Постанова
від 16.02.2010 по справі 2а-69/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 лютого 2010 року справа № 2а-69/10/2370

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Мишенка В.В.,

при секретарі Дубовій Ю.С.,

за участю: представника позивача ОСОБА_1 - за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Уманського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості,

В С Т А Н О В И В:

Звернувшись до суду Уманський районний центр зайнятості (далі-позивач) просить стягнути з ОСОБА_2 (далі-відповідач) кошти виплачені як допомога по безробіттю в сумі 120 грн. 00 коп.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач 13.08.2009 року звернулась до Уманського районного центру зайнятості в пошуках роботи. Наказом Уманського районного центру зайнятості № НТ 090813 від 13.08.2009 року відповідачу надано статус безробітної і призначено допомогу по безробіттю. 20.10.2009 року відповідачу відповідно до наказу № НТ 091020 припинено виплату допомоги по безробіттю у зв'язку невідвідуванням безробітною державної служби зайнятості без поважних причин протягом 30 календарних днів та більше відповідно до п.п. 13 п.1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 1533-III від 02.03.2000 року (далі - Закон України № 1533-III) та знято з обліку у зв'язку невідвідуванням безробітною державної служби зайнятості без поважних причин протягом 30 календарних днів та більше без поважних причин після встановленого строку відвідування відповідно до абзацу 4 пп. 2 п. 20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу та безробітних.

Під час перевірки достовірності даних безробітних, які є підставою для надання особам статусу безробітного та призначення їх матеріального забезпечення на випадок безробіття, було встановлено, що відповідач зарахована на навчання до Уманського професійного аграрного ліцею, на денну форму навчання з 01.09.2009 року в період перебування на обліку в Уманському районному центрі зайнятості, що підтверджується довідкою Уманського професійного аграрного ліцею № 710 від 02.12.2009 року. Таким чином, загальна сума коштів, отриманих відповідачем як допомога по безробіттю, за період часу з 01.09.2009 року по 10.09.2009 року становить 120 грн. 00 коп., що підтверджується довідкою позивача № 2367102 від 04.01.2010 року. В зв'язку з чим, 14.12.2009 року позивачем видано наказ № 2367/70 про повернення коштів, виплачених ОСОБА_3, в якості допомоги по безробіттю в сумі 120 грн. 00 коп. про що відповідач була повідомлена належним чином. Станом на 06.01.2010 року вказані кошти відповідачем не повернуті.

В судовому засіданні представник позивача надав суду клопотання про уточнення позовних вимог, в зв'язку з частковою сплатою відповідачем боргу, відповідно до якого просив суд стягнути з відповідача кошти виплачені як допомога по безробіттю в сумі 49 грн. 00 коп. Відповідач в судове засідання не прибула, надіславши суду письмові заперечення на позовну заяву, відповідно до яких позов не визнає повністю з зв'язку з тим, що вона навчається в Уманському професійному аграрному ліцею з 08.09.2009 року, а не з 01.09.2009 року, так як вказує позивач і тому відсутні підстави для стягнення з неї коштів виплачених як допомога по безробіттю в сумі 120 грн. 00 коп.

Вислухавши доводи представника позивача, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Відповідач 13.08.2009 року звернулась до Уманського районного центру зайнятості із заявою щодо надання їй статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання її працевлаштування.

Наказом Уманського районного центру зайнятості № НТ 090813 від 13.08.2009 року відповідачу надано статус безробітної і призначено допомогу по безробіттю.

Під час відвідування Уманського районного центру зайнятості відповідач повідомила про зарахування її на навчання до Уманського професійного аграрного ліцею, в зв'язку з чим відповідачу працівником Уманського районного центру зайнятості було запропоновано надати до центру зайнятості підтверджуючі документи про дату зарахування до навчального закладу. В подальшому відповідач вказаних документів не надала та з 10.09.2009 року центр зайнятості не відвідувала.

20.10.2009 року відповідачу відповідно до наказу № НТ 091020 припинено виплату допомоги по безробіттю у зв'язку невідвідуванням безробітною державної служби зайнятості без поважних причин протягом 30 календарних днів та більше відповідно до п.п. 13 п.1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 1533-III від 02.03.2000 року (далі - Закон України № 1533-III) та знято з обліку у зв'язку невідвідуванням безробітною державної служби зайнятості без поважних причин протягом 30 календарних днів та більше без поважних причин після встановленого строку відвідування відповідно до абзацу 4 пп.2 п. 20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу та безробітних.

Загальна сума коштів, отриманих відповідачем як допомога по безробіттю, за період часу з 01.09.2009 року по 10.09.2009 року становить 120 грн. 00 коп., що підтверджується довідкою позивача № 2367102 від 04.01.2010 року.

В своїй заяві від 13.08.2009 року про надання статусу безробітної відповідач вказувала, що вона не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається та соціальних виплат не отримує.

Під час перевірки достовірності даних безробітних, які є підставою для надання особам статусу безробітного та призначення їх матеріального забезпечення на випадок безробіття, було встановлено, що відповідач зарахована на навчання до Уманського професійного аграрного ліцею, на денну форму навчання з 01.09.2009 року в період перебування на обліку в Уманському районному центрі зайнятості, що підтверджується довідкою Уманського професійного аграрного ліцею № 710 від 02.12.2009 року. Таким чином, загальна сума коштів, отриманих відповідачем як допомога по безробіттю, за період часу з 01.09.2009 року по 10.09.2009 року становить 120 грн. 00 коп., що підтверджується довідкою позивача № 2367102 від 04.01.2010 року. В зв'язку з чим, 14.12.2009 року позивачем видано наказ № 2367/70 про повернення коштів, виплачених ОСОБА_3, в якості допомоги по безробіттю в сумі 120 грн. 00 коп. про що відповідача була повідомлена належним чином. Станом на 06.01.2010 року вказані кошти відповідачем не повернуті.

Твердження відповідача про те, що вона була зарахована на навчання до Уманського професійного аграрного ліцею з 08.09.2009 року суд розцінює критично, так як відповідно довідки Уманського професійного аграрного ліцею № 710 від 02.12.2009 року ОСОБА_2 навчається в Уманському професійному аграрному ліцеї, на денні формі навчання з 01.09.2009 року. В зв'язку з чим, позовні вимоги підлягають до задоволення, так як саме за період з 01.09.2009 року по 10.09.2009 року відповідач отримала допомогу по безробіттю в сумі 120 грн. 00 коп. та які позивач просить сягнути з відповідача. Крім того, станом на 16.02.20010 року відповідач частково сплатила заборгованість в сумі 79 грн. 00 коп., що також вказує на визнання відповідачем позовних вимог.

Законом УРСР «Про зайнятість населення» № 803-XII від 01.03.1991 року передбачено, що безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу. Відповідно до пп. «е» п.3 ст. 1 Закону УРСР «Про зайнятість населення» № 803-XII від 01.03.1991 року в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, які проходять професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації з відривом від виробництва, навчаються в денних загальноосвітніх школах і вищих навчальних закладах.

Стаття 8 Закону України № 1533-III зазначає, що Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.

Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.

Відповідно до ст. 12 Закону України № 1533-III, виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Директор Державного центру зайнятості центрального органу виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики та його заступники є відповідно керівником та заступниками виконавчої дирекції Фонду.

Виконавча дирекція Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду.

Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Статтею 23 Закону України № 1533-III передбачено, що застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 22 Закону України № 1533-III, розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Кабінетом Міністрів України, залежно від страхового стажу.

Відповідно до пп. 1. 3 п. 1 ст. 31 Закону України № 1533-III виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі вступу безробітного до навчального закладу на навчання з відривом від виробництва.

У відповідності до ст. 30 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, пп. «б» п.3 ст. 1 УРСР «Про зайнятість населення» № 803-XII від 01.03.1991 року та п. 6.1 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 307 від 20.11.2000 року - застраховані особи зобов'язані у повному обсязі та у встановлені законодавством України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування строки сплачувати внески страховикам, повідомляти страховиків про обставини, що спричиняють зміни розміру матеріального забезпечення із загальнообов'язкового державного соціального страхування та порядку його надання (зміни стану непрацездатності, в складі сім'ї, звільнення з роботи, працевлаштування, виїзд за межі держави тощо). Сума вартості матеріального забезпечення та соціальних послуг, наданих застрахованій особі внаслідок зловживання або невиконання нею своїх обов'язків, стягується з цієї особи в судовому порядку.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається та їх обґрунтування.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.11,14,70,71,89,94,159 - 163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Уманського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_2: 20324, Черкаська область, Уманський район, с. Родниківка, пров. Робочий, 5 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Уманського районного центру зайнятості: 20300, Черкаська область, м. Умань, вул. Воїнів-Інтернаціоналістів, 1 (код ЄДРПОУ 21368537) 49 (сорок дев'ять) грн. 00 коп. виплачених як допомога по безробіттю.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя В.В. Мишенко

Повний текст постанови виготовлений 17 лютого 2010 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2010
Оприлюднено11.08.2015
Номер документу47997520
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-69/10/2370

Ухвала від 15.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 29.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Постанова від 16.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Постанова від 16.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Мишенко Володимир Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні