Справа № 815/3949/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 липня 2015 року Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Кілійського районного товариства мисливців та рибалок про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 9050,00 грн. та пені в розмірі 9900, 00 грн. та пені в розмірі 356,40 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить стягнути з Кілійського районного товариства мисливців та рибалок на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 9900,00 грн. та пеню в розмірі 356,40 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що у відповідності до нормативу місць призначених для працевлаштування інвалідів відповідач повинен був створити 1 робоче місце в 2014 році, проте не створив жодного, у зв'язку з чим до Кілійського районного товариства мисливців та рибалок застосовано адміністративно-господарські санкції в розмірі 9900,00 грн. та внаслідок несплати у встановлений законом строк вказаних санкцій, нараховано пеню за 36 днів затримки в розмірі 345,40 грн. Також, зазначає, що на підприємстві протягом 2014 року працював 1 інвалід, проте норматив по працевлаштуванню інвалідів дорівнює 0,41, оскільки інвалід протягом 2014 року відпрацював лише 5 місяців.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив задовольнити позов та не заперечувала, що всі письмові докази позивачем до суду надані тому не заперечує проти продовження розгляду справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача до суду не з'явився, про дату час та місце проведення судового засідання повідомлений відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства. Надав до суду письмові заперечення, в яких просив в задоволенні адміністративного позову відмовити. На обґрунтування своєї правової позиції зазначив, що 17 липня 2014 року на підприємство була прийнята 1 особа інвалід - ОСОБА_1 Оскільки фактично ОСОБА_1 в 2014 році відпрацювала 5 місяців та 15 днів, відповідач вважає, що позивачем не вірно проведений розрахунок нормативу робочих місць. Так ,на думку відповідача вірним є розрахунок виходячи з фактично відпрацьованих днів, а не повних місяців: 168/365 = 0,46 = 0,5 = 1. Таким чином, Кілійське районне товариство мисливців та рибалок діяло у відповідності до діючого законодавства України, не порушуючи Закон України «Про основи соціального захисту інвалідів».
Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.
Дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Згідно до ч. 3 ст. 18-1 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 цього Закону.
Так, Наказом Мінпраці України від 10.02.2007 року № 42, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 року №117/13384 «Про затвердження форми звітності № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів» та Інструкції щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», затверджена форма звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів та встановлений порядок її заповнення та розрахунку нормативів та адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативів.
Відповідно до п. 3.1, п. 3.2, п. 3.3, п. 3.4 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ (річна) у рядку 01 відображається середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік, яка визначається відповідно до пункту 3.2 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 № 286 та зареєстрованої Міністерством юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722 (із змінами). У рядку 02 відображається середньооблікова кількість штатних працівників за рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність. У рядку 03 відображається кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених роботодавцем, відповідно до нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, установленого статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". Показник рядка 03 визначається для роботодавців, у яких працює від 25 осіб, шляхом множення показника рядка 01 на 4 %, а для роботодавців, у яких працює від 8 до 25 осіб, дорівнює 1 особі. Дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення.
Згідно до звіту Кілійського районного товариство мисливців та рибалок про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ за 2014 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу складала 10 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 особа; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» - 1 особа (а.с. 6).
Згідно розділу 2 звіту (список працюючих інвалідів - штатних працівників, які були зайняті на підприємстві у 2014 році) - ОСОБА_1 відпрацювала на підприємстві протягом 2014 року 5 місяців. Разом з тим, як вбачається з колонки 10 (№ та дата наказу про прийняття на роботу), ОСОБА_1 прийнята на підприємство відповідача 17.07.2014 року, тобто фактично ця особа відпрацювала у 2014 році 5 місяців та 15 днів, що дорівнює 168 днів. (а.с. 7).
Так, з урахуванням кількості днів, фактично відпрацьованих ОСОБА_1 на підприємстві відповідача, норма щодо працевлаштування інвалідів розраховується наступним чином: 168/365=0,46, та згідно вимог пункту 3, 4 Наказу № 42, оскільки при обчисленні виникло дробове число, а після коми стоїть число 4, то відповідно число округлюється до 0.
За таких підстав доводи відповідача, що ним правомірно у рядку 02 звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік зазначено середньооблікову кількість штатних працівників, яким відповідно до діючого законодавства встановлена інвалідність, - 1 особа, суд вважає необґрунтованими та такими, що спростовуються зібраними по справі доказами.
Таким чином, відповідно до норм діючого законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2014 року відповідачем не виконано.
На підставі даних звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було складено розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2014 звітний рік в розмірі 9900,00 грн., яку відповідач повинен був сплатити (а.с. 8).
Станом на 21.05.2015 року у зв'язку з несплатою відповідачем суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 9900,00 грн., позивачем було нараховано Кілійському районному товариству мисливців та рибалок пеню виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України, у розмірі 356,40 грн.
За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог і адміністративний позов підлягає задоволенню
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Кілійського районного товариства мисливців та рибалок (код ЄДРПОУ 23217222) р/р 26001300982150, МФО 328845, АТ «Ощадбанк» на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 13901271) суму адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 9900,00 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративних санкцій у розмірі 356,40 грн., всього у розмірі 10256,40 грн. на р/р 31215230700234, банк - ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач - УК у Кілійському районі, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37905000.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.
Повний текст постанови складено та підписано 31 липня 2015 року.
Суддя О.А. Левчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2015 |
Оприлюднено | 06.08.2015 |
Номер документу | 47840566 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні