Рішення
від 28.07.2015 по справі 916/789/15-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" липня 2015 р.Справа № 916/789/15-г

Господарський суд Одеської області

У складі колегії суддів:

Головуючого судді Желєзної С.П.

Судді Д'яченко Т.Г.

Судді Рога Н.В.

Секретаря судових засідань Князєвої К.Р.

За участю представників сторін:

Від позивача: Гусак Л.М. /т.в.о. голови адміністрації/; Гончаров В.М. за довіреністю № 01/01-08/313 від 05.02.2015р.

Від відповідача: Шпагін К.Д. /договір про надання правової допомоги/; Ткаченко Н.А. за довіреністю від 06.06.2015р.; Нудьга В.О. за довіреністю від 02.04.2015р.; Дмитрук О.П. за довіреністю від 17.06.2015р.

Від третіх осіб:

- Яськівської сільської ради Одеської області: не з'явився;

- Біляївської міської ради Одеської області: не з'явився;

- державного підприємства „Укрриба": Зубченко О.Є. за довіреністю № 11-13/49 від 17.06.2015р.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Біляївської районної державної адміністрації до товариства з обмеженою відповідальністю „Одесарибгосп", за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Яськівської сільської ради Одеської області, Біляївської міської ради Одеської області, державного підприємства „Укрриба", про визнання припиненим договору оренди землі, визнання частково недійсним статуту, визнання недійсною додаткової угоди до договору оренди землі та зобов'язання звільнити земельні ділянки, та за зустрічним позовом товариства з обмеженою відповідальністю „Одесарибгосп" до Біляївської районної державної адміністрації про визнання права користування, -

ВСТАНОВИВ:

Біляївська районна державна адміністрація Одеської області звернулась до господарського суду Одеської області із позовом до товариства з обмеженою відповідальністю „Одесарибгосп" (далі по тексту - ТОВ „Одесарибгосп") про: визнання припиненим з 09.09.2011р. договору оренди землі, укладеного 04.01.2005р. між Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області та закритим акціонерним товариством „Одесарибгосп", зареєстрованого в Біляївському районному відділі земельних ресурсів, про що у книзі реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 11.01.2005р. № 0405.516.00001; визнання недійсним пункту 2.3 статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Одесарибгосп" (код 36973902) в частині правонаступництва товариства з обмеженою відповідальністю „Одесарибгосп" (код 36973902) на договір оренди земель водного та болотного фондів площею 521 га, розташованих на територіях Біляївської міської ради та Яськівської сільської ради, укладений між закритим акціонерним товариством „Одесарибгосп" (код 00476731) та Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області на 49 років від 04.01.2005р., зареєстрованого Біляївським відділом земельних ресурсів 11.01.2005р. за № 04.05.516.00001; визнання недійсною додаткової угоди № 21 про внесення змін до договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 11.01.2005р., що укладена 29.03.2010р. між Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області та товариством з обмеженою відповідальністю „Одесарибгосп" (код 36973902); усунення Біляївській районній державній адміністрації перешкоди у користуванні земельною ділянкою, яка розташована на території Яськівської сільської та Біляївської міської рад Біляївського району Одеської області, кадастрові номери: 5121085600:01:001:0592, 5121085600:01:001:0591, 5121010100:01:001:0107, загальною площею 521,0049 га, в т.ч.: по Яськівській сільській раді 281,78 га, з них під болотом 266,79 га, під дамбою 9,81 га, підводящий канал 2,70 га, відводящий канал 2,48 га; по Біляївській міській раді 239,22 га, з них під болотом 288,22 га, під водою 8,0 га, покритих лісовою рослинністю 3 га, шляхом зобов'язання ТОВ „Одесарибгосп" звільнити вищезазначену земельну ділянку та повернути її Біляївській районній державній адміністрації.

В обґрунтування заявлених позовних вимог Біляївська районна державна адміністрація Одеської області посилається на факт закінчення дії спірного договору оренди землі в результаті припинення діяльності первинного орендаря - закритого акціонерного товариства „Одесарибгосп", а також на необхідність вжиття заходів, направлених на поновлення прав держави на спірні земельні ділянки, які, за переконанням позивача, перебувають у безпідставному володінні та користуванні ТОВ „Одесарибгосп".

Не погоджуючись із заявленими позовними вимогами, 17.03.2015р. відповідач звернувся до суду із зустрічною позовною заявою до Біляївської районної державної адміністрації Одеської області: про визнання права користування земельною ділянкою площею 521 га, в т.ч. по Яськівській сільській раді 281,78 га, з них під болотом 266,79 га, під дамбою 9,81 га, підводящий канал 2,70 га, відводящий канал 2,48 га; по Біляївській міській раді 239,22 га, з них під болотом 288,22 га, під водою 8,0 га, покритих лісовою рослинністю 3 га, розміщеною на відстані 1150м. від с. Яськи, 1 км від м. Біляївка, за ТОВ „Одесарибгосп", що набуте на підставі договору оренди землі від 04.01.2005р., укладеного між Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області та закритим акціонерним товариством „Одесарибгосп", зареєстрованого в Біляївському районному відділі земельних ресурсів, про що у книзі реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 11.01.2005р. № 0405.516.00001. Ухвалою від 20.03.2015р. вказана зустрічна позовна заява була прийнята судом до сумісного розгляду із первісним позовом Біляївської районної державної адміністрації Одеської області.

На підставі ухвали від 25.03.2015р. господарським судом в порядку ст. 27 ГПК України було залучено Яськівську сільську раду Одеської області та Біляївську міську раду Одеської області до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача. Крім того, ухвалою від 13.07.2015р. господарським судом також було залучено державне підприємство „Укрриба" до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача.

28.07.2015р. в судовому засіданні представник Біляївської районної державної адміністрації Одеської області звернувся до суду із клопотанням про відкладення розгляду справи в засіданні суду у зв'язку із необхідністю ознайомлення із матеріалами справи новому представнику адміністрації. Судом було відмовлено позивачу у задоволенні даного клопотання з огляду як на закінчення процесуальних строків вирішення спору по даній справі, які вже були продовжені судом в порядку ч. 3 ст. 69 ГПК України, так і з огляду на участь повноважного представника позивача у кожному із минулих судових засідань по даній справі. При цьому, суд звертає увагу Біляївської районної державної адміністрації на те, що вступ нового, чергового представника, в судовий процес для представництва інтересів сторони, ніяким чином не впливає на можливість зміни правового статусу такого учасника процесу в контексті використання ним своїх процесуальних прав. Суд вважає за необхідне довести до відома представника позивача, що процесуальними правами в господарському процесі користуються саме сторони, реалізація яких (прав) відбувається через їх (сторін) представників, у зв'язку з чим, ототожнювати поняття сторони процесу та її представника є неправомірним та некоректним з юридичної точки зору.

Під час розгляду даної справи повноважний представник Біляївської районної державної адміністрації Одеської області підтримав заявлені позовні вимоги та повністю заперечував проти задоволення зустрічного позову.

Відповідач повністю заперечує проти позову первісного, наголошуючи на його безпідставності та необґрунтованості, в тому числі з підстав пропуску Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області строків позовної давності для звернення до суду із відповідним позовом. При цьому, ТОВ „Одесарибгосп" повністю підтримує власні вимоги за зустрічним позовом.

Крім того, під час розгляду даної справи відповідачем було заявлено низку клопотань. Так, 28.07.2015р. в судовому засіданні представник ТОВ „Одесарибгосп" звернувся до суду із клопотанням про винесення окремої ухвали з приводу виявлення реального конфлікту інтересів в діяльності посадової особи - начальника юридичного відділу апарату Біляївської районної державної адміністрації Одеської області Гончарова Валерія Михайловича, про що просить повідомити прокурора Одеської області, а також передбачити в окремій ухвалі процедуру усунення особи, уповноваженої на виконання функцій держави - Гончарова В.М. від представництва інтересів Біляївської районної державної адміністрації Одеської області по справі № 916/789/15-г відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону України „Про запобігання корупції".

В обґрунтування поданого клопотання ТОВ „Одесарибгосп" посилається на обставини, які, за його переконанням, свідчать про наявність реального конфлікту між приватним інтересом начальника юридичного відділу апарату Біляївської районної державної адміністрації Одеської області Гончарова Валерія Михайловича та його службовими повноваженнями, що укладається у підписанні даного позову, направленого на припинення права користування ТОВ „Одесарибгосп" щодо спірних земельних ділянок з метою подальшої передачі цієї землі на користь третіх осіб, а також на участь даної посадової особи в низці судових засідань по даній справі в якості представника адміністрації під час перебування у відпустці. За результатами розгляду даного клопотання суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 90 ГПК України господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу. Окрема ухвала надсилається відповідним підприємствам, установам, організаціям, державним та іншим органам, посадовим особам, які несуть відповідальність за ухилення від виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, в порядку та розмірі, передбачених частиною першою статті 119 цього Кодексу. Окрему ухвалу може бути оскаржено в установленому цим Кодексом порядку. Якщо при вирішенні господарського спору господарський суд виявить у діяльності працівників підприємств та організацій порушення законності, що містять ознаки кримінального правопорушення, господарський суд надсилає про цей факт повідомлення прокурору або органу досудового розслідування.

Господарський суд зазначає, що наведені ТОВ „Одесарибгосп" обставини, що пов'язані із пред'явленням даного позову, базуються на недоведених твердженнях про корупційну упередженість попереднього керівництва Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, та взагалі не можуть бути підставою для вжиття будь-яких заходів процесуального реагування, оскільки ст. 1 ГПК України та нормами Конституції України передбачено безумовне право кожної особи, в тому числі органу державної влади, на звернення до суду, яке не може бути обмежене, в той час як перевірка обґрунтованості заявлених вимог є виключною компетенцією суду. Твердження про участь у судових засіданнях по даній справі представника Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, який є державним службовцем, під час перебування його у відпустці, ніяким чином не впливає на обсяг його повноважень представника, наданих чинною на теперішній час довіреністю.

Більш того, за нормами ст. 90 ГПК України окрема ухвала, на відміну від повідомлення суду, може бути направлена прокурору області виключно у випадку виявлення недоліків у діяльності відповідних підпорядкованих прокуратур, однак ніяким чином не у випадку виявлення недоліків у діяльності інших органів державної влади, що не входять до системи органів прокуратури України.

У зв'язку із викладеним, судом було відмовлено ТОВ „Одесарибгосп" у задоволенні вищезгаданого клопотання.

В той же час, виявлені під час розгляду справи обставини та факти, які базуються в тому числі на отриманій від ТОВ „Одесарибгосп" інформації, з приводу неналежної організації діяльності Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, стали підставою для постановлення окремої ухвали суду від 28.07.2015р., що направлена для виконання до Одеської обласної державної адміністрації з метою усунення виявлених недоліків, в тому числі і з приводу виконання державним службовцем - начальником юридичного відділу апарату Біляївської районної державної адміністрації Одеської області Гончаровим Валерієм Михайловичем, посадових обов'язків під час перебування у відпустці.

Крім того, відповідачем було заявлене клопотання в порядку п. 2 ч. 2 ст. 79 ГПК України про зупинення провадження у даній справі до усунення обставин, що зумовили представництво інтересів органу державної влади - Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, посадовою особою, що перебувала у відпустці. З приводу вказаного клопотання суд зазначає наступне.

Згідно зі ст. 79 ГПК України господарський суд зупиняє провадження у справі в разі неможливості розгляду даної справи до вирішення пов'язаної з нею іншої справи, що розглядається іншим судом, а також у разі звернення господарського суду із судовим дорученням про надання правової допомоги до іноземного суду або іншого компетентного органу іноземної держави. Господарський суд має право зупинити провадження у справі за клопотанням сторони, прокурора, який бере участь в судовому процесі, або за своєю ініціативою, зокрема у випадку надсилання господарським судом матеріалів прокурору або органу досудового розслідування.

При цьому, суд зауважує, що під неможливістю розгляду даної справи слід розуміти неможливість для даного господарського суду самостійно встановити обставини, які встановлюються іншим судом в іншій справі, - у зв'язку з непідвідомчістю або непідсудністю іншої справи даному господарському суду, одночасністю розгляду двох пов'язаних між собою справ різними судами або з інших причин.

В той же час, обставини, на які посилається відповідач в обґрунтування заявленого клопотання, ніяким чином не впливають на можливість вирішення даного спору, на встановлення обставин справи та на оцінку зібраних доказів. У зв'язку із викладеним, судом було відмовлено ТОВ „Одесарибгосп" у задоволенні клопотання про зупинення провадження у справі.

Відповідно до наданих Біляївською міською радою Одеської області пояснень, остання повністю підтримує заявлені Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області позовні вимоги. По суті зустрічного позову даною третьої особою не було надано суду будь-яких пояснень із висловленням правової позиції.

В свою чергу, Яськівською сільською радою Одеської області будь-яких пояснень по суті спору надано суду не було.

Державне підприємство „Укрриба" повністю підтримує заявлені в межах даної справи позовні вимоги за первісним позовом та заперечує проти задоволення зустрічного позову. Крім того, названою третьою особою було подане клопотання про витребування доказів, у відповідності до якого державне підприємство „Укрриба" просить суд витребувати від Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Біляївського міськрайонного управління юстиції в Одеській області реєстраційну справу ТОВ „Одесрибгосп" (код ЄДРПОУ 00476731) в частині проведених змін з 26.01.2010р. (дата прийняття рішення про виділ з товариства нової юридичної особи) по 09.09.2011р. (дата державної реєстрації ліквідації юридичної особи), а саме:

1. належним чином засвідчені копії реєстраційних карток, поданих ТОВ „Одесрибгосп" до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Біляївського міськрайонного управління юстиції в Одеській області, починаючи з 26.01.2010р. та до моменту припинення, в тому числі реєстраційних картом про державну реєстрацію змін відомостей про юридичну особу та реєстрацію змін до установчих документів; належним чином засвідчені копії рішень загальних зборів учасників (засновників) ТОВ „Одесрибгосп", починаючи з 26.01.2010р. та до моменту припинення; належним чином засвідчені копії установчих документів (статуту та змін до нього) ТОВ „Одесрибгосп", які були чинними станом на 26.01.2010р. і до моменту припинення ТОВ „Одесрибгосп".

2. реєстраційну справу ТОВ „Одесарибгосп" (код ЄДРПОУ 36973902) в частині матеріалів державної реєстрації новоутвореної юридичної особи, а саме: належним чином засвідчену копію реєстраційної картки про державну реєстрацію новоутвореної юридичної особи - ТОВ „Одесарибгосп"; належним чином засвідчену копію рішення власника (власників) про створення юридичної особи - ТОВ „Одесарибгосп".

Крім того, державне підприємство „Укрриба" просило суд витребувати від Реєстраційної служби Біляївського міськрайонного управління юстиції в Одеській області матеріали реєстраційної справи щодо реєстрації речового права власності та окремо права оренди відносно земельних ділянок з кадастровими номерами №№ 5121085600:01:001:0592, 5121085600:01:001:0591, 5121010100:01:001:0107.

У задоволенні даного клопотання судом було відмовлено з огляду відсутність необхідності у дослідженні даних доказів, оскільки наявні у матеріалах справи документи дозволяють встановити всі необхідні для вирішення даного спору обставини.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи та пояснення учасників судового процесу, суд встановив наступне.

Розпорядженням Біляївської районної державної адміністрації Одеської області від 16.12.2004п. № 939/2004 було вирішено: затвердити проект відведення земельних ділянок ЗАТ „Одесарибгосп" під будівництво ставків для рибогосподарської діяльності із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання „Одесаліс" на території Біляївського району Одеської області, розроблений державним підприємством „Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою"; передати закритому акціонерному товариству „Одесарибгосп" в довгострокову оренду терміном на 49 років земельну ділянку загальною площею 521,00 га під будівництво ставків для рибогосподарської діяльності із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання „Одесаліс" на території Біляївської міської ради Біляївського району Одеської області, в т.ч. по Яськівській сільській раді - 281,78 га, з них: під болотом - 266,79 га, під дамбою - 9,81 га, підводящий канал - 2,70 га, відводящий канал - 2,48 га; по Біляївській міській раді - 239,22 га, з них: під болотом 228,22 га, під водою - 8,00 га покритих лісовою рослинністю - 3,00 га.

04.01.2005р. між Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області (Орендодавець) та закритим акціонерним товариством „Одесарибгосп" (Орендар) було укладено договір землі, який було зареєстровано у Біляївському районному відділі земельних ресурсів, про що у книзі записів реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 11.01.2005р. за № 04.05.516.00001 (далі по тексту - договір оренди від 11.01.2005р.), у відповідності до п.п. 1 - 3 якого Орендодавець надає, а Орендар приймає в довгострокове, платне користування земельну ділянку, яка розташована на території Яськівської та Біляївської міської рад Біляївського району Одеської області із земель Одеського державного лісогосподарського об'єднання „Одесаліс". В оренду передається земельна ділянка загальною площею 510,00 га, в т.ч.: по Яськівській сільській раді - 281,78 га, з них: під болотом - 266,79 га, під дамбою - 9,81 га, підводящий канал - 2,70 га, відводящий канал - 2,48 га; по Біляївській міській раді - 239,22 га, з них: під болотом 228,22 га, під водою - 8,00 га покритих лісовою рослинністю - 3,00 га. Дана земельна ділянка розміщена на відстані 1150 м від с. Яськи, 1 км. від м. Білявки. На земельній ділянці відсутні будь-які об'єкти нерухомого майна, а також відсутні інші об'єкти інфраструктури.

Виходячи з положень п.п. 6, 12, 13, 18, 32 договору оренди від 11.01.2005р. договір було укладено терміном на 49 років. Земельна ділянка надається в оренду під будівництво ставків для рибогосподарської діяльності. Умови збереження стану об'єкта оренди: використання ділянки тільки за цільовим призначенням з урахуванням природоохоронних заходів. Передача земельної ділянки Орендарю здійснюється у тижневий строк після державної реєстрації цього договору за актом її приймання-передачі. Дія договору припиняється у разі: закінчення строку на який було укладено договір оренди землі; придбання Орендарем земельної ділянки у власність; викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; ліквідації юридичної особи - Орендаря. Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

Згідно зі ст. 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

В силу положень ст. 124 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на час укладення договору оренди від 11.01.2005р.) передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ст.ст. 1, 3 Закону України „Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності. Об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.

При цьому, згідно зі ст. 18, 20 Закону України „Про оренду землі" (в редакції, чинній на час укладення договору оренди від 11.01.2005р.) договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації. Укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Державна реєстрація договорів оренди землі проводиться у порядку, встановленому законом.

Як свідчать матеріали справи, на підставі актів від 11.01.2005р. Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області було передано, а закритим акціонерним товариством „Одесарибгосп" було прийнято в користування наступні земельні ділянки: по Яськівській сільській раді - 281,78 га, з них: під болотом - 266,79 га, під дамбою - 9,81 га, підводящий канал - 2,70 га, відводящий канал - 2,48 га; по Біляївській міській раді - 239,22 га, з них: під болотом 228,22 га, під водою - 8,00 га покритих лісовою рослинністю - 3,00 га. Отже, з даного моменту у орендаря виникло право користування названими земельними ділянками на умовах оренди.

Відповідно до витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 07.11.2014р. закрите акціонерне товариство „Одесарибгосп" (код ЄДРПОУ 00476731), яке є орендарем спірної земельної ділянки за договором оренди від 11.01.2005р., було припинене за рішенням власників, про що 26.03.2009р. до вказаного реєстру було внесено запис за № 15311120008000379, а правонаступником даної особи виступило товариство з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп", яке було створене 27.03.2009р. в результаті перетворення закритого акціонерного товариства „Одесарибгосп". При цьому, 09.09.2011р. до державного реєстру було внесено запис за № 15311110010001540 про припинення діяльності товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп" за рішенням засновників, із відсутністю відомостей про правонаступників.

Положеннями ст.ст. 104, 108 ЦК України (в редакції Закону України від 03.03.2009р.) передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. Перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

Таким чином, з наведеного вбачається висновок, що закрите акціонерне товариство „Одесарибгосп" припинило свою господарську діяльність шляхом перетворення у товариство з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп", яке є його повним правонаступником.

Крім того, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявна інформація про те, що 28.01.2010р. було зареєстровано юридичну особу - ТОВ „Одесарибгосп" (код ЄДРПОУ 36973902), яке значиться правонаступником юридичної особи - „Одесрибгосп" (код ЄДРПОУ 00476731).

Відповідно до розподільчого балансу, який затверджений рішенням засновників товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп" від 26.01.2010р., новостворена юридична особа - ТОВ „Одесарибгосп", що створюється внаслідок виділу, стає частковим правонаступником товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп" щодо прав та обов'язків, які випливають із договору оренди земель водного та болотного фондів площею 521 га, розташованих на територіях Біляївської міської ради та Яськівської сільської ради, що укладений між закритим акціонерним товариством „Одесарибгосп" та Біляївською райдержадміністрацією строком на 49 років від 11.01.2005р.

Крім того, згідно з п. 1.1 статуту ТОВ „Одесарибгосп", який зареєстровано 28.01.2010р. за № 15318360000001660, вказане товариство засновано шляхом виділу із товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп". Товариство з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп" засноване відповідно до рішення зборів засновників шляхом перетворення заритого акціонерного товариства „Одесарибгосп" у товариство з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп". ТОВ „Одесарибгосп" є частковим правонаступником товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп" в частині прав та обов'язків, що перейшли на підставі розподільчого балансу, зокрема на договір оренди земель водного та болотного фондів площею 521 га, розташованих на територіях Біляївської міської та Яськівської сільської ради, укладений між закритим акціонерним товариством „Одесарибгосп" та Біляївською райдержадміністрацією строком на 49 років від 11.01.2005р.

Згідно зі ст. 109 ЦК України (в редакції Закону України від 21.01.2010р.) виділом є перехід за розподільчим балансом частини майна, прав та обов'язків юридичної особи до однієї або кількох створюваних нових юридичних осіб. До виділу застосовуються за аналогією положення частин першої, другої та четвертої статті 105 та положення статей 106 і 107 цього Кодексу.

Таким чином, вищенаведені обставини свідчать про те, що ТОВ „Одесарибгосп" було створене шляхом виділу із товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп", із правонаступництвом останнього в частині прав та обов'язків, визначених розподільчим балансом. При цьому, суд зауважує, що виділ/поділ є однією із форм реорганізації юридичної особи, що прямо вбачається із змісту статей 104, 106, 107 ЦК України, у зв'язку із чим, протилежні твердження позивача та державного підприємства „Укрриба" відносно того, що виділ не є способом реорганізації юридичної особи, є необґрунтованими.

Як свідчать матеріали справи, 29.03.2010р. Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області, яка визначена як Орендодавець, та ТОВ „Одесарибгосп", що визначене як Орендар, було складено та підписано додаткову угоду № 21 про внесення змін до договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 11.01.2005р., за умовами якого сторони домовились про викладення нижчезазначених пунктів в наступних редакціях:

- п. 12 „Земельна ділянка передається в оренду під будівництво ставків для рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей";

- п. 27-б „самостійно зводити в установленому законодавством порядку виробничі приміщення та інші будівлі, споруди та об'єкти відпочинку;

- п. 32 доповнити наступними словами „ліквідації юридичної особи, якщо немає правонаступників".

Як стверджує Біляївська районна державна адміністрація Одеської області, договір оренди від 11.01.2005р. є таким, що припинив свою дію з 09.09.2011р., тобто в момент проведення державної реєстрації припинення товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп", оскільки даний договір не передбачає можливості переходу до новоствореної юридичної особи - правонаступника первісного орендаря відповідних прав та обов'язків землекористувача, без внесення до нього (договору) відповідних змін. Крім того, позивач наголошує на тому, що у спірних правовідносинах фактично відбулось відчуження права оренди на спірну земельну ділянку на користь відповідача, що не відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі". Також, позивач вважає, що додаткова угода № 21 від 29.03.2010р. суперечить закону, оскільки не була зареєстрована в установленому законом порядку.

В сукупності всі вищевикладені обставини зумовили звернення Біляївської районної державної адміністрації Одеської області до суду із даним позовом з метою захисту прав держави на земельні ділянки державної власності, що використовуються за відсутності на це передбачених законом підстав.

В свою чергу, ТОВ „Одесарибгосп" вважає, що дії Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, що пов'язані із пред'явленням даного позову, свідчать про невизнання останньою права користування спірними земельними ділянками, набутого згідно умов договору оренди від 11.01.2005р. та додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р. до нього, що зумовило пред'явлення з боку ТОВ „Одесарибгосп" зустрічного позову.

Вирішуючи питання про обґрунтованість заявлених в межах даної справи позовних вимог, господарський суд першочергово вважає за необхідне надати правову оцінку позовним вимогам Біляївської районної державної адміністрації Одеської області в частині визнання договору оренди від 11.01.2005р. припиненим, оскільки від результатів вирішення питання про його чинність залежить питання про обґрунтованість інших заявлених в межах справи позовних вимог, в тому числі за зустрічним позовом.

Згідно зі ст. 31 Закону України „Про оренду землі" договір оренди землі припиняється в разі: закінчення строку, на який його було укладено; викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря; смерті фізичної особи - орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки; ліквідації юридичної особи - орендаря; відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем; набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці; припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства). Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

Частиною 4 ст. 32 Закону України „Про оренду землі" передбачено, що перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи, а також реорганізація юридичної особи - орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору, якщо інше не передбачено договором оренди землі.

При цьому, суд бере до уваги, що ст. 104 ЦК України визначено два основних та самостійних способи припинення діяльності юридичної особи: ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділу, перетворення).

В той же час, положеннями п. 32 договору оренди від 11.01.2005р. передбачено, що дія договору припиняється у разі: закінчення строку на який було укладено договір оренди землі; придбання Орендарем земельної ділянки у власність; викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; ліквідації юридичної особи - Орендаря. Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

Таким чином, ліквідація юридичної особи/припинення - орендаря у правовідносинах оренди землі є самостійною підставою для припинення дії відповідного договору, в той час як реорганізація орендаря не може слугувати підставою для внесення відповідних змін до договору оренди за відсутності про це відповідних застережень у договорі та не може бути підставою для припинення його дії.

При цьому, суд зауважує, що реорганізація орендаря може бути підставою виключно для внесення змін або розірвання договору оренди, однак не може мати наслідком автоматичне припинення дії відповідного договору.

Як встановлено судом під час розгляду даної справи, первісний орендар за договором оренди від 11.01.2005р. - закрите акціонерне товариство „Одесарибгосп", було реорганізоване у товариство з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп", із повним переходом до останнього прав та обов'язків реорганізованого товариства, в тому числі щодо прав землекористування відповідно до умов спірного договору. Оскільки умовами договору від 11.01.2005р. не передбачено необхідності внесення будь-яких змін до договору та не визначено реорганізацію орендаря як підставу для розірвання договору, суд доходить висновку, що до товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп" перейшли права та обов'язки орендаря за договором оренди від 11.01.2005р.

Крім того, як свідчать витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, статут ТОВ „Одесарибгосп" та розподільчий баланс товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп", до відповідача, який створений в результаті виділу із товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп", перейшли права та обов'язки орендаря з договором оренди від 11.01.2005р. В результаті викладеного, керуючись положеннями ч. 4 ст. 32 Закону України „Про оренду землі", суд доходить висновку, що ТОВ „Одесарибгосп" у визначеному законом порядку набуло прав та обов'язків орендаря за договором оренди від 11.01.2005р., що, в свою чергу, повністю спростовує протилежні твердження Біляївської районної державної адміністрації Одеської області про припинення строку дії даного договору з 09.09.2011р. у зв'язку із припиненням орендаря товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп".

Посилання позивача на той факт, що в результаті здійснення реорганізації товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп" всупереч вимогам ст. 8-1 Закону України „Про оренду землі" фактично відбулось відчуження права оренди спірної земельної ділянки на користь відповідача судом відхиляються, оскільки передання прав та обов'язків в результаті виділу не може вважатись відчуженням права оренди в розумінні вимог чинного законодавства.

При цьому, суд звертає увагу Біляївської районної державної адміністрації Одеської області на наявність суперечності в її правовій позиції з приводу неможливості переходу прав та обов'язків за спірним договором оренди від товариства з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп" до ТОВ „Одесарибгосп" в результаті реорганізації, в той час як перехід прав орендаря в результаті реорганізації первісного орендаря - закритого акціонерного товариства „Одесарибгосп", у товариство з обмеженою відповідальністю „Одесрибгосп", позивачем визнається законним та правомірним.

За таких обставин, суд доходить висновку, що на теперішній час договір оренди від 11.01.2005р., який укладено терміном на 49 років, є діючим та чинним, в той час як доводи щодо його припинення, наведені Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області, в процесі розгляду даної справи не знайшли свого підтвердження. У зв'язку із викладеним, суд доходить висновку про відсутність правових підстав для визнання договору оренди від 11.01.2005р. припиненим із 09.09.2011р., що має наслідком відмову у задоволенні позовних вимог Біляївської районної державної адміністрації Одеської області у названій частині.

Щодо позовних вимог про визнання недійсним п. 2.3 статуту ТОВ „Одесарибгосп" в частині щодо передання відповідачу прав та обов'язків, які перейшли на підставі розподільчого балансу, зокрема у частині щодо зазначення правонаступництва ТОВ „Одесарибгосп" (код 36973902) на договір оренди від 11.01.2005р., суд зазначає наступне.

Так, по-перше, в результаті вирішення даного спору судом був встановлений факт правомірності переходу до відповідача прав та обов'язків орендаря за договором оренди від 11.01.2005р. Крім того, будь-яких доказів щодо неправомірності дій державного реєстратора, що пов'язані із проведенням реєстрації статуту ТОВ „Одесарибгосп", позивачем суду також надано не було. У зв'язку із викладеним, у суду відсутні будь-які правові підстави для визнання п. 2.3 статуту ТОВ „Одесарибгосп".

По-друге, суд зауважує, що згідно з п. 14 постанови пленуму Верховного Суду України „Про практику розгляду судами корпоративних спорів" від 24 жовтня 2008 року N 13 статут юридичної особи за змістом частини другої статті 20 ГК є актом, який визначає правовий статус юридичної особи, оскільки він містить норми, обов'язкові для учасників товариства, його посадових осіб та інших працівників, а також визначає порядок затвердження та внесення змін до статуту.

Отже, статут за своєю правовою природою є актом, який, в даному випадку, ніяким чином не впливає на правовий статус і права держави в особі Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, оскільки остання не є учасником ТОВ „Одесарибгосп", у зв'язку з чим, спірні положення статуту відповідача не зачіпають прав та охоронюваних законом інтересів позивача.

З огляду на викладене, у суду відсутні правові підстави для визнання недійсним п. 2.3 статуту ТОВ „Одесарибгосп" у зазначеній Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області частини, внаслідок чого, відповідні позовні вимоги за первісним позовом також не підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог в частині визнання недійсною додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р. до договору оренди від 11.01.2005р., суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним.

Згідно з ч.ч. 1-3, 5, 6 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.

При цьому, у відповідності до ст. 216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

У п.п. 2.1, 2.5.2, 2.9 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 29 травня 2013 року N 11 „Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними" (з наступними змінами та доповненнями) зазначено, що правочин може бути визнаний недійсним з підстав, передбачених законом. Загальні підстави і наслідки недійсності правочинів (господарських договорів) встановлені статтями 215, 216 ЦК України, статтями 207, 208 ГК України. Правила, встановлені цими нормами, повинні застосовуватися господарськими судами в усіх випадках, коли правочин вчинений з порушенням загальних вимог частин першої - третьої, п'ятої статті 203 ЦК України і не підпадає під дію інших норм, які встановлюють підстави та наслідки недійсності правочинів

Вирішуючи спори про визнання правочинів (господарських договорів) недійсними, господарський суд повинен встановити наявність фактичних обставин, з якими закон пов'язує визнання таких правочинів (господарських договорів) недійсними на момент їх вчинення (укладення) і настання відповідних наслідків, та в разі задоволення позовних вимог зазначати в судовому рішенні, в чому конкретно полягає неправомірність дій сторони та яким нормам законодавства не відповідає оспорюваний правочин. Відповідність чи невідповідність правочину вимогам закону має оцінюватися господарським судом стосовно законодавства, яке діяло на момент вчинення правочину.

Відповідно до ст. 654 ЦК України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Виходячи з положень ст. 640 ЦК України (в редакції, чинній на час вчинення додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р.) договір, який підлягає нотаріальному посвідченню або державній реєстрації, є укладеним з моменту його нотаріального посвідчення або державної реєстрації, а в разі необхідності і нотаріального посвідчення, і державної реєстрації - з моменту державної реєстрації.

При цьому, згідно зі ст. 18, 20 Закону України „Про оренду землі" (в редакції, чинній на час укладення додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р.) договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації. Укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Державна реєстрація договорів оренди землі проводиться у порядку, встановленому законом.

Отже, на момент підписання додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р. обов'язковою вимогою, дотримання якої було необхідним для укладення договору оренди землі та/або договору про внесення змін до нього, було проведення державної реєстрації відповідної угоди. Проте, як свідчать матеріали справи, відповідна державна реєстрація додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р. проведена не була, у зв'язку із чим, вказаний договір не міг вважатись укладеним виходячи із вимог чинного на час його вчинення законодавства.

При цьому, суд зауважує, що вимогами законодавства, якими було врегульовано питання проведення державної реєстрації договорів оренди землі, не було встановлено будь-якого конкретного строку на проведення державної реєстрації підписаного договору оренди земельної ділянки. В той же час, з 01.01.2013р. відповідно до Закону України „Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та інших законодавчих актів України" від 11 лютого 2010 року N 1878-VI із положень Закону України „Про оренду землі" було виключено обов'язкову умову щодо проведення державної реєстрації договорів оренди землі та встановлено обов'язковість державної реєстрації права користування земельною ділянкою, що виникає із відповідного договору. За переконанням суду, саме із 01.01.2013р. додаткову угоду № 21 слід вважати такою, що породжує передбачені нею правові наслідки.

При цьому, відповідно до витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 33103858 від 03.02.2015р., № 33097951 від 03.02.2015р., № 32782137 від 28.01.2015р., за ТОВ „Одесарибгосп" було зареєстроване право оренди щодо спірних земельних ділянок. Отже, з моменту державної реєстрації вказаних прав, ТОВ „Одесарибгосп" належним чином оформило право оренди земельної ділянки, яке виникло відповідно до умов договору оренди від 11.01.2005р. та перейшло до відповідача в порядку правонаступництва. При цьому, суд зауважує, що укладання додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р. для належного оформлення за відповідачем права землекористування не є обов'язковим.

Слід зазначити, що основними твердженнями Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, покладеним в основу доводів щодо недійсності додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р., є непроведення її державної реєстрації, а також укладення даної угоди неналежним орендарем - ТОВ „Одесарибгосп". Проте, вказані твердження, виходячи із вищенаведеного, відхиляються господарським судом та не можуть свідчити про недійсність даної додаткової угоди.

Крім того, позивач наголошує, що в результаті укладення додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р. сторонами було погоджено зміну цільового призначення орендованої відповідачем земельної ділянки із „будівництво ставків для рибогосподарської діяльності" на „будівництво ставків для рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей". З цього приводу суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ст. 4 Водного кодексу України до земель водного фонду належать землі, зайняті: морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об'єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів.

Згідно з ч. 3 ст. 85 Водного кодексу України (в редакції, чинній на час підписання додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р.) у тимчасове користування за погодженням з постійними користувачами земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення та берегових смуг водних шляхів можуть надаватися підприємствам, установам, організаціям, об'єднанням громадян, релігійним організаціям, громадянам України, іноземним юридичним та фізичним особам для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, а також для проведення науково-дослідних робіт.

Крім того, як свідчать витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 33103858 від 03.02.2015р., № 33097951 від 03.02.2015р., № 32782137 від 28.01.2015р., спірні земельні ділянки за своїм цільовим призначенням є землями водного фонду.

Отже, з наведеного вбачається висновок, що внесення до п. 12 договору оренди від 11.01.2005р. змін щодо визначення цілей використання спірних земельних ділянок не мало наслідком зміну їх цільового призначення та вказані землі залишились у статусі земель водного фонду, що повністю спростовує протилежні твердження Біляївської районної державної адміністрації Одеської області.

Таким чином, обставини, покладені позивачем в обґрунтування вимог щодо недійсності додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р., не свідчать про її невідповідність закону, у зв'язку з чим, вказані позовні вимоги також не підлягають задоволенню.

Що стосується вимог Біляївської районної державної адміністрації Одеської області про усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою, яка розташована на території Яськівської сільської та Біляївської міської рад Біляївського району Одеської області, кадастрові номери: 5121085600:01:001:0592, 5121085600:01:001:0591, 5121010100:01:001:0107, загальною площею 521,0049 га, в т.ч.: по Яськівській сільській раді 281,78 га, з них під болотом 266,79 га, під дамбою 9,81 га, підводящий канал 2,70 га, відводящий канал 2,48 га; по Біляївській міській раді 239,22 га, з них під болотом 228,22 га, під водою 8,0 га, покритих лісовою рослинністю 3 га, шляхом зобов'язання ТОВ „Одесарибгосп" звільнити вищезазначену земельну ділянку та повернути її Біляївській районній державній адміністрації, то вказані вимоги також не підлягають задоволенню, оскільки судом встановлено факт переходу до відповідача права оренди вказаних земельних ділянок на підставі договору оренди від 11.01.2005р., строк чинності якого спливає 11.01.2054р., а також належної реєстрації відповідного права за ТОВ „Одесарибгосп".

З огляду на всі вищевикладені обставини. суд доходить висновку про необгрунтованість заявлених Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області позовних вимог, що має наслідком відмову у задоволенні первісного позову у повному обсязі.

Що стосується позовних вимог ТОВ „Одесарибгосп" за зустрічним позовом про визнання за відповідачем права користування земельною ділянкою площею 521 га, в т.ч. по Яськівській сільській раді 281,78 га, з них під болотом 266,79 га, під дамбою 9,81 га, підводящий канал 2,70 га, відводящий канал 2,48 га; по Біляївській міській раді 239,22 га, з них під болотом 288,22 га, під водою 8,0 га, покритих лісовою рослинністю 3 га, розміщеною на відстані 1150м. від с. Яськи, 1 км від м. Біляївка, що набуте на підставі договору оренди землі від 04.01.2005р., укладеного між Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області та закритим акціонерним товариством „Одесарибгосп", зареєстрованого в Біляївському районному відділі земельних ресурсів, про що у книзі реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 11.01.2005р. № 0405.516.00001, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ст.ст. 15, 16 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Одним із способів захисту цивільних прав та інтересів може бути визнання права.

Згідно зі ст. 1 ГПК України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Таким чином, право на судовий захист гарантується законом щодо суб'єктивного права, яке є порушеним або існує реальна загроза його порушення, в той час як відсутність факту порушення права унеможливлює його судовий захист.

Так, в обґрунтування зустрічного позову відповідач посилається на той факт, що Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області вчиняються дії, направлені на позбавлення ТОВ „Одесарибгосп" права оренди спірної земельної ділянки. Проте, приймаючи до уваги, що вказані дії укладаються у зверненні до суду із даним позовом, тобто у реалізації особою свого права на судовий захист, а також враховуючи, що відповідне право користування землею на умовах оренди набуте на правових підставах, залишається чинним та зареєстроване в установленому порядку, суд доходить висновку про відсутність правових підстав для захисту даного права через недоведеність факту його порушення. У зв'язку з викладеним, зустрічний позов ТОВ „Одесарибгосп" задоволенню не підлягає.

Підсумовуючи все вищевикладене, відповідно до ст.ст. 93, 124 Земельного кодексу України, ст.ст. 1, 3, 18, 20, 31, 32 Закону України „Про оренду землі", ст.ст. 104, 108 ЦК України (в редакції Закону України від 03.03.2009р.), ст. 109 ЦК України (в редакції Закону України від 21.01.2010р.), ст.ст. 203, 215, 216, 654 ЦК України, ст. 640 ЦК України (в редакції, чинній на час вчинення додаткової угоди № 21 від 29.03.2010р.), Законом України „Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та інших законодавчих актів України" від 11 лютого 2010 року N 1878-VI, ст.ст. 4, 85 Водного кодексу України, позов Біляївської районної державної адміністрації Одеської області задоволенню не підлягає. При цьому, згідно зі ст.ст. 15, 16 ЦК України, ст. 1 ГПК України зустрічний позов ТОВ „Одесарибгосп" також не підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору за розгляд первісного позову покладаються на позивача, а за розгляд зустрічного позову, відповідно, на відповідача.

Керуючись ст. ст. 32, 33, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. У позові Біляївської районної державної адміністрації Одеської області відмовити повністю.

2. У задоволенні зустрічного позову товариства з обмеженою відповідальністю „Одесарибгосп" відмовити.

Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 85 ГПК України.

Відповідно до ст. ст. 91, 93 ГПК України сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили. Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів, а на ухвалу місцевого господарського суду - протягом п'яти днів з дня їх оголошення місцевим господарським судом. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.

Повний текст рішення підписано 03.08.2015р.

Головуючий суддя С.П. Желєзна

Суддя Т.Г. Д'яченко

Суддя Н.В. Рога

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення28.07.2015
Оприлюднено12.08.2015
Номер документу48070819
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/789/15-г

Ухвала від 05.07.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Ухвала від 05.11.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Постанова від 03.09.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Величко Т.А.

Ухвала від 20.08.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Величко Т.А.

Ухвала від 20.08.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Величко Т.А.

Рішення від 28.07.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

Ухвала від 28.07.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

Ухвала від 20.07.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

Ухвала від 13.07.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

Ухвала від 13.07.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні