Постанова
від 21.05.2010 по справі 2а-1350/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" травня 2010 р. Спра ва № 2a-1350/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окру жний адміністративний суд в складі:

судді Скільський І.І.,

при секретарі Дякун М.М.,

за участю сторін:

представника позивача - Воришко М.В.,

відповідача - не з`явив ся,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Державної податкової інспекції в Тисм еницькому районі

до Споживчого товарист ва „Узинчанка”

про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій у сумі 2700грн.,-

ВСТАНОВИВ:

09 квітня 2010 року Дер жавна податкова інспекція в Тисменицькому районі зверну лася в суд з адміністративни м позовом до Споживчого това риства „Узинчанка” про стягн ення адміністративно-господ арських санкцій у сумі 2700грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, викладених в позовній заяві та пояснила, що ДПА в Івано-Фр анківській області проведен о перевірку суб`єкта підприє мницької діяльності „Узинча нка” на підставі Закону Укра їни „Про податкову службу в У країні”, Закону України „Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг” та інших н ормативно-правових актів, що регулюють готівковий обіг в Україні. За результатами пер евірки складено акт від 24.02.2020р. № 370/25/09/13/23-4/33914011, на підставі якого п рийнято рішення про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій до відповідача в розмі рі 3659грн. Просила позов задово льнити повністю.

Відповідно до заяви в ід 20 травня 2010року про зміну по зовних вимог, позивачем уточ нені позовні вимоги, якими пр осить зменшити суму податков ого боргу в розмірі 2700грн. в зв `язку зі сплатою відповідаче м податкового боргу в сумі 600г рн.

Відповідач в судове за сідання не з' явився, хоча бу в повідомлений належним чино м про дату, час та місце судово го засідання, про що свідчить повідомлення про вручення п оштового відправлення (реком ендоване).

Розглянувши позовну заяв у, заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и подані докази, суд приходит ь до висновку, що позов підляг ає задоволенню.

Судом встановлено, що 24.02.2010 ро ку службовими особами Держав ної податкової адміністраці ї в Івано-Франківській облас ті проведено перевірку госпо дарської одиниці Споживчого товариства „Узинчанка”, у пр исутності продавця ОСОБА_2 , де здійснює свою господарс ьку діяльність відповідач, я кою встановлено порушення ві дповідачем порядку використ ання реєстратора розрахунко вих операцій, а саме: порушенн я порядку проведення розраху нків в сфері торгівлі, не забе зпечення зберігання викорис таних книг обліку розрахунко вих операцій та розрахункови х книжок протягом встановлен ого терміну (трьох років післ я їх закінчення), не забезпече ння відповідності сум готівк ових коштів на місці проведе ння розрахунків, сумі готівк ових коштів, яка зазначена в р озрахункових квитанціях вид аних з початку робочого дня, ч им порушено норми пунктів 6, 13, с татті 3 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг», які регулюю ть порядок проведення розрах унків у сфері торгівлі. Виявл ені порушення зафіксовані в акті перевірки за дотримання м суб' єктами господарюванн я порядку проведення розраху нків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки , наявності торгових патенті в і ліцензій за № 370/25/09/13/23-4/33914011 від 24. 02.2010 року. За наслідками розгля ду вказаного акту, 02.03.2010 року за вчинені порушення винесено рішення за № НОМЕР_1 від 02.03. 2010 року про застосування штра фних (фінансових) санкцій в ро змірі 3659 гривень, які відповід ачем не сплачені.

Закон України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операції у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг»визначає правові засади застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг.

Відповідно до пунктів 1, 2, 6, 12, 13 статті 3 Закону України «Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг»суб'єкти пі дприємницької діяльності, як і здійснюють розрахункові оп ерації в готівковій та/або в б езготівковій формі (із засто суванням платіжних карток, п латіжних чеків, жетонів тощо ) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г зобов'язані:

1) проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;

2) видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;

6) забезпечувати зберігання використаних книг обліку ро зрахункових операцій та розр ахункових книжок протягом тр ьох років після їх закінченн я;

12) вести у порядку, встановле ному законодавством, облік т оварних запасів на складах т а/або за місцем їх реалізації , здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в та кому обліку, за винятком прод ажу товарів особами, які відп овідно до законодавства опод атковуються за правилами, що не передбачають ведення обл іку обсягів реалізованих тов арів (наданих послуг);

13) забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня.

Згідно статті 6 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг»обл ік товарних запасів фізичною особою - суб'єктом підприєм ницької діяльності ведеться у порядку, визначеному чинни м законодавством, а юридично ю особою (її філією, відділенн ям, іншим відокремленим підр озділом) - у порядку, визначе ному відповідним національн им положенням (стандартом) бу хгалтерського обліку. Облік ведеться з урахуванням особл ивостей, встановлених для су б'єктів малого підприємництв а. Обов'язок із ведення обліку товарних запасів не застосо вується до осіб, які відповід но до законодавства оподатко вуються за правилами, що не пе редбачають ведення обліку пр идбаних або проданих товарів .

Стаття 9 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг»визн ачає випадки за яких не засто совуються реєстратори розра хункових операцій та розраху нкові книжки і які не розповс юджуються на діяльність пози вача.

Згідно пункту 1, 2 статті 17 Зак оном України «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операції у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг»передбачено, що за по рушення вимог цього Закону д о суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції за това ри (послуги), за рішенням відпо відних органів державної под аткової служби України засто совуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі варт ості проданих товарів (надан их послуг), на які виявлено нев ідповідність - у разі проведе ння розрахункових операцій н а неповну суму вартості прод аних товарів (наданих послуг ), у разі непроведення розраху нкових операцій через реєстр атори розрахункових операці й, також застосовуються фіна нсові санкції у таких розмір ах: двадцять неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н - у разі невикористання пр и здійсненні розрахункових о перацій у випадках, визначен их цим Законом, розрахунково ї книжки чи книги обліку розр ахункових операцій, або вико ристання незареєстрованої н алежним чином розрахункової книжки чи порушення встанов леного порядку її використан ня, або використання незареє строваних чи непрошнуровани х книг обліку розрахункових операцій, або не зберігання к ниг обліку розрахункових опе рацій чи розрахункових книжо к протягом встановленого тер міну.

Згідно статті 21 вказаного З акону до суб'єктів підприємн ицької діяльності, що не веду ть або ведуть з порушенням вс тановленого порядку облік то варів за місцем реалізації т а зберігання, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необліко ваних товарів за цінами реал ізації, але не менше десяти не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян.

Статтею 22 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»передб ачено, що у разі невідповідно сті суми готівкових коштів н а місці проведення розрахунк ів сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку в икористання розрахункової к нижки - загальній сумі прода жу за розрахунковими квитанц іями, виданими з початку робо чого дня, до суб'єктів підприє мницької діяльності застосо вується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, н а яку виявлено невідповідніс ть.

Суд зазначає, що допущені ві дповідачем порушення Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг», а саме порушення порядку проведення розрахунків в сф ері торгівлі, не забезпеченн я зберігання використаних кн иг обліку розрахункових опер ацій та розрахункових книжок протягом встановленого терм іну (трьох років після їх закі нчення), не забезпечення відп овідності сум готівкових кош тів на місці проведення розр ахунків, сумі готівкових кош тів, яка зазначена в розрахун кових квитанціях виданих з п очатку робочого дня, є підста вою до застосування фінансов их санкцій в розмірі передба ченому законом.

Таким чином, розглядаючи п озовні вимоги про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій у розмірі 2700грн., су д приходить до висновку, що по зивач правомірно застосував до відповідача штрафні (фіна нсові) санкції, рішенням за № 3 70/25/09/13/23-4/33914011 від 24.02.2010 року, у відпові дності до Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг», в загал ьному розмірі 2700 гривень.

Відповідно до статті 15 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»контроль за додержанням суб' єктами підприємницько ї діяльності порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), інших вимог цього Зако ну здійснюють органи державн ої податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок з гідно із законодавством Укра їни.

Згідно статті 16 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг»к онтролюючі органи мають прав о відповідно до законодавств а здійснювати планові або по запланові перевірки осіб, як і підпадають під дію цього За кону.

Планові або позапланові пе ревірки осіб, що використову ють реєстратори розрахунков их операцій, розрахункові кн ижки або книги обліку розрах ункових операцій, здійснюють ся у порядку, передбаченому з аконодавством України.

Статус державної податко вої служби в Україні, її функц ії та правові основи діяльно сті визначені Законом Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні».

Відповідно до статті 11-2 Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні»пос адові особи органу державної податкової служби вправі пр иступити до проведення плано вої або позапланової виїзної перевірки за наявності підс тав для їх проведення, визнач ених цим та іншими законами У країни.

У відповідності до частини 7 статті 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»позаплановими пере вірками вважаються також пер евірки в межах повноважень п одаткових органів, визначени х законами України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг», «Про державне регулювання виробництва і о бігу спирту етилового, конья чного і плодового, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів», а в інших випадках - за ріш енням суду.

Судом встановлено, щ о податковий орган при прове денні перевірки керувався За коном України «Про державну податкову службу в Україні»т а Законом України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг». Отже, проведенн я даної перевірки відбувалос я у відповідності до законод авства.

Абзацом 1 пункту 2 стат ті 11 Закону Україну «Про держа вну податкову службу в Украї ні»органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України, мають право здійснювати конт роль за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку .

Згідно пункту 11 статті 11 Закону України „Про державн у податкову службу в Україні ” фінансові(штрафні) санкції , суми недоїмки, пені, накладен і (застосовані)органами держ авної податкової служби Укра їни, сплачуються платниками податків добровільно або стя гуються у судовому порядку о рганами державної податково ї служби.

У відповідності до статті 16 Закону Україну «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг»контролюючі орган и уповноважені здійснювати п еревірки осіб, які підпадают ь під дію цього Закону.

Відповідно пункту 4 статті 1 0 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні »Державні податкові інспекц ії в районах, містах без район ного поділу, районах у містах , міжрайонні та об`єднані держ авні податкові інспекції зді йснюють у межах своїх повнов ажень контроль за законністю валютних операцій, додержан ням порядку проведення готів кових розрахунків за товари (послуги) у встановленому зак оном порядку, за наявністю св ідоцтв про державну реєстрац ію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на пров адження видів господарської діяльності, що підлягають лі цензуванню відповідно до зак ону, з наступною передачею ма теріалів про виявлені поруше ння органам, що видають ці док ументи, за наявністю торгови х патентів.

Враховуючи вищевикладен е, суд вважає правомірним зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій Державною податк овою інспекцією в Тисменицьк ому районі рішенням за № 370/25/09/13/23 -4/33914011 від 24.02.2010 року до Споживчого товариства „Узинчанка”, за порушення законодавства про застосування реєстратор а розрахункових операцій в с фері торгівлі, громадського харчування та послуг, а позов ні вимоги такими, що підялгаю ть до задоволення.

На підставі ст. 124 Кон ституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167, 258 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повніс тю.

Стягнути з Споживчого тов ариства „Узинчанка”, вул.Мол одіжна, с.Узин, Тисменицький р айон, Івано-Франківська обла сть, код ЄДРПОУ 33914011 в доход держ авного бюджету заборгованіс ть в сумі 2700грн. (дві тисячі сім сот гривень).

Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.

Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.

Суддя: /підпис/ Скільський І.І.

Постанова складен а в повному обсязі 26.05.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2010
Оприлюднено10.07.2010
Номер документу9676896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1350/10/0970

Постанова від 21.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 21.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 12.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 21.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні