Справа № 640/10700/15-а
н/п 2-а/640/114/15
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.08.2015 року Київський районний суд м. Харкова в складі: головуючого
судді Чередник В.Є.
при секретарі Кривенко Т.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові цивільну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради про визнання дій незаконними та стягнення суми, -
Встановив:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив визнати дії відповідача в частині невиплати за 2015 р. ОСОБА_2 одноразової допомоги у зв»язку з 9 травня в розмірі 3000 грн.- незаконними та стягнути з відповідача на користь позивача невиплачену його матері ОСОБА_2 вказану допомогу в розмірі 3000 грн.
У судовому засіданні позивач підтримав доводи позовної заяви та просив задовольнити його з підстав, викладених у позові.
Представник відповідача - Департементу праці та соціальної політики Харківської міської ради ОСОБА_3, яка діє на підставі довіреності проти задоволення позову заперечувала, виклавши свої доводи письмово та підтримавши їх в ході судового розгляду.
Суд, вислухавши доводи сторін, вивчивши матеріали справи та перевіривши надані сторонами докази, вважає, що позов не підлягає задоволенню за наступних підстав.
Судом встановлено, що та сторонами не заперечено, що 21 квітня 2015 року до Департаменту діловодства Харківської міської ради надійшла заява ОСОБА_2 від 30.03.2015 року на ім'я Харківського міського голови про надання їй грошової допомоги в зв'язку із складною життєвою ситуацією та тяжким матеріальним становищем. В заяві вказано, що заявниця має статус: жертва нацистських переслідувань.
Зазначене звернення згідно із ст. 15 Закону України «Про звернення громадян» було направлено на розгляд заступнику міського голови з питань охорони здоров'я та соціального захисту населення ОСОБА_4, та згідно із повноваженнями виконавчих органів міської ради у сфері соціального захисту населення - до Управління
Враховуючи те, що розпорядником коштів на виплату зазначеної грошової допомоги є Управління, яке є самостійною юридичною особою, 05.05.2015 року був виданий наказ заступника директора Департаменту - начальника управління праці та соціальних питань № 217 «Про надання грошової допомоги громадянам», згідно із додатком до якого ОСОБА_2 мала отримати грошову допомогу в розмірі 3000 грн.
На підставі цього наказу грошова допомога була призначена 34 особам на суму102 000 грн.
Згідно ст.43 Бюджетного кодексу України при виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів, що передбачає здійснення Державним казначейством України ряду функцій, в т.ч. контролю за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень бюджету, взятті бюджетних зобов'язань розпорядниками бюджетних коштів та здійсненні платежів за цими зобов'язаннями.
05 травня 2015 року управлінням Державної казначейської служби України був отриманий Реєстр бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 05.05.2015 року № 101, в тому числі на суму 102 000 грн., яка на рахунок Управління надійшла 09.06.2015 року.
Відповідно до ст. 24 ЦК України людина як учасник цивільних відносин вважається фізичною особою.
Статтею 25 ЦК України встановлено, що здатність мати цивільні права та обов'язки (цивільну правоздатність) мають усі фізичні особи. Цивільна правоздатність фізичної особи припиняється у момент її смерті.
ОСОБА_2 померла 06 травня 2015 року, про що свідчить свідоцтво про смерть (ОСОБА_4 І-ВЛ № 495465).
Ст.1219 ЦК України визначено, що до складу спадщини не входять права та обов'язки, що нерозривно пов'язані з особою спадкодавця, зокрема, права на аліменти, пенсію, допомогу або інші виплати, встановлені законом.
Згідно зі ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до
виключної компетенції міської ради віднесено затвердження на сесії програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно- територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.
Рішенням 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 №989/12 (зі змінами) затверджена Програма сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення міста Харкова на 2013-2016 роки.
Згідно із п.8.1.6 Програми за рахунок коштів місцевого бюджету міста Харкова забезпечується виплата одноразової адресної грошової допомоги ветеранам, які проживають у місті Харкові: інвалідам Великої Вітчизняної війни, учасникам бойових дій Великої Вітчизняної війни, учасникам Великої Вітчизняної війни, головам первинних ветеранських організацій, дітям війни (додаток 11).
ОСОБА_2 мала право на пільги, встановлені статтею б3 Закону України «Про жертви нацистських переслідувань», а також на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників війни.
Положенням про надання одноразової адресної грошової допомоги ветеранам, які мешкають у місті Харкові: інвалідам Великої Вітчизняної війни, учасникам бойових дій Великої Вітчизняної війни, учасникам Великої Вітчизняної війни, головам первинних ветеранських організацій, дітям війни (додаток 11 до Програми) встановлено:
Питання щодо надання грошової допомоги розглядається управлінням праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради за дорученням міського голови (п. 1.3.);
Грошова допомога вищезазначеним категоріям громадян надається у зв'язку з необхідністю проведення лікування, а також у випадку, коли заявник потрапив у складну життєву ситуацію, і надається один раз на рік (п.1.4.).
Ст.63 Закону України «Про жертви нацистських переслідувань» не передбачено виплату грошової допомоги особам, зазначеним у цій статті, які потрапили у складну життєву ситуацію та в зв'язку з тяжким матеріальним становищем.
На підставі ст.63 Закону України «Про жертви нацистських переслідувань» щороку до 5 травня особам, зазначеним у цій статті, які нагороджені орденами і медалями колишнього Союзу РСР за самовіддану працю та бездоганну військову службу в тилу в роки Великої Вітчизняної війни, а також іншим особам, зазначеним у цій статті, виплачується разова грошова допомога у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.
Статтею 7 Бюджетного кодексу України закріплені принципи бюджетної системи України, зокрема: принцип самостійності: Державний бюджет України та місцеві бюджети є самостійними. Держава коштами державного бюджету не несе відповідальності за бюджетні зобов'язання органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування. Органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування коштами відповідних місцевих бюджетів не несуть відповідальності за бюджетні зобов'язання одне одного, а також за бюджетні зобов'язання держави. Самостійність бюджетів забезпечується закріпленням за ними відповідних джерел доходів бюджету, правом відповідних органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України, правом Верховної Ради Автономної Республіки Крим та відповідних місцевих рад самостійно і незалежно одне від одного розглядати та затверджувати відповідні місцеві бюджети; принцип цільового використання бюджетних коштів - бюджетні кошти
використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.
Цільове призначення коштів Програми - у зв'язку з необхідністю проведення лікування, а також у випадку, коли заявник потрапив у складну життєву ситуацію.
Таким чином, одноразова грошова допомога ОСОБА_2 була призначена згідно із положеннями Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на підставі її особистої заяви в зв'язку з тим, що саме вона, має складну життєву ситуацію та тяжке матеріальне становище.
Статтею 70 Бюджетного кодексу України встановлено, що видатки місцевих бюджетів включають бюджетні призначення, встановлені рішенням про місцевий бюджет, на конкретні цілі, пов'язані з реалізацією програм, перелік яких визначений статтями 88-91 цього Кодексу.
Враховуючи, що кошти на виплату грошової допомоги ветеранам, які проживають у місті Харкові: інвалідам Великої Вітчизняної війни, учасникам бойових дій Великої Вітчизняної війни, учасникам Великої Вітчизняної війни, головам первинних ветеранських організацій, дітям війни надійшли з управління Державної казначейської служби України 09.06.2015 року, тобто через місяць після смерті ОСОБА_2, на підставі вимог ст. 1219 ЦК України, вказана грошова допомога не була виплачена сину заявниці.
На підтвердження позовних вимог ОСОБА_1 посилається на те, що грошова допомога, яка була призначена його матері за її особистою заявою в зв'язку із її складною життєвою ситуацією та її тяжким матеріальним становищем, буде використана ним для виготовлення пам'ятника матері та таблички.
В судовому засіданні позивачем підтверджено факт отримання ним допомоги на поховання матері, після її смерті, в розмірі її двомісячної пенсії.
Відповідно до ст.71 ч.1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Статтею 2 КАС України встановлено, що у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для вчинення дій; добросовісно; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.
Таким чином, перевіривши дії відповідача на відповідність вимогам ст. 2 КАС України, відсутність доказів порушення особистих прав позивача діями відповідача, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 11, 159-163, 167 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради про визнання дій незаконними та стягнення суми - відмовити.
Постанова може бути оскаржена шляхом подачі протягом 10 днів з її проголошення, або з дня складення постанови у повному обсязі до Київського районного суду м. Харкова апеляційної скарги до Київського районного суду м. Харкова.
Суддя -
Суд | Київський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2015 |
Оприлюднено | 10.08.2015 |
Номер документу | 47946809 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський районний суд м.Харкова
Чередник В. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні