Ухвала
від 05.08.2015 по справі 826/2587/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/2587/15 Головуючий у 1-й інстанції: Скочок Т.О. Суддя-доповідач: Міщук М.С.

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді суддів: при секретарі Міщука М.С. Бєлової Л.В., Гром Л.М. Доценку О.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Агрон» до Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

17 лютого 2015 року товариство з обмеженою відповідальністю «Агрон» (далі Товариство або позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (далі ДПІ або відповідач), у якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000052204 від 10.02.2015 року.

Позов обґрунтований тим, що відповідач для нарахування суми збільшення податкового зобов'язання використав лише дані вказані у договорі купівлі-продажу нерухомого майна, тобто вказану там площу. В той же час, у відповідача відсутні фактичні дані, що свідчать про користування Товариством земельною ділянкою площею 7,4650 га. (акт визначення площі, акт обстеження земельної ділянки, тощо), що свідчить про протиправність оскаржуваного рішення.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 червня 2015 року позов задоволено.

В апеляційній скарзі про скасування постанови ДПІ посилається на те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним, прийняте на підставі наявних у ДПІ повноважень у зв'язку з виявленими під час перевірки ТОВ «Агрон» порушеннями вимог пункту 286.2 статті 286, пунктів 287.1, 287.6 статті 287 Податкового кодексу України.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, які з'явились у судове засідання та перевіривши за матеріалами справи наведені у скарзі доводи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, 22 лютого 2012 року між позивачем (Покупцем) і ПрАТ «Комінтернівська «Сільгоспхімія» (Продавцем) був укладений нотаріально посвідчений Договір купівлі-продажу нерухомого майна (далі Договір), відповідно до якого позивачу за визначеною сторонами ціною продажу передавався у власність майновий комплекс, що знаходиться за адресою: Одеська область, Комінтернівський район, с. Кремидівка, вул. Гоголя, будинок 1 а, основною площею 4451,1 кв.м. та загальною площею 4647,3 кв.м.

Запис щодо реєстрації цього правочину був внесений до Державного реєстру правочинів, про що свідчить наявна матеріалах справи копія витягу з цього Реєстру № 11033359 від 22.02.2012 року.

В пункті 2 Договору зазначено, що вказаний майновий комплекс розташований на земельній ділянці загальною площею 7,4650 га, що належать Красносільській сільській раді Комінтернівського району Одеської області, та знаходяться у фактичному користуванні Продавця. Межі земельної ділянки встановлені згідно акта встановлення меж земельної ділянки, її кадастровий номер визначений як 5122782600:01:001:0501. Права на зазначену вище земельну ділянку не визначені.

У період з 28.11.2014 року по 15.01.2015 року ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві була проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ «Агрон» з питань дотримання ним вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 31.12.2013 року.

За результатами перевірки складено Акт № 19/26-59-22-06/31307593 від 28.01.2015 року (далі Акт перевірки), яким встановлено порушення пункту 286.2 статті 286, пунктів 287.1, 287.6 статті 287 Податкового кодексу України, що полягає у неподанні до контролюючого органу податкової декларації з плати за землю за 2013 рік та не нарахуванні та несплаті за 2013 рік земельного податку в сумі 30 732 грн. 64 коп.

Крім того, за результатами перевірки позивачу до сплати був визначений земельний податок за 2013 рік в сумі 30 732 грн. 64 коп. (тобто, 7,4650 га х 18755,8 х 1,756 х 5%), де:

7,4560 га - розмір земельної ділянки за який нараховується податок;

18755,8 - нормативна грошова оцінка площі ріллі по Одеській області;

1,756 - коефіцієнт, який застосовується до нормативної грошової оцінки гектара ріллі окремої земельної ділянки, що визначений абз. 2 п. 3.5 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України № 213 від 23.03.1995 року ;

2,5 - коефіцієнт функціонального використання землі, що застосується до ТОВ «Агрон», відповідно до додатку 1 до п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Держкомзему від 27.01.2006 року, оскільки основним видом діяльності підприємства за КВЕД є оптова торгівля хімічними продуктами (46.75) та фактично веде господарську діяльність з оптової та роздрібної торгівлі добривами;

5% - ставка податку, що визначається від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній республіці Крим та області при нарахуванні земельного податку за земельні ділянки, надані підприємствам промисловості, транспорту, зв'язку та енергетики, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Матеріали зазначеної перевірки були направлені до ДПІ у Комінтернівському районі ГУ ДФС в Одеській області для прийняття податкового повідомлення-рішення з земельного податку за фактом виявленого правопорушення за місцем знаходженням земельної ділянки (об'єкта оподаткування).

ДПІ у Комінтернівському районі ГУ ДФС в Одеській області на підставі вказаного акта перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.02.2015 року за № 0000052204, яким визначило позивачу до сплати суму грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 38 585 грн. 80 коп., в тому числі 30 732 грн. 64 коп. за основним платежем, 7 853 грн. 16 коп. - штрафні (фінансові) санкції (штрафи).

Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з ненадання відповідачем доказів на підтвердження правильності розрахунку суми грошового зобов'язання, а саме при обрахунку суми земельного податку позивачу контролюючим органом була застосована нормативна грошова оцінка в розмірі 18 755 грн. 80 коп. без посилань на офіційне джерело такої інформації. Також, відповідачем до матеріалів справи не був наданий витяг з Державного земельного кадастру, де містяться відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 5122782600:01:001:0501, зокрема, відомості про розмір такої земельної ділянки (який у випадку не проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки мав стати визначальним фактором при обчисленні земельного податку).

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції.

Згідно із статтею 269 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Статтею 270 ПК України передбачено, що об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, а також земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Згідно із пунктом 286.2 статті 286 ПК України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Пунктом 287.6 статті 287 ПК України, при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Як вбачається з матеріалів справи, право власності на майновий комплекс загальною площею 4 647,3 кв.м., який складається зі складів мінеральних добрив, адміністративної будівлі, складу ядохімікатів, навісу, залізничного тупику, брукування, вагової і гаражу, за адресою: Одеська область, Комінтернівський район, с. Кремидівка, вул. Гоголя, будинок 1 а, за ТОВ «Аргон» зареєстровано у 2012 році.

За умовами Договору купівлі-продажу нерухомого майна від 22.02.2012 року, даний об'єкт нерухомості розташований на земельній ділянці загальною площею 7,4650 га, що належить та знаходилася у фактичному користуванні у попереднього власника описаного вище майнового комплексу (ПрАТ «Комінтернівська сільгоспхімія»).

Таким чином, з часу реєстрації права власності на нерухоме майно у позивача, як його власника, виник обов'язок зі сплати земельного податку за земельну ділянку, на якій розташований відповідний об'єкт нерухомості (майновий комплекс).

Разом з тим, позивачем обов'язок по нарахуванню та сплати до місцевого бюджету земельного податку за земельну ділянку, на якій розташований майновий комплекс, у 2013 році виконано не було.

Судом першої інстанції встановлено, що наразі ТОВ «Аргон» вживаються заходи по оформленню права користування земельною ділянкою орієнтовною площею 7,4 га, частину з якої займають об'єкти нерухомості.

Таким чином, з огляду на вищенаведене суд першої інстанції дійшов до правильного висновку про наявність у позивача обов'язку щодо сплати земельного податку в силу положень пункту 287.6 статті 287 ПК України.

Водночас в ході перевірки правильності обрахунку ДПІ у Комінтернівському районі ГУ ДФС в Одеській області розміру земельного податку (30 732,64 грн.) позивачу за вказану земельну ділянку за 2013 рік відповідачем не було надано належних документальних доказів на підтвердження обґрунтованості такого розрахунку.

Так, на підтвердження виконання зазначеного обов'язку та проведення нарахування суми грошового зобов'язання, зазначеної в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні № 0000052204 від 10.02.2015 року, відповідачем надана копія листа Управляння Держземагентства у Комінтернівському районі Одеської області № 19-1503-0.12-4974/2-14 від 24.12.2014 року, в якому зазначено наступне: в Управлінні наявна технічна документація про нормативну грошову оцінку земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів) Комінтернівського району Одеської області, затверджена рішенням Комінтернівської районної ради Комінтернівського району Одеської області № 634-VI від 03.12.2014 року. З урахуванням норм п. 271.2 ст. 271 ПК України нормативна грошова оцінка набуде чинності з 01.01.2016 року. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з функціональним призначенням - землі комерційного призначення становить 21 973 303,27 грн., землі - промисловості - 10 547 185,55 грн. При цьому, відомості про визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки з відповідним кадастровим номером на 2013 рік в даному листі відсутні.

Відповідно до пункту 271.1 статті 271 ПК України, базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Згідно із пунктом 286.1 статті 286 ПК України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Як вбачається зі змісту Акта перевірки, при обрахунку суми земельного податку позивачу контролюючим органом (ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві) була застосована нормативна грошова оцінка в розмірі 18 755 грн. 80 коп. без посилань на офіційне джерело такої інформації.

Також, відповідачем до матеріалів справи не був наданий витяг з Державного земельного кадастру, де містяться відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 5122782600:01:001:0501, зокрема, відомості про розмір такої земельної ділянки (який у випадку не проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки мав стати визначальним фактором при обчисленні земельного податку).

Отже, відповідачем не було надано належних доказів на підтвердження правильності розрахунку суми грошового зобов'язання, визначеної у податковому повідомленні-рішенні № 0000052204 від 10.02.2015 року, що є підставою для визнання його протиправним та скасування.

Виходячи з наведеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог.

Крім того, рішення суду першої інстанції узгоджуються з позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною в ухвалі від 24 червня 2014 року № К/800/62298/13.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, зроблені у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим колегія суддів не знайшла підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 червня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя

Судді:

Повний текст рішення складено 06.08.2015 року

.

Головуючий суддя Міщук М.С.

Судді: Бєлова Л.В.

Гром Л.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2015
Оприлюднено11.08.2015
Номер документу48064705
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/2587/15

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Постанова від 10.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні