Ухвала
від 21.11.2016 по справі 903/398/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"21" листопада 2016 р. Справа № 903/398/15 Суддя господарського суду Волинської області Філатова С.Т. , розглянувши

заяву Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації від 03.11.2016р. №1886/15/2-16 (вхід. №01-59/186/16 від 07.11.2016р.) про відстрочку виконання рішення

по справі №903/398/15

за позовом Луцького міжрайонного управління водного господарства

до Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації

про стягнення 111 944,00грн.

Суддя: Філатова С.Т.

ПРЕДСТАВНИКИ:

від заявника: ОСОБА_1, довіреність №203/15/2-16 від 26.01.2016р.

від стягувача: ОСОБА_2, довіреність №596/7/1-16 від 21.11.2016р.

СУТЬ СПОРУ:

Департамент агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації звернувся до господарського суду із заявою 03.11.2016р. №1886/15/2-16 (вхід. №01-59/186/16 від 07.11.2016р.) про відстрочку виконання рішення по справі №903/398/15 до 01.01.2017р.

Заяву обґрунтовано тим, що господарським судом Волинської області по справі № 903/398/15 від 28.04.2015 року прийнято рішення про стягнення з Департаменту агропромислового розвитку Волинської облдержадміністрації заборгованості в сумі 114 182,89 грн. на користь Луцького міжрайонного управління водного господарства за здійснені заходи щодо запобігання підтопленню населених пунктів та сільськогосподарських угідь на територіях Баївської, Кисилинської, Заборольської, Журавичівської, Холопичивської сільських рад.

На примусове виконання рішення суду видано судовий наказ від 12.05.2015р.

Ухвалою господарського суду Волинської області від 05.08.2015 року задоволено заяву Департаменту агропромислового розвитку Волинської ОДА від 28.07.2015р., відстрочено виконання рішення суду від 28.04.2015 року по справі №903/398/15 до 31.12.2015р.

Однак, на 2016 рік не були передбачені асигнування за програмою КПКВ 7731810 «Здійснення заходів щодо запобігання підтопленню населених пунктів та сільськогосподарських і лісогосподарських угідь Волинської області», з якої здійснювалися видатки за виконані роботи.

Департамент являється лише розпорядником коштів другого рівня.

Як зазначено в умовах договору, який погоджений та підписаний сторонами, замовник-розпорядник коштів зобов'язувався забезпечити належне фінансування в межах передбачених коштів за рахунок коштів державного бюджету та ніс відповідальність виключно в межах відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету.

Протягом 2016 року та на даний час Департаментом агропромислового розвитку Волинської ОДА вжито всіх можливих заходів щодо виконання договірних зобов'язань та виконання рішення суду.

Відповідачем регулярно направлялися та направляються листи до Мінагрополітики України, як головного розпорядника коштів, у яких наголошується на необхідності вирішення питання виділення коштів з державного бюджету аграріям області для погашення кредиторської заборгованості, що зареєстрована в органах Державного казначейства.

Листом від 29.09.2016 року №1659/14/2-16 «Пропозиції щодо асигнувань на 2017 рік» Департамент агропромислового розвитку Волинської ОДА звернувся до Волинської ОДА з проханням про виділення коштів з державного бюджету у 2017 році на погашення існуючої підтвердженої кредиторської заборгованості минулих років за програмою підтримки АПК код 7731810 «Здійснення заходів щодо запобігання підтопленню населених пунктів та сільськогосподарських і лісогосподарських угідь на територіях області» на суму 3 010 349, 85 грн.

На даний час з Міністерством аграрної політики та продовольства України узгоджено, що у разі виникнення залишку відкритих асигнувань по коштах державного бюджету за програмами підтримки АПК, кошти будуть спрямовані на погашення кредиторської заборгованості, в тому числі і по Луцькому міжрайонному управлінню водного господарства.

З метою недопущення блокування роботи Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації (блокування банківських рахунків) у забезпеченні проведення виплат коштів за профільними державними програмами підтримки галузі АПК, що може призвести до соціальної напруги у суспільстві, Департамент просив відстрочити виконання рішення до 01.01.2017р.

В підтвердження долучив звернення до Міністерства аграрної політики та продовольства України за період з 18.01.2016р. до 29.09.2016р.

Ухвалою суду від 09.11.2016р. призначено розгляд заяви на 21.11.2016р. Зобов'язано подати суду: заявника - кошториси доходів та видатків за 2015р., 2016р., звіти про фінансові результати за 2015р. та перше півріччя 2016р.; стягувача - доводи по суті заяви про відстрочку виконання рішення суду.

У судовому засіданні 21.11.2016р. представник заявника заяву підтримав з підстав, зазначених в останній. Долучив до матеріалів справи звіти про результати фінансової діяльності (форма №9д, №9м) за 2013р., за 2014р., за 2015р., про заборгованість за бюджетними коштами (форма №7д, №7м) на 1 січня 2014р., на 1 січня 2015р., на 1 січня 2016р., на 1 липня 2016р., про надходження та використання коштів загального фонду (форма №2д, №2м) за 2013р.

Стягувач у заяві від 21.11.2016р. №595/7/1-16 та представник стягувача у судовому засіданні заяву заперечив, мотивуючи тим, що ухвалою суду від 05.08.2015р. виконання рішення від 28.04.2015р. у справі №903/398/15 вже було відстрочене до 31.12.2015р.

В судовому засіданні 21.11.2016р. оголошувалась перерва згідно зі ст.77 ГПК України до 21.11.2016р. до 11.30год. для представлення заявником додаткових доказів по справі.

Представником заявника долучено до матеріалів справи копію звіту про використання та надходження коштів загального фонду (ф. №2д, №2м) за 2013р. за програмою 7731810.

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши долучені до заяви докази, суд встановив:

Рішенням господарського суду Волинської області від 28.04.2015року у справі №903/398/15 стягнуто з Департаменту агропромислового розвитку Волинської облдержадміністрації на користь Луцького міжрайонного управління водного господарства 111 944,00грн. боргу, 2 238,89грн. витрат по сплаті судового збору, всього - 114 182,89грн.

12.05.2015р. на виконання рішення видано наказ за №903/398/15-1.

Ухвалою суду від 05.08.2015р. задоволено заяву Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації про відстрочення виконання рішення господарського суду Волинської області від 28.04.2015р. у справі №903/398/15 до 31 грудня 2015р.

03.11.2016р. Департамент агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації звернувся до господарського суду із заявою №1886/15/2-16 про відстрочку виконання рішення суду від 28.04.2015р. по справі №903/398/15 до 01.01.2017р.

Згідно ст.121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, за поданням прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Пленум Верховного Суду України у п.10 Постанови від 26.12.2003р. №14 „Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження" та Вищий господарський суд України у п.п 7.1,7.1.1 7.2 постанови пленуму від 17.10.2012р. №9 В«Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів УкраїниВ» зауважили, що господарський суд на підставі статті 121 ГПК має право за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за власною ініціативою у виняткових випадках залежно від обставин справи відстрочити, розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови (далі - рішення), змінити спосіб та порядок їх виконання.

Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Оскільки згадана стаття не обмежує відповідне право господарського суду певним строком, воно може бути реалізоване у будь-який час після набрання рішенням законної сили і до його фактичного повного виконання. Також не обмежується право заявника на повторне звернення з відповідною заявою, якщо вона вже розглядалася судом.

Заявник просить відстрочити виконання рішення суду від 28.04.2015р. до 01.01.2017р., посилаючись на відсутність асигнувань за програмою КПКВ 7731810 «Здійснення заходів щодо запобігання підтопленню населених пунктів та сільськогосподарських і лісогосподарських угідь Волинської області», з якої здійснювалися видатки за виконані роботи; важкий фінансовий стан, який спричинений неналежним фінансуванням з державного бюджету та, посилаючись на листування з Міністерством аграрної політики та продовольства України, стверджує про узгодженість спрямування залишку відкритих асигнувань по коштах державного бюджету за програмами підтримки АПК на погашення кредиторської заборгованості, в тому числі і по Луцькому міжрайонному управлінню водного господарства.

В підтвердження долучив листування з Міністерством аграрної політики та продовольства України за період з 18.01.2016р.по 29.09.2016р. (а.с. 109-118).

Судом встановлено, що Департамент агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації має кредиторську заборгованість по програмі щодо здійснення заходів по запобіганню підтопленню населених пунктів, сільськогосподарських та лісогосподарських угідь Волинської області на суму 3 010 349,85грн., що стверджується звітом про заборгованість за бюджетними коштами станом на 01.01.2016р., затверджений головним управлінням Державної казначейської служби України у Волинській області. Згідно вказаного звіту, надходжень коштів по даній цільовій програмі із державного бюджету України не відбувалося.

Листом від 29.09.2016 року №1659/14/2-16 «Пропозиції щодо асигнувань на 2017 рік» Департамент агропромислового розвитку Волинської ОДА звернувся до Волинської ОДА з проханням про виділення коштів з державного бюджету у 2017 році на погашення існуючої підтвердженої кредиторської заборгованості минулих років за програмою підтримки АПК код 7731810 «Здійснення заходів щодо запобігання підтопленню населених пунктів та сільськогосподарських і лісогосподарських угідь на територіях області» на суму 3 010 349,85грн.

Також, згідно поданих представником заявника (боржника) звітів про результат фінансової діяльності (форма №9д, №9м) за 2014р., за 2015р. встановлено, що дефіцит за загальним фондом становить: 9 732 518,06 грн., 9 725 838,76 грн. (а.с. 121).

У судовому засіданні представник заявника засвідчив, що відстрочка виконання рішення сприятиме повному виконанню судового рішення у зв'язку з узгодженістю з розпорядником коштів питання спрямування залишків відкритих асигнувань по коштах державного бюджету на погашення кредиторської заборгованості попередніх років та зауважив, що відстрочення стосується нетривалого періоду до 1,5 місяця.

Враховуючи викладене, зважаючи на нетривалий період відстрочки до півтора місяця, суд дійшов висновку, що наведені заявником обставини є тими виключними обставинами, які дають підстави для задоволення заяви Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації від 03.11.2016р. №1886/15/2-16 (вхід. №01-59/186/16 від 07.11.2016р.) про відстрочку виконання рішення по справі №903/398/15 на строк до 01.01.2017р.

Враховуючи викладене, господарський суд, керуючись ст.ст. 86, 121 ГПК України, господарський суд, -

ухвалив:

1. Заяву Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації від 03.11.2016р. №1886/15/2-16 (вхід. №01-59/186/16 від 07.11.2016р.) про відстрочку виконання рішення по справі №903/398/15 задовольнити.

2. Відстрочити виконання рішення господарського суду від 28.04.2015р. у справі №903/398/15 до 01.01.2017р.

Суддя С.Т.Філатова

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення21.11.2016
Оприлюднено29.11.2016
Номер документу62940015
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/398/15

Ухвала від 31.08.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Ухвала від 23.08.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Ухвала від 09.08.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 21.11.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Філатова Світлана Тимофіївна

Ухвала від 09.11.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Філатова Світлана Тимофіївна

Ухвала від 05.08.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Судовий наказ від 12.05.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Філатова Світлана Тимофіївна

Рішення від 30.04.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Філатова Світлана Тимофіївна

Ухвала від 09.04.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Філатова Світлана Тимофіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні