Постанова
від 13.01.2010 по справі 2а-6274/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 січня 2010 року справа № 2а-6274/09/2370

м. Черкаси

14 год. 55 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Коваленка В.І.,

при секретарі - Поповій Ю.Є.,

за участю представників:

від позивача - ОСОБА_1, за довіреністю,

відповідача - не з'явилась,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Уманської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 про стягнення 2100 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Уманська об'єднана державна податкова інспекція Черкаської області звернулася до суду з адміністративним позовом до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 про стягнення 2100 грн.

Позивач зазначила, що державною податковою адміністрацією у Черкаській області проведено перевірку діяльності відповідача, під час якої встановлено порушення п. 1,2,13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95 від 06.07.1995 року.

У зв'язку із виявленими порушеннями у відповідності до ст. ст. 17 та 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» позивачем прийнято рішення про застосування штрафних санкцій № НОМЕР_1 від 21.10.2009 року, яким визначено штрафну санкцію у розмірі 400 грн. та рішення № НОМЕР_2 від 21.10.2009 року, яким визначено штрафну санкцію в сумі 1700 грн.

Представник позивача просить задовольнити її вимоги та стягнути з відповідача штрафні санкції у розмірі 2100 грн.

Відповідач в судове засідання не з'явилася, проте надіслала клопотання про те, що позов визнає повністю та просить суд розглянути справу без її участі.

Заслухавши пояснення та доводи представника позивача, вивчивши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, судом встановлено, що фізична особа - підприємець ОСОБА_2 зареєстрована виконавчим комітетом Уманської міської ради Черкаської області 11.01.1995 року та взята на облік в Уманській об'єднаній державній податковій інспекції як платник податків.

Дослідженням матеріалів справи, суд встановив, що державною податковою адміністрацією в Черкаській області проведено перевірку діяльності господарської одиниці фізичної особи - підприємця ОСОБА_2, що знаходиться за адресою: Черкаська обл., м. Умань, вул. Тищика, 31а, за результатами якої складено акт № 1362/23/23/23/НОМЕР_3 від 13.10.2009 року.

В судовому засіданні встановлено, що під час перевірки діяльності відповідача виявлено порушення п. 1, 2, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95 від 06.07.1995 року, зокрема, перевіркою встановлено факт реалізації товару, а саме, 1 пачки цигарок «Честерфілд» по ціні 6 грн. 50 коп., 1 банки алкогольного напою «Рево» по ціні 9 грн. 50 коп. на загальну суму 16 грн. Крім цього, судом встановлено, що продавець отримала готівку номіналом 100 грн. поклала її до шухляди звідки видала здачу та товар, але розрахункову операцію через реєстратор розрахункових операцій не провела, не роздрукувала та не видала відповідних розрахункових документів (чек).

Перевіркою готівкових коштів на місці проведення перевірки розрахунків встановлено, що фактично на місці проведення розрахунків рахується 133 грн. 80 коп., а відповідно денного звіту має рахуватися 53 грн. 80 коп. Невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій склала 80 грн., з урахуванням суми придбаних товарів.

Відповідальність за допущені порушення передбачена п.1 ст.ст. 17 та 22 Закону України № 265/95 від 06.07.1995 року і становить 400 грн.

Пунктом 1 статті 17 Закону України № 265/95 від 06.07.1995 року зазначено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.

Крім цього, суд зазначає, що положеннями статті 22 вищевказаного закону передбачено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

Крім цього, суд зазначає, що відповідно до ст. 1 Закону України № 265/95 від 06.07.1995 року реєстратори розрахункових операцій застосовуються підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, а також фізичними особами (резидентами та нерезидентами) - суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.

Судом встановлено, що згідно ст. 3 Закону України № 265/95 від 06.07.1995 року, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій; забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

У відповідності із статтею 25 Закону України № 265/95 від 06.07.1995 року, суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Дослідженням матеріалів справи, судом встановлено, що при проведенні перевірки встановлено факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями без придбання відповідної ліцензії чим порушено норми статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва з обігу спирту етилового, коньячного й плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-ВР від 19.12.1995 року.

На підставі акту перевірки щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу об'єктами підприємницької діяльності № 1644/23/05/23/НОМЕР_3 від 13.10.2009 року позивачем винесено рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій № НОМЕР_2 від 21.10.2009 року у сумі 1700 грн.

Судом встановлено, що відповідальність за дане правопорушення зазначено в абзаці 5 частини 2 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме, при здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензії - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700 грн.

Отже, загальна сума боргу відповідача перед позивачем на момент розгляду справи в суді становить 2100 грн.

Суд зазначає, що статтею 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» № 509-ХІІ від 04.12.1990 року передбачено право органів державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені.

Статтею 11-2 Закону України № 509-ХІІ від 04.12.1990 року вказано, що посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку направлення на перевірку та копію наказу про проведення такої перевірки. Недотримання процедури перевірки при фактичному допуску до її проведення не має наслідком визнання протиправними застосованих податковою інспекцією до позивача за результатами такої перевірки фінансових санкцій за встановлені порушення Закону.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі вищесказаного та керуючись ст.ст.11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_2, що мешкає за адресою: 20300, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_3 в дохід бюджету через Уманську об'єднану державну податкову інспекцію Черкаської області, що знаходиться за адресою: 20300, Черкаська обл., м. Умань, вул. Леніна, 1, ідентифікаційний код 21367259 фінансові санкції у сумі 2100 (дві тисячі сто) грн.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови та наступного подання апеляційної скарги протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження, з подачею копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя В.І. Коваленко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2010
Оприлюднено13.08.2015
Номер документу48068926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6274/09/2370

Постанова від 13.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 17.12.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 23.12.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Постанова від 13.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Коваленко Василь Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні