ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" травня 2010 р. Справа № 2a-1350/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:
судді Скільський І.І.,
при секретарі Дякун М.М.,
за участю сторін:
представника позивача - ОСОБА_1,
відповідача -не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Тисменицькому районі
до Споживчого товариства „УзинчанкаВ»
про стягнення адміністративно-господарських санкцій у сумі 2700грн.,-
ВСТАНОВИВ:
09 квітня 2010 року Державна податкова інспекція в Тисменицькому районі звернулася в суд з адміністративним позовом до Споживчого товариства „УзинчанкаВ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій у сумі 2700грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, викладених в позовній заяві та пояснила, що ДПА в Івано-Франківській області проведено перевірку суб`єкта підприємницької діяльності „УзинчанкаВ» на підставі Закону України „Про податкову службу в УкраїніВ» , Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» та інших нормативно-правових актів, що регулюють готівковий обіг в Україні. За результатами перевірки складено акт від 24.02.2020р. № 370/25/09/13/23-4/33914011, на підставі якого прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій до відповідача в розмірі 3659грн. Просила позов задовольнити повністю.
Відповідно до заяви від 20 травня 2010року про зміну позовних вимог, позивачем уточнені позовні вимоги, якими просить зменшити суму податкового боргу в розмірі 2700грн. в зв`язку зі сплатою відповідачем податкового боргу в сумі 600грн.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча був повідомлений належним чином про дату, час та місце судового засідання, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (рекомендоване).
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши подані докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що 24.02.2010 року службовими особами Державної податкової адміністрації в Івано-Франківській області проведено перевірку господарської одиниці Споживчого товариства „УзинчанкаВ» , у присутності продавця ОСОБА_2, де здійснює свою господарську діяльність відповідач, якою встановлено порушення відповідачем порядку використання реєстратора розрахункових операцій, а саме: порушення порядку проведення розрахунків в сфері торгівлі, не забезпечення зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом встановленого терміну (трьох років після їх закінчення), не забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків, сумі готівкових коштів, яка зазначена в розрахункових квитанціях виданих з початку робочого дня, чим порушено норми пунктів 6, 13, статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», які регулюють порядок проведення розрахунків у сфері торгівлі. Виявлені порушення зафіксовані в акті перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій за № 370/25/09/13/23-4/33914011 від 24.02.2010 року. За наслідками розгляду вказаного акту, 02.03.2010 року за вчинені порушення винесено рішення за № НОМЕР_1 від 02.03.2010 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 3659 гривень, які відповідачем не сплачені.
Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Відповідно до пунктів 1, 2, 6, 12, 13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;
6) забезпечувати зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення;
12) вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг);
13) забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Згідно статті 6 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»облік товарних запасів фізичною особою -суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядку, визначеному чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) -у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку. Облік ведеться з урахуванням особливостей, встановлених для суб'єктів малого підприємництва. Обов'язок із ведення обліку товарних запасів не застосовується до осіб, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку придбаних або проданих товарів.
Стаття 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»визначає випадки за яких не застосовуються реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки і які не розповсюджуються на діяльність позивача.
Згідно пункту 1, 2 статті 17 Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»передбачено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, також застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки чи книги обліку розрахункових операцій, або використання незареєстрованої належним чином розрахункової книжки чи порушення встановленого порядку її використання, або використання незареєстрованих чи непрошнурованих книг обліку розрахункових операцій, або не зберігання книг обліку розрахункових операцій чи розрахункових книжок протягом встановленого терміну.
Згідно статті 21 вказаного Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, що не ведуть або ведуть з порушенням встановленого порядку облік товарів за місцем реалізації та зберігання, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Статтею 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»передбачено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки -загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Суд зазначає, що допущені відповідачем порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме порушення порядку проведення розрахунків в сфері торгівлі, не забезпечення зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом встановленого терміну (трьох років після їх закінчення), не забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків, сумі готівкових коштів, яка зазначена в розрахункових квитанціях виданих з початку робочого дня, є підставою до застосування фінансових санкцій в розмірі передбаченому законом.
Таким чином, розглядаючи позовні вимоги про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2700грн., суд приходить до висновку, що позивач правомірно застосував до відповідача штрафні (фінансові) санкції, рішенням за № 370/25/09/13/23-4/33914011 від 24.02.2010 року, у відповідності до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», в загальному розмірі 2700 гривень.
Відповідно до статті 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Згідно статті 16 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»контролюючі органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону.
Планові або позапланові перевірки осіб, що використовують реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки або книги обліку розрахункових операцій, здійснюються у порядку, передбаченому законодавством України.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Законом України «Про державну податкову службу в Україні».
Відповідно до статті 11-2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України.
У відповідності до частини 7 статті 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а в інших випадках - за рішенням суду.
Судом встановлено, що податковий орган при проведенні перевірки керувався Законом України «Про державну податкову службу в Україні»та Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Отже, проведення даної перевірки відбувалося у відповідності до законодавства.
Абзацом 1 пункту 2 статті 11 Закону Україну «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.
Згідно пункту 11 статті 11 Закону України „Про державну податкову службу в УкраїніВ» фінансові(штрафні) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані)органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються у судовому порядку органами державної податкової служби.
У відповідності до статті 16 Закону Україну «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»контролюючі органи уповноважені здійснювати перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону.
Відповідно пункту 4 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає правомірним застосування штрафних (фінансових) санкцій Державною податковою інспекцією в Тисменицькому районі рішенням за № 370/25/09/13/23-4/33914011 від 24.02.2010 року до Споживчого товариства „УзинчанкаВ» , за порушення законодавства про застосування реєстратора розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а позовні вимоги такими, що підялгають до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Споживчого товариства „УзинчанкаВ» , вул.Молодіжна, с.Узин, Тисменицький район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 33914011 в доход державного бюджету заборгованість в сумі 2700грн. (дві тисячі сімсот гривень).
Відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_3
Постанова складена в повному обсязі 26.05.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2015 |
Номер документу | 47801131 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні