Постанова
від 07.10.2010 по справі 2а-3146/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" жовтня 2010 р. Справа № 2a-3146/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Лучко О.О.

при секретарі Круглій О.М.,

за участю сторін:

представника позивача: ОСОБА_1,

представника відповідача:не з"явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції у Снятинському районі, вул. В.Коснятина, 62,м. Снятин,Івано-Франківська область,78300

до відповідача: Відкритого акціонерного товариства "Снятинавто", вул. Річна, 9,м. Снятин,Івано-Франківська область,78300

про стягнення заборгованості за рахунок активів боржника в сумі 55 686,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

07.09.2010 року державна податкова інспекція в Снятинському районі звернулася в суд з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Снятинавто" про стягнення утриманого, однак (в порушення вимог п.п.8.1.2 п.п.8.2 ст.8 Закону України В«Про податок з доходів фізичних осібВ»№889-1У від 22.05.2003р.) своєчасно не перерахованого в дохід бюджету податку з доходів фізичних осіб за рахунок активів платника податків в розмірі 55 686 гривень.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, наведених у позовній заяві. Просила позов задовольнити повністю та стягнути в судовому порядку заборгованість по сплаті даного виду податку.

Представник відповідача повторно у судове засідання не зВ»явився з невідомих суду причин, хоча належним чином повідомлений про розгляд справи. Правом подання заперечення проти позову не скористався, заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи слухання справи без його участі суду не подав. За таких обставин неявка представника відповідача не перешкоджає розгляду справи.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено , що 02.12.1997 року Снятинською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області проведено державну реєстрацію юридичної особи -ВАТ В«СнятинавтоВ» , відповідача взято на податковий облік державною податковою інспекцією в Снятинському районі Івано-Франківської області як платника податків.

Закон України В«Про систему оподаткуванняВ»визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників.

Стаття 4 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» визначає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Крім того, платники податків зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Згідно частини 1 статті 14 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ»до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) належать податок на доходи фізичних осіб.

Судом встановлено, що відповідач являється платником податку з доходів фізичних осіб.

Відповідно абзацу 1 пункту 1.15 статті 1 Закону України В«Про податок з доходів фізичних осібВ»податковий агент - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента -юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.

Відповідно абзацу 1 пункту 1 статті 8 Закону України В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» Державна податкова адміністрація України здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).

Як встановлено судом, 05.07.2010 року службовими особами позивача проведено планову виїзну документальну перевірку відповідача з питань повноти обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб та податку з власників транспортних засобів за період з 01.04.2009 року до 31.03.2010 року, за наслідками якої складено акт за №6050/23/22176679 (а. с. 8).

Проведеною перевіркою правильності утримання та перерахування відповідачем в бюджет податку з доходів фізичних осіб, встановлено, що відповідач допустив порушення п.п.8.1.2 п.п.8.2 ст.8 Закону України В«Про податок з доходів фізичних осібВ» , тобто несвоєчасно перерахував до бюджету утриманий із заробітної плати працівників податок з доходів фізичних осіб.

Так, за наслідками перевірки встановлено, що станом на 01.04.2009 року за відповідачем обліковувався борг по податку з доходів фізичних осіб на суму 45 856,43 грн. За період з 01.04.2009 року по 31.03.2010 року відповідачем нараховано 12930 грн. податку з доходів фізичних осіб. Сплачено до бюджету тільки 3 100 грн. А тому, кредитовий залишок по даному виду податку станом на 31.03.2010 року складає 55 686,63 грн.

Відповідно до підпункту 8.1.1. пункту 8.1. статі 8 Закону України В«Про податок з доходів фізичних осібВ» податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону.

Підпунктом 8.1.2. пункту 8.1. статі 8 даного Закону передбачено, що податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

Відповідно до пункту 19.2. статті 19 Закону України В«Про податок з доходів фізичних осібВ»особи, які відповідно до цього Закону мають статус податкових агентів, зобов'язані: своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок; надавати у строки, встановлені законом для податкового кварталу, якщо інше не визначено нормами цього Закону, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також сум утриманого з них податку податковому органу за місцем свого розташування. У разі коли зазначена особа протягом звітного кварталу не виплачує такі доходи або виплачує доходи не всім платникам податку, зазначена звітність не подається або подається стосовно платників податку, які фактично отримали такі доходи. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не припускається; надавати платнику податку на його вимогу відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку; надавати податковому органу інші відомості з питань оподаткування доходів окремого платника податку в обсягах та за процедурою, визначеною цим Законом та Законом України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондамиВ» .

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення є ОСОБА_1 України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» .

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платники податків - це юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Відповідно до підпункту 3.2.2 ст.3 даного Закону на кошти бюджетного фонду, визначеного згідно із підпунктом 3.2.1 цього пункту, не може бути накладено стягнення за причинами, відмінними від стягнення такого податку, збору (обовВ»язкового платежу).

Оскільки, відповідачем було порушено процедуру утримання та вчасного перерахування податку з доходів фізичних осіб до державного бюджету, то суд приходить до висновку, що останній зобовВ»язаний сплатити заборгованість за вказаний вище період, що виникла по даному виду податку. Несплачений розмір податкових зобов'язань з вказаного податку становить 55 686 грн.

Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок встановлений Конституцією України, в статті 67 якої передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлює, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути за рахунок активів ВАТ "Снятинавто" (код ЄДРПОУ 22176679, вул. Річна, 9,м. Снятин,Івано-Франківська область,78300) в дохід бюджету утриману суму податку з доходів фізичних осіб в розмірі 55 686 грн. (п"ятдесят п"ять тисяч шістсот вісімдесят шість гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку і строки визначені ст.254 КАС України.

Суддя: Лучко О.О.

Постанова складена в повному обсязі 12.10.10 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2010
Оприлюднено12.08.2015
Номер документу48040570
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3146/10/0970

Постанова від 07.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 07.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 07.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні