ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-6274/09/2370
13 січня 2010 р. м. Черкаси
14 год. 55 хв.
Черкаський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Ков аленка В.І.,
при секретарі - Поповій Ю.Є.,
за участю представників:
від позивача - Фіялко Р.Т., за довіреністю,
відповідача - не з' яви лась,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Черкас и адміністративну справу за позовом Уманської об' єднан ої державної податкової інсп екції Черкаської області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 про стягнення 2100 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Уманська об' єднана держа вна податкова інспекція Черк аської області звернулася до суду з адміністративним поз овом до фізичної особи - підпр иємця ОСОБА_2 про стягненн я 2100 грн.
Позивач зазначила, що держ авною податковою адміністра цією у Черкаській області пр оведено перевірку діяльност і відповідача, під час якої вс тановлено порушення п. 1,2,13 стат ті 3 Закону України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг» № 265/95 від 06.07.1995 року.
У зв' язку із виявленими по рушеннями у відповідності до ст. ст. 17 та 22 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг» позивач ем прийнято рішення про заст осування штрафних санкцій № 0002072330 від 21.10.2009 року, яким визна чено штрафну санкцію у розмі рі 400 грн. та рішення № 0002062330 в ід 21.10.2009 року, яким визначено шт рафну санкцію в сумі 1700 грн.
Представник позивача прос ить задовольнити її вимоги т а стягнути з відповідача штр афні санкції у розмірі 2100 грн.
Відповідач в судове засіда ння не з' явилася, проте наді слала клопотання про те, що по зов визнає повністю та проси ть суд розглянути справу без її участі.
Заслухавши пояснення та до води представника позивача, вивчивши подані документи і матеріали, оцінивши належніс ть, допустимість, достовірні сть кожного доказу окремо, а т акож достатність і взаємний зв' язок доказів у їх сукупн ості, судом встановлено, що фі зична особа - підприємець ОСОБА_2 зареєстрован а виконавчим комітетом Уманс ької міської ради Черкаської області 11.01.1995 року та взята на о блік в Уманській об' єднаній державній податковій інспек ції як платник податків.
Дослідженням матеріалів с прави, суд встановив, що держа вною податковою адміністрац ією в Черкаській області про ведено перевірку діяльності господарської одиниці фізич ної особи - підприємця ОСОБ А_2, що знаходиться за адресо ю: АДРЕСА_2, за результатам и якої складено акт № 1362/23/23/23/Н ОМЕР_3 від 13.10.2009 року.
В судовому засіданні встан овлено, що під час перевірки д іяльності відповідача виявл ено порушення п. 1, 2, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» № 265/95 від 06.07.1995 року, зокрема, п еревіркою встановлено факт р еалізації товару, а саме, 1 пач ки цигарок «Честерфілд» по ц іні 6 грн. 50 коп., 1 банки алкоголь ного напою «Рево» по ціні 9 грн . 50 коп. на загальну суму 16 грн. Кр ім цього, судом встановлено, щ о продавець отримала готівку номіналом 100 грн. поклала її до шухляди звідки видала здачу та товар, але розрахункову оп ерацію через реєстратор розр ахункових операцій не провел а, не роздрукувала та не вида ла відповідних розрахункови х документів (чек).
Перевіркою готівкових кош тів на місці проведення пере вірки розрахунків встановле но, що фактично на місці прове дення розрахунків рахується 133 грн. 80 коп., а відповідно денно го звіту має рахуватися 53 грн. 80 коп. Невідповідність суми г отівкових коштів на місці пр оведення розрахунків сумі, я ка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових о перацій склала 80 грн., з урахув анням суми придбаних товарів .
Відповідальність за допущ ені порушення передбачена п. 1 ст.ст. 17 та 22 Закону України № 265/9 5 від 06.07.1995 року і становить 400 грн .
Пунктом 1 статті 17 Закону Укр аїни № 265/95 від 06.07.1995 року зазначен о, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприєм ницької діяльності, які здій снюють розрахункові операці ї за товари (послуги), за рішен ням відповідних органів держ авної податкової служби Укра їни застосовуються фінансов і санкції у п'ятикратному роз мірі вартості проданих товар ів (наданих послуг), на які вия влено невідповідність - у раз і проведення розрахункових о перацій на неповну суму варт ості проданих товарів (надан их послуг), у разі непроведенн я розрахункових операцій чер ез реєстратори розрахункови х операцій, у разі нероздруку вання відповідного розрахун кового документа, що підтве рджує виконання розрахунков ої операції, або проведення ї ї без використання розрахунк ової книжки.
Крім цього, суд зазначає, що положеннями статті 22 вищевка заного закону передбачено, щ о у разі невідповідності сум и готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денно му звіті, а у випадку викорис тання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за ро зрахунковими квитанціями, в иданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємниц ької діяльності застосовуєт ься фінансова санкція у п'яти кратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Крім цього, суд зазначає, що відповідно до ст. 1 Закону Укр аїни № 265/95 від 06.07.1995 року реєстрат ори розрахункових операцій з астосовуються підприємства ми, установами, організаціям и усіх форм власності, а також фізичними особами (резидент ами та нерезидентами) - суб'єкт ами підприємницької діяльно сті, які здійснюють операції з розрахунків в готівковій т а/або в безготівковій формі (і з застосуванням платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо) при продажу товарів (на данні послуг) у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг, а також уповноважен ими банками та суб'єктами під приємницької діяльності, які виконують операції купівлі- продажу іноземної валюти.
Судом встановлено, що згідн о ст. 3 Закону України № 265/95 від 06.0 7.1995 року, суб'єкти підприємниць кої діяльності, які здійснюю ть розрахункові операції в г отівковій та/або в безготівк овій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при прода жу товарів (наданні послуг) у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'я зані: щоденно друкувати на ре єстраторах розрахункових оп ерацій (за виключенням автом атів з продажу товарів (послу г) фіскальні звітні чеки і заб езпечувати їх зберігання в к нигах обліку розрахункових о перацій; забезпечувати відпо відність сум готівкових кошт ів на місці проведення розра хунків сумі коштів, яка зазна чена в денному звіті реєстра тора розрахункових операцій , а у випадку використання роз рахункової книжки - загальні й сумі продажу за розрахунко вими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
У відповідності із статтею 25 Закону України № 265/95 від 06.07.1995 ро ку, суми фінансових санкцій, я кі визначені статтями 17 - 24 цьог о Закону, підлягають перерах уванню суб'єктами підприємни цької діяльності до Державно го бюджету України в десятид енний термін з дня прийняття органами державної податков ої служби України рішення пр о застосування таких фінансо вих санкцій.
Дослідженням матеріа лів справи, судом встановлен о, що при проведенні перевірк и встановлено факт роздрібно ї торгівлі алкогольними напо ями без придбання відповідно ї ліцензії чим порушено норм и статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва з обігу спирту е тилового, коньячного й плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів» № 481/95-ВР від 19.12.1995 року.
На підставі акту перевірки щодо контролю за здійснення м розрахункових операцій у с фері готівкового та безготів кового обігу об' єктами підп риємницької діяльності № 1644/23/0 5/23/НОМЕР_3 від 13.10.2009 року позив ачем винесено рішення про за стосування до відповідача фі нансових санкцій № НОМЕР_2 від 21.10.2009 року у сумі 1700 грн.
Судом встановлено, що відпо відальність за дане правопор ушення зазначено в абзаці 5 ча стини 2 статті 17 Закону Україн и «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів», а саме, при здійснення оптової і роздрі бної торгівлі алкогольними н апоями та тютюновими виробам и без наявності ліцензії - 200 відсотків вартості отримано ї партії товару, але не менше 1 700 грн.
Отже, загальна сума боргу ві дповідача перед позивачем на момент розгляду справи в суд і становить 2100 грн.
Суд зазначає, що статтею 11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» № 509-ХІІ від 04.12.1990 року передбачено право органів державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, здійснювати контроль з а додержанням порядку провед ення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановл еному законом порядку, засто совувати до платників податк ів фінансові (штрафні) санкці ї, стягувати до бюджетів та де ржавних цільових фондів суми недоїмки, пені.
Статтею 11-2 Закону України № 5 09-ХІІ від 04.12.1990 року вказано, що п осадові особи органу державн ої податкової служби вправі приступити до проведення пла нової або позапланової виїзн ої перевірки за наявності пі дстав для їх проведення, визн ачених цим та іншими законам и України, та за умови надання платнику податків під розпи ску направлення на перевірку та копію наказу про про ведення такої перевірки. Недотримання процедури п еревірки при фактичному допу ску до її проведення не має на слідком визнання протиправн ими застосованих податковою інспекцією до позивача за ре зультатами такої перевірки ф інансових санкцій за встанов лені порушення Закону.
З огляду на викладене, суд п риходить до висновку про обґ рунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підляг ають задоволенню у повному о бсязі.
На підставі вищесказаного та керуючись ст.ст.11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 Кодексу адміністративного с удочинства України суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов за довольнити повністю.
Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_2, що меш кає за адресою: 20300, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НО МЕР_3 в дохід бюджету через У манську об' єднану державну податкову інспекцію Черкась кої області, що знаходиться з а адресою: 20300, Черкаська обл., м. Умань, вул. Леніна, 1, ідентифік аційний код 21367259 фінансові сан кції у сумі 2100 (дві тисячі сто) г рн.
Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Черкаський окружний адм іністративний суд шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в раз і складення постанови у повн ому обсязі відповідно до ста тті 160 цього Кодексу - з дня скла дення в повному обсязі. Якщо п останову було проголошено у відсутності особи, яка бере у часть у справі, то строк подан ня заяви про апеляційне оска рження обчислюється з дня от римання нею копії постанови та наступного подання а пеляційної скарги протягом 2 0 днів після подання заяви про апеляційне оскарження, з под ачею копій відповідно до кіл ькості осіб, які беруть участ ь у справі.
Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суддя В.І. Ков аленко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2010 |
Оприлюднено | 09.10.2010 |
Номер документу | 7405678 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Коваленко Василь Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні