cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"05" серпня 2015 р. Справа № 903/398/15 Суддя господарського суду Волинської області Дем'як В.М., розглянувши заяву Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації
про відстрочку виконання рішення господарського суду Волинської області від 28.04.2015р.
у справі за позовом: Луцького міжрайонного управління водного господарства
до Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації
про стягнення 111 944,00грн.
Представники:
від заявника: Ковальчук- довіреність №1533/17/2-15 від 27.07.2015р.
від стягувача: Скулінець Н.І. - довіреність №525/7/1-15 від 04.08.2015р.
В судовому засіданні 04.08.2015р. на підставі ст. 77 ГПК України було оголошено перерву до 05.08.2015р. до 16:30 год. для ознайомлення позивача з матеріалами справи та надання додаткових доказів.
Встановила: 28.07.2015р. заявник - Департамент агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації звернувся до господарського суду з заявою про відстрочку виконання рішення господарського суду Волинської області від 28.04.2015р. про стягнення з Департаменту агропромислового розвитку Волинської облдержадміністрації (43000, м. Луцьк, проспект Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 00730262 ) на користь Луцького міжрайонного управління водного господарства (43010, м. Луцьк, вул. Заводська, 3, код ЄДРПОУ 01033740) 111 944,00грн. боргу, 2 238,89 грн. витрат по сплаті судового збору. Всього - 114 182,89грн. відповідно до ч. 1 ст. 121 ГПК України.
В обґрунтування підстав для розстрочення рішення посилається на важкий фінансовий стан Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації, який спричинив відповідне фінансування з державного бюджету.
В судовому засіданні представник Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації заяву про відстрочку виконання рішення господарського суду Волинської області від 28.04.2015р. підтримав в повному обсязі.
Представник стягувача в судовому засіданні подала заяву за вх. №01-54/7637/15 від 05.08.2015р. в якій повідомила, що виключно з метою недопущення блокування роботи заявника, Луцьке міжрайонне управління водного господарства погоджується на відстрочення виконання рішення суду до 31 грудня 2015р.
Заслухавши пояснення боржника та стягувача, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -
в с т а н о в и в:
Рішенням господарського суду Волинської області від 28.04.2015року у справі №903/398/15 на користь Луцького міжрайонного управління водного господарства стягнуто з Департаменту агропромислового розвитку Волинської облдержадміністрації - 111 944,00грн. боргу, 2 238,89грн. витрат по сплаті судового збору. Всього - 114 182,89грн.
12.05.2015р. на виконання рішення господарського суду Волинської області від 28.04.2015р., видано наказ за №903/398/15-1.
У відповідності до ст. 121 Господарського процесуального кодексу України, при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, господарський суд, який видав виконавчий документ, розглядає це питання в судовому засіданні з викликом сторін і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, змінити спосіб та порядок його виконання.
Господарський процесуальний кодекс України не визначає переліку обставин, які свідчать про неможливість виконання рішення чи утруднюють його виконання, а тому суд оцінює докази, що підтверджують зазначені обставини, за правилами ст. 43 ГПК України і за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення чи унеможливлюють його виконання, має право розстрочити виконання рішення. Тобто, до заяви мають бути додані докази, які підтверджують обставини, викладені в заяві щодо неможливості чи утруднення виконання рішення.
Згідно з положеннями постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012р. №9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" господарський суд на підставі статті 121 ГПК має право за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за власною ініціативою у виняткових випадках залежно від обставин справи відстрочити, розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання. Оскільки згадана стаття не обмежує відповідне право господарського суду певним строком, воно може бути реалізоване у будь-який час після набрання рішенням законної сили і до його фактичного повного виконання, в межах строку пред'явлення наказу до виконання.
Розстрочка - це виконання рішення частками, встановленими господарським судом, з певним інтервалом у часі, строки виконання кожної частки також повинні визначатись господарським судом.
Пунктом 7.2 зазначеної постанови визначено, що підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) -тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи -наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб -стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Пленум Верховного Суду України у п.10 Постанови від 26.12.2003р. №14 "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження" зауважив, що при вирішенні заяв державного виконавця чи сторони про відстрочку або розстрочку виконання рішення, встановлення або зміну способу й порядку його виконання суду потрібно мати на увазі, що відповідно до ст. 121 ГПК їх задоволення можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення (хвороба боржника або членів його сім'ї, відсутність у нього майна, яке за рішенням суду має бути передане стягувачу, стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо).
Визначальним фактором при наданні розстрочки є винятковість цих випадків та їх об'єктивний вплив на виконання рішення суду.
Отже, виходячи із наведеного, законодавець та вищі судові інстанції у будь-якому випадку пов'язують можливість відстрочення виконання судового рішення у судовому порядку з об'єктивними, непереборними, іншими словами - виключними обставинами, що ускладнюють вчасне виконання судового рішення.
Як вбачається з доводів боржника, Департамент агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації являється лише розпорядником коштів. Як зазначено в умовах договорів, які погоджені та підписані сторонами, замовник - розпорядник коштів зобов'язався забезпечити належне фінансування в межах передбачених коштів за рахунок коштів державного бюджету.
Протягом 2014р. та 2015р. Волинська обласна державна адміністрація направила клопотання до Прем'єр - міністра України (№6468/23/2-14 від 02.12.2014р., №919/23/2-15 від 17.02.2015р., №1836/23/2-15 від 27.03.2015р.) та Міністра фінансів України (№2249/17/2-14 від 28.10.2014р., №7259/26/2-14 від 31.12.2014р.) щодо виділення коштів на погашення кредиторської заборгованості за виконані роботи щодо запобігання підтопленню населених пунктів та сільськогосподарських угідь Волинської області минулих років.
Між тим, позитивної відповіді щодо вирішення даного питання не отримано.
Однак, в судовому засіданні представник Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації висловив сподівання про здійснення фінансування з державного бюджету на покриття заборгованості, в тому числі і яка виникла на виконання рішення господарського суду від 28.04.2015р. у данійсправі.
Судом взято до уваги, що наведені боржником обставини підтверджують винятковість випадку та виступають виключними обставинами, необхідними для розстрочення виконання рішення суду від 28.04.2015р.
Разом з тим, згідно ст. 124 Конституції України, ст.115 Господарського процесуального кодексу України судові рішення є обов'язковими до виконання на всій території України.
Враховуючи викладене, а також з метою недопущення порушення прав та інтересів стягувача, господарський суд вважає за можливе заяву Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації погоджену із Луцьким міжрайонним управлінням водного господарства задоволити та розстрочити виконання рішення суду від 28.04.2015р. у справі №903/398/15 до 31 грудня 2015 року.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-
УХВАЛИВ:
1. Заяву Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації про розстрочення виконання рішення господарського суду Волинської області від 28.04.2015р. у справі №903/398/15 задоволити.
2. Відстрочити виконання рішення господарського суду Волинської області від 28.04.2015 року у справі № 903/398/15 до 31 грудня 2015р.
Суддя В. М. Дем`як
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2015 |
Оприлюднено | 11.08.2015 |
Номер документу | 47999776 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Дем`як Валентина Миколаївна
Господарське
Господарський суд Волинської області
Філатова Світлана Тимофіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні