ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" квітня 2010 р. Справа № 2a-117/ 10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого судді Лучко О.О.,
при секретарі Кру глій О.М.,
за участю сторін:
представників позивача: Воришка Я.Я., Слободян Г.О. ,
представника відповідача: не з"явився,
розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу
за позовом: Держав ної податкової інспекції в м . Івано-Франківську, вул. Неза лежності, 20,м. Івано-Франківсь к,76000
до відповідача: ТзОВ "Семеон", вул. Будівельни ків, 25/48,м. Івано-Франківськ,76000
про стягнення заборг ованості в сумі 16106,36 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
22 лютого 2010 року ДПІ в м. Іва но-Франківську звернулася з адміністративним позовом до ТзОВ "Семеон" про стягнення п одаткового боргу в сумі 16 106,36 гр н., в тому числі: 12980 грн. збільшен ого в результаті проведення перевірки податку на додану вартість внаслідок оподатку вання залишків товарних запа сів на суму 64900 грн., 819 грн. штрафн их санкцій по даному податку та 2307,37 грн. пені.
Представники позивача у су довому засіданні пояснили, щ о відповідачем в порушення в имог ст.9 Закону України "Про с истему оподаткування" допуще но податкову заборгованість перед бюджетом, чим завдано з битків інтересам держави. За боргованість станом на день розгляду справи боржником не сплачена, не оскаржувалась в судовому та в апеляційному п орядку. На підставі наведенн ого просили позов задовольни ти повністю та стягнути дану заборгованість.
Представник відповідача п овторно у судове засідання н е з"явився з невідомих суду пр ичин, хоча належним чином пов ідомлений про розгляд справи , про що свідчить поштове пові домлення про врукчення йому повістки. Наданим правом на п одання заперечення проти поз ову не скористався. Заяв чи кл опотань про відкладення розг ляду справи чи про причини не явки суду не подав.
Розглянувши позовну заяву , заслухавши пояснення предс тавників позивача, оцінивши та дослідивши подані докази, суд прийшов до висновку про о бґрунтованість позовних вим ог, а тому позов підлягає задо воленню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Тз ОВ "Семеон" відповідно до свід оцтва про державну реєстраці ю є юридичною особою, зареєст роване у ДПІ в м. Івано-Франків ську як платник податків та в ідповідно до Закону України "Про систему оподаткування" б уло платником податку на дод ану вартість, а тому мало зобо в"язання подавати податкові декларації по даному виду по датку.
Відповідачем станом на 11.01.2010 року допущено заборгованіст ь в сумі 16106,36 грн., в тому числі: 12980 грн. збільшеного в результат і проведення перевірки подат ку на додану вартість внаслі док оподаткування залишків т оварних запасів на суму 64900 грн ., 819 грн. штрафних санкцій по да ному податку та 2307,37 грн. пені.
Проведеною ДПІ в м.Івано-Фр анківську перевіркою дотрим ання вимог податкового закон одавства ТзОВ "Семеон", що підт верджується актами про резул ьтати невиїзних документаль них перевірок №4902/152 від 28.05.2008р. та №4901/15-2/22196713 від 27.05.2008р., встановлено п орушення відповідачем п.п.4.1.4 п .4.1 ст.4 Закону України "Про поря док погашення зобов"язань пе ред бюджетами та державними цільовими фондами" та п.п.7.7.5, п.п .7.7.7, п.7.7 ст.7 Закону України “Про п одаток на додану вартість”, а саме: неподання податкових д еларацій по податку на додан у вартість за 4 квартал 2005 року та зменшення розміру ПДВ, заз наченого у декларації по под атку на додану вартість, оскі льки на дату анулювання реєс трації платника ПДВ на підпр иємстві обліковувалися зали шки товарів в сумі 64900 грн., відн осно яких необхідно було зді йснити умовний їхній продаж за звичайними цінами та відп овідно збільшити суму податк ових зобов' язань.
На підставі зазначених акт ів податковим органом винесе ні податкові повідомлення рі шення №0011711502/0 від 27.05.08р. та №0011701502/0 від 27.05.08р., якими застосовано штраф ні санкції відповідно на сум у 170 грн. і 649 грн. та визначено до даткове зобов”язання по пода тку на додану вартість за осн овним платежем в розмірі 12980 гр н.
Згідно із ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний с плачувати податки і збори в п орядку і розмірах, встановле них законом.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закон у України "Про систему оподат кування" платники податків з обов'язані подавати до держа вних податкових органів відп овідно до законів декларації , пов'язані з обчисленням і спл атою податків.
Крім того, платники податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) зобов'язані сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов'язкових платежів) у вст ановлені законом терміни (п.3 ч .1 ст.9 Закону України "Про систе му оподаткування").
В п.7.8.1 п.7.8 ст.7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть»N 168/97-ВР від 03.04.1997 року визначен о, що податковим періодом є од ин календарний місяць, а у вип адках, особливо визначених ц им Законом, календарний квар тал, з урахуванням того, що якщ о особа реєструється платник ом податку з дня іншого, ніж пе рший день календарного місяц я, першим податковим періодо м є період, який розпочинаєть ся від дня такої реєстрації т а закінчується останнім днем першого повного календарног о місяця; якщо податкова реєс трація особи анулюється у де нь інший, ніж останній день ка лендарного місяця, то останн ім податковим періодом є пер іод, який розпочинається з пе ршого дня такого місяця та за кінчується днем такого анулю вання.
Відповідно до п.9.8 ст.9 даного Закону реєстрація юридичної особи як платника ПДВ діє до д ати її анулювання. У разі анул ювання такої реєстрації плат ник податку позбавляється пр ава на нарахування податково го кредиту та отримання бюдж етного відшкодування, але у с троки, визначені законом, є зо бов'язаним погасити суму под аткових зобов'язань або пода ткового боргу з цього податк у, що виникли до такого анулюв ання, за їх наявності, незалеж но від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою я к платник цього податку на да ту сплати такої суми податку , чи ні.
У разі якщо за наслідками ос таннього податкового період у особа має право на отриманн я бюджетного відшкодування, таке відшкодування надаєтьс я протягом строків, визначен их цим Законом, незалежно від того, чи буде така особа залиш атися зареєстрованою як плат ник цього податку на дату отр имання такого бюджетного від шкодування, чи ні.
Платник податку зобов'язан ий повернути податковому орг ану реєстраційне свідоцтво, якщо анулювання реєстрації з дійснюється за ініціативою п одаткового органу, - протягом двадцяти календарних днів в ід дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку з атримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до з атримки у наданні податкової звітності з цього податку.
Платник податку, в обліку як ого на день анулювання реєст рації знаходяться товарні за лишки або основні фонди, стос овно яких був нарахований по датковий кредит у минулих аб о поточному податкових періо дах, зобов'язаний визнати умо вний продаж таких товарів за звичайними цінами та відпов ідно збільшити суму своїх по даткових зобов'язань за насл ідками податкового періоду, протягом якого відбувається таке анулювання.
Як встановлено судом, після анулювання реєстрації свідо цтва платника податку ТзОВ « Семеон»відповідач згідно де кларації по податку на прибу ток за 1 квартал 2006 року списав запаси на суму 64900 грн., не прові вши їх умовний продаж та не сп лативши податок. У зв»язку з ч им позивач правомірно визнач ив йому податкове зобов' яза ння по податку на додану варт ість в розмірі 12980 грн.
Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами"N 2181-III в ід 21.12.2000 року податковий борг (н едоїмка) - це податкове зобов'я зання (з урахуванням штрафни х санкцій за їх наявності), сам остійно узгоджене платником податків або узгоджене в адм іністративному чи судовому п орядку, але не сплачене у вста новлений строк, а також пеня, н арахована на суму такого под аткового зобов'язання.
Штрафна санкція (штраф) -це п лата у фіксованій сумі або у в игляді відсотків від суми по даткового зобов'язання (без у рахування пені та штрафних с анкцій), яка справляється з пл атника податків у зв'язку з по рушенням ним правил оподатку вання, визначених відповідни ми законами (п.1.5 ст.1 даного Зак ону).
Згідно із п.17.1.1 ст.17 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" платн ик податків, що не подає подат кову декларацію у строки, виз начені законодавством, сплач ує штраф у розмірі 10 неоподатк ованих мінімумів доходів гро мадян за кожне таке неподанн я або її затримку.
Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією с таттею, прирівнюється до спл ати (стягнення) податку та оск арження їх сум (п.17.3 ст.17 даного З акону).
Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 з гаданого Закону на суму пода ткового боргу (включаючи сум у штрафних санкцій за їх наяв ності) нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річни х облікової ставки Національ ного банку України, діючої на день виникнення такого пода ткового боргу або на день йог о (його частини) погашення, зал ежно від того, яка з величин та ких ставок є більшою, за кожни й календарний день простроче ння у його сплаті.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закон у України "Про державне подат кову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підст аві поданих податкових декла рацій, звітів та інших докуме нтів, пов'язаних з нарахуванн ям і сплатою податків та збор ів (обов'язкових платежів) нез алежно від способу їх подачі ), а також планові та позаплано ві виїзні перевірки своєчасн ості, достовірності, повноти нарахування і сплати податк ів та зборів (обов'язкових пла тежів), додержання валютного законодавства юридичними ос обами, їх філіями, відділення ми, іншими відокремленими пі дрозділами, що не мають стату су юридичної особи, а також фі зичними особами, які мають ст атус суб'єктів підприємницьк ої діяльності чи не мають так ого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ (далі - платники под атків).
На виконання ст.6 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" року в ідповідачу надсилалась перш а та друга податкові вимоги, я кі останнім отримані , однак з алишені без виконання.
Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами" встановлено, що податкове зо бов'язання платника податків , нараховане контролюючим ор ганом, вважається узгодженим в день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків й ого апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 За кону повинно бути сплачено п латником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступ них за днем узгодження. Узгод жена сума податкового зобов' язання, не сплачена платнико м податків у строки, визначен і цією статтею, визнається су мою податкового боргу платни ка податків.
Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказ аного Закону, активи платник ів податків можуть бути прим усово стягнені в рахунок пог ашення його податкових зобов 'язань виключно за рішенням с уду.
Податковий борг відповіда ча підтверджується податков ими повідомленнями-рішенням и та іншими матеріалами спра ви.
Доказів сплати податковог о боргу в сумі 16106,36грн. відповід ачем суду не надано. За таких о бставин суд приходить до вис новку, що позов підлягає задо воленню.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС Украї ни у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважен ь, а відповідачем -фізична чи ю ридична особа, судові витрат и, здійсненні позивачем, з від повідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конститу ції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повні стю.
Стягнути за рахунок активів ТзОВ "Семеон" (код ЄДРП ОУ 22196713, вул.Будівельників 25/48, м.І вано-Франківськ, 76000) в дохід бю джету податковий борг в сумі 16106,36 грн. (шістнадцять тисяч сто шість гривень тридцять шіст ь копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку. Відповідно до ст. 186 Коде ксу адміністративного судоч инства України про апеляційн е оскарження постанови подає ться заява протягом 10 днів з д ня складення постанови в пов ному обсязі. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом 20 днів після подання заяви пр о апеляційне оскарження. Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови. Заява про апеляційне о скарження та апеляційна скар га подаються до Львівського апеляційного адміністратив ного суду через Івано-Франкі вський окружний адміністрат ивний суд.
Відповідно до ст.254 Ко дексу адміністративного суд очинства України постанова с уду набирає законної сили пі сля закінчення 10-денного стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у 20-денний с трок, постанова набирає зако нної сили після закінчення ц ього строку. У разі подання ап еляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінче ння апеляційного розгляду сп рави.
Суддя: Лучко О.О .
Постанова складена в повн ому обсязі 30.04.10 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 9561686 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні