Ухвала
від 05.08.2015 по справі 825/1488/15-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 825/1488/15-а Головуючий у 1-й інстанції: Соломко І.І. Суддя-доповідач: Міщук М.С.

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді суддів: при секретарі Міщука М.С. Бєлової Л.В., Гром Л.М. Доценку О.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду у справі за позовом приватного підприємства «Фірма «АЛВА» до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області про визнання протиправним, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

7 травня 2015 року приватне підприємство «Фірма «АЛВА» (далі Підприємство або позивач) звернулось до Чернігівського окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (далі ДПІ або відповідач), у якому з урахуванням уточнення просило: визнати протиправним та скасувати рішення відповідача № 75 від 29.12.2014 року про анулювання реєстрації платником єдиного податку ПП «Фірма «АЛВА» та зобов'язати відповідача відновити реєстрацію платника єдиного податку ПП «Фірма» АЛВА».

Позов обґрунтований тим, що Підприємство не є платником збору за спеціальне використання води в розумінні Водного кодексу України, використовує воду на власні потреби, є споживачем, та не повинно взагалі подавати податкову декларацію по вказаному збору, а отже рішення про анулювання свідоцтва платника єдиного податку ПП «Фірма «АЛВА» є незаконним.

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 11 червня 2015 року позов задоволено.

В апеляційній скарзі про скасування постанови ДПІ посилається на те, що Підприємство має податкову заборгованість по збору за спеціальне використання види у сумі 1 190 грн, який виник у зв'язку з несвоєчасним поданням податкової декларації, що і стало підставою для прийняття відповідачем рішення про анулювання свідоцтва платника єдиного податку ПП «Фірма «АЛВА».

Відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Оскільки, будучи належним чином повідомлені про час та місце судового засідання позивач та відповідач в судове засідання не з'явились, фіксування звукозаписувального засобу при розгляді справи не здійснювалось.

Перевіривши за матеріалами справи наведені у скарзі доводи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, ПП «Фірма «АЛВА» є юридичною особою з 16.05.1995 року та перебуває на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності шляхом сплати єдиного податку, що підтверджується копією свідоцтва платника єдиного податку серії А № 984993 та інформацією станом на 10.06.2015 року (а.с. 12, 62, 71).

Рішенням № 75 від 25.12.2014 року ДПІ анулювала видане Підприємству свідоцтво платника єдиного податку з підстав, передбачених абзацом 3 пункту 299.10 статті 299, абзацу 8 підпункту 298.2.3. пункту 298.2 статті 298 Податкового кодексу України (наявність податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день із двох послідовних кварталів).

Підставною для прийняття вказаного рішення стало те, що: позивачем несвоєчасно подано податкову декларацію по збору на спеціальне використання поверхневих та податкової декларації по збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод; за спеціальне використання поверхневої води теплоелектростанціями з прямоточною системою водопостачання; за спеціальне використання поверхневих і підземних вод житлово-комунальними підприємствами; за спеціальне використання води, яка входить виключно до складу напоїв; за спеціальне використання поверхневих підземних вод для потреб рибництва; за спеціальне використання кар'єрної, шахтної, державної води, про що складено акт про результати камеральної перевірки від 13.11.2012 року та прийнято податкове повідомлення рішення № 0012431530 від 14.11.2012 року на суму 170 грн.(а.с.24-32) та акт про результати камеральної перевірки від 13.03.2013 № 74/15-224 і податкове повідомлення рішення № 0002661530 від 26.04.2013 на суму 1 020 грн. (а.с.33-39), які направлені позивачу, але повернуті із зазначенням причини повернення «за закінченням терміну зберігання», а тому станом на 31.12.2014 року на картці особового рахунку даного платника податків обліковується податковий борг на суму 1 190 грн.(а.с.60).

Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що Підприємство «Фірма «АЛВА» не має статусу платника збору на спеціальне користування водних ресурсів, а відтак - обов'язку подавати декларацію по вказаному збору, тому безпідставними є посилання відповідача на існування у платника податку податкового боргу, на підставі якого винесено оскаржуване рішення.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції.

Відповідно до статті 42 Водного кодексу України № 213/95-ВР від 06.06.1995 року, водокористувачами в Україні можуть бути підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.

Водокористувачі можуть бути первинними і вторинними. Первинні водокористувачі - це ті, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.

Вторинні водокористувачі (абоненти) - це ті, що не мають власних водозабірних споруд і отримують воду з водозабірних споруд первинних водокористувачів та скидають стічні води в їх системи на умовах, що встановлюються між ними.

Вторинні водокористувачі можуть здійснювати скидання стічних вод у водні об'єкти також на підставі дозволів на спеціальне водокористування.

Згідно із статтею 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.

Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.

Не належать до спеціального водокористування: пропуск води через гідровузли (крім гідроенергетичних); скид води з водних об'єктів для підтримання санітарних витрат у річці та з метою запобігання виникненню гідродинамічних аварій;подача (перекачування) води водокористувачам у маловодні регіони; усунення шкідливої дії вод (підтоплення, засолення, заболочення); використання підземних вод для вилучення корисних компонентів; вилучення води з надр разом з видобуванням корисних копалин; виконання будівельних, днопоглиблювальних і вибухових робіт; видобування корисних копалин і водних рослин; прокладання трубопроводів і кабелів; проведення бурових, геологорозвідувальних робіт; інші роботи, які виконуються без забору води та скидання зворотних вод.

Пунктом 323.1 статті 323 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що платниками збору є водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи-підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

З вказаної норми закону вбачається, що обов'язковою умовою для визначення особи платником збору за спеціальне використання води, є спосіб використання отриманої води для певних потреб, а саме для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Зазначені види діяльності не передбачені у свідоцтві позивача (а.с.71) та фактично ним не здійснюються, тому позивач не є платником цього спеціального збору.

Про вказані обставини позивач повідомляв відповідача, про що свідчить інформація, викладена в листах №21 від 15.03.2012 року, №5 від 30.04.2013 року, №3 від 18.04.2014 року, № 4 від 16.03.2015 року (а.с.67-70).

Податковим органом не надано доказів використання позивачем води, отриманої шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), або використання води для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Крім того, як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, Підприємство є абонентом послуг центрального водопостачання та водовідведення на підставі договору № 8791 від 18.05.2006 року (а.с.65-66), а тому не здійснювало спеціальне користування водних ресурсів, відповідно не є платником такого збору та не повинно звітувати по даному збору.

Отже, позивач є вторинним користувачем води, отримує воду та скидає стічні води на договірних умовах з первинним водокористувачем, що не дає підстави вважати, що Підприємство є платником податку цього збору, оскільки закон має виключний перелік потреб, для яких використовується вода, а тому позивач не повинний подавати декларацію зі збору за спеціальне використання води до податкового органу, адже є споживачем, як наслідок штрафні санкції за це порушення є необґрунтованими.

Виходячи з наведеного, колегія суддів вважає, що Підприємство не має статусу платника збору на спеціальне користування водних ресурсів, а відтак - обов'язку подавати декларацію по вказаному збору, тому безпідставними посилання відповідача на існування у платника податку податкового боргу станом на 29.12.2014 року.

За таких обставин, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про протиправність та скасування рішення № 75 від 25.12.2014 року і зобов'язання відповідача відновити реєстрацію платника єдиного податку ПП «Фірма «АЛВА».

Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, зроблені у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим колегія суддів не знайшла підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись статтями 41,160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області залишити без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 11 червня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя

Судді:

.

Головуючий суддя Міщук М.С.

Судді: Бєлова Л.В.

Гром Л.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2015
Оприлюднено11.08.2015
Номер документу48064703
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1488/15-а

Постанова від 11.06.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Панталієнко П.В.

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Панталієнко П.В.

Ухвала від 20.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Ухвала від 21.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Постанова від 11.06.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 12.05.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні