ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
05 серпня 2015 року 16:32 № 826/1128/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., при секретарі Новик В.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомПриватного підприємства «ГеоЕкосистеми» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Приватне підприємство «ГеоЕкосистеми» (надалі - позивач або ПП «ГеоЕкосистеми») з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (надалі - відповідач або ДПІ у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 12.09.2014 року №0012552213 та №0012562213.
Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.02.2015 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
На підставі розпорядження, вищезазначену адміністративну справу, згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, передано на розгляд судді Скочок Т.О.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.05.2015 року суддею
Скочок Т.О. дану справу було прийнято до провадження та призначено до судового розгляду.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті контролюючим органом безпідставно, оскільки, як стверджує останній, ПП «ГеоЕкосистеми» не порушувало вимог п. 138.2 ст. 138, п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п.198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 201 Податкового кодексу України, а реальність господарських операцій між позивачем та його контрагентами ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс» підтверджується належним чином оформленими первинними документами.
У судове засідання 08.06.2015 року з'явилися представники позивача.
Представники позивача у судовому засіданні позов підтримали у повному обсязі та просили суд задовольнити його з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання 08.06.2015 року не з'явився, будучи належним чином повідомленим про дату, час і місце судового розгляду, у відповідності до положень ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.
При цьому, 11.03.2015 року від представника відповідача через канцелярію суду надійшли письмові заперечення проти позову, в яких зазначено, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є правомірними та такими, що прийняті у межах та на підставі виявлених під час перевірки ПП «ГеоЕкосистеми» порушень вимог податкового законодавства.
Суд у судовому засіданні 08.06.2015 року на підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, враховуючи неприбуття належним чином повідомленого відповідача та відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, ухвалив про перехід до розгляду справи у порядку письмового провадження.
Розглянувши наявні в матеріалах справи документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, правонаступником якої наразі є ДПІ у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві, проведено документальну позапланову невиїзної перевірки ПП «ГеоЕкосистеми» (код ЄДРПОУ 33543820) з питань дотримання вимог цивільного, господарського, податкового та іншого законодавства і правильності визначення об'єкту оподаткування з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість при вчиненні всіх правочинів та проведенні господарських операції з купівлі товарів (робіт, послуг) та їх подальшого продажу по взаємовідносинах з ТОВ «Елітбуд Київ» (код ЄДРПОУ 38389284), ТОВ «Оксі Консалтинг» (код ЄДРПОУ 38106194) та ТОВ «Логістик Плюс» (код ЄДРПОУ 38389908) за період з 01.01.2013 р. по 31.12.2013 р., за результатами якої складено акт від 29.08.2014 року №1354/22-13/33543820 (надалі - акт перевірки).
Вказаною перевіркою було встановлено, що віднесення позивачем до складу податкового кредиту з ПДВ у сумі 119 636,00 грн. та формування валових витрат у розмірі 113 657,00 грн. було здійснено за результатами документального оформлення податкових накладних виданих ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс» за період з 01.01.2013р. по 31.12.2013р.
Так, за результатами перевірки контролюючим органом зроблено висновок про порушення позивачем п. 138.2 ст. 138, п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п.198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, (зі змінами і доповненнями) по операціях з придбання товарів (робіт, послуг) у підприємств-постачальників ТОВ «Елітбуд Київ» (код ЄДРПОУ 38389284), ТОВ «Оксі Консалтинг» (код ЄДРПОУ 38106194) та ТОВ «Логістик Плюс» за період з 01.01.2013 по 31.12.2013 завищено суми податкового кредиту з ПДВ на суму 119 636,00 грн., в тому числі по періодах: за січень 2013 року на суму 9 300 грн., за лютий 2013 на суму 19256,00 грн., за березень 2013 року на суму 16 400 грн., за квітень 2013 року на суму 8 962,00 грн., за травень 2013 року на суму 19 812 грн., за червень 2013 року на суму 4 291,00 грн., за липень 2013 року на суму 7 809,00 грн., за серпень 2013 року на суму 7 711 грн., за вересень 2013 року па суму 6 649,00 грн., за жовтень 2013 року на суму 6 649 грн., за листопад року на суму 4 682 грн., за грудень 2013 року на суму 8 115 грн. та занижено податок на прибуток за 2013 рік у сумі 113 657,00 грн.
Дані висновки контролюючим органом зроблено з посиланням на те, що перевіркою не встановлено реальності здійснення господарських позивача операцій з ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс», оскільки, відповідно до постанови старшого слідчого СУФР Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області Каленченка В.Д. від 05.06.2014 року у кримінальному провадженні №32013100130000091, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.08.2013 р., за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч.5 ст. 27, ч.3 ст.212, ч.2 ст.205 КК України, допитаний у даному кримінальному провадженні гр. ОСОБА_2, який значиться директором ТОВ «Елітбуд Київ» та ТОВ «Оксі Консалтинг», зазначив, що погодився стати директором вказаних підприємств за грошову винагороду та без наміру займатися фінансово-господарською діяльністю підприємств. Фактично до фінансово-господарської діяльності ТОВ «Елітбуд Київ» та ТОВ «Оксі Консалтинг» він ніякого відношення не має, а лише ставив свій підпис на документах за вказівкою ОСОБА_3 не читаючи їх змісту, хто здійснював керування даним підприємством йому не відомо.
Крім того, допитаний гр. ОСОБА_4, який значиться директором ТОВ «Логістик Плюс», зазначив, що до створення та фінансово-господарської діяльності даного підприємства він не має ніякого відношення. У 2011 році він втратив паспорт громадянина України. Жодних документів пов'язаних з реєстрацією та діяльністю даного підприємства не підписував. Хто здійснював керування даним підприємством йому не відомо.
Враховуючи те, що всі первинні документи (договори, податкові накладні, акти виконаних робіт, тощо) від імені ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс» підписані особами, які фінансово-господарської діяльності не здійснювали та не мають до них відношення, контролюючий орган дійшов до висновку про безтоварність вказаних операцій позивача під час їх документального оформлення з ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс».
На підставі викладеного вище, Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві прийнято наступні податкові повідомлення-рішення від 12.09.2014 року:
№0012552213, яким ПП «ГеоЕкосистеми» збільшено податкові зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 119 636,00 грн. та застосовано штрафні санкції у розмірі 29 909,00 грн.;
№0012562213, яким ПП «ГеоЕкосистеми» збільшено податкові зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 113 657,00 грн. та застосовано штрафні санкції у розмірі 28 414,00 грн.
Вважаючи вказані податкові повідомлення-рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся з позовом до суду.
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.
Нормативно-правовим актом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, є Податковий кодекс України (надалі - ПК України), який набрав чинності 01.01.2011 року.
Відповідно до п. 138.1 ст. 138 ПК України, витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6-138.9, підпунктами 138.10.2-138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
При цьому, витрати операційної діяльності, зокрема, включають собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2-140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку (пп. 138.1.1 п. 138.1 ст. 138 ПК України).
Приписами абз. 1 п. 138.2 ст. 138 ПК України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку. У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це контролюючому органу та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов'язань за звітний податковий період. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до контролюючого органу. Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення (пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 ПК України).
Отже, наведені правові норми дозволяють платнику податку формувати валові витрати у зв'язку з реальним придбанням товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що, в першу чергу, має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами. Документи, які не мають статус первинних, самі по собі не можуть підтверджувати реальність здійснення господарської операції та, відповідно, валові витрати. При цьому, неодмінною характерною рисою господарської діяльності в рамках податкових відносин є її направлення на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах.
В свою чергу, відповідно до пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Згідно пп. «а» п. 198.1 ст. 198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту, зокрема, виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (абз. 1 п. 198.2 ст. 198 ПК України).
В силу п. 198.3 ст. 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу (абз. 1 та 2 п. 198.6 ст. 198 ПК України).
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Приписами п. 201.4 ст. 201 ПК України передбачено, що податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.
Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Контролюючі органи за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу (п. 201.6 ст. 201 ПК України).
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов'язань (п. 201.7 ст. 201 ПК України).
Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу (п. 201.8 ст. 201 ПК України).
Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (абз. 1 п. 201.10 ст. 201 ПК України).
При цьому, форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (п. 201.2 ст. 201 ПК України).
Так, на виконання положень п. 201.2 ст. 201 ПК України наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.01.2014 року №10 затверджено Порядок заповнення податкової накладної, який набрав чинності 01.03.2014 року та втратив чинність 01.12.2014 року (надалі - Порядок №10).
У відповідності до п. 8 Порядку №10, податкова накладна є підставою для віднесення до податкового кредиту витрат зі сплати податку на додану вартість у покупця, зареєстрованого як платник податку.
Не дає права покупцю на віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту: відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому такій реєстрації підлягають податкові накладні, складені в електронній формі, а у разі складання податкової накладної у паперовому вигляді - такій реєстрації підлягають податкові накладні, які відповідають вимогам пункту 11 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України; порушення порядку заповнення податкової накладної; складення податкової накладної платником податку, звільненим від сплати податку за рішенням суду, після набрання чинності таким рішенням суду.
Усі примірники податкової накладної підписуються особою, уповноваженою платником податку здійснювати постачання товарів/послуг, та скріплюються печаткою такого платника податку - продавця. Податкова накладна не підписується покупцем товарів/послуг і не скріплюється його печаткою (п. 18 Порядку №10).
Отже, виходячи з аналізу наведених норм в сукупності, ПК України та Порядком №10 визначено окремі випадки, за яких неможливе формування податкового кредиту, зокрема, це відсутність зв'язку з господарською діяльністю, фіктивність операцій (відсутність поставок), відсутність податкової правосуб'єктності, відсутність на момент перевірки податкових накладних або видача їх особою, яка не є платником ПДВ. Таким чином, із зазначеного вище також випливає те, що при дослідженні факту здійснення господарської операції, оцінці підлягають відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.
Також, у відповідності до правової позиції Вищого адміністративного суду України, що викладена у листі від 02.06.2011 року №742/11/13-11, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути фактично здійснений і підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року №996-ХІV (надалі - Закон №996), який визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Приписами ст. 1 Закону №996 визначено, що первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
В свою чергу, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи (ч. 1 ст. 9 Закону №996).
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону №996).
Нормативно-правовим актом, який встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (надалі - підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (надалі - установи), є наказ Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88, яким затверджено Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (надалі - Положення №88).
Згідно п. 2.1 Положення №88, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.
Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі первинні документи) (п. 2.2 Положення №88).
Первинні документи, створені в електронному вигляді, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. На вимогу контролюючих або судових органів та своїх контрагентів підприємство, установа зобов'язані за свій рахунок зробити копії таких документів на паперовому носії (п. 2.3 Положення №88).
Первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо (п. 2.4 Положення №88).
Аналіз викладених норм свідчить про те, що податковий кредит формується за наслідками реальної господарської операції, що підтверджується належними податковими накладними та первинними документами, в рамках господарської діяльності платника податків.
Таким чином, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути фактично здійснений і підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків, що також було зазначено в листі Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 року №742/11/13-11.
Як було зазначено вище, підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень став факт виявлених відповідачем порушень податкового законодавства з боку позивача при взаємовідносинах з ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс».
Так, між ПП «ГеоЕкосистеми» (Замовник) та ТОВ «Елітбуд Київ» (Виконавець) було укладено наступні договори:
договір № 010313 від 01.03.2013 року на виконання інженерно-геологічних вишукувань (бурові);
договір № 010413-ІГ від 01.04.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати інженерно-геологічні вишукування по об'єкту пров. Лоюачевського,7 у Дніпровському районі м. Києва. Термін виконання робіт 18 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Вартість робіт складає 49 853,80 грн., в т.ч. ПДВ 8 308,97 грн. оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50 % передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 010413-ГП від 01.04.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати інженерно-геологічні вишукування по об'єкту: «Будівництво житлового будинку з паркінгом по вул. Тропініна, 3-5, у Шевченківському районі м. Києва». Термін виконання робіт 18 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Вартість робіт складає 40 795,00 грн., в т.ч. ПДВ 6 799,17 грн. оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50 % передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 030513-ІГ від 03.05.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати інженерно-геологічні вишукування по об'єкту: «Будівництво, експлуатація, обслуговування житлово-офісного комплексу з підземним паркінгом по вул. Гарматній, 38». Термін виконання робіт 18 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Вартість робіт складає 48 956,20 грн., в т.ч. ПДВ 8 159,37 грн. оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 030513-ГП від 03.05.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати топографо-геодезичні роботи по об'єкту: «Будівництво торгівельно-офісного комплексу на Ленінградській площі у Дарницькому районі м. Києва» та «Будівництво житлового будинку у провул. Платонівський у Солом'янському районі м. Києва». Термін виконання робіт 18-24 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50 % передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 010613-РС від 01.06.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати роботи з підготовки територій перед буровими роботами, інженерна підготовка території, рекультивація свердловин тощо по об'єкту: «Будівництво, експлуатація, обслуговування житлово-офісного комплексу з підземним паркінгом по вул. Гарматній, 38». Термін виконання робіт 60 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Вартість робіт складає 25 748,20 грн., в т.ч. ПДВ 4 291,37 грн. оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 40% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 080713-РС від 08.07.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати роботи з підготовки територій перед буровими роботами, інженерна підготовка території, рекультивація свердловин, зачищення території тощо на об'єкті: «Будівництво, житлового комплексу по просп. Академіка Вернадського, 24, у Святошинському районі м. Києва». Термін виконання робіт 60 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Вартість робіт складає 46 853,52 грн., в т.ч. ПДВ 7 808,92 грн. оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 40% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 050813-ІГ від 05.08.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати інженерно-геологічних вишукувань (бурові) роботи по об'єкту: «Реконструкція І-ІV секцій павільйону «Примати» Київсткого зоопарку по просп. Перемоги, 32, у Шевченківському районі м. Києва». Термін виконання робіт 18 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Вартість робіт складає 46 256,60 грн., в т.ч. ПДВ 7 710,93 грн. оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 030913 від 03.09.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати роботи інженерно-геологічних вишукувань (бурові) тощо на об'єкті: «Будівництво, житлового комплексу по просп. Академіка Вернадського, 24, у Святошинському районі м. Києва». Термін виконання робіт 18 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Вартість робіт складає 39 893,20 грн., в т.ч. ПДВ 6 648,87 грн. оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 011013-ІГ від 01.10.2013 року , відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати роботи інженерно-геологічних вишукувань (бурові) по об'єкту: «Прокладка теплової мережі від ТК823 до ТК828 (ТК282/1), ТМ2, 8 ТЕЦ-5 по Кловському узвозу у Печерському районі м. Києва». Термін виконання робіт 18 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Вартість робіт складає 39 893,20 грн., в т.ч. ПДВ 6 648,87 грн. оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 041113-ІГ від 04.11.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати роботи з інженерно-геологічних вишукувань (бурові) на об'єкті: «Будівництво гіпермаркету по Набережній Леніна, у м. Дніпропетровськ». Термін виконання робіт 18 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Вартість робіт складає 28 094,10 грн., в т.ч. ПДВ 4 682,35 грн. оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 021213-ІГ від 02.12.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати роботи з інженерно-геологічних вишукувань (бурові) на об'єкті: «Будівництво, реконструкція та забудова території мікрорайону багатоповерховими житловими будинками (№1, №2, №3) по вул. Бориспільська, 21-А, 21-Б, 21-В у Дарницькому районі м. Києва». Термін виконання робіт 18 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Вартість робіт складає 48 692,80 грн., в т.ч. ПДВ 8 115,47 грн. оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо.
На виконання робіт за вказаними договорами між позивачем та ТОВ «Елітбуд Київ» було складено акти здачі-приймання виконаних робіт (наданих послуг) від 31.03.2013 р., від 30.04.2013 р., від 28.02.2013 р., від 28.02.2013 р., від 30.04.2013 р., від 30.04.2013 р., від 31.05.2013 р., від 31.05.2013 р., від 27.06.2013 р., від 31.07.2013 р., від 31.08.2013 р., від 30.09.2013 р., від 31.10.2013 р., від 30.11.2013 р., від 31.12.2013 р.
На підтвердження отримання зазначених робіт у лютому 2013 р. позивач надав суду податкові накладні видані ТОВ «Елітбуд Київ»: від 31.03.2013 р. (інженерно-геологічні послуги) на суму 41 544,83 грн. та ПДВ у сумі 8 308,97 грн., від 30.04.2013 р. (топогеодезичні роботи) на суму 33 995,83 грн. та ПДВ у сумі 6 799,17 грн., від 30.04.2013 р. (топогеодезичні роботи) на суму 10 814,08 грн. та ПДВ у сумі 2 162,82 грн., від 31.05.2013 р. (інженерно-геологічні послуги) на суму 40 796,83 грн. та ПДВ у сумі 8 159,37 грн., від 31.05.2013 р. (топогеодезичні роботи) на суму 18 641,33 грн. та ПДВ у сумі 3 728,27 грн., від 27.06.2013 р. (інженерно-геологічні послуги) на суму 21 456,83 грн. та ПДВ у сумі 4 291,37 грн., від 31.07.2013 р. (підготовка території, шурфування та рекультивація свердловин) на суму 39 044,60 грн. та ПДВ у сумі 7 808,92 грн., від 31.08.2013 р. (інженерно-геологічні послуги) на суму 38 554,67 грн. та ПДВ у сумі 7 710,93 грн., від 30.09.2013 р. (інженерно-геологічні послуги) на суму 33 244,33 грн. та ПДВ у сумі 6 648,87 грн., від 31.10.2013 р. (інженерно-геологічні послуги) на суму 33 244,33 грн. та ПДВ у сумі 6 648,87 грн., від 30.11.2013 р. (інженерно-геологічні послуги) на суму 23 411,75 грн. та ПДВ у сумі 4 682,35 грн., від 31.12.2013 р. (інженерно-геологічні послуги) на суму 40 577,33 грн. та ПДВ у сумі 8 115,47 грн.
Між ПП «Геоекосистеми» та ТОВ «Оксі Консалтинг» було укладено наступні договори:
договір № 020113-ГП від 02.01.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати топографо-геодезичні роботи на об'єкті: «вул. Жилянська, 120, Шевченківському районі м. Києва та вул. Львівській, 49 у Святошинському районі м. Києва». Термін виконання робіт 18-24 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 010213-ГП від 01.02.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати топографо-геодезичні вишукання М1:500 та М1:2000 на об'єкті: «пр. Броварський, 3-А, (стара адреса), пр. Відрадний, 105, вул. Ізюмська,2, пр. Червонозоряний, 116 та Академіка Глушкова, 139 у м. Києві». Термін виконання робіт 18-24 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо на топографо-геодезичні роботи;
договір № 020113-ІГ від 02.01.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати інженерно-геологічні вишукання на об'єкті: «Будівництво багатоповерхового житлового будинку з паркінгом по вул. Петропавлівська, 40» та «Будівництво багатоповерхового житлового будинку по вул. Олівська, 9 у м. Києві». Термін виконання робіт 18 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо;
договір № 010213-ІГ від 01.02.2013 року, відповідно до умов договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати інженерно-геологічні вишукання на об'єкті: «вул. Жилянська, у шевченківському районі м. Києва та вул. Світла, 3 (секція №2 буд 1) у Дарницькому районі м. Києва». Термін виконання робіт 18 робочих днів від дати передоплати за умови наявності всіх необхідних дозвільних документів. Оплата здійснюється на рахунок виконавця у формі 50% передоплати, повний розрахунок за виконаний об'єм робіт провадиться протягом 3 робочих днів з дати підписання акту прийому-здачі виконаних інженерно-геологічних робіт. В термін 2 робочих днів по завершенню робіт виконавець передає замовнику технічний звіт та підписаний акт здачі приймання робіт у двох примірниках. Замовник протягом 3-х робочих днів з дня отримання технічного звіту та акту здачі-приймання виконаних робіт зобов'язаний розглянути наданий технічний звіт та повернути виконавцю підписаний акт або направити йому вмотивовану відмову від отримання робіт тощо.
На виконання робіт за вказаними договорами між позивачем та ТОВ «Оксі Консалтинг» було складено акти здачі-приймання виконаних робіт (наданих послуг) від 31.01.2013 р., від 31.01.2013 р., від 28.02.2013 р., від 28.02.2013 р.
На підтвердження отримання зазначених робіт у лютому 2013 р. позивач надав суду податкові накладні видані ТОВ «Оксі Консалтинг»: від 31.01.2013 р. (топогеодезичні роботи) на суму 14 966,67 грн. та ПДВ у сумі 2 993,33 грн., від 31.01.2013 р. (інженерно-геологічні роботи) на суму 31 533,33 грн. та ПДВ у сумі 6 306,67 грн., від 28.02.2013 р. (топогеодезичні роботи) на суму 18 022,33 грн. та ПДВ у сумі 3 604,47 грн., від 28.02.2013 р. (інженерно-геологічні роботи) на суму 40 687,83 грн. та ПДВ у сумі 8 137,57 грн.
Між ПП «ГеоЕкосистеми» та ТОВ «Логістікс Плюс» було укладено наступні договори:
договір № 010213-РР від 01.02.2013 року відповідно до умов даного договору позивач доручає, а ТОВ «Логістікс Плюс» зобов'язується виконати виробництво кулькових ручок з символікою ПП «Геоекосистеми» та розробкою макету в кількості 1 500 шт. Згідно п. 2.1,п. 2.2, п.2.3, п.2.4 договору позивач зобов'язаний: надати виконавцю всі вихідні дані та інформацію, визначити відповідальну особу за ведення робіт з виконавцем, швидко реагувати на запропоновані варіанти макетів, шрифту, кольору, кальки, паперу, тощо, своєчасно погоджувати остаточний варіант звітів виконавця. Виконавець зобов'язаний швидко та оперативно розробляти варіанти макетів по кожному із звітів та пропонувати їх замовнику-позивачу (п.2.7).
На виконання умов даного договору між позивачем та ТОВ «Логістікс Плюс» було складено Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 28.02.2013 р. про надання рекламних послуг (ручки).
На підтвердження отримання зазначених робіт у лютому 2013 р. позивач надав суду податкову накладну видану ТОВ «Логістікс Плюс» від 28.02.2013 року №33.
договір № 010213-РЛ від 01.02.2013 року відповідно до умов даного договору позивач доручає, а ТОВ «Логістікс Плюс» зобов'язується виконати друк листівок за погодженим макетом замовника в кількості 10 000 шт. та безоплатне розповсюдження листівок на території України. Згідно п. 2.1, п. 2.2, п.2.3, п.2.4 договору позивач зобов'язаний: надати виконавцю всі вихідні дані та інформацію, визначити відповідальну особу за ведення робіт з виконавцем, швидко реагувати на запропоновані варіанти макетів, шрифту, кольору, кальки, паперу, тощо, своєчасно погоджувати остаточний варіант звітів виконавця. Виконавець зобов'язаний швидко та оперативно розробляти варіанти макетів по кожному із звітів та пропонувати їх замовнику-позивачу (п.2.7).
На виконання умов даного договору між позивачем та ТОВ «Логістікс Плюс» було складено Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 28.02.2013 р.
На підтвердження отримання зазначених робіт у лютому 2013 р. позивач надав суду податкову накладну видану ТОВ «Логістікс Плюс» від 28.02.2013 року №34.
договір №010313-РП від 01.03.2013 року відповідно до умов даного договору позивач доручає, а ТОВ «Логістікс Плюс» зобов'язується виконати друк поліетиленових пакетів з символікою ПП «Геоекосистеми» та розробкою макету в кількості 5 000 шт. Згідно п. 2.1, п. 2.2, п.2.3, п.2.4 договору позивач зобов'язаний: надати виконавцю всі вихідні дані та інформацію, визначити відповідальну особу за ведення робіт з виконавцем, швидко реагувати на запропоновані варіанти макетів, шрифту, кольору, кальки, паперу, тощо, своєчасно погоджувати остаточний варіант звітів виконавця. Виконавець зобов'язаний швидко та оперативно розробляти варіанти макетів по кожному із звітів та пропонувати їх замовнику-позивачу (п.2.7).
На виконання умов даного договору між позивачем та ТОВ «Логістікс Плюс» було складено Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.05.2013 р.
На підтвердження отримання зазначених робіт у лютому 2013 р. позивач надав суду податкову накладну видану ТОВ «Логістікс Плюс» від 31.05.2013 року №17.
договір № 010313-РР від її 1.03.2013 року відповідно до умов даного договору позивач доручає, а ТОВ «Логістікс Плюс» зобов'язується виконати виробництво кулькових ручок з символікою ПП «ГеоЕкосистеми» та розробкою макету в кількості 900 шт. Згідно п. 2.1, п. 2.2, п.2.3, п.2.4 договору позивач зобов'язаний: надати виконавцю всі вихідні дані та інформацію, визначити відповідальну особу за ведення робіт з виконавцем, швидко реагувати на запропоновані варіанти макетів, шрифту, кольору, кальки, паперу, тощо, своєчасно погоджувати остаточний варіант звітів виконавця. Виконавець зобов'язаний швидко та оперативно розробляти варіанти макетів по кожному із звітів та пропонувати їх замовнику-позивачу (п.2.7).
На виконання умов даного договору між позивачем та ТОВ «Логістікс Плюс» було складено Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.03.2013 р.
На підтвердження отримання зазначених робіт у лютому 2013 р. позивач надав суду податкову накладну видану ТОВ «Логістікс Плюс» від 31.03.2013 року №28.
договір № 010313-РЛ від 01.03.2013 року відповідно до умов даного договору позивач доручає, а ТОВ «Логістікс Плюс» зобов'язується виконати друк листівок за погодженим макетом замовника в кількості 10 300 шт, безоплатне розповсюдження листівок на території України. Згідно п. 2.1, п. 2.2, п.2.3, п.2.4 договору позивач зобов'язаний: надати виконавцю всі вихідні дані та інформацію, визначити відповідальну особу за ведення робіт з виконавцем, швидко реагувати на запропоновані варіанти макетів, шрифту, кольору, кальки, паперу, тощо, своєчасно погоджувати остаточний варіант звітів виконавця. Виконавець зобов'язаний швидко та оперативно розробляти варіанти макетів по кожному із звітів та пропонувати їх замовнику-позивачу (п.2.7).
На виконання умов даного договору між позивачем та ТОВ «Логістікс Плюс» було складено Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.03.2013 р.
На підтвердження отримання зазначених робіт у лютому 2013 р. позивач надав суду податкову накладну видану ТОВ «Логістікс Плюс» від 31.03.2013 року №29.
договір № 030513-РЛ від 03.05.2013 року відповідно до умов даного договору позивач доручає, а ТОВ «Логістікс Плюс» зобов'язується виконати друк листівок за погодженим макетом замовника в кількості 10 000 шт., безоплатне розповсюдження листівок на території України. Згідно п. 2.1, п. 2.2, п.2.3, п.2.4 договору позивач зобов'язаний: надати виконавцю всі вихідні дані та інформацію, визначити відповідальну особу за ведення робіт з виконавцем, швидко реагувати на запропоновані варіанти макетів, шрифту, кольору, кальки, паперу, тощо, своєчасно погоджувати остаточний варіант звітів виконавця. Виконавець зобов'язаний швидко та оперативно розробляти варіанти макетів по кожному із звітів та пропонувати їх замовнику-позивачу (п.2.7).
На виконання умов даного договору між позивачем та ТОВ «Логістікс Плюс» було складено Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.05.2013 р.
На підтвердження отримання зазначених робіт у лютому 2013 р. позивач надав суду податкову накладну видану ТОВ «Логістікс Плюс» від 31.05.2013 року №16.
договір № 03 0613-РР від 03.05.2013 року відповідно до умов даного договору позивач доручає, а ТОВ «Логістікс Плюс» зобов'язується здійснити виробництво кулькових ручок з символікою ПП «ГеоЕкосистеми» та розробкою макету в кількості 850 шт., безоплатне розповсюдження листівок на території України. Згідно п. 2.1, п. 2.2, п.2.3, п.2.4 договору позивач зобов'язаний: надати виконавцю всі вихідні дані та інформацію, визначити відповідальну особу за ведення робіт з виконавцем, швидко реагувати на запропоновані варіанти макетів, шрифту, кольору, кальки, паперу, тощо, своєчасно погоджувати остаточний варіант звітів виконавця. Виконавець зобов'язаний швидко та оперативно розробляти варіанти макетів по кожному із звітів та пропонувати їх замовнику-позивачу (п.2.7).
На виконання умов даного договору між позивачем та ТОВ «Логістікс Плюс» було складено Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.05.2013 р.
На підтвердження отримання зазначених робіт у лютому 2013 р. позивач надав суду податкову накладну видану ТОВ «Логістікс Плюс» від 31.05.2013 року №17;
договір № 030513 від 03.05.2013 року відповідно до умов даного договору позивач доручає, а ТОВ «Логістікс Плюс» зобов'язується виконати друк поліетиленових пакетів з символікою ПП «ГеоЕкосистеми» та розробкою макету в кількості 5 000 шт., безоплатне розповсюдження листівок на території України. Згідно п. 2.1, п. 2.2, п.2.3, п.2.4 договору позивач зобов'язаний: надати виконавцю всі вихідні дані та інформацію, визначити відповідальну особу за ведення робіт з виконавцем, швидко реагувати на запропоновані варіанти макетів, шрифту, кольору, кальки, паперу, тощо, своєчасно погоджувати остаточний варіант звітів виконавця. Виконавець зобов'язаний швидко та оперативно розробляти варіанти макетів по кожному із звітів та пропонувати їх замовнику-позивачу (п.2.7).
На виконання умов даного договору між позивачем та ТОВ «Логістікс Плюс» було складено Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.05.2013 р.
На підтвердження отримання зазначених робіт у лютому 2013 р. позивач надав суду податкову накладну видану ТОВ «Логістікс Плюс» від 31.05.2013 року №17.
ТОВ «Логістікс Плюс» за вказаними договорами позивачу було видано податкових накладних на загальну суму 117 659,58 грн. та ПДВ у сумі 23 531,92 грн.
При цьому, позивачем не надано суду доказів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, з огляду на наступне.
Так, вказаними договорами було визначено обов'язок позивача передати виконавцю всі вихідні дані та інформацію, визначити відповідальну особу за ведення робіт з виконавцем, швидко реагувати на запропоновані варіанти макетів, шрифту, кольору, кальки, паперу тощо, своєчасно погоджувати остаточний варіант звітів виконавця. Виконавець був зобов'язаний швидко та оперативно розробляти варіанти макетів по кожному із звітів та пропонувати їх замовнику-позивачу, однак, жодних супутніх документів, які супроводжували реалізацію вказаних обов'язків сторін спрямованих на реалізацію вказаних договорів, зокрема, матеріали погоджень макетів, інформаційний лист, яким було повідомлено виконавця про контактну особу відповідальну за договорами та інше, що свідчить про, що вказані договори сторонами не виконувалися, а відбулося лише документальне їх оформлення.
У письмових поясненнях, залучених судом до справи 24.03.2015 року, позивач зазначає, що реальність виконання укладених з ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс» договорів підтверджується попереднім укладенням договорів, зокрема, з ТОВ «Укрбуд Девелопмент» від 21 листопада 2013 року №211113 на виконання інженерно-геологічних вишукувань, від 05 липня 2013 року №050713; з Київським зоологічним парком від 29 липня 2013 року №П-22/2013, з КП виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київське інвестиційне агентство» (Замовник) та ПП «ГеоЕкосистеми» (Виконавець) від 27.05.2013 року №270513-2; з ТОВ «Мегаполісстрой»; з ПАТ «Агробудмеханізація» №230513/76/04-2013; з Державним публічним акціонерним товариством «Будівельна компанія «Укрбуд» 22.04.2013 року; з ПВНЗ «Київський міжнародний університет» від 21.03.2013 року; з ТОВ «Мегаполісстрой» № 100413-3 від 10.04.2013року; ПП «Ромбус-Приват» від 22.11.2013 року № 221113-ІГ; з ТОВ «Укренергопром-ТМ» від 16.10.2013 р. №161013; з ТОВ «Гільдія нерухомості» від 17.12.2012 р. № 171212; ТОВ «Еверествисотбуд» від 18.02.2013 р. № 180213; з ТОВ «Литий камінь» від 19.02.2013 р. № 190213; з ТОВ «Сосновий квартал» від 23.01.2013 р. № 230113; з ТОВ «Укркарго» від 01.02.2013 р. № 010213.
Однак, суд критично ставитися до посилань позивача, що договори з ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс», позивачем було укладено з метою виконання взятих зобов'язань, згідно вказаних вище договорів, оскільки, такі доводи позивача спростовуються матеріалами справи, з огляду на наступне.
Договорами, укладеними з ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс», передбачено, що позивач, як замовник, зобов'язаний передавати виконавцю технічне завдання та іншу необхідну інформацію і вихідні дані щодо об'єкту та забезпечити доступ до місця проведення вишукувань.
Натомість, позивачем не надано суду жодного похідного чи супутнього від виконання договорів доказу, на підтвердження того, що роботи виконувалися (послуги надавалися), саме ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс», а не позивачем. Зокрема, суду не надано переліку осіб, які виконувати роботи на об'єктах, згідно договорів, та мали доступ на об'єкти з метою надання, забезпечення пропускного режиму, не надано доказів на підтвердження того, що позивачем було забезпечено ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» доступ до місць виконання робіт.
Крім того, суд звертає увагу на те, що договір №030513-ГП з ТОВ «Елітбуд Київ» (Виконавець) на топографо-геодезичні роботи від 03 травня 2013 року (субпідряду) було укладено раніше, ніж позивачем було укладено з ПАТ «Агробудмеханізація» договір №230513/76/04-2013 (підряду) на підставі якого позивач, отримав об'єкт та завдання для виконання робіт.
Зазначене, є окремим доказом того, що господарські операції за договорами ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс» не виконувалися, а мало місце лише документальне їх оформлення.
Позивачем також не надано суду доказів на підтвердження того, що ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» здійснювали роботи на об'єктах. згідно договорів, зокрема, що саме ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг», як виконавець, придбавало, орендувало та, відповідно, використовувало матеріали для виконання робіт на об'єктах, а саме: заносили-виносили, завозили-вивозили.
Таким чином, позивачем не доведено, що договори, укладені позивачем з ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс», реально виконувалися сторонами, зокрема, у перевіряємому періоді.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд приходить до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які не підтверджуються достатніми доказами, що свідчить про не обґрунтованість позовних вимог, а отже, податкове повідомлення-рішення прийнято з урахуванням всіх обставин.
Суд вважає за необхідне зазначити, що наявність податкових накладних дійсно є обов'язковою обставиною для визначення правильності формування податкового кредиту, але не вичерпною.
Зокрема, якщо наведені у договорах товари чи послуги фактично не поставлялися, то придбання таких товарів або послуг не відбулося. Відповідно право на податковий кредит у такого платника податків не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов'язкових умов для виникнення такого права - придбання товарів (послуг) з метою їх використання у господарській діяльності. Зазначене стосується також і випадків, коли певні товари чи послуги придбаваються не в межах господарської діяльності платника податків.
Таким чином, як слідує з визначень даних термінів, господарська операція є дія або подія, яка викликає зміни в структурі ресурсів, контрольованих підприємством, у результаті минулих подій, виконання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигод у майбутньому, та зобов'язань, у власному капіталі підприємства.
Враховуючи, те що позивачем не доведено належними доказами здійснення реальності операцій на виконання договорів з ТОВ «Елітбуд Київ», ТОВ «Оксі Консалтинг» та ТОВ «Логістик Плюс» у період з 01.01.2013р. по 31.12.2013 р., позовні вимоги є такими, що не підлягають до задоволення у зв'язку їх необґрунтованістю та не доведеністю.
Враховуючи викладене, висновок викладений в Акті перевірки про порушення позивачем п. п. 138.2. ст. 138, п. 139.1.9 п. 139 ст. 139, 134.1.1, п.134.1 ст. 134, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 201 Податкового кодексу України, є обґрунтованим та підтверджується матеріалами справи, а, відтак, донарахування податкових зобов'язань податковими повідомленнями-рішеннями від 12.09.2014 року №0012552213 та №0012562213 здійснено правомірно, отже підстав для задоволення позовних вимог суд не вбачає.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При цьому, суд, оцінюючи спірні рішення відповідача, виходить з критеріїв оцінки рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, встановлених ч. 3 ст. 2 КАС України, до яких, зокрема, відносяться вчинення дій на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішень.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, а, відтак, такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 69-71, 94, ч. 6 ст. 128, ст.ст. 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
2. Стягнути з Приватного підприємства «ГеоЕкосистеми» (ідентифікаційний код: 33543820, адреса: 01135, м. Київ, вул. Дмитрівська, 71) судовий збір у розмірі 4 384,80 грн. (чотирьох тисяч трьохсот вісімдесяти чотирьох грн. 80 копійок) на р/р №31218206784007, отримувач коштів - УДКСУ у Печерському районі м. Києва, код отримувача - (код за ЄДРПОУ) 38004897, банк отримувача - ГУ ДКСУ у м. Києві, код банку отримувача - 820019, код класифікації доходів бюджету - 22030001.
Постанова набирає законної сили в строк і порядку, передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2015 |
Оприлюднено | 11.08.2015 |
Номер документу | 48060263 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Скочок Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні