Постанова
від 09.06.2010 по справі 2а-1392/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" червня 2010 р. Справа № 2a-1392/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Грицюка П.П.

при секретарі Кузишин Р.М.,

представника позивача : Державної податкової інспекції у Снятинському районі -ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: прокурора Снятинського району в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Снятинському районі до Фермерського господарства ОСОБА_2 про стягнення боргу в сумі 2380,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

12 квітня 2010 року Державна податкової інспекції в у Снятинському районі Івано-Франківської області (далі - позивач) звернулась в суд з адміністративним позовом до Фермерського господарства ОСОБА_2 (далі - відповідач ) про стягнення боргу в сумі 2380,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно, в порушення пункту 1, пункту 2 частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування», пункту 16.4 статті 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» не було подано податкової звітності з податку на прибуток. За результатами проведеної позивачем перевірки від 29.01.2009 року вказані порушення були виявлені і до відповідача застосовані штрафні санкції. Відповідачем в порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»не сплачено суму нарахованих штрафних санкції в розмірі 2380,00 грн.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала з підстав, наведених у позовній заяві.

Представник відповідача - Фермерського господарства ОСОБА_2 в судовому засіданні 25.05.2010 року подав заперечення на адміністративний позов, проти позовних вимог заперечив, вказавши що його фермерське господарство будь-якої господарскої діяльності не здійснює, земельна ділянка повернута, судом прийнято рішення про припинення діяльності господарства, на даний час господарство знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності. В судове засідання 09.06.2010 року не з'явився, хоча повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду, заяв про розгляд справи за його відсутності чи про причини неявки суду не надав.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних мотивів.

Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування»платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов'язані з обчисленням і сплатою податків.

Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до п.11.1. ст.11 Закону України В«Про оподаткування прибутку підприємств»для цілей цього Закону використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-III від 21.12.2000 року в статті 1 визначено податковий борг (недоїмка) як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Штрафна санкція (штраф) -це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами.

Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону України В«Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п.17.3 ст.17 даного Закону).

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно до п.п. 3.1.1 ст.3 Закону, активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Відповідно до п.п. 16.4.1. п.16.4 ст.16 Закону на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України В«Про державне податкову службу в УкраїніВ» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі, а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.

Судом встановлено, що 01.11.1997 р. Фермерське господарство ОСОБА_2 зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності -юридична особа та взяте на облік в Державній податковій інспекції у Снятинському районі 01.11.1997 р., відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців (а.с. 5) та довідки про взяття на облік платника податків (а.с. 4).

Суд констатує, що Фермерське господарство ОСОБА_2 знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності, однак на момент розгляду справи реєстрацію даної юридичної особи в порядку передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" не припинено.

В судовому засіданні досліджено, що Фермерське господарство ОСОБА_2 є платником податків і зборів. В результаті перевірки щодо своєчасності представлення звітності, проведеної 26.02.2010 р., відповідно до акту №1364/15/24687817 від 26.02.2010 р., встановлено факт неподання декларації з податку на прибуток: 1 квартал 2007 р., 1 півріччя 2007 р., 9 місяців 2007 р., 11 місяців 2007 р, за 2007 р., 1 квартал 2008 р., 1 півріччя 2008 р., 9 місяців 2008 р., 11 місяців 2008 р., за 2008 р., квартал 2009 р., 1 півріччя 2009 р., 9 місяців 2009 р., за 2009 р. (а.с. 6).

В результаті наведеного виникла податкова заборгованость з приводу нарахованих податковим органом штрафних санкцій за неподання податкових декларацій по податку на прибуток, що підтверджується корінцем податкового повідомлення - рішенням №0000031510/0/5234 від 27.02.2010 р.( а.с. 7).

Оскільки відповідачем не була порушена процедура апеляційного узгодження податкового зобов'язання, то сума вказаного податкового зобов'язання відповідача, у відповідності до пункту 5.2 статті 5 Закону України Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»є узгодженою.

Відповідачем, в порушення вищевказаного обов'язку погашення нарахованої суми податкового зобов'язання, не сплачено податковий борг на суму 2380,00 гривень.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Доказів сплати даного боргу відповідач суду не надав, а тому податковий борг підлягає стягненню в судовому порядку.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Фермерського господарства ОСОБА_2 (78356, Снятинський район, с.Попельники, код ЄДРПОУ 24687817) в дохід державного бюджету податковий боргу в сумі 2380 (дві тисячі триста вісімдесять) гривень 00 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду. Відповідно до статті 186 КАС України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Відповідно до статті 254 КАС України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Грицюк П.П.

Постанова складена в повному обсязі 14.06.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2010
Оприлюднено06.08.2015
Номер документу47801117
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1392/10/0970

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 13.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні