Ухвала
від 01.12.2015 по справі 815/3949/15
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 грудня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/3949/15

Категорія: 10.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Левчук О. А.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого - судді Скрипченка В.О.,

суддів Золотнікова О.С., Осіпова Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання Сівєлькіної С.Є.,

представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Кілійського районного товариства мисливців та рибалок на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 31 липня 2015 року у справі за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Кілійського районного товариства мисливців та рибалок про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 9900, 00 грн. та пені в розмірі 356,40 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

09 липня 2015 року Одеський обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до Кілійського районного товариства мисливців та рибалок, в якому просило стягнути з Кілійського районного товариства мисливців та рибалок на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 9900,00 грн. та пеню в розмірі 356,40 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що у відповідності до нормативу місць призначених для працевлаштування інвалідів відповідач повинен був створити 1 робоче місце в 2014 році, проте не створив жодного, у зв'язку з чим до Кілійського районного товариства мисливців та рибалок застосовано адміністративно-господарські санкції в розмірі 9900,00 грн. та внаслідок несплати у встановлений законом строк вказаних санкцій, нараховано пеню за 36 днів затримки в розмірі 345,40 грн. Також, на підприємстві протягом 2014 року працював 1 інвалід, проте норматив по працевлаштуванню інвалідів дорівнює 0,41, оскільки інвалід протягом 2014 року відпрацював лише 5 місяців.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 31 липня 2015 року адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задоволено в повному обсязі. Стягнуто з Кілійського районного товариства мисливців та рибалок (код ЄДРПОУ 23217222) р/р 26001300982150, МФО 328845, АТ «Ощадбанк» на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 13901271) суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 9900,00 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративних санкцій у розмірі 356,40 грн., всього у розмірі 10256,40 грн. на р/р 31215230700234, банк - ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач - УК у Кілійському районі, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37905000.

Не погоджуючись із постановленим у справі судовим рішенням Кілійське районне товариство мисливців та рибалок подало апеляційну скаргу, у якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права та неповне з'ясування обставин справи, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою в задоволенні позову Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів відмовити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, доводи апеляційної скарги, пояснення на неї представника позивача ОСОБА_1, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду в межах апеляційної скарги, колегія суддів дійшла таких висновків.

Судом першої інстанції встановлено наступне.

Наказом Мінпраці України від 10.02.2007 року №42, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 року №117/13384 «Про затвердження форми звітності № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів» та Інструкції щодо заповнення форми звітності №10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», затверджена форма звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів та встановлений порядок її заповнення та розрахунку нормативів та адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативів.

Відповідно до п. 3.1, п. 3.2, п. 3.3, п. 3.4 Інструкції щодо заповнення форми звітності №10-ПІ (річна) у рядку 01 відображається середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік, яка визначається відповідно до пункту 3.2 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 р. №286 та зареєстрованої Міністерством юстиції України 30.11.2005 р. за №1442/11722 (із змінами). У рядку 02 відображається середньооблікова кількість штатних працівників за рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність. У рядку 03 відображається кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених роботодавцем, відповідно до нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, установленого статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». Показник рядка 03 визначається для роботодавців, у яких працює від 25 осіб, шляхом множення показника рядка 01 на 4 %, а для роботодавців, у яких працює від 8 до 25 осіб, дорівнює 1 особі. Дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення.

З звіту Кілійського районного товариства мисливців та рибалок про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою №10-ПІ за 2014 рік вбачається, що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу складала 10 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 особа; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» - 1 особа (а.с. 6).

Згідно розділу 2 звіту (список працюючих інвалідів - штатних працівників, які були зайняті на підприємстві у 2014 році) - ОСОБА_2 відпрацювала на підприємстві протягом 2014 року 5 місяців. Разом з тим, як вбачається з колонки 10 (№ та дата наказу про прийняття на роботу), ОСОБА_2 прийнята на підприємство відповідача 17.07.2014 року, тобто фактично ця особа відпрацювала у 2014 році 5 місяців та 15 днів, що дорівнює 168 днів (а.с. 7).

Так, з урахуванням кількості днів, фактично відпрацьованих ОСОБА_2 на підприємстві відповідача, норма щодо працевлаштування інвалідів розраховується наступним чином: 168/365=0,46, та згідно вимог пункту 3, 4 Наказу №42, оскільки при обчисленні виникло дробове число, а після коми стоїть число 4, то відповідно число округлюється до 0.

За таких підстав колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, який визнав необґрунтованими та такими, що спростовуються зібраними по справі доказами доводи відповідача про те, що ним правомірно у рядку 02 звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік зазначено середньооблікову кількість штатних працівників, яким відповідно до діючого законодавства встановлена інвалідність - 1 особа.

Задовольняючи адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суд першої інстанції виходив з наступного, з чим погоджується апеляційний суд.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Згідно до ч. 3 ст. 18-1 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 цього Закону.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов правильно вирішив, що відповідно до норм діючого законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2014 року відповідачем не виконано.

На підставі даних звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було складено розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2014 звітний рік в розмірі 9900,00 грн., яку відповідач повинен був сплатити (а.с. 8).

Станом на 21.05.2015 року у зв'язку з несплатою відповідачем суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 9900,00 грн., позивачем було нараховано Кілійському районному товариству мисливців та рибалок пеню виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України, у розмірі 356,40 грн.

За таких обставин колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для задоволення позову Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

Колегія суддів вважає рішення суду першої інстанції правильним і таким, що відповідає вимогам ст. ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71 КАС України та не приймає доводи, наведені в апеляційній скарзі про те, що постанова підлягає скасуванню.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та не допустив порушень норм матеріального і процесуального права при вирішенні справи, а наведені в апеляційній скарзі доводи правильність рішення суду не спростовують.

Відтак, апеляційна скарга Кілійського районного товариства мисливців та рибалок задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Кілійського районного товариства мисливців та рибалок залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 31 липня 2015 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення ухвали апеляційного суду в повному обсязі.

Головуючий В.О.Скрипченко

Суддя О.С.Золотніков

Суддя Ю.В.Осіпов

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2015
Оприлюднено15.12.2015
Номер документу54226250
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3949/15

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Постанова від 31.07.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 10.07.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні