Постанова
від 22.04.2010 по справі 2а-600/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" квітня 2010 р. Справа № 2a-600/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лучко О.О.,

при секретарі Круглій О.М.,

за участю сторін:

представника позивача: ОСОБА_1,

представника відповідача: не з"явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції у Надвірнянському районі, вул. Визволення, 2,м. Надвірна,Надвірнянський район, Івано-Франківська область,78400

до відповідача: Орендного підприємства "Явір", с. Пнів,Надвірнянський район, Івано-Франківська область,78431

про стягнення заборгованості за рахунок активів боржника в сумі 1020,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

23 лютого 2010 року ДПІ в Надвірнянському районі звернулася з адміністративним позовом до орендного підприємства "Явір" про стягнення податкового боргу за рахунок активів платника податків в сумі 1020грн. Позовні вимоги мотивувала тим, що за відповідачем рахується податкова заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв'язку з несплатою штрафних санкцій за порушення термінів подачі декларацій по податку на прибуток.

Представник позивача у судове засідання зВ»явився, позов підтримав повністю з мотивів, викладених в позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не зВ»явився з невідомих суду причин, поштове повідомлення про вручення йому повістки повернулось на адресу суду з відміткою, що за даною адресою дане підприємство не числиться. Однак, згідно свідоцтва про державну реєстрацію відповідач зареєстрований саме за тією адресою, куди направлялися повістки. За таких обставин суд вважає, що відповідач ухиляється від отримання повістки про виклик до суду, а тому наступне повідомлення про розгляд справи здійснювалось через друкований засіб масової інформації. Суд вважає, що відповідач належним чином повідомлений про дату судового розгляду і не вбачає підстав для відкладення розгляду справи. Відповідач наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не подав.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши та дослідивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено , що орендне підприємство "Явір" відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію є юридичною особою, зареєстроване у ДПІ в Надвірнянському районі як платник податків та відповідно до Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» зобовВ»язане подавати, зокрема, податкові декларації по податку на прибуток.

Проведеними 12.02.09р. та 20.08.09р. невиїзними документальними перевірками своєчасності подання податкової звітності ДПІ в Надвірнянському районі встановлено неподання орендним підприємством "Явір" декларацій з податку на прибуток за 4 податкові періоди - 1 півріччя 2008р., 9 місяців 2008р., 11 місяців 2008р., 2008рік, які підтверджуються актом перевірки №71/15-13652187 від 12.02.2009р., та за два податкові періоди - 1 квартал 2009 р., 1 півріччя 2009 р., які підтверджуються актом перевірки №696/15-13652187 від 20.08.2009р.

За наслідками даних актів винесені податкові повідомлення-рішення №0000271500/0 від 12.02.2009р. на суму 680 грн. та №0000341501/0 від 25.08.2009р. на суму 340 грн. Дані суми податкового зобовязання відповідачем не сплачені, в порядку апеляційного оскарження та до суду не оскаржені.

Згідно із ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ»платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов'язані з обчисленням і сплатою податків.

Крім того, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни (п.3 ч.1 ст.9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» ).

Відповідно до п.11.1. ст.11 Закону України В«Про оподаткування прибутку підприємствВ» для цілей цього Закону використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Відповідно до ст.1 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» N 2181-III від 21.12.2000 року податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Штрафна санкція (штраф) -це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами (п.1.5 ст.1 даного Закону).

Згідно із п.17.1.1 ст.17 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п.17.3 ст.17 даного Закону).

Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем було порушено строки подання декларації по податку на прибуток. За вказані порушення до орендного підприємства "Явір" застосовані штрафні санкції на загальну суму 1020грн., які залишились несплаченими. На виконання ст.6 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» року відповідачу надсилалась перша податкова вимога №1/61 від 03.03.2009 року та друга податкова вимога №2/99 від 06.04.2009 року, які відповідачем залишено без виконання.

Факт отримання відповідачем податкових вимог підтверджується повідомленням відповідача шляхом розміщення податкових повідомлень-рішень на дошці оголошень у відповідності до Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого Наказом ДПА України N 253 від 21.06.2001р.

У відповідності до вимог п. 4.9. даного Порядку якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, то працівник структурного підрозділу, у якому складено таке податкове повідомлення, на підставі інформації від структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, у день надходження до податкового органу такої інформації оформляє відповідний акт, у якому вказує причину, яка призвела до неможливості вручення податкового повідомлення. Зазначений акт долучається до справи платника податків. У той самий день структурний підрозділ, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, розміщує податкове повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), установленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу.

Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказаного Закону, активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Податковий борг підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями та іншими матеріалами справи.

Доказів сплати податкового боргу відповідачем суду не надано. Загальна сума податкового боргу становить 1020 грн. За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути за рахунок активів орендного підприємства "Явір" (код ЄДРПОУ 13652187, с.Пнів, Надвірнянський район, Івано-Франківська область,78431) в дохід бюджету податковий борг в розмірі 1020 грн.(одна тисяча двадцять гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження . Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя: Лучко О.О.

Постанова складена в повному обсязі 27.04.10 року.

Дата ухвалення рішення22.04.2010
Оприлюднено06.08.2015
Номер документу47801641
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-600/10/0970

Постанова від 22.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 23.02.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 22.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 22.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні