Постанова
від 29.04.2010 по справі 2а-117/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" квітня 2010 р. Справа № 2a-117/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лучко О.О.,

при секретарі Круглій О.М.,

за участю сторін:

представників позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідача: не з"явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську, вул. Незалежності, 20,м. Івано-Франківськ,76000

до відповідача: ТзОВ "Семеон", вул. Будівельників, 25/48,м. Івано-Франківськ,76000

про стягнення заборгованості в сумі 16106,36 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

22 лютого 2010 року ДПІ в м. Івано-Франківську звернулася з адміністративним позовом до ТзОВ "Семеон" про стягнення податкового боргу в сумі 16 106,36 грн., в тому числі: 12980 грн. збільшеного в результаті проведення перевірки податку на додану вартість внаслідок оподаткування залишків товарних запасів на суму 64900 грн., 819 грн. штрафних санкцій по даному податку та 2307,37 грн. пені.

Представники позивача у судовому засіданні пояснили, що відповідачем в порушення вимог ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" допущено податкову заборгованість перед бюджетом, чим завдано збитків інтересам держави. Заборгованість станом на день розгляду справи боржником не сплачена, не оскаржувалась в судовому та в апеляційному порядку. На підставі наведенного просили позов задовольнити повністю та стягнути дану заборгованість.

Представник відповідача повторно у судове засідання не з"явився з невідомих суду причин, хоча належним чином повідомлений про розгляд справи, про що свідчить поштове повідомлення про врукчення йому повістки. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не подав.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників позивача, оцінивши та дослідивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ "Семеон" відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію є юридичною особою, зареєстроване у ДПІ в м. Івано-Франківську як платник податків та відповідно до Закону України "Про систему оподаткування" було платником податку на додану вартість, а тому мало зобов"язання подавати податкові декларації по даному виду податку.

Відповідачем станом на 11.01.2010 року допущено заборгованість в сумі 16106,36 грн., в тому числі: 12980 грн. збільшеного в результаті проведення перевірки податку на додану вартість внаслідок оподаткування залишків товарних запасів на суму 64900 грн., 819 грн. штрафних санкцій по даному податку та 2307,37 грн. пені.

Проведеною ДПІ в м.Івано-Франківську перевіркою дотримання вимог податкового законодавства ТзОВ "Семеон", що підтверджується актами про результати невиїзних документальних перевірок №4902/152 від 28.05.2008р. та №4901/15-2/22196713 від 27.05.2008р., встановлено порушення відповідачем п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов"язань перед бюджетами та державними цільовими фондами" та п.п.7.7.5, п.п.7.7.7, п.7.7 ст.7 Закону України В«Про податок на додану вартістьВ» , а саме: неподання податкових деларацій по податку на додану вартість за 4 квартал 2005 року та зменшення розміру ПДВ, зазначеного у декларації по податку на додану вартість, оскільки на дату анулювання реєстрації платника ПДВ на підприємстві обліковувалися залишки товарів в сумі 64900 грн., відносно яких необхідно було здійснити умовний їхній продаж за звичайними цінами та відповідно збільшити суму податкових зобов’язань.

На підставі зазначених актів податковим органом винесені податкові повідомлення рішення №0011711502/0 від 27.05.08р. та №0011701502/0 від 27.05.08р., якими застосовано штрафні санкції відповідно на суму 170 грн. і 649 грн. та визначено додаткове зобовВ»язання по податку на додану вартість за основним платежем в розмірі 12980 грн.

Згідно із ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов'язані з обчисленням і сплатою податків.

Крім того, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни (п.3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування").

В п.7.8.1 п.7.8 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»N 168/97-ВР від 03.04.1997 року визначено, що податковим періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Законом, календарний квартал, з урахуванням того, що якщо особа реєструється платником податку з дня іншого, ніж перший день календарного місяця, першим податковим періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця; якщо податкова реєстрація особи анулюється у день інший, ніж останній день календарного місяця, то останнім податковим періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.

Відповідно до п.9.8 ст.9 даного Закону реєстрація юридичної особи як платника ПДВ діє до дати її анулювання. У разі анулювання такої реєстрації платник податку позбавляється права на нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування, але у строки, визначені законом, є зобов'язаним погасити суму податкових зобов'язань або податкового боргу з цього податку, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату сплати такої суми податку, чи ні.

У разі якщо за наслідками останнього податкового періоду особа має право на отримання бюджетного відшкодування, таке відшкодування надається протягом строків, визначених цим Законом, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату отримання такого бюджетного відшкодування, чи ні.

Платник податку зобов'язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво, якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу, - протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку.

Платник податку, в обліку якого на день анулювання реєстрації знаходяться товарні залишки або основні фонди, стосовно яких був нарахований податковий кредит у минулих або поточному податкових періодах, зобов'язаний визнати умовний продаж таких товарів за звичайними цінами та відповідно збільшити суму своїх податкових зобов'язань за наслідками податкового періоду, протягом якого відбувається таке анулювання.

Як встановлено судом, після анулювання реєстрації свідоцтва платника податку ТзОВ «Семеон»відповідач згідно декларації по податку на прибуток за 1 квартал 2006 року списав запаси на суму 64900 грн., не провівши їх умовний продаж та не сплативши податок. У зв»язку з чим позивач правомірно визначив йому податкове зобов’язання по податку на додану вартість в розмірі 12980 грн.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"N 2181-III від 21.12.2000 року податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Штрафна санкція (штраф) -це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами (п.1.5 ст.1 даного Закону).

Згідно із п.17.1.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п.17.3 ст.17 даного Закону).

Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 згаданого Закону на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України "Про державне податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).

На виконання ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" року відповідачу надсилалась перша та друга податкові вимоги, які останнім отримані , однак залишені без виконання.

Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказаного Закону, активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Податковий борг відповідача підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями та іншими матеріалами справи.

Доказів сплати податкового боргу в сумі 16106,36грн. відповідачем суду не надано. За таких обставин суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.

Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути за рахунок активів ТзОВ "Семеон" (код ЄДРПОУ 22196713, вул.Будівельників 25/48, м.Івано-Франківськ, 76000) в дохід бюджету податковий борг в сумі 16106,36 грн. (шістнадцять тисяч сто шість гривень тридцять шість копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження . Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя: Лучко О.О.

Постанова складена в повному обсязі 30.04.10 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2010
Оприлюднено06.08.2015
Номер документу47800923
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-117/10/0970

Постанова від 29.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 12.01.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 29.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 29.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні