ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" квітня 2010 р. Справа № 2a-1139/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Тимощука О.Л.,
за участю секретаря Дущак С.М.,
представника прокурора: не з'явився,
представника позивача: ОСОБА_1,
відповідач: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу
за позовом Прокурора Рогатинського району в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі
до відповідача селянсько-фермерського господарства «Демчишина Володимира Даниловича»
про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 2580,03 грн., -
встановив:
Прокурор Рогатинського району звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі (надалі -позивач) до Селянсько-фермерського господарства „Демчишина Володимира ДаниловичаВ» (надалі -відповідач) про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 2580,03 грн.
Прокурор в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги викладені в позовній заяві підтримав повністю. Просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився повторно, хоча про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся завчасно та належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (рекомендоване). Правом на подання заперечень не скористався.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши подані письмові докази, суд приходить до висновку, що позов обґрунтований та підлягає до задоволення виходячи із наступних підстав.
Згідно ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
В ч. 3 ст. 18 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (надалі -Закон) передбачено, що страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.
Судом встановлено, що відповідач, згідно свідоцтва про державну реєстрацію від 09.02.1999року, зареєстрований управлінням економіки Рогатинської державної адміністрації як суб'єкт підприємницької діяльності -юридична особа та перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Рогатинському районі як платник страхових внесків за №10.12-0645.
Відповідно до ч.6 ст.20 даного Закону страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески (ч.2 ст.20 зазначеного Закону).
Згідно з ч.12 ст. 20 вищезазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
В силу ч.2 ст. 106 Закону суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
За результатами, проведеної прокуратурою Рогатинського району, перевірки щодо дотримання вимог пенсійного законодавства управлінням Пенсійного фонду у Рогатинському районі, здійснення останнім контролю за надходженням внесків, правильності застосування та своєчасності стягнення фінансових санкцій, встановлено що відповідач, при здійсненні фінансово-господарської діяльності станом на 24.02.2010 року допустив заборгованість перед позивачем на загальну суму 2580,03грн. Перевіркою також встановлено, що відповідачем не проводилась звітність за 2009 рік, що підтверджується довідкою від 12.03.2010р. №1156/04 та інформаційним листом від 23.04.2010р. №1915/04, наявними в матеріалах справи.
Таким чином, станом на 23.04.2010 року заборгованість відповідача перед управлінням Пенсійного фонду України в Рогатинському районі становить 2580,03 грн., станом на день розгляду справи не погашена, а тому підлягає стягненню в судовому порядку. Суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.
У позовній заяві позивач просить суд забезпечити позов шляхом заборони відповідачу вчиняти дії щодо відчуження наявних в нього активів.
Відповідно до ч. 1 ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України, суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Однак, позивачем в позовній заяві не зазначені та документально не підтверджені обставини, які б вказували на очевидну небезпеку заподіяння шкоди його правам, свободам та інтересам .
Позивачем не доведено існування обставин вказаних у частині 1 статті 117 КАС України.
Крім цього, суд звертає увагу, що відповідно до частини 3, 4, ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України, суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються; адміністративний позов, крім способу, встановленого частиною третьою цієї статті, може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.
Однак, всупереч вказаній процесуальній нормі позивач просить суд забезпечити позов по відношенню до суб'єкта підприємницької діяльності -юридичної особи, що не передбачено КАС України.
На підставі вищенаведеного, суд не вбачає правових підстав для задоволення заявленого в позовній заяві клопотання про забезпечення адміністративного позову, з огляду на його невідповідність вимогам ст.ст.117,118 КАС України.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з селянсько-фермерського господарства «Демчишина Володимира Даниловича»на користь управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі (ЄДРПОУ 205550435), заборгованість по сплаті страхових внесків в сумі 2580,03 (дві тисячі п'ятсот вісімдесят) гривень 03 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Судя (підпис) ОСОБА_2
Постанова складена в повному обсязі 05.05.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2015 |
Номер документу | 47801668 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні