Ухвала
від 30.07.2015 по справі 686/11623/14-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 липня 2015 року м. Київ К/800/22798/15

Вищий адміністративний суд України у складі:

головуючого суддіРозваляєвої Т. С. (суддя-доповідач), суддівМаслія В. І., Стрелець Т. Г., розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Хмельницької митниці Міндоходів на постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16 квітня 2015 року у справі за позовом ОСОБА_4 до Хмельницької митниці Міндоходів про скасування постанови про притягнення до відповідальності та закриття справи про адміністративне правопорушення,

встановив:

ОСОБА_4 звернувся з позовом до Хмельницької митниці Міндоходів про скасування постанови про притягнення до відповідальності та закриття справи про адміністративне правопорушення.

Постановою Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 28 липня 2014 року в задоволені позову відмовлено.

Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16 квітня 2015 року скасовано рішення суду першої інстанції та прийнято нове, яким позов задоволено: постанову скасовано та закрито справу про адміністративне правопорушення.

Не погоджуючись з рішеннями судів, відповідач звернувся з касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати та прийняти нове рішення про відмову в позові.

Заперечень не надходило.

Заслухавши доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги, матеріали справи, колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає.

Судами встановлено, що відповідачем проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" з питань стану дотримання ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" законодавства України з питань митної справи щодо правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів при митному оформлені товарів за митними деклараціями: № 400050000/2012/000307 від 27 січня 2012 року, № 40050000/2012/014601 від 24 вересня 2012 року; № 400050000/2012/018509 від 22 листопада 2012 року.

Підставою для проведення перевірки стало надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про не підтвердження автентичності поданих органові доходів і зборів документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, та недостовірність відомостей, що в них містяться, а саме: надходження від Департаменту митної справи Міністерства доходів і зборів України з супровідним листом від 20 грудня 2013 року № 27837/7/99-99-24-02-04-17 матеріалів, наданих митними органами Республіки Туреччина, про не підтвердження автентичності поданих митним органам України документів щодо товарів, оформлених за митними деклараціями від 27 січня 2012 року № 400050000/2012/000307, від 24 вересня 2012 року № 400050000/2012/014601, від 22 листопада 2012 року № 400050000/2012/018509.

За результатами перевірки складено акт № Н/0007/4/22-01-22-04/НОМЕР_1 від 07 березня 2014 року "Про проведення документальної невиїзної перевірки стану дотримання ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" законодавства України з питань державної митної справи при митному оформленні товарів за митними деклараціями (далі - МД) від 27 січня 2012 року № 400050000/2012/000307, від 24 вересня 2012 року № 400050000/2012/014601, від 22 листопада 2012 року № 400050000/2012/018509, відповідно до висновків якого встановлено порушення ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН": вимог статей 264, 267 МК України (в редакції 11.07.2002 зі змінами та доповненнями) у частині достовірності визначення митної вартості товарів, оформлених за МД від 27 січня 2012 року № 400050000/2012/000307, що спричинило нарахування податків й зборів не в повному обсязі, та, відповідно, несвоєчасну їх сплату; вимог ст. 52 МК України (в редакції від 13.03.2012 № 4495-VI) у частині достовірності визначення митної вартості товарів, оформлених за МД від 24 вересня 2012 року № 400050000/2012/014601, від 22 листопада 2012 року № 400050000/2012/018509, що спричинило нарахування податків й зборів не в повному обсязі та, відповідно, несвоєчасну їх сплату.

В акті перевірки зроблено висновок про те, що зазначене призвело до заниження податкових зобов'язань на суму 40 521 грн 63 коп. (ПДВ), в тому числі 14 441 грн 72 коп. за МД від 27 січня 2012 року № 400050000/2012/000307; 8 677 грн 01 коп. за МД від 24 вересня 2012 року № 400050000/2012/014601; 17 402 грн 90 коп. за МД від 22 листопада 2012 року № 400050000/2012/018509.

На підставі висновків, викладених в акті перевірки, винесено податкове повідомлення-рішення від 31 березня 2014 року № 000032/22-01-22-04, яким визначено суму грошового зобов'язання за платежем «податок на додану вартість» в сумі 60 782 грн 45 коп., у тому числі за основним платежем - 40 521 грн 63 коп. та за штрафними санкціями в сумі 20 260 грн 82 коп.

Постановою Хмельницької митниці Міністерства доходів і зборів України від 29 травня 2014 року позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 121 564 грн 89 коп.

Підставою для притягнення позивача до адміністративної відповідальності значаться обставини, встановлені в акті перевірки, та прийнятого за її результатом податкового повідомлення- рішення.

Не погоджуючись з рішенням відповідача, позивач заявив цей позов.

Відмовляючи в позові, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем експортувався товар із значно вищою вартістю, ніж задекларований.

Суд апеляційної інстанції виходив з того, що обставини, які спричинили винесення оскаржуваної постанови, спростовані шляхом скасування податкового повідомлення-рішення від 31 березня 2014 року № 000032/22-01-22-04, яке винесено за результатом акту перевірки про заниження вартості задекларованого товару.

Колегія суддів погоджується з висновками суду апеляційної інстанції.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Наведеною нормою КАС України встановлені преюдиційні обставини, тобто ті обставини, що встановлені в судовому рішенні, яке набрало законної сили. Зазначені преюдиційні обставини є підставами для звільнення від доказування.

Так, звільнення від доказування з підстав установлення преюдиційних обставин в іншому судовому рішенні, передбачене частиною першою статті 72 КАС України, варто розуміти так, що учасники адміністративного процесу не зобов'язані повторно доказувати ті обставини, які були встановлені чинним судовим рішенням в іншій адміністративній, цивільній або господарській справі, якщо в цій справі брали участь особи, щодо яких відповідні обставини встановлені.

Отже, за змістом частини першої статті 72 КАС України учасники адміністративного процесу звільнені від надання доказів на підтвердження обставин, які встановлені судом при розгляді іншої адміністративної, цивільної чи господарської справи. Натомість такі учасники мають право посилатися на зміст судового рішення у відповідних справах, що набрало законної сили, в якому відповідні обставини зазначені як установлені.

Постанова відповідача винесена на підставі ст. 485 МК України, за змістом якої заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв'язку з якими було надано такі пільги, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Враховуючи, що Вінницький апеляційний адміністративний суд постановою від 23 вересня 2014 року у справі № 0822/1686/14 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕР-ЛАЙН" до Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області скасував податкове повідомлення-рішення № 000032/22-01-22-04 від 31 березня 2014 року, обставини, що стали підставою для прийняття оскаржуваної постанови у даній справі, відпали у розумінні ст. 485 МК України.

Таким чином, суд касаційної інстанції вважає, що встановлені обставини у справі № 0822/1686/14 мають правове значення для даної справи.

Відтак, колегія суддів погоджується з висновками суду апеляційної інстанції, що постанова відповідача про притягнення позивача до відповідальності є незаконною та підлягає скасуванню.

Заперечень відповідача з приводу відсутності підстав для закриття справи про адміністративне правопорушення є помилковим, оскільки положеннями ст. 293 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачені саме такі наслідки скасування постанови.

Оскільки висновки суду апеляційної інстанції ґрунтуються на правильному застосуванні норм матеріального та процесуального права, то скаргу відповідача слід відхилити.

Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив :

Касаційну скаргу Хмельницької митниці Міндоходів відхилити, а постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16 квітня 2015 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеними статтями 237, 238, 239-1 КАС України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення30.07.2015
Оприлюднено07.08.2015
Номер документу48048913
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —686/11623/14-а

Ухвала від 30.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 24.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цуркан М.І.

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 04.02.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 07.11.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 03.11.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Постанова від 16.04.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні