Постанова
від 06.08.2015 по справі 820/7079/15
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 серпня 2015 р. № 820/7079/15

Харківський окружний адміністративний суд складі:

Головуючого судді - Сагайдака В.В.,

при секретарі - Абояні А.А.,

за участі:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АН ГРО ПЛЮС" до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "АН ГРО ПЛЮС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд: визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 09.04.2015 року №0001831510.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що мав право віднести до складу податкового кредиту у податковій декларації з податку на додану вартість та уточнюючому розрахунку за січень 2015 року податкові накладні, одержані від контрагентів - постачальників у 2014 році.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечував, вказав, що спірне податкове повідомлення - рішення винесено за наявності порушень позивачем вимог ПКУ, просив відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "АН ГРО ПЛЮС" пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації, набуло статусу юридичної особи з ідентифікаційним кодом 33289608 та перебуває на податковому обліку в Західній об'єднаній державній податковій інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області.

Податковим органом було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість "АН ГРО ПЛЮС" за січень 2015 року, за результатами якої складено акт від 20.03.2015 р. за № 315/20-33-15-01-08/33289608 ( а.с.8-15).

За результатами перевірки встановлено порушення: п. 198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит на суму ПДВ 213271,00 грн., у зв'язку з чим, в порушення п. 200.1 ст. 200 ПК України занижено суму податку на додану вартість.

На підставі висновків акту перевірки винесено податкове повідомлення - рішення від 09.04.2015 року за № НОМЕР_1, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 266588,75грн., з яких за основним платежем - 213271,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 53317,75 грн. ( а.с.16).

Фактичною підставою для встановлення в акті порушень п. 198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України і винесення спірного податкового повідомлення - рішення стало включення у податковому періоді січня 2015 року до податкового кредиту сум ПДВ на підставі отриманих податкових накладних у 2014 році.

Судом встановлено, що позивач подав до контролюючого органу податкову декларацію з ПДВ за січень 2015 року та згодом - уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ за січень 2015 року, з яких вбачається, що до складу податкового кредиту були включені отримані від контрагентів -постачальників накладні, з періодом виписки іншим, ніж січень 2015 року, а саме:

- до податкової декларації: 325609404637 ТОВ «ВТФ «Авіас» на суму ПДВ 6070,00 грн., період виписки накладних - жовтень 2014 року; 350700220342 ТОВ «Гуров і К» на суму ПДВ 43915,84 грн., період виписки накладних - серпень 2014 року; 370901920303 ТОВ «Діло Офіс» на суму ПДВ 433,16 грн., період виписки накладних - грудень 2014 року; 317339022256 ПП «Приватна друкарня» на суму ПДВ 10379,02 грн., період виписки накладних - жовтень 2014 року; 242750020309 ТОВ «Тов-Сервіс» на суму ПДВ 3429,52 грн., період виписки накладних - грудень 2014 року; 251874820374 ТОВ «Міцар» на суму ПДВ 2110,35 грн., період виписки накладних - березень 2014 року; 251874820374 ТОВ «Міцар» на суму ПДВ 5135,45 грн., період виписки накладних - квітень 2014 року; 251874820374 ТОВ «Міцар» на суму ПДВ 8522,34 грн., період виписки накладних - червень 2014 року; 226557420301 ТОВ «Юнісофт» на суму ПДВ 63080,08 грн., період виписки накладних - грудень 2014 року; 322385420372 ТОВ «Тріада принт» на суму ПДВ 91920,00 грн., період виписки накладних - грудень 2014 року; 358601320356 ТОВ «Скаді РК» на суму ПДВ 67230,10 грн., період виписки накладних - грудень 2014 року;

- до уточнюючого розрахунку: 237909608271 ТОВ ВКФ «Елта» на суму ПДВ 2175,80 грн., період виписки накладних - вересень 2014 року; 002754721608 ФОП ОСОБА_3 на суму ПДВ 780,00 грн., період виписки накладних - жовтень 2014 року; 331842604637 ТОВ «РТЦ» на суму ПДВ 9,13 грн., період виписки накладних - березень 2014 року.

Податковим органом зроблено висновок, що підприємством до згаданої декларації та уточнюючого розрахунку було включено операції, які не надають йому право на формування податкового кредиту січня 2015 року за рахунок перелічених постачальників.

Водночас контролюючим органом згідно поданого позивачем уточнюючого розрахунку, було зроблено висновок про зменшення податкового кредиту по операціям, які не надають підприємству право на формування податкового кредиту січня 2015 року по постачальнику ТОВ «Тріада Принт», 322385420372, на суму ПДВ 91920,00 грн., період виписки накладних - грудень 2014 року.

Згідно з пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим законом.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду ( п. 198.3 ст. 198 ПКУ).

З 01 січня 2015 року статтю 198.6 ПК України викладено в новій редакції. Згідно з п.198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше: ніж через 180 календарних днів з дати складення податкової накладної; для платників податку, що застосовують касовий метод, - ніж через 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку; для банківських установ при одержанні ними права власності на заставне майно.

Отже, законодавчо встановлено право віднесення до податкового кредиту податкових накладних протягом 180 днів лише в разі порушення терміну реєстрації, та 60 календарних днів для платників податку, що застосовують касовий метод.

З 01 січня 2015 року з пункту 198.6 Податкового кодексу України вилучено норми , що дозволяли платнику, який не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, скористатися правом на включення цього ПДВ до податкового кредиту протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Таким чином, всі податкові накладні, складені в звітних податкових періодах 2014 року, могли бути включені до складу податкового кредиту не пізніше грудня 2014 року (за умови дотримання інших вимог ПКУ щодо формування податкового кредиту), а починаючи з 2015 року - виключно в податковому періоді їх складення та реєстрації, за винятком випадків порушення терміну реєстрації, коли такий строк складає 180 днів.

Платники, які не включили податкові накладні, складені до 1 січня 2015 року, до складу податкового кредиту відповідних періодів, могли реалізувати своє право на формування податкового кредиту шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди з урахуванням вимог пункту 198.2 статті 198 розділу V ПКУ. Зазначене стосується податкових накладних, складених до 1 січня 2015 року, як в електронному, так і паперовому вигляді, як зареєстрованих в ЄРПН, так і тих, що за правилами, діючими до цієї дати, не підлягали реєстрації в ЄРПН.

Починаючи з 1 січня 2015 року всі податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, та розрахунки коригування до них складаються платниками податку обов'язково в електронному вигляді, та за вимогою покупця - в паперовому вигляді.

Тобто на час складення відповідних податкових накладних у 2014 році, існувала норма, за якою позивач мав право на включення до податкового кредиту сум ПДВ протягом 365 днів з дати складання податкової накладної.

З 1 січня 2015 року реалізувати право на включення до податкового кредиту сум ПДВ, враховуючи зміни до ПКУ, товариство могло лише шляхом включення відповідних сум податку до податкової декларації того звітного періоду, в якому отримано податкову накладну - не пізніше грудня 2014 року. До складу податкового кредиту наступних звітних періодів такі податкові накладні не можуть бути включені.

Судом прийнято до уваги, що з 01 січня 2015 року законодавцем змінено не тільки час, протягом якого можливе включення до податкового кредиту сум ПДВ, тобто формування ПДВ, а й взагалі змінено правило отримання податкової накладної.

Так з 01 січня 2015 року наявність податкової накладної для включення до податкового кредиту в паперовому вигляді у платника податку не є обов'язковою. Вимагається її наявність в електронному вигляді, та в разі необхідності її реєстрації, обов'язковість самої реєстрації. При порушенні правил реєстрації законодавець п. 198.6 ст. 198 ПК України передбачив можливість щодо включення податкової накладної протягом 180 днів.

Таким чином, як вже зазначалось, законодавчо визначено можливість включення податкової накладної протягом 180 днів лише в разі порушення правил її реєстрації.

Ст. 201.10. Податкового кодексу України викладена в такій редакції: В«При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника. Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.В» (Ст. 201.10. Податкового кодексу України)

Таким чином, наявність податкової накладної в паперовому вигляді у платника податку не є обов'язковою. Вимагається її наявність в електронному вигляді, та в разі необхідності її реєстрації, обов'язковість самої реєстрації. Надання покупцю накладної обов'язкове лише за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Така думка суду також підтверджується тим, що статтю 201.11 доповнено пунктом В«гВ» : Підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, також є: г) податкова накладна, складена платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. (Стаття 201. Податкова накладна (Кодекс податковий, ВР України, від 02.12.2010, № 2755-VI "Податковий кодекс України")

Отже, законодавчо змінено не тільки час, протягом якого можливе включення до податкового кредиту податкових накладних, а й взагалі змінено правило отримання податкової накладної, правило її реєстрації (обов'язковість), та правило складання звітності з ПДВ, яке відбувається в електронному вигляді без обов'язкової наявності податкових накладних в паперовому вигляді.

Законодавчо також виключено з п. 198.6 ст. 198 ПК України право на включення до податкового кредиту податкової накладної протягом 365 днів. Інший, будь який строк, податковий кодекс з цього приводу не містить.

Також слід зазначити, що зміни до п. 198.6 ст. 198 ПК України були внесені Законом України В«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформиВ» від 28.12.2014 № 71-VIII, який набрав чинності 01.01.2015 року. Текст даного закону був у вільному доступі на офіційних сайтах, тобто позивач не був позбавлений можливості з ним ознайомитись та прийняти відповідні заходи, з метою правильного формування податкового кредиту, як то: віднести до складу податкового кредиту згадані накладні у грудні 2014 року або подати відповідні уточнюючі розрахунки.

Згадана податкова звітність була складена позивачем вже під час набрання чинності змін до п. 198.6 ст. 198 ПК України, які були внесені Законом України від 28.12.2014 № 71-VIII, а відповідний уточнюючий розрахунок січня 2015 року також містить включення податкових накладних іншого звітного періоду 2014 року.

Таким чином, позивач був обізнаний, що п. 198.6 ст. 198 ПК України викладений в новій редакції, і мав можливість включити податкові декларації до податкового кредиту грудня 2014 року своєчасно.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем - суб'єктом владних повноважень, під час розгляду справи доведено правомірність винесеного податкового повідомлення - рішення від 09.04.2015 року за № НОМЕР_1, отже суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст. 94, ст. 158 - 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АН ГРО ПЛЮС" до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області про визнання незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення - відмовити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АН ГРО ПЛЮС" ( код ЄДРПОУ 33289608, 61010, м. Харків, пров. Ващенківський, буд.28-а, оф.32 на користь Державного бюджету України (р/р 31217206784011, отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011) судовий збір у розмірі 4384,80 грн. ( чотири тисячі триста вісімдесят чотири гривні 80 копійок).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови виготовлено 06.08.2015 року.

Суддя В.В.Сагайдак

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2015
Оприлюднено12.08.2015
Номер документу48057638
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/7079/15

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 19.10.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 03.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Постанова від 06.08.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 15.07.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні