Постанова
від 30.04.2010 по справі 2а-934/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" квітня 2010 р. Справа № 2a-934/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:

судді Скільський І.І.,

при секретарі Дякун М.М.,

за участю сторін:

представника позивача - ОСОБА_1,

відповідача -не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську

до ТзОВ „Компанія „Газ-Ойл-КарпатиВ»

про стягнення податкового боргу за рахунок активів платника податків в сумі 431849,64грн.,-

ВСТАНОВИВ:

11 березня 2010 року Державна податкова інспекція в м.Івано-Франківську звернулася до суду з адміністративним позовом до ТзОВ „Компанія „Газ-Ойл-КарпатиВ» про стягнення заборгованості в сумі 431849,64грн.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та пояснив, що відповідачем протиправно в порушення Закону України „Про систему оподаткуванняВ» , Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»не сплачено податок на прибуток підприємств в розмірі 414468,08 гривень, не сплачено податок на додану вартість в розмірі 1814,09 гривень, не сплачено пені у сфері ЗЕД в розмірі 18440,18 гривень, не сплачено податок з доходів фізичних осіб в розмірі 299,68 гривень, не сплачено податок з доходів від інших видів діяльності в сумі 7027,04грн., не сплачено комунальний податок в сумі 448,34грн., не сплачено збір за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 7080,18грн. Загальний податковий борг відповідача становить 431849,64 гривень.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав наведених в позовній заяві.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотивів.

З матеріалів справи вбачається, що на розгляді Івано-Франківського окружного адміністративного суду пребувала справа за позовом ТзОВ „Компанія Газ-Ойл-КарпатиВ» до Державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську про визнання нечинними податкового повідомлення-рішення №0001412302/0 від 15.07.2008року, рішення ДПІ в м.Івано-Франківську №922/10/24-150/327 від 15.01.2009року. По даній справі винесена постанова від 03.09.2009року, що набрала законної сили.

Судом встановлено, що відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію від 01.10.2004р. відповідач є юридичною особою -суб`єктом підприємницької діяльності та взятий на облік у ДПІ в м.Івано-Франківську як платник податків.

У відповідності до направлень № 00005419 від 14.05.2008року, №00005675 від 09.06.2008року ДПІ в м.Івано-Франківську проведено виїзну планову перевірку фінансово-господарської діяльності з питань дотримання товариством з обмеженою відповідальністю „Компанія Газ-Ойл-КарпатиВ» вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2007року по 31.03.2008року.

Як встановлено судом, у відповідності до акту перевірки від 01.07.2008року № 6843/23-2/33162322 перевіркою правильності визначення валового доходу встановлено заниження ТзОВ „Компанія Газ-Ойл-КарпатиВ» скоригованого валового доходу за 1 півріччя 2007року в сумі - 1288290грн., за 3 квартали 2007року - 1561231грн., за 2007 рік - 1897778грн., за 1 квартал 2008року - 136422грн. Перевіркою відповідності валових доходів відображених в Деклараціях по податку на прибуток підприємств та фактичними валовими доходами встановлено розбіжності між доходами від продажу товарів (робіт, послуг) та фактичними доходами від продажу товарів (робіт, послуг) згідно даних обліку товариств, зокрема оборотно-сальдових відомостей по рахунках 36 („розрахунки з покупцями замовникамиВ» ), 70(„дохід від реалізаціїВ» ), 71(„інший операційний дохідВ» ) та первинних документів. Таким чином, перевіркою встановлено, що позивачем в порушення п.4.1 ст.4 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємствВ» занижено доходи від продаж за півріччя 2007року на суму 1084625грн., за три квартали 2007року на суму 5017грн., перший квартал 2008року на суму 599531грн. та завищено доходи від продажу за 2007р. на суму 640989грн. Перевіркою правильності визначення валових витрат встановлено завищення ТзОВ „Компанія Газ-Ойл-КарпатиВ» загальної суми валових витрат за перше півріччя 2007року на суму 168657грн., за перший квартал 2008року на суму 449155грн. та заниження загальної суми валових витрат за три квартали 2007року на суму 249248грн., за 2007рік на суму 2612383грн. За наслідками перевірки винесено податкове повідомлення-рішення №0001412302/0 від 15 липня 2008 року на суму 357791грн.

Проведеною 23 жовтня 2008 року невиїзною документальною перевіркою своєчасності та повноти сплати податку з доходів фізичних осіб ДПІ в м.Івано-Франківську втановлено факт несвоєчасної сплати ТзОВ „ Компанією Газ-Ойл-КарпатиВ» узгодженої суми податкового зобов`язання, за наслідками якої винесено податкові повідомлення рішення №0002071703/0 від 23 жовтня 2008року на суму 49,52грн. та №0002061703/0 від 23 жовтня 2008 року на суму 212,79грн.

Проведеною 06 квітня 2009року невиїзною документальною перевіркою своєчасності подання відповідачем податкової звітності ДПІ в м.Івано-Фанківську встановлено несвоєчасну сплату ТзОВ „Компанією Газ-Ойл-КарпатиВ» податку на прибуток, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0005331501/0 від 21 квітня 2009року на суму 503,40грн.

Проведеною 09 червня 2009року виїзною плановою перевіркою з питань отримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2008року по 31.03.2009року ДПІ в м.Івано-Франківську встановлено порушення ТзОВ „Компанією Газ-Ойл-КарпатиВ» Закону України „Про оподаткування прибутку підприємствВ» , на підставі якої винесено податкове повідомлення-рішення №0021521700/0 від 18 червня 2009року на суму 6638,82грн.

Проведеною 05 серпня 2009року виїзною позаплановою перевіркою дотримання вимог валютного законодавства України при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності повноти оподаткування доходів нерезидентів з джерелом їх походження з України за період з 01.04.2009року по 30.06.2009року ДПІ в м.Івано-Франківську встановлено порушення ТзОВ „Компанією Газ-Ойл-КарпатиВ» , за результатами якої винесено податкове повідомлення-рішення №0000492201/0 від 17 серпня 2009року на суму 18940,18грн.

Проведеною 13 березня 2009року перевіркою сплати податків і зборів, платежів за землекористування ДПІ в м.Івано-Франківську встановлено факт несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов`язання, а саме збору за забруднення навколишнього середовища, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0003011503/0 від 16.03.2009року на суму 371,59грн.

Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування»платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов'язані з обчисленням і сплатою податків.

Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств/94-ВР від 28.12.1994р. платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.

Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами2181-III від 21.12.2000 року в статті 1 визначив податковий борг (недоїмка) як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Штрафна санкція (штраф) -це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами .

Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону України В«Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п.17.3 ст.17 даного Закону).

Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 згаданого Закону на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі, а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.

На виконання ст.6 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» року відповідачу надсилалась перша податкова вимога №1/2646/62959/1024-150 від 05 листапада 2008 року та друга податкова вимога №2/2996/69524/10/24-150 від 11 грудня 2008року, які ним залишено без виконання. Факт отримання відповідачем податкових вимог підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень.

Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказаного Закону, активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Податковий борг підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями та іншими матеріалами справи.

Доказів сплати податкового боргу відповідач суду не представив. Загальна сума податкового боргу становить 450289,64 грн. За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення.

Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платники податків -юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Відповідно до ст.16 Закону України від 21.12.2000р. „Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» нараховано пеню: при самостійному нарахуванні суми податкового зобов`язання платником податків -від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання; при нарахуванні суми податкового зобов`язання контролюючими органами -від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні.

Підпунктом «б»підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»встановлено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.

Відповідно підпункту 17.1.3. пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»встановлено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Оскільки, відповідачем не була порушена процедура апеляційного узгодження податкового зобов'язання, то сума вказаного податкових зобов'язань відповідача, у відповідності до пункту 5.2 статті 5 Закону України Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»є узгодженою.

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеного Закону передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

В судовому засіданні встановлено, що відповідачем не було сплачено у встановлені законодавством терміни узгоджені податкові зобов`язання, а тому з метою вжиття заходів щодо погашення заборгованості відповідачу направлялись перша та друга податкові вимоги, а також лист про виділення активів для поширення податкової застави. Однак відповідачем заборгованість не сплачена, а тому позивачем було прийнято рішення про звернення до суду з метою стягнення даної заборгованості для погашення податкового боргу.

Положенням п.п.5.1 ст.5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» встановлено, що податкове зобов»язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим в день подання такої податкової декларації.

Таким чином станом на 18.11.2009р.сума податкового боргу ТзОВ „Компанія „Газ-Ойл-КарпатиВ» становить 450289,64грн.

Виходячи з викладеного, суд вважає, що вимоги позивача є обгрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.2, ст.ст. 8-14, ст.86, ст.ст.158-163, ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з ТзОВ „Компанія „Газ-Ойл-КарпатиВ» , вул.Бориславська, 29, м.Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 33162322, в доход державного бюджету заборгованість за рахунок активів платника податків в сумі 431849,64грн. (чотириста тридцять одна тисяча вісімсот сорок дев`ять гривень шістдесят чотири копійки).

Стягнути з ТзОВ „Компанія Газ-Ойл-КарпатиВ» , вул.Бориславька, 29, м.Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 33162322, в доход державного бюджету заборгованість в сумі 18440,18грн. (вісімнадцять тисяч чотириста сорок гривень вісімнадцять копійок).

Відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя: /підпис/ ОСОБА_2

Постанова складена в повному обсязі 05.05.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2010
Оприлюднено06.08.2015
Номер документу47800940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-934/10/0970

Постанова від 30.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 30.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 12.03.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 30.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні