ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" квітня 2010 р. Справа № 2a-593/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лучко О.О.,
при секретарі Круглій О.М.,
за участю сторін:
прокурора: не з"явився,
представника позивача: ОСОБА_1,
представника відповідача: не з"явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Долинського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Долинського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, вул. пр-т Незалежності, 3,м. Долина,Долинський район, Івано-Франківська область,77500
до відповідача: Долинського районного комунального підприємства "Долинатепломережа", вул. Грушевського, 26б,м. Долина,Долинський район, Івано-Франківська область,77501
про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків,-
ВСТАНОВИВ:
23 лютого 2010 року Долинський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Долинського районного центру зайнятості звернувся з адміністративним позовом до Долинського районного комунального підприємства В«ДолинатепломережаВ»про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття в розмірі 1741,82 грн. та пені в розмірі 18,23 грн.
Долинський міжрайонний прокурор в судове засідання не зВ»явився з невідомих суду причин, хоча належним чином двічі повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та пояснила суду, що працівниками Долинського районного центру зайнятості 19.11.2009 року у відповідності до вимог п.п.5,2 ст. 12 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття у Долинському районному комунальному підприємстві В«ДолинатепломережаВ» проведено документальну планову перевірку правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та встановлено порушення вимог п.2 ст.35 зазначеного Закону. Пояснила, що відповідачем допущено заборгованість по сплаті страхових внесків в сумі 1741,82грн., на яку нараховано пеню в сумі 18,23грн. за період з 01.04.2007 року по 30.09.2008 року, що зафіксовано в акті перевірки № 329 від 19.11.2009 року. Сума боргу підлягає стягненню в судовому порядку.
Відповідач повторно в судове засідання не зВ»явився з невідомих суду причин, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши та дослідивши подані докази, суд приходить до висновку, що позов підставний і підлягає задоволенню, виходячи із наступного.
Відповідно до ст. 6 Основ законодавства України про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування від 14.01.1998 року та ст. 8 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхуванняВ»№1533-111 від 02.03.2000 року із змінами та доповненнями Фонд загальнообовВ»язкового державного соціального страхування на випадок безробіття є цільовим централізованим страховим Фондом, некомерційною самоврядною організацією та згідно ст. 24 Основ законодавства України про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування підпорядкований Міністерству праці та соціальної політики України.
Статтею 12 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ»функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи здійснюють облік та ведуть реєстр платників страхових внесків, провадять збір страхових внесків, здійснюють оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах затвердженого бюджету, виплачують забезпечення та надають соціальні послуги, передбачені зазначеним Законом, забезпечують здійснення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання настанню страхових випадків та контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхування на випадок безробіття.
Статтею 1 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ»передбачено, що страхувальники- це роботодавці, застраховані особи, фізичні особи-субВ»єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних осіб), які використовують працю фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру, які відповідно до зазначеного вище Закону сплачують страхові внески.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.35 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ»роботодавець зобовВ»язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно акту перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття № 329 працівниками Долинського районного центру зайнятості 19.11.2009 року у відповідності до вимог п.п.5,2 ст. 12 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» у Долинському районному комунальному підприємстві В«ДолинатепломережаВ» проведено документальну планову перевірку правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообовВ»язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та встановлено порушення вимог п.2 ст.35 зазначеного Закону (допущено несвоєчасну сплату страхових внесків в сумі 1741,82грн., на яку нараховано пеню в сумі 18,23грн. за період з 01.04.2007 року по 30.09.2008 року). За результатами проведеної перевірки Долинським районним центром зайнятості прийнято рішення від 24.11.2009р.про стягнення з Долинського районного комунального підприємства В«ДолинатепломережаВ» вищезазначені суми заборгованості.
Статтею 38 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» передбачено, у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк. При цьому строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.
Відповідно до п.7 Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України N 339 від 18.12.2000р. у разі виявлення під час перевірки простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків (недоїмки) вони донараховуються та стягуються з нарахуванням пені та накладанням штрафу.
Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу, приймається керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місцезнаходженням (місцем проживанням) платника страхових внесків на підставі акта перевірки. Рішення приймається, якщо загальна сума недоїмки, пені та штрафу складає не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, та протягом п'яти робочих днів направляється роботодавцю рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Якщо до дня прийняття керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником рішення платник самостійно сплатив всю суму виявлених під час перевірки своєчасно не сплачених чи сплачених не в повному обсязі страхових внесків, пені та штрафу, узгодження розрахунку зазначених сум здійснюється на підставі документів, що підтверджують сплату заборгованості, без винесення рішення.
Роботодавець протягом десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити суми недоїмки, пені та штрафу або оскаржити рішення у встановленому порядку.
Станом на день розгляду справи відповідачем борг не погашено, хоча рішення Долинського районного центру зайнятості відповідач отримав. Відповідно до вимог, які випливають із ст.39 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» дана сума заборгованості підлягає стягненню у судовому порядку.
Таким чином, відповідачем допущено несвоєчасну сплату страхових внесків до Фонду загальнообовВ»язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, на яку нараховано пеню, а тому дана заборгованість підлягає стягненню в судовому порядку.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Долинського районного комунального підприємтсва "Долинатепломережа" (код ЄДРПОУ 32796770, вул. Грушевського,26 Б, м.Долина, Івано-Франківська область,77500) на користь Долинського районного центру зайнятості заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов"язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (на р/рахунок 37178305900155, банк УДК м. Івано-Франківськ, МФО 836014, код ЄДРПОУ 19390268) в сумі 1741,82 грн. (одна тисяча сімсот сорок одна гривня вісімдесят дві копійки) та пені в розмірі 18,23 грн. (ісімнадцять гривень двадцять три копійки)за період з 01.04.07р. по 30.09.09р.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження . Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 27.04.10 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2015 |
Номер документу | 47800856 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні