ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" серпня 2010 р. Справа № 2a-2070/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Скільський І.І.
при секретарі Дякун М.М.,
за участю сторін:
представника позивача -не з`явився,
представника відповідача -не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Головавтотрансінспекції в особі територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області
до відповідача: приватного підприємства „КонтекВ»
про стягнення фінансових санкцій в сумі 1700 грн., -
ВСТАНОВИВ:
02 червня 2010 року Головавтотрансінспекція в особі територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області звернулася з адміністративним позовом до приватного підприємства „КонтекВ» про стягнення фінансових санкцій в сумі 1700 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 05.06.2009 року проводилась перевірка державними інспекторами територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області, за результатами якої складено акт № 084903 про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт під час надання приватним підприємством „КонтекВ» послуг з перевезення вантажу. Працівниками територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області виявлено відсутність ліцензійної картки, також в дорожньому листі відсутня відмітка лікаря про проходження передрейсового медичного огляду водія. 04.06.2009 року начальником територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області щодо ПП „КонтекВ» винесено постанову № 068451 про застосування фінансових санкцій на суму 1700 грн.
Представник в судове засідання не з`явилась, подала клопотання про розгляд справи без її участі.
Представник відповідача позов визнав у повному обсязі, подав клопотання про розгляд справи без його участі.
Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення фінансових санкцій з ПП „КонтекВ» фінансових санкцій в сумі 1700 гривень є обгрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення з наступних підстав.
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України № 1190 від 08.09.2004 року «Про утворення Головної державної інспекції на автомобільному транспорті»урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Мінтрансзв'язку і йому підпорядковується, є Головна державна інспекція на автомобільному транспорті (Головавтотрансінспекція). Згідно з пунктом 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року №1567 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті»органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим в містах Києві та Севастополі.
Статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» N 2344-III від 05.04.2001р. встановлено, що урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті здійснює державний контроль за недопущенням надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільними перевізниками, які не одержали відповідної ліцензії та ліцензійних карток на транспортні засоби, що при цьому використовуються, який здійснюється на автостанціях, автобусних зупинках, у місцях посадки та висадки пасажирів, на стоянках таксі, у місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів.
Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
У статті 1 Закону України «Про автомобільний транспорт»передбачено, що автомобільний перевізник -це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами.
Автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Зокрема, в статті 48 Закону України N 2344-III від 05.04.2001 року зазначено, що такими документами для фізичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, є: для автомобільного перевізника -ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.
Статтею 60 Закону України N 2344-III від 05.04.2001року передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Від імені центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту розглядати справи про стягнення у вигляді штрафів за порушення, викладені у цій статті, мають право посадові особи урядового органу державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті.
У відповідності до статті 45 Закону України „Про дорожній рухВ» медичний огляд проводиться з метою визначення здатності кандидатів у водії і водіїв до безпечного керування транспортними засобами. Зазначений огляд включає: попередні, періодичні, щозмінні передрейсові і післярейсові огляди, а також позачергові огляди, зумовлені необхідністю. Періодичність оглядів, порядок їх проведення і направлення водіїв на позачергові огляди визначаються спільним актом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я і Міністерства внутрішніх справ України.
У відповідності до пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року №1567 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті» фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій.
Відповідно до частини 2 статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають в державі. Відповідно до Рішення Конституційного Суду України №15-рп/2002 від 09.07.2002 року дане положення слід розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами . Таким чином, право суб'єкта владних повноважень на звернення до суду визначено в частині 2 статті 124 Конституції України.
В судовому засіданні встановлено, що 05.06.2009 року працівниками територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області проводилася планова перевірка ПП „КонтекВ» , за результатами якої виявлено порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт під час надання послуг з перевезення вантажу згідно накладної № 012396 ВІД 25.05.2009 року, вантажовідправник -ВАТ „Івано-ФранківськцементВ» , вантажоодержувач -ВАТ „Калуський МіжрайагропостачВ» . Під час перевірки встановлено порушення вимог абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України „Про автомобільний транспортВ» - надання послуг з перевезення вантажу здійснювалося відповідачем без оформлених документів, а саме: в дорожньому листі № 1/05 відсутня відмітка лікаря про проходження передрейсового медичного огляду водія за 25.05.2009 року, а також виявлено відсутність ліцензійної картки.
Крім того, слід зазначити, що згідно довідки від 17.06.2010 року, виданої територіальним управлінням Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області, приватне підприємство „КонтекВ» не отримувало ліцензію на право провадження господарської діяльності щодо надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
За результатами перевірки складено акт № 084903, про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт під час надання приватним підприємством „КонтекВ» послуг з перевезення вантажу, на підставі якого 04.06.2009 року начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області щодо ПП „КонтекВ» винесено постанову № 068451 про застосування штрафних санкцій на суму 1700 грн. за порушення, передбачені абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Таким чином відповідачем сума застосованих фінансових санкцій в розмірі 1700 гривень на момент розгляду справи добровільно не сплачена, а тому підлягає стягненню в судовому порядку.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтей 158-163, 167, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства „КонтекВ» , вул.Хмельницького, с.Войнилів, Калуський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 30593727 в користь Державного бюджету України, рахунок №31110106700002, УДК в м.Івано-Франківську, код платежу 21081100, МФО - 836014, код одержувача - 20568100, фінансові санкції по постанові № 068451 на суму 1700 грн. ( одна тисяча сімсот гривень).
Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_1
Постанова складена в повному обсязі 20.08.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2015 |
Номер документу | 47801484 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні