Ухвала
від 30.07.2015 по справі 818/1581/15
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову в закритті провадження у справі

"30" липня 2015 р. Справа № 818/1581/15

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Опімах Л.М.

за участю секретаря судового засідання - Шевченко В.М.,

розглянувши клопотання третьої особи - товариства з обмеженою відповідальністю "ДІАМАНТ-АГРО" про закриття провадження у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ЛОТУРЕ-АГРО" до Реєстраційної служби Липоводолинського районного управління юстиції Сумської області, державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Липоводолинського районного управління юстиції Сумської області ОСОБА_1, треті особи - товариство з обмеженою відповідальністю "ДІАМАНТ-АГРО", ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, про скасування рішень, зобов’язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом про скасування рішень державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Липоводолинського районного управління юстиції Сумської області ОСОБА_1 № 18574673 від 13.01.2015, № 19162963 від 06.02.2015, № 18551157 від 10.01.2015, № 18012364 від 15.12.2014, № 17975889 від 13.12.2014, № 18551069 від 10.01.2015, № 19665448 від 27.02.2015 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо земельних ділянок та зобов’язання Реєстраційної служби Липоводолинського районного управління юстиції Сумської області внести записи до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про скасування державної реєстрації прав та їх обтяжень.

У судовому засіданні представник третьої особи - ТОВ "ДІАМАНТ-АГРО" - заявив клопотання про закриття провадження у справі у зв’язку з тим, що дана справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства України. Своє клопотання обгрунтовує тим, що спір щодо захисту цивільних прав, що виникають із земельних відносин, має не публічний, а приватно-правовий характер, тому вирішення таких спорів не належить до юрисдикції адміністративних судів. У свою чергу, на підставі ст. 12 Господарського процесуального кодексу України господарськими судами розглядаються спори, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів. Таким чином, розгляд даного спору віднесено до компетенції господарського суду.

Представник позивача проти задоволення зазначеного клопотання заперечив.

Представник відповідача не заперечував проти задоволення даного клопотання.

Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що клопотання про закриття провадження у справі не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Для цілей і завдань адміністративного судочинства владну управлінську функцію розуміють як діяльність усіх суб'єктів владних повноважень з виконання покладених на них Конституцією чи законами України завдань.

У даному випадку позивач оскаржує рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо земельних ділянок.

Правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав та їх обтяжень визначені Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

За змістом статті 9 цього Закону державний реєстратор є державним службовцем, крім випадку, коли державним реєстратором є нотаріус.

Відповідно до ч. 2 ст. 30 цього Закону дії або бездіяльність державного реєстратора, державного кадастрового реєстратора, нотаріуса, державного виконавця можуть бути оскаржені до суду.

Зі змісту даної норми вбачається, що під діями також слід розуміти рішення, прийняті зазначеними суб'єктами владних повноважень з питань реєстрації.

Таким чином, виходячи з системного аналізу вказаних норм, суд зазначає, що державна реєстрація є одним із способів впливу держави на формування та розвиток публічно-правових відносин. Відповідно спори, які виникають у цих відносинах, підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 157 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "ДІАМАНТ-АГРО" про закриття провадження у справі - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя (підпис) Л.М. Опімах

З оригіналом згідно

Суддя Л.М. Опімах

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2015
Оприлюднено12.08.2015
Номер документу48057285
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1581/15

Постанова від 24.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Постанова від 08.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Постанова від 08.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 30.07.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 30.07.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні