, які надаються так им неприбутковим організаці ям або через них їх отримувач ам згідно із законодавством, з метою зниження рівня таких цін.

Згідно п.п.7.11.9 п.7.11 ст.7 даного За кону незалежно від положень абзацу першого цього підпунк ту, у разі коли неприбуткова о рганізація отримує доход з д жерел, інших ніж визначені ві дповідними підпунктами 7.11.2 - 7.11. 7 цього пункту, така неприбутк ова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток , який визначається як сума до ходів, отриманих з таких інши х джерел, зменшена на суму вит рат, пов'язаних із отриманням таких доходів, але не вище сум и таких доходів. При підрахун ку суми перевищення доходів над витратами згідно із абза цом першим цього підпункту, а також при визначенні сум опо датковуваного прибутку згід но із абзацом другим цього пі дпункту сума амортизаційних відрахувань не враховується .

Відповідно до п.п.7.11.10 п.7.11 ст.7 ць ого Закону з метою оподаткув ання центральний податковий орган веде реєстр всіх непри буткових організацій, які зв ільняються від оподаткуванн я згідно з положеннями цієї с татті. Державна реєстрація н еприбуткових організацій зд ійснюється у порядку, передб аченому відповідним законод авством.

Згідно із п.п.7.11.12 п.7.11 ст.3 Згадан ого Закону центральний подат ковий орган встановлює поряд ок обліку і подання податков ої звітності про використанн я коштів неприбуткових орган ізацій (неприбуткових органі зацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітно сті за доходами, що підлягают ь оподаткуванню) та вирішує п итання про виключення органі зацій з реєстру неприбуткови х організацій і оподаткуванн я їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону т а інших законодавчих актів п ро неприбуткові організації .

Наказом Державної податко вої адміністрації N 233 від 11.07.1997р. затверджено Порядок складан ня податкового звіту про вик ористання коштів неприбутко вими організаціями і установ ами, який застосовується уст ановами й організаціями, що в ключені до реєстру неприбутк ових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбу тковості у встановленому пор ядку. Податковий звіт про вик ористання коштів неприбутко вими установами й організаці ями складається за визначено ю формою і подається неприбу тковою установою за кожний з вітний період (п.1.3 Порядку).

Відповідно до п.1.5 Порядку у з віті зазначаються усі передб ачені в ньому показники наро стаючим підсумком з початку календарного року. Звіт пода ється неприбутковою установ ою до податкового органу про тягом 40 календарних днів, наст упних за останнім календарни м днем звітного (податкового ) періоду. Сплата податку здій снюється у строки, визначені у п. 5.3 статті 5 Закону N 2181 (п.4 Поряд ку).

В п.16.4 ст.16 Закону України “Про оподаткування прибутку підп риємств» зазначено, що платн ики податку у строки, визначе ні законом, подають до податк ового органу податкову декла рацію про прибуток за звітни й період, розраховану нарост аючим підсумком з урахування м від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих подат кових періодів у разі його на явності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При ць ому за звітній квартал, піврі ччя та три квартали платники податку подають спрощену де кларацію, а за результатами з вітного року - повну. Форми дек ларацій з цього податку вста новлюються центральним пода тковим органом за узгодження м з комітетом Верховної Рад и України, що відповідає за проведення податкової політ ики.

Згідно п.2 ч.1 ст.9 ЗУ “Про систе му оподаткування” платники п одатків зобов' язані подава ти до державних податкових о рганів відповідно до законів декларації, пов' язані з обч исленням і сплатою податків.

Згідно п.17.1.1 ст.17 ЗУ “Про порядок погашень зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" платник подат ків, що не подає податкову дек ларацію у строки, визначені з аконодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих м інімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її з атримку.

Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією с таттею, прирівнюється до спл ати (стягнення) податку та оск арження їх сум (п.17.3 ст.17 даного З акону).

Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закон у України «Про державне пода ткову службу в Україні» орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво здійснювати документаль ні невиїзні перевірки (на під ставі поданих податкових дек ларацій, звітів та інших доку ментів, пов'язаних з нарахува нням і сплатою податків та зб орів (обов'язкових платежів) н езалежно від способу їх пода чі, а також планові та позапла нові виїзні перевірки своєча сності, достовірності, повно ти нарахування і сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів), додержання валютно го законодавства юридичними особами, їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємни цької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідн о із законами України поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), крім Н аціонального банку України т а його установ.

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем у 18 пода ткових періодах (1 квартал 2005 ро ку, 1 півріччя 2005 року, 3 квартали 2005 року, за 2005 рік, 1 квартал 2006 рок у, 1 півріччя 2006 року, 3 квартали 2 006 року, за 2006 рік, 1квартал 2007 року , 1 півріччя 2007 року, 3 квартали 200 7 року та за 2007 рік, 1 квартал 2008 ро ку, 1 півріччя 2008 року, 9 місяців 2 008 року, за 2008 рік, 1 квартал 2009 року , 1 півріччя 2009 року) не було пода но звіти про використання ко штів неприбутковими організ аціями. Дане підтверджується актами перевірки №493/1501/25989868 від 11 .04.2008р. та №3699/1501/25989868 від 11.11.2009року. На п ідставі актів перевірки, кер уючись п.17.1.7 п.17.1 ст. 17 зазначеног о вище Закону податковим орг аном було винесено два подат кові повідомлення-рішення №0 003421501/0 від 16.04.2008 року та №0009121501/0 від 11.11.20 09 року, якими визначено податк ові зобов' язання у розмірі 2040 грн. та 1020 грн. відповідно. Оск ільки поштові повідомлення п ро вручення податкових повід омлень-рішень в обох випадка х поверталися на адресу суд з відміткою, що за вказаною адр есою відповідач не значиться , то такі рішення були розміще ні на дошці податкових оголо шень. Дані податкові повідом лення-рішення відповідачем н е оскаржувалися.

Відповідно до п.4.9 наказу Дер жавна податкова адміністрац ія України «Про затвердження Порядку направлення органам и державної податкової служб и України податкових повідом лень платникам податків та р ішень про застосування штраф них (фінансових) санкцій»N 253 ві д 21.06.2001р., якщо податковий орган або пошта не може вручити пла тнику податків податкове пов ідомлення у зв'язку з незнахо дженням посадових осіб, їх ві дмовою прийняти податкове по відомлення, незнаходженням ф актичного місця розташуванн я (місцезнаходження) платник а податків, то працівник стру ктурного підрозділу, у якому складено таке податкове пов ідомлення, на підставі інфор мації від структурного підро зділу, до функцій якого входи ть реєстрація вхідної та вих ідної кореспонденції, або ві дповідальна особа, визначена керівником податкового орга ну для виконання таких функц ій, у день надходження до пода ткового органу такої інформа ції оформляє відповідний акт , у якому вказує причину, яка п ризвела до неможливості вруч ення податкового повідомлен ня. Зазначений акт долучаєть ся до справи платника податк ів. У той самий день структурн ий підрозділ, до функцій яког о входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, виз начена керівником податково го органу для виконання таки х функцій, розміщує податков е повідомлення на дошці пода ткових оголошень (повідомлен ь), установленій на вільному д ля огляду місці біля входу до приміщення податкового орга ну. При цьому день розміщення такого податкового повідомл ення на дошці податкових ого лошень (повідомлень), зафіксо ваний в акті про неможливіст ь його вручення платнику под атків, вважається днем його в ручення.

Перша та друга податкові ви моги направлені відповідачу відповідно 08.05.2008 року та 09.06.2008 рок у, які ним залишені без викона ння.

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 За кону України “Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами” дані зобов”язання вваж аються узгодженими.

Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” встановлено, що податкове зобов' язання платника пода тків, нараховане контролюючи м органом, вважається узгодж еним в день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення, за винятком випад ків його апеляційного узгодж ення і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 с т.5 Закону повинно бути сплаче но платником податків на про тязі 10-ти календарних днів, на ступних за днем узгодження. У згоджена сума податкового зо бов' язання, не сплачена пла тником податків у строки, виз начені цією статтею, визнаєт ься сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказ аного Закону, активи платник ів податків можуть бути прим усово стягнені в рахунок пог ашення його податкових зобов ' язань виключно за рішенням суду.

Податковий борг відповіда ча підтверджується податков ими повідомленнями-рішенням и, податковими вимогами та ін шими матеріалами справи.

Доказів сплати податковог о боргу відповідач суду не на дав.

Таким чином, суд вважає, що п озовні вимоги є обґрунтовани ми, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС Украї ни у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються .

На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повнс тю.

Стягнути за рахунок актив ів Калуської районної органі зації партії регіонів (код ЄД РПОУ 25989868, с. Довпотів, Калуський район, Івано-Франківська обл асть, 77315) в дохід бюджету подат ковий борг в сумі 3060 грн. (три ти сячі шістдесят гривень).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку. В ідповідно до ст. 186 Кодексу адм іністративного судочинства України про апеляційне оска рження постанови подається з аява протягом 10 днів з дня скл адення постанови в повному о бсязі. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом 20 днів п ісля подання заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження т а апеляційна скарга подаютьс я до Львівського апеляційног о адміністративного суду чер ез Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд.

Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова су ду набирає законної сили піс ля закінчення 10-денного строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у 20-денний ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.

Суддя: Лучко О.О .

Постанова складена в повн ому обсязі 26.04.10 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2010
Оприлюднено22.10.2010
Номер документу9561497
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-112/10/0970

Постанова від 20.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 12.01.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 20.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 20.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні