Постанова
від 21.04.2010 по справі 2а-570/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" квітня 2010 р. Справа № 2a-570/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.

за участю секретаря Дутчак Л.В.

представника позивача: Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську до товариства з обмеженою відповідальністю «ЄТГ -Карпати»про стягнення податкового боргу в розмірі 57564,92 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

22.02.2010 року Державна податкова інспекція в місті Івано-Франківську (далі -позивач) звернулась в суд з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «ЄТГ -Карпати»(далі -відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 57564,92 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно в порушені Закону України "Про систему оподаткування", Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" допустив заборгованість з сплати штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 38449,54 гривень, нарахованої пені в розмірі 6807,46 гривень, за несплату штрафних (фінансових) санкцій; заборгованість з самостійно задекларованих сум орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в розмірі 10623,04 гривень, застосованих штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 658,33 гривень, нарахованої пені в розмірі 645,25 гривень на таку заборгованість; заборгованості з самостійно розрахованих сум з комунального податку в розмірі 123,59 гривень, нарахованої пені в розмірі 6,67 гривень; заборгованість з самостійно розрахованого збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 222,07 та нарахованої на неї пені в розмірі 28,97 гривень. Загальний податковий борг відповідача становить 57564,92 гривень.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав наведених в позовній заяві.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотивів.

Судом встановлено, що 25.01.2007 року виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради проведено державну реєстрацію юридичної особи -товариства з обмеженою відповідальністю «ЄТГ -Карпати», та яке Державною податковою інспекцією в місті Івано-Франківську зареєстровано як платника податків і зборів.

Закон України "Про систему оподаткування" визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників.

Стаття 4 Закону України "Про систему оподаткування" визначає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Згідно частини 1 статті 14 Закону України "Про систему оподаткування" до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкові платежі) належать податок на прибуток підприємств, у тому числі дивіденди, що сплачуються до бюджету державними некорпоратизованими, казенними або комунальними підприємствами, плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності), збір за забруднення навколишнього природного середовища.

Відповідно пункту 2 частини 1 статті 15 Закону України "Про систему оподаткування" комунальний податок належить до місцевих податків.

Згідно частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Судом встановлено, що відповідач являється платником податку на прибуток, платником комунального податку, збору за забруднення навколишнього природного середовища та платником орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

26.01.2009 року відповідач подав декларацію орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Розмірі самостійно задекларованих сум в декларації з сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності становив 14280,20 гривень. Сума несплачених самостійно задекларованих сум в з вказаного податку становить 10623,04 гривень (а. с. 5).

Відповідач подав до Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську податкові розрахунки комунального податку за січень, лютий 2009 року, яким самостійно визначено податкове зобов'язання сплати цього податку в розмірі 112,20 гривень. На момент звернення до суду сума несплаченого комунального податку становить 123,59 гривень.

Крім того, судом встановлено, що відповідачем подано розрахунки суми збору за забруднення навколишнього природного середовища за 9 місяців 2008 року. Сума самостійно розрахованого зобов'язання сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища становить 224,14 гривень. На момент звернення позивача до суду сума несплаченого вказаного збору становить 222,07 гривень.

Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платники податків -юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Відповідно підпункту 4.1.4 пункту 4.1. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Пунктом 5.1. статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Таким чином, суд приходить до висновку, що податкові зобов'язання відповідача визначені ним в податкових деклараціях, та які відповідачем в повному обсязі не сплачені, з сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в розмірі 10623,04 гривень, в податкових розрахунках комунального податку в розмірі 123,59 гривень, розрахунку збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 222,07 гривень, є узгодженими з дня подання таких декларацій та розрахунків.

Судом встановлено, що 08.01.2008 року позивачем проведено виїзну документальну перевірку, з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 12.10.2004 року до 30.09.2007 року, якою встановлено заниження відповідачем суми податку на прибуток за перше півріччя 2005 року на 76900 гривень та завищення суми податку за три квартали 2005 року на 76900 гривень. Вказані обставини підтверджуються актом перевірки за №2/23-6/33162338 від 08.01.2008 року (а. с. 12).

Відповідно абзацу «б» підпункту 4.2.2. пункту 4.2. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.

Згідно підпункту 17.1.3. пункту 17.1. статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

Позивач податковим повідомленням-рішенням за №0000022300/2 від 06.06.2008 року на підставі акту перевірки за №2/23-6/33162338 від 08.01.2008 року, у відповідності до абзацу «б»підпункту 17.1.3. пункту 17.1. статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», за виявлені порушення Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»застосував до відповідача штрафні (фінансові) санкції в розмірі 38450 гривень (а. с. 9), яке надіслано відповідачу. Не момент звернення до суду несплачені штрафні (фінансові) санкції становлять розмір 38449,54 гривень.

Судом встановлено, що позивачем 13.03.2009 року проведено невиїзну документальну перевірку з питань своєчасності і повноти сплати в бюджет податків, зборів та інших обов'язкових платежів за період з 30.10.2008 року до 13.03.2009 року. Перевіркою встановлено факт несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання орендної плати за землі державної та комунальної плати з порушенням граничних строків. Вказані обставини підтверджуються актом перевірки за №3210/15-3 від 13.03.2009 року (а. с. 30).

Відповідно підпункту 17.1.7. пункту 17.1. статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Як встановлено судом, позивач податковими повідомленнями-рішеннями за №№0002991503/0, 0002981503/0 та 0002971503/0 від 13.03.2009 року на підставі акту перевірки за №3210/15-3 від 13.03.2009 року, у відповідності до підпункту 17.1.3. пункту 17.1. статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», застосував до відповідача штрафні (фінансові) санкції, за допущення несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання орендної плати за землі державної та комунальної власності, в загальному розмірі 658,33 гривень (а. с. 32), яке надіслано відповідачу.

Відповідно підпункту 5.2.1. пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, який передбачає процедуру апеляційного узгодження даного зобов'язання, шляхом подання скарг до вищестоящих за підпорядкуванням контролюючих органів та звернення до суду.

Таким чином, суд приходить до висновку, що застосовані позивачем штрафні (фінансові) санкції, за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання орендної плати за землі державної та комунальної плати з порушенням граничних строків, в розмірі 658,33 гривень та застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 38449,54 гривень, за заниження та завищення податку на прибуток, є узгодженими.

Пунктом 6.1.1 пункту 6.1 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до пункту 1.4. статті 1 зазначеного Закону, пеня -плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання, обов'язок сплати якої передбачено підпунктом 1.1. пункту 1 статті 1 зазначеного Закону.

Судом встановлено, що за несплату відповідачем узгодженого податкового зобов'язання: з сплати застосованих штрафних (фінансових) санкцій за заниження та завищення податку на прибуток, позивачем нараховано пеню в розмірі 6807,46 гривень; з сплати орендної плати за землі державної та комунальної власності нараховано пеню в розмірі 645,25 гривень. За несплату комунального податку позивачем нараховано пеню в розмірі 6,67 гривень та за несплату збору за забруднення навколишнього природного середовища нараховано пеню в розмірі 28,97 гривень. Загальна сума несплаченої відповідачем пені становить розмір 7488,35 гривень.

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеного Закону передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Судом встановлено, що позивачем відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" було надіслано відповідачу першу податкову вимогу від 02.09.2008 року та другу податкову вимогу від 09.10.2008 року, які відповідач залишив без реагування.

Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгоджених податкових зобов'язань в загальному розмірі 57564,92 гривень, є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити суму податкового боргу. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлює, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ЄТГ - Карпати», 76000, вулиця Бориславська, 29, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 33162338 в дохід державного бюджету податковий борг в розмірі - 57564 (п'ятдесять сім тисяч п'ятсот шістдесять чотири ) гривні 92 копійки.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 26.04.2010 року.

Дата ухвалення рішення21.04.2010
Оприлюднено06.08.2015
Номер документу47800930
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-570/10/0970

Постанова від 21.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 21.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 22.02.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 21.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні