ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" червня 2010 р. Справа № 2a-1123/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лучко О.О.,
при секретарі Круглій О.М.,
за участю сторін:
представника позивача:ОСОБА_1,
представника відповідача:ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську, вул. Незалежності, 20,м. Івано-Франківськ,76000
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Оволайн ЛТД", вул. В.Івасюка, 62,м. Івано-Франківськ,76000
про стягнення заборгованості по штрафних (фінансових) санкціях,-
ВСТАНОВИВ:
22 лютого 2010 року ДПІ в м. Івано-Франківську звернулася до суду з адміністративним позовом до ТзОВ "Торговий дім В«Оволайн ЛТДВ» про стягнення штрафних (фінансових) санкцій згідно рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 19.05.2009 року на суму 23 751,75 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв'язку з порушенням вимог п.п.1, 2, 13 ст.3 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та вимог п.2.6 ч.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні №637 від 15.12.2004р.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав з підстав, наведених в позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю та винести рішення, яким стягнути з відповідача штрафні (фінансові санкції) у розмірі 23 751,75грн.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечила.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено , що за наслідками проведеної ДПА в Кіровоградській області області перевірки стану дотримання відповідачем порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, що відображена в акті перевірки №5586/09/15/23/34623849 від 27.04.2009р., ДПІ в Кіровоградській області встановлено порушення вимог пунктів 1, 2, 13 статті 3 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» та вимог п.2.6 ч.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, а саме: непроведення розрахункової операції через РРО, невидача розрахункового документу встановленої форми, незабезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО (107,95 грн.), неоприбуткування готівкових коштів в книзі обліку розрахункових операцій у повній сумі їх фактичних надходжень (на підставі фіскальних звітних чеків на загальну суму 4750,35 грн.), роздрібна торгівля продуктами харчування без придбання відповідного патенту тощо.
На підставі акту перевірки ДПІ в м. Івано-Франківську прийнято рішення №0002342303 від 19.05.2009р. про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 23 751,75 грн. за порушення норм регулювання обігу готівки.
Дане рішення відповідач у судовому порядку не оскаржував та суму штрафних санкцій не сплатив.
Підставою для застосування штрафних (фінансових) санкцій стало те, що на підставі фіскальних звітних чеків (№0043 на суму 2225,03 грн., №0044 на суму 340,36 грн., №0045 на суму 670,81 грн., №0046 на суму 630,50 грн., № 0047 на суму 220,47 грн., №0048 на суму 211,77 грн., №0049 на суму 236,11 грн., №0050 на суму 215,30 грн., а на загальну суму 4750,35 грн.) відповідачем не здійснено облік готівкових коштів у повній сумі їх надходження в розмірі 4750,35 грн у книзі обліку розрахункових операцій та не виконані щоденні записи про рух готівкових коштів та суми розрахунків.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначаються Законом України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ»№1776-111 від 01.06.2000 року.
Відповідно до пункту 1 статті 3 даного Закону суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та в безготівковій формі при продажу товарів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язанні проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані, у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Відповідно до ст.2 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» книга обліку розрахункових операцій - це прошнурована і належним чином зареєстрована в органах державної податкової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).
Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою визначено Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України за №637 від 15.12.2004 року.
Згідно із пунктом 1 вказаного Положення оприбуткування готівки -це проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.
При цьому книга обліку доходів і витрат - це документ установленої форми, що застосовується відповідно до законодавства України для відображення руху готівки. Форму відповідної книги обліку доходів і витрат встановлено Державною податковою адміністрацією України. А книга обліку розрахункових операцій -це прошнурована і належним чином зареєстрована в органах державної податкової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).
Згідно із пунктом 2.2 даного Положення підприємства (підприємці) здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку.
У відповідності до пункту 2.6 цього Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Абзацом 3 пункту 2.6 Положення передбачено, що у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстратора розрахункових операцій або використанням розрахункової книжки оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків реєстратора розрахункових операцій (даних реєстраційної книжки).
Відповідно до ст.8 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі громадського харчування та послугВ» форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, повВ»язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункових книжок встановлюються Державною податковою адміністрацією України.
Статтею 1 Указу Президента України В«Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівкиВ» установлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу. За неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки вказаною статтею Указу встановлена відповідальність у вигляді штрафу в п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Як встановлено судом, позивачем при здійсненні розрахункових операцій не оприбутковано готівку в касі на підставі фіскальних звітних чеків №0043 на суму 2225,03 грн., №0044 на суму 340,36 грн., №0045 на суму 670,81 грн., №0046 на суму 630,50 грн., № 0047 на суму 220,47 грн., №0048 на суму 211,77 грн., №0049 на суму 236,11 грн., №0050 на суму 215,30 грн., а всього на загальну суму 4750,35 грн., не здійснено облік коштів у сумі їх фактичного надходження в книзі обліку розрахункових операцій та не виконано щоденні записи про рух готівки та суми розрахунків.
Крім того, відповідно до пояснень, наданих продавцем ОСОБА_3 під час проведення перевірки, вона підтвердила, що в книзі обліку розрахункових операцій відсутні записи з 11.04.2009 року по 24.04.2009 року, оскільки була допущена помилка по фіскальному чеку і вона не знала, що робити далі.
Таким чином, суд приходить до висновку, що до відповідача правомірно застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 23 751,75грн. (4750,35грн. х 5).
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що прийняте відповідачем рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 19.05.2009 року в розмірі 23 751,75 гривень за допущені позивачем порушення є правомірним, а тому позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути за рахунок активів ТзОВ «Торговий дім «Оволайн ЛТД» (код ЄДРПОУ 34623849, вул.Івасюка,62, м. Івано-Франківськ, 76000) в дохід бюджету штрафні (фінансові) санкції згідно рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0002342303 від 19.05.09р. в розмірі 23 751,75грн. (двадцять три тисячі сімсот п"ятдесят одна гривня сімдесят п"ять копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 21.06.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2015 |
Номер документу | 47801255 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні